Bu çalışma her rütbeden personelle yüz yüze görüşme tekniğiyle ve anket tekniğiyle verilerin toplandığı ve bu verilerin istatistiki analizlerine dayanılarak sonuçların çıkarıldığı ampirik bilimsel bir çalışma olarak literatürdeki bu boşluğu doldurmak adına önemli bir katkı olmuştur.
Bu çalışma polis liderliğini 360 derce incelemiştir. Bir diğer ifadeyle, tek yanlı bir bakış açısı ile değil polis liderliği çok yönlü bir bakış açısı ile ele alınmıştır. Tespit edilen polis liderliği özellikleri 360 derecelik bir bakış açısıyla her rütbeden Polis Teşkilatı çalışanın görüşünü yansıttığından bulguların güvenilir ve geçerli olduğu varsayılmaktadır.
Çalışma polis liderinin eğitimlerini analiz edip değerlendirmiştir. Polis Teşkilatı, orta ve üst kademe yöneticilerini yetiştirmek ve onları bir üst kademedeki görevlerine hazırlamak amacı ile sürekli eğitmektedir. Ancak, bu eğitimlerin bilimsel değerlendirmeleri çoğu zaman yapılmamaktadır. Bu çalışmada bu programalar, program kalitesinin belirlenmesi, programların hedeflere ve amaçlara hitap edip etmediğinin saptanması, gelişim alanlarının tanımlanması amacıyla değerlendirilmiştir.
Çalışmanın bulguları bu eğitimlerin etkililiğinin artırılması için kullanılacak bir araç olma özelliğini taşımaktadır. Son olarak, bu çalışma ideal bir polis lideri eğitiminin şartlarını da belirlemeye çalışmıştır. Bu araştırmanın bulguları kullanılarak orta ve üst düzey polis yöneticileri için daha uygun ve etkin eğitim programları hazırlamak mümkün olabilecektir.
Konu Başlıkları
| Çalışmanın Amacı |
| Çalışmanın Önemi |
| Literatür |
| Yöntem |
| Bulgular |
| Değerlendirme ve Sonuç |