Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Elektronik Ticarette Marka Hakkına Tecavüz ve Tazminat Davaları
– Fikri Mülkiyet Hukuku Monografileri –
Nisan 2024 / 1. Baskı / 174 Syf.
Fiyatı: 335.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Ticari faaliyetlerde elektronik aletlerin kullanılmasıyla beraber elektronik ticaret kavramı ortaya çıkmış, geleneksel ticarette bir dijital dönüşüm başlamıştır. Bu dijital dönüşüm; çevrimiçi pazar yerleri, internet adresleri gibi araçlarla elektronik ticaret faaliyeti taraflarının zamandan ve mekândan bağımsız bir şekilde hukuki işlem gerçekleştirmelerine imkân tanımaktadır. Ancak elektronik ortamda gerçekleştirilen faaliyetlerin denetiminin zorluğu ile elektronik ticaretin hızla değişerek gelişip farklı şekillere bürünmesi nedeniyle, üçüncü kişiler sıklıkla marka hakkına tecavüz olarak nitelendirilen fiilleri gerçekleştirip, marka sahibine zarar verebilmektedir.

Bu kitap; elektronik ticaret faaliyetleri kapsamında gerçekleşen fiilleri, 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu'nda öngörülen markanın korunması hükümleri ve marka hakkına tecavüz hükümleri açısından inceleyerek, açılabilecek tazminat davalarına açıklama getirmektedir.

Konu Başlıkları
SMK'nın Markanın Korunmasının ve Marka Hakkına Tecavüz Hallerinin Elektronik Ticaret Açısından Değerlendirilmesiİleri Sürülebilecek Savunmalarİnternet Aktörlerinin (Çevrimiçi Pazar Yerleri, Erişim Sağlayıcıları, Yer Sağlayıcıları vb.) Sorumluluğu Açılabilecek Hukuk Davaları
Barkod: 9789750292316
Yayın Tarihi: Nisan 2024
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 174
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Kısaltmalar Listesi  13
Giriş  15
Birinci Bölüm
KONUYA İLİŞKİN TEMEL BİLGİLER
I. ELEKTRONİK TİCARET  17
A. Elektronik ticaret kavramı ve tanımı  17
1. Genel Olarak  17
2. Elektronik Ticaretin Geniş Anlamı Hakkında Yapılan Tanımlar  18
3. Elektronik Ticaretin Dar Anlamı Hakkında Yapılan Tanımlar  19
4. Elektronik Ticarete İlişkin Hukuki Düzenlemeler ve Diğer Hukuk Sistemlerinde Yer Alan Tanımlar  21
5. Ara Değerlendirme  22
B. Elektronik ticaretin kapsamı  25
II. MARKA  26
A. Marka Kavramı ve Tanımı  26
B. Markanın Hukuki Niteliği  27
C. Markanın Süresi  29
D. Marka Olabilecek İşaretlerin Özellikleri  30
1. Genel Olarak  30
2. İşaret ve Sicilde Gösterilebilir Olma  30
3. Ayırt Edicilik  31
E. Markanın Fonksiyonları  32
F. Marka Hakkının Kazanılması  34
İkinci Bölüm
SINAİ MÜLKİYET KANUNU’NA GÖRE ELEKTRONİK TİCARET KAPSAMINDA MARKA HAKKININ KORUNMASI VE MARKAYA TECAVÜZ HALLERİ
I. SMK’DA MARKANIN KORUNMASI HAKKINDA ÖNGÖRÜLEN SİSTEM  35
A. SMK’nın Sağladığı Koruma Açısından Marka Hakkının Tescili  35
B. SMK’nın Sağladığı Korumadan Yararlanacak Kişiler  37
C. SMK’nın sağladığı korumanın coğrafi sınırı  37
1. Genel Olarak  37
2. Rüçhan Hakkının Korumanın Coğrafi Sınırına Etkisi  38
