Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Örneklerle
Pratik Java
Eclipse – Dosya İşlemleri – Swing – Grafik Çizme
Haziran 2018 / 3. Baskı / 551 Syf.
Fiyatı: 590.00 TL
İndirimli: 290.00 TL (%51)
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 Baskı Tarih Fiyatı İndirimli
 2. Haziran 2013 155.00 TL 15.00 TL (%90) Sepete Ekle
 1. Eylül 2012 25.00 TL 15.00 TL (%40) Sepete Ekle
   

Yazarın anlattığı JAVA dersinin konularını kapsayan ve gözden geçirilmiş 3. baskısın yapan bu kitap; Java'ya yeni başlayanları ve genel olarak öğrencileri hedef almaktadır. Anlatılan konular, sade bir dille ve kolay anlaşılır bir şekilde anlatılmıştır.

Anlatılan her konu ve kavram yeterli sayıda örnek program yazılarak açıklanmış ve her programın çıktısı programın peşinden verilerek, anlatılan konunun daha iyi öğrenilmesi amaçlanmıştır. Kitapta yerine göre Geleneksel Programlama, Yapısal Programlama, Nesnelerle Programlama ve Jenerik Programlama yöntemlerinden biri veya bir kaçı birlikte veya tek başına kullanılmıştır.

Kitap; gerek üniversitelerde Java dersini veren akademisyenlere ve bu dersi alan öğrencilere gerekse, programı kendi kendine öğrenmek isteyenlere yönelik olarak bol örnekli olarak hazırlanmıştır.

Not: Özel indirime giren kitapların kapaklarında, normal kullanımını engellemeyecek şekilde, yıpranma veya küçük hasarlar bulunabilir.

