Sağlık hizmetlerinde kaliteyi sağlama, sürekli iyileştirme ve güvence altında tutma sistemli çalışmalar sonucunda elde edilebilecek bir kazanımdır. Bu kapsamda kalite yolculuğuna çıkan bir kurumun hissedilen bir değişim ihtiyacına, değişimi yönetecek insan kaynağına, hasta ve çalışan odaklı bir vizyon ile desteklenen değişim planına ihtiyacı vardır. Bu süreçte literatürde ve uygulamada görülen boşluğu dolduracağına inanılan bu kitap sağlıkta kalite yönetimi konusundaki güncel ve stratejik konuları derinlemesine irdelemekte.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları ve İnovasyon
Sağlık Hizmetlerinde İso Temelli Kalite Yönetim Sistemlerinin Karşılaştırılması
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi ve Sağlık İnsan Kaynakları Arasindaki İlişki
Sağlik Kurumlarinda İşgücü Çizelgeleme ve Kalite İlişkisi
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi ve Kıyaslama Süreci İlişkisi
Sağlık Kurumları Kalite Yönetim Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Avrupa Uygulamaları