3. Marka Hakkının İhlaline İlişkin Yabancı Bir Ülkede Verilen Kararın Korumanın Coğrafi Sınırına Etkisi  39
4. Menşe Ülke Kavramının Korumanın Coğrafi Sınırına Etkisi  41
5. Ticari Vekil ya da Temsilcinin Yabancı Ülkedeki Marka Sahibine Ait Markayı Tescil Ettirmesi  42
D. SMK’nın Sağladığı Korumanın Markanın Tescil Edildiği Mal veya Hizmetler İçin Geçerli Olması  44
1. Genel Olarak  44
2. Tescilli Marka ile Aynı Olan İşaretin Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetler İçin Tescil Edilememesi  45
3. Tescilli Marka ile Karıştırılma İhtimali Yaratan İşaretin Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetlerle Benzer Mal veya Hizmetler İçin Tescil Edilememesi  46
4. Tanınmış Markalara İlişkin Durum  48
II. ELEKTRONİK TİCARET KAPSAMINDA MARKA HAKKINA TECAVÜZ  50
A. Genel Olarak  50
B. Elektronik Ticaret Kapsamında Marka Hakkına Tecavüzün Söz Konusu Olabilmesi İçin Ortak Koşullar  50
1. Marka olarak kullanım  50
2. Elektronik Ortamda Çevrimiçi Kullanım  52
3. Ticaret Alanında veya Ekonomik Anlamda Kullanım  54
4. Marka Sahibinden İzinsiz Kullanım  58
C. SMK’nın 7’nci maddesine aykırılık halleri  61
1. Tescilli Marka ile Aynı Olan Herhangi Bir İşaretin Tescil Kapsamına Giren Mal veya Hizmetlerde Kullanılması (SMK m. 7/2–a)  61
a. Genel Olarak  61
b. Elektronik Ticaret Açısından Değerlendirilmesi  62
2. Tescilli Markanın Aynı veya Benzerinin Karıştırılma İhtimali Oluşturulacak Şekilde Kullanılması (SMK m. 7/2–b)  62
a. Genel Olarak  62
b. Elektronik Ticaret Açısından Değerlendirilmesi  64
aa. Tecavüzün Gerçekleşme Şekli  64
bb. Karıştırılma ihtimali yaratan benzerliğin tespiti  65
aaa. Benzerlik ile Ayniyet Kavramlarının Farkı  65
bbb. İşaretler Arasındaki Benzerlik  67
ccc. Mal veya Hizmet Sınıflarındaki Benzerlik  69
3. Tanınmış Markaya Tecavüz (SMK m. 7/2–c)  70
a. Genel Olarak  70
b. Elektronik Ticaret Açısından Değerlendirilmesi  71
aa. Genel Olarak  71
bb. Paris Sözleşmesi’nin Kapsamındaki Tanınmış Markaların SMK’nın Tecavüze İlişkin Korumadan Yararlanıp Yaralanmayacağı  71
cc. Türkiye’de Ulaşılan Tanınmışlık Düzeyi Kavramı  73
dd. Tanınmışlığın Tespiti  74
ee. Tecavüz Halinin Gerçekleşme Şekli  77
aaa. Kanuni Düzenleme  77
bbb. Haksız Yararlanma  77
ccc. Ayırt Edici Karakterine Zarar Verme  79
ddd. İtibarına Zarar Verme  79
4. SMK m. 7/2 Uyarınca Yasaklanabilecek Fiiller (SMK m. 7/3)  80
a. Genel Olarak  80
b. İşaretin Mal veya Ambalaj Üzerinde Kullanılması  82
c. İşareti Taşıyan Malların Piyasaya Sürülmesi, Teslim Edilebileceğinin Teklif Edilmesi, Bu Amaçlarla Stoklanması veya İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması ya da Sunulabileceğinin Teklif Edilmesi  84
aa. Genel Olarak  84
bb. Piyasaya Sürülmesi  84
cc. Teslim Edilebileceğinin Teklif Edilmesi  85
dd. Piyasaya Sürülme Amacıyla Stoklanması  86
d. İşareti Taşıyan Malın İthal ya da İhraç Edilmesi  86
aa. İthalat ve İhracat  86
bb. Transit Mallara İlişkin Durum  87
cc. Elektronik İhracat ve İthalat  88
