Uluslararası ticarette rekabet eden ülkelerin kurgusu, şirketleri ülkelere eşitlemekle başlar, daha sonra ülke düzeyinde ithalat ve ihracat değerlerinde ticaret istatistiklerinin derlenmesi yoluyla daha da karmaşıklaşır.
Ticaret sadece kâr elde etmek isteyen şirketler tarafından gerçekleştirilir. Çin'in dünyanın en büyük ihracatçısı olduğu birçok ürün için aynı hikâye geçerlidir. Çin'den nominal olarak ihraç edilen, tipik olarak dünyanın her yerinden, ya Çin'e ihracat yapan ya da aslında Çin'de üretim yapan birçok şirketin rekabet ve işbirliğinin sonucudur. Aslında Çin'den dünyanın geri kalanına gönderilen şey, faydaları milletlerinden ve yerlerinden bağımsız olarak tüm katılımcıları tarafından paylaşılan, inanılmaz derecede karmaşık bir küresel tedarik zincirleri ağının yalnızca bir koludur.
Politikacılar uluslararası ticarete karışınca, şirketleri daha az rekabetçi hale getirmektedir. Uluslararası ticarette başarılı olmak, küresel tedarik zincirlerinde başarılı olmaktır ve bu nedenle, şirketlerin ulusal sınırlardan bağımsız olarak nerede bulunursa, bulunabilecekleri yerde rekabetçi avantajlar arayabilmeleri ve ulusları ne olursa olsun doğru ortaklara sahip olmaları gerekmektedir.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) Uluslararası Ticarete Etkileri |
| Rekabet Stratejilerinin Firma Performansı Üzerine Etkileri |
| Uluslararası Ticarette Kurumlar ve Yönetişim Kavramının Etkileri |
| Küresel Rekabetçilik İçin Uluslararası Pazarlama Stratejileri |