Kitap, Türkçenin sevdirilerek ve benimsetilerek kullanılması, bilgilerin temel bir beceri haline getirilmesi amacıyla hazırlandı. Türkçe Öğretimi ve İlkokuma–yazma Öğretimini kaygıdan uzak ve zevkli hale getirmek için çaba gösterildi. Bunun için;
Eğitim ve öğrenme olgusu,
lköğretim çağı çocuğunun gelişim özellikleri,
Öğrenme öğretme sürecinde yeni yaklaşımlar. stratejiler, yöntemler ve teknikler.
Bilinmesi gereken temel bilgiler olarak sunuldu.
Türkçe öğretiminde temel beceriler olarak belirlenen:
Dinleme,
Okuma,
Konuşma,
Yazma,
Görsel Okuma ve Görsel Sunu,
Dilbilgisi Öğretimi konuları kuramsal bilgilerinin yanında sınıf içi uygulamaları ve plan örnekleri ile desteklendi.
Öğrenciler için yaşam boyu kazanacakları temel becerinin başlangıcı ve öğretmenlerimiz için oldukça sancılı bir süreç olarak algılanan İlkokuma– yazma Öğretimi, yine planlar ve öğretim uygulamaları ile kolaylıkla anlaşılabilecek biçime getirilerek sunuldu.
Kitaptan elde edilen her bilgi ve beceri, öğretmen adayı öğrencilere ve alanda hizmet veren öğretmenlerimize yararlı olduğumuzun hazzını yaşatacaktır.
Konu Başlıkları
| Eğitim – Öğrenme – Öğretim |
| İlkokuma Yazma ve İlköğretim Dönemi Çocuğunun Gelişim Özellikleri |
| Dinleme Öğretimi |
| Okuma Öğretimi |
| Konuşma Öğretimi |
| Yazma Öğretimi |
| İlkokuma Yazma Öğretimi Hazırlık Çalışmaları |
| Ses Temelli Cümle Yöntemi İle İlkokuma Yazma Öğretimi |