e. İşaretin Teşebbüsün İş Evrakı ve Reklamlarında Kullanılması  89
aa. Genel Olarak  89
bb. İş Evrakında Tecavüz Teşkil Eden İşaretin Kullanılması  90
cc. Reklamlarda Tecavüz Teşkil Eden İşaretin Kullanılması  90
dd. Ticari Elektronik İletilerin Durumu  92
f. İhlal Eden Kullanımın İnternette Gerçekleşmesi  92
aa. Genel Olarak  92
bb. Kullanımın Bir Hak veya Meşru Bağlantıya Dayanmaması  93
aaa. Kullanımın Bir Hakka Dayanması  93
bbb. Kullanımın Bir Meşru Bağlantıya Dayanması  94
cc. Kullanımın Ticari Bir Etki Yaratması  94
dd. İnternet Alan Adında Tecavüz Teşkil Eden Kullanım  95
aaa. Genel Olarak  95
bbb. Üst Seviye Alan Adları  96
ccc. İkinci Seviye Alan Adları  97
ddd. Üçüncü Seviye Alan Adları  97
eee. Ara Değerlendirme  97
fff. Alan Adının Alınabilmesi İçin Ayırt Edici Nitelik Taşımasının Zorunlu Olmamasının Marka Açısından Değerlendirilmesi  98
ggg. Alan Adının Ticari Etki Yaratacak Şekilde Kullanılması  99
hhh. Tescilli Marka ile Aynı Olan Bir İşareti Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetler İçin Alan Adı Olarak Kullanma  100
ııı. Tescilli Marka ile Karıştırılma İhtimali Yaratan Bir İşaretin Alan Adı Olarak Kullanılması  101
iii. Tanınmış Bir Markaya Tecavüz Teşkil Edecek İşaretin Alan Adı Olarak Kullanılması  102
ee. Yönlendirici Kod ile Tecavüz Teşkil Eden Kullanım  102
ff. Anahtar Sözcükte Tecavüz Teşkil Eden Kullanım  104
g. İşaretin Ticaret Unvanı ya da İşletme Adı Olarak Kullanılması  106
h. İşaretin Hukuka Uygun Olmayan Şekilde Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılması  108
D. SMK’nın 29’uncu Maddesine Aykırılık Halleri  110
1. Markayı Aynısını veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerini Kullanmak Suretiyle Taklit Etmek (SMK m. 29/1–b)  110
2. Markanın Taklit Edildiğini Bildiği veya Bilmesi Gerektiği Hâlde Tecavüz Yoluyla Kullanılan Markayı Taşıyan Ürünleri Ticaret Alanında Kullanmak (SMK m. 29/1–c)  113
3. Marka Sahibi Tarafından Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları İzinsiz Genişletmek veya Bu Hakları Üçüncü Kişilere Devretmek (SMK m. 29/1–ç)  114
Üçüncü Bölüm
ELEKTRONİK TİCARET SIRASINDA GERÇEKLEŞEN MARKAYA TECAVÜZ HALLERİNDE İLERİ SÜRÜLEBİLECEK SAVUNMALAR, İNTERNET AKTÖRLERİNİN SORUMLULUĞU VE AÇILABİLECEK HUKUK DAVALARI
I. İLERİ SÜRÜLEBİLECEK SAVUNMALAR  117
A. Marka Hakkının Tükendiğine İlişkin Savunma  117
B. Dürüst Kullanıma İlişkin Savunma  120
C. Gerçek Hak Sahipliği ve Eskiye Dayalı Kullanım  121
D. Sessiz Kalma Yolu ile Hak Kaybı  122
E. Markanın kullanılmaması  124
II. İNTERNETTE YAPILAN MARKA TECAVÜZLERİNDE SORUMLULUK  124
A. Hak veya Meşru Bağlantı Olması  124
B. Sorumluluk  126
1. Erişim Sağlayıcıların Sorumluluğu  126
2. Yer Sağlayıcıların Sorumluluğu  127
a. Genel Olarak  127
b. Çevrimiçi Pazar Yerlerinin Sorumluluğu  127
3. İçerik Sağlayıcıların Sorumluluğu  131
III. ELEKTRONİK TİCARET KAPSAMINDA GERÇEKLEŞEN TECAVÜZ HALLERİNE KARŞI AÇILABİLECEK HUKUK DAVALARI  133