Konu Başlıkları
Java Programlama Dili
Veri Tipleri ve İşlemciler
Ekrana Yazdırma ve Ekrandan Okutma
Seçme ve Tekrar
Sınıf, Dizi ve Numaralama Veri Tipleri
Dosya İşlemleri
Jenerik Sınıflar
Veri Depolama
Grafik Kullanıcı Arayüzü (GUI)
Grafik Çizme
Olay ve Dinleyici
Kontrol Yapıları
Barkod: 9789750249051
Yayın Tarihi: Haziran 2018
Baskı Sayısı:  3
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 551
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
1. BÖLÜM:
GİRİŞ
1. GİRİŞ  17
1.1. KONULARIN ANLATIMI  17
1.2. UYARILAR VE AÇIKLAMALAR  17
1.2.1. Uyarılar  17
1.2.2. Kitabın Yazılış Şekli  18
1.3. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ  18
1.3.1. Tarihçe  18
1.3.2. Dünyada "Java Programlama Dili" Kullanımı  19
1.3.3. Derleyici  20
1.3.4. Donanım  20
1.4. JAVA PROGRAMLARINDA KULLANILAN NİCELİKLER  20
1.4.1. Anahtar Kelimeler  21
1.4.2. Belirleyiciler (İsimler)  21
1.4.3. Sabitler  21
1.4.4. Karakter Dizisi Olan Sabitler  23
1.4.5. İşlemciler  23
1.4.6. Ayırıcılar  23
1.4.7. Açıklamalar  23
1.5. İSİM VERME KURALLARI  24
1.6. PROGRAM YAZMA ŞEKİLLERİ  24
1.7. JAVA DERLESYİCİSİNİ KURMA  25
1.8. PROGRAMLARI DERLEME VE ÇALIŞTIRMA  25
1.8.1. Program Yazma Ortamı  25
1.8.1.1. Java SE Development Kit 10’u Kurma  25
1.8.1.2. Eclipse’yi İndirme ve Kurma  27
1.8.2. Proje Oluşturma  32
1.8.3. Paket (package) Oluşturma  34
1.8.4. Sınıf (class) Oluşturma  35
1.8.5. YeniSinif İsimli Programa (Sınıfa) main() Metodunu Ekleme  39
2. BÖLÜM:
JAVA PROGRAMLAMA DİLİ
2. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ  43
2.1. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ’NİN ÖZELLİKLERİ  43
2.2. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ’NİN YAPISI  44
2.2.1. Java Programlama Dili’nin Yapısı  44
2.2.2. System ve Scanner Sınıfları  48
2.3. SINIFIN YEREL DEĞİŞKENLERİ ve SABİTLERİ  48
2.4. SINIFIN ALAN DEĞİŞKENLERİ VE SABİTLERİ  52
2.5. SINIFIN METOTLARI  53
3. BÖLÜM:
BASİT VERİ TİPLERİ VE İŞLEMCİLER
3. BASİT VERİ TİPLERİ VE İŞLEMCİLER  57
3.1. VERİ TİPLERİ  57
3.1.1. Tam Sayı Veri Tipleri  57
3.1.2. Ondalık Sayı Veri Tipleri  58
3.1.3. Ondalık Sayılarda Duyarlık Problemi  60
3.1.4. Karakter Veri Tipi ve Tam Sayılar  61
3.1.5. Character Sınıfı  66
3.1.6. String Sınıfı  67
3.1.7. String ve ’+’ İşlemcisi  70
3.1.8. Stringleri Karşılaştırma  70
3.1.9. Stringleri Ülkelere Göre Sıralama  73
3.1.10. boolean Veri Tipi  74
3.2. ARİTMETİK İŞLEMCİLER  75
3.2.1. Bölme İşlemcisi Ve Tam Sayı Bölme işlemcisi  75
3.2.2. Kalanlı Böle İşlemcisi  77
3.2.3. Aritmetik Atama İşlemcileri ve Kısaltmalar  77
3.2.4. Artırma İşlemcisi  78
3.2.5. Eksiltme İşlemcisi  79
3.2.6. Ön Ek ve Son Ek Gösterimi  79
3.2.7. Aritmetik İşlemlerde Tam Sayıların Kullanılması  80
3.2.8. Sayısal İşlemlerde Sınır Kavramı  81
3.2.9. Veri Tiplerinin Büyüklük Sınırlarını Öğrenme  82
3.2.10. Formüllerin Kodlanmasına Örnekler  83
3.2.11. Aritmetik İşlemlerde Uyulması Gereken Kurallar  84
3.3. KARŞILAŞTIRMA İŞLEMCİLERİ  84
3.4. MANTIK İŞLEMCİLERİ  84
3.4.1. Mantık İşlemcileri  84
3.4.2. Kısa Devre Mantık İşlemcileri  87
3.5. BİT İŞLEMCİLERİ  90
3.5.1. Bitwise NOT İşlemcisi : ~  90
3.5.2. Bitwase & (AND), ¦ (OR) ve ^ (XOR) İşlemcileri  90
3.6. VERİ TİPİ DÖNÜŞÜMÜ  91
3.6.1. Derleyicinin Kendiliğinden Yaptığı Veri Tipi Dönüşümleri  91
3.6.2. Veri Tipi Atamaları  93
3.6.3. Veri Tipi Dönüşümleri Sırasında Karşılaşılan Güçlükler  95
4. BÖLÜM:
EKRANA YAZDIRMA VE EKRANDAN OKUTMA
4. EKRANA YAZDIRMA VE EKRANDAN OKUTMA  97
4.1. EKRANA YAZDIRMA  97
4.2. DİYALOG KUTUSUNA YAZDIRMA  97
4.3. EKRANDAN OKUTMA  98
4.4. DİYALOG KUTUSUNDAN OKUTMA  102
4.5. SAYILARI STRING’E DÖNÜŞTÜRME  105
4.6. FORMATLI YAZDIRMA ve String SINIFI  106
4.6.1. Tam Sayıları Nokta Kullanarak Yazdırma  106
4.6.2. Ondalık Sayıları Formatlı Yazdırma  107
4.6.3. Birden Çok Parametre Olması Durumu  109
4.6.4. Tarih ve Saat  110
4.6.5. Saat  110
4.6.6. Haftanın Günü, Ay ve Gün  111
4.6.7. String Sınıfının format() Metodunun Parametre Olarak Kullanılması  111
4.6.8. Ekrana Formatlı Yazdırmak İçin printf() Metodunu Kullanma  112
4.7. Calendar SINIFI  112
5. BÖLÜM:
SEÇME VE TEKRARLAMA İFADELERİ
5. SEÇME VE TEKRARLAMA İFADELERİ  115
5.1. SEÇME İFADELERİ  115
5.1.1. Basit if İfadesi  115
5.1.2. if … else İfadesi  117
5.1.3. if else if İfadesi  118
5.1.4. Şartlı İfade  119
5.1.5. switch İfadesi  120
5.1.6. if ve switch İfadesi Arasında Tercih  122
5.2. TEKRARLAMA (DÖNGÜ) İFADELERİ  123
5.2.1. do…while Döngüsü  123
4.2.2. while Döngüsü  124
5.2.3. for Döngüsü  124
5.2.4. Farklı for Döngüleri  127
5.2.5. Metotların Kendi Kendilerini Çağırmaları  130
5.3. İÇ İÇE ŞEÇME VE / VEYA TEKRARLAMA YAPILARI  132
5.3.1. Çarpım Tablosu  132
5.3.2. Takvim Hazırlama  133
5.4. break ve continue KONTROL DEYİMLERİ  135
6. BÖLÜM:
BASİT OLMAYAN VERİ TİPLERİ – 1: SINIF
6. SINIF  137
6.1. SINIF  138
6.1.1. Sınıf Gerçekten Gerekli mi?  138
6.1.2. Basit Bir Sınıf Tanımı  139
6.1.3. Sınıfın Alan Değişkenlerine Doğrudan Değer Atama  140
6.1.4. Sınıfın Alan Değişkenlerine Sınıfın