A. Tecavüzün Tespiti Davası  133
B. Tecavüzün Durdurulması ve Önlenmesi Davası  135
C. Tecavüzün Kaldırılması Davası  137
D. Tazminat Davaları  139
1. Genel Olarak  139
2. Maddi Tazminat Davası  139
3. Manevi tazminat davası  142
4. İtibar Tazminatı  144
E. Kendilerine Karşı Dava Açılamayacak Kişiler  145
F. Zamanaşımı  145
G. Görevli ve Yetkili Mahkemeler  146
H. Dava Şartı Arabuluculuk  147
IV. ELEKTRONİK TİCARET KAPSAMINDA GERÇEKLEŞEN TECAVÜZ HALLERİNDE HAK SAHİBİNİN BULUNABİLECEĞİ DİĞER ÖNEMLİ TALEPLER  148
A. Delil Tespiti  148
B. İhtiyati Tedbir  149
C. El Koyma  151
D. Hükmün İlanı ve İlgililere Tebliği  152
V. MARKA HAKKININ ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM MEKANİZMALARI KAPSAMINDA İHLALİ  152
Sonuç  155
Kaynakça  163
Kavram Dizini  171
 







 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Kısaltmalar Listesi  13
Giriş  15
Birinci Bölüm
KONUYA İLİŞKİN TEMEL BİLGİLER
I. ELEKTRONİK TİCARET  17
A. Elektronik ticaret kavramı ve tanımı  17
1. Genel Olarak  17
2. Elektronik Ticaretin Geniş Anlamı Hakkında Yapılan Tanımlar  18
3. Elektronik Ticaretin Dar Anlamı Hakkında Yapılan Tanımlar  19
4. Elektronik Ticarete İlişkin Hukuki Düzenlemeler ve Diğer Hukuk Sistemlerinde Yer Alan Tanımlar  21
5. Ara Değerlendirme  22
B. Elektronik ticaretin kapsamı  25
II. MARKA  26
A. Marka Kavramı ve Tanımı  26
B. Markanın Hukuki Niteliği  27
C. Markanın Süresi  29
D. Marka Olabilecek İşaretlerin Özellikleri  30
1. Genel Olarak  30
2. İşaret ve Sicilde Gösterilebilir Olma  30
3. Ayırt Edicilik  31
E. Markanın Fonksiyonları  32
F. Marka Hakkının Kazanılması  34
İkinci Bölüm
SINAİ MÜLKİYET KANUNU’NA GÖRE ELEKTRONİK TİCARET KAPSAMINDA MARKA HAKKININ KORUNMASI VE MARKAYA TECAVÜZ HALLERİ
I. SMK’DA MARKANIN KORUNMASI HAKKINDA ÖNGÖRÜLEN SİSTEM  35
A. SMK’nın Sağladığı Koruma Açısından Marka Hakkının Tescili  35
B. SMK’nın Sağladığı Korumadan Yararlanacak Kişiler  37
C. SMK’nın sağladığı korumanın coğrafi sınırı  37
1. Genel Olarak  37
2. Rüçhan Hakkının Korumanın Coğrafi Sınırına Etkisi  38
3. Marka Hakkının İhlaline İlişkin Yabancı Bir Ülkede Verilen Kararın Korumanın Coğrafi Sınırına Etkisi  39
4. Menşe Ülke Kavramının Korumanın Coğrafi Sınırına Etkisi  41
5. Ticari Vekil ya da Temsilcinin Yabancı Ülkedeki Marka Sahibine Ait Markayı Tescil Ettirmesi  42
D. SMK’nın Sağladığı Korumanın Markanın Tescil Edildiği Mal veya Hizmetler İçin Geçerli Olması  44
1. Genel Olarak  44
2. Tescilli Marka ile Aynı Olan İşaretin Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetler İçin Tescil Edilememesi  45
3. Tescilli Marka ile Karıştırılma İhtimali Yaratan İşaretin Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetlerle Benzer Mal veya Hizmetler İçin Tescil Edilememesi  46
4. Tanınmış Markalara İlişkin Durum  48
II. ELEKTRONİK TİCARET KAPSAMINDA MARKA HAKKINA TECAVÜZ  50
A. Genel Olarak  50
B. Elektronik Ticaret Kapsamında Marka Hakkına Tecavüzün Söz Konusu Olabilmesi İçin Ortak Koşullar  50
1. Marka olarak kullanım  50
2. Elektronik Ortamda Çevrimiçi Kullanım  52
3. Ticaret Alanında veya Ekonomik Anlamda Kullanım  54
4. Marka Sahibinden İzinsiz Kullanım  58
C. SMK’nın 7’nci maddesine aykırılık halleri  61
1. Tescilli Marka ile Aynı Olan Herhangi Bir İşaretin Tescil Kapsamına Giren Mal veya Hizmetlerde Kullanılması (SMK m. 7/2–a)  61
a. Genel Olarak  61
b. Elektronik Ticaret Açısından Değerlendirilmesi  62
2. Tescilli Markanın Aynı veya Benzerinin Karıştırılma İhtimali Oluşturulacak Şekilde Kullanılması (SMK m. 7/2–b)  62
a. Genel Olarak  62
b. Elektronik Ticaret Açısından Değerlendirilmesi  64
aa. Tecavüzün Gerçekleşme Şekli  64
bb. Karıştırılma ihtimali yaratan benzerliğin tespiti  65
aaa. Benzerlik ile Ayniyet Kavramlarının Farkı  65
bbb. İşaretler Arasındaki Benzerlik  67
ccc. Mal veya Hizmet Sınıflarındaki Benzerlik  69
3. Tanınmış Markaya Tecavüz (SMK m. 7/2–c)  70
a. Genel Olarak  70
b. Elektronik Ticaret Açısından Değerlendirilmesi  71
aa. Genel Olarak  71
bb. Paris Sözleşmesi’nin Kapsamındaki Tanınmış Markaların SMK’nın Tecavüze İlişkin Korumadan Yararlanıp Yaralanmayacağı  71
cc. Türkiye’de Ulaşılan Tanınmışlık Düzeyi Kavramı  73
dd. Tanınmışlığın Tespiti  74
ee. Tecavüz Halinin Gerçekleşme Şekli  77
aaa. Kanuni Düzenleme  77
bbb. Haksız Yararlanma  77
ccc. Ayırt Edici Karakterine Zarar Verme  79
ddd. İtibarına Zarar Verme  79
4. SMK m. 7/2 Uyarınca Yasaklanabilecek Fiiller (SMK m. 7/3)  80
a. Genel Olarak  80
b. İşaretin Mal veya Ambalaj Üzerinde Kullanılması  82
c. İşareti Taşıyan Malların Piyasaya Sürülmesi, Teslim Edilebileceğinin Teklif Edilmesi, Bu Amaçlarla Stoklanması veya İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması ya da Sunulabileceğinin Teklif Edilmesi  84
aa. Genel Olarak  84
bb. Piyasaya Sürülmesi  84
cc. Teslim Edilebileceğinin Teklif Edilmesi  85
dd. Piyasaya Sürülme Amacıyla Stoklanması  86
d. İşareti Taşıyan Malın İthal ya da İhraç Edilmesi  86
aa. İthalat ve İhracat  86
bb. Transit Mallara İlişkin Durum  87
cc. Elektronik İhracat ve İthalat  88
e. İşaretin Teşebbüsün İş Evrakı ve Reklamlarında Kullanılması  89
aa. Genel Olarak  89
bb. İş Evrakında Tecavüz Teşkil Eden İşaretin Kullanılması  90
cc. Reklamlarda Tecavüz Teşkil Eden İşaretin Kullanılması  90
dd. Ticari Elektronik İletilerin Durumu  92
f. İhlal Eden Kullanımın İnternette Gerçekleşmesi  92
aa. Genel Olarak  92
bb. Kullanımın Bir Hak veya Meşru Bağlantıya Dayanmaması  93
aaa. Kullanımın Bir Hakka Dayanması  93
bbb. Kullanımın Bir Meşru Bağlantıya Dayanması  94
cc. Kullanımın Ticari Bir Etki Yaratması  94
dd. İnternet Alan Adında Tecavüz Teşkil Eden Kullanım  95
aaa. Genel Olarak  95
bbb. Üst Seviye Alan Adları  96
ccc. İkinci Seviye Alan Adları  97
ddd. Üçüncü Seviye Alan Adları  97
eee. Ara Değerlendirme  97
fff. Alan Adının Alınabilmesi İçin Ayırt Edici Nitelik Taşımasının Zorunlu Olmamasının Marka Açısından Değerlendirilmesi  98
ggg. Alan Adının Ticari Etki Yaratacak Şekilde Kullanılması  99
hhh. Tescilli Marka ile Aynı Olan Bir İşareti Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetler İçin Alan Adı Olarak Kullanma  100
ııı. Tescilli Marka ile Karıştırılma İhtimali Yaratan Bir İşaretin Alan Adı Olarak Kullanılması  101
iii. Tanınmış Bir Markaya Tecavüz Teşkil Edecek İşaretin Alan Adı Olarak Kullanılması  102
ee. Yönlendirici Kod ile Tecavüz Teşkil Eden Kullanım  102
ff. Anahtar Sözcükte Tecavüz Teşkil Eden Kullanım  104
g. İşaretin Ticaret Unvanı ya da İşletme Adı Olarak Kullanılması  106
h. İşaretin Hukuka Uygun Olmayan Şekilde Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılması  108
D. SMK’nın 29’uncu Maddesine Aykırılık Halleri  110
1. Markayı Aynısını veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerini Kullanmak Suretiyle Taklit Etmek (SMK m. 29/1–b)  110
2. Markanın Taklit Edildiğini Bildiği veya Bilmesi Gerektiği Hâlde Tecavüz Yoluyla Kullanılan Markayı Taşıyan Ürünleri Ticaret Alanında Kullanmak (SMK m. 29/1–c)  113
3. Marka Sahibi Tarafından Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları İzinsiz Genişletmek veya Bu Hakları Üçüncü Kişilere Devretmek (SMK m. 29/1–ç)  114
Üçüncü Bölüm
ELEKTRONİK TİCARET SIRASINDA GERÇEKLEŞEN MARKAYA TECAVÜZ HALLERİNDE İLERİ SÜRÜLEBİLECEK SAVUNMALAR, İNTERNET AKTÖRLERİNİN SORUMLULUĞU VE AÇILABİLECEK HUKUK DAVALARI
I. İLERİ SÜRÜLEBİLECEK SAVUNMALAR  117
A. Marka Hakkının Tükendiğine İlişkin Savunma  117
B. Dürüst Kullanıma İlişkin Savunma  120
C. Gerçek Hak Sahipliği ve Eskiye Dayalı Kullanım  121
D. Sessiz Kalma Yolu ile Hak Kaybı  122
E. Markanın kullanılmaması  124
II. İNTERNETTE YAPILAN MARKA TECAVÜZLERİNDE SORUMLULUK  124
A. Hak veya Meşru Bağlantı Olması  124
B. Sorumluluk  126
1. Erişim Sağlayıcıların Sorumluluğu  126
2. Yer Sağlayıcıların Sorumluluğu  127
a. Genel Olarak  127
b. Çevrimiçi Pazar Yerlerinin Sorumluluğu  127
3. İçerik Sağlayıcıların Sorumluluğu  131
III. ELEKTRONİK TİCARET KAPSAMINDA GERÇEKLEŞEN TECAVÜZ HALLERİNE KARŞI AÇILABİLECEK HUKUK DAVALARI  133
A. Tecavüzün Tespiti Davası  133
B. Tecavüzün Durdurulması ve Önlenmesi Davası  135
C. Tecavüzün Kaldırılması Davası  137
D. Tazminat Davaları  139
1. Genel Olarak  139
2. Maddi Tazminat Davası  139
3. Manevi tazminat davası  142
4. İtibar Tazminatı  144
E. Kendilerine Karşı Dava Açılamayacak Kişiler  145
F. Zamanaşımı  145
G. Görevli ve Yetkili Mahkemeler  146
H. Dava Şartı Arabuluculuk  147
IV. ELEKTRONİK TİCARET KAPSAMINDA GERÇEKLEŞEN TECAVÜZ HALLERİNDE HAK SAHİBİNİN BULUNABİLECEĞİ DİĞER ÖNEMLİ TALEPLER  148
A. Delil Tespiti  148
B. İhtiyati Tedbir  149
C. El Koyma  151
D. Hükmün İlanı ve İlgililere Tebliği  152
V. MARKA HAKKININ ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM MEKANİZMALARI KAPSAMINDA İHLALİ  152
Sonuç  155
Kaynakça  163
Kavram Dizini  171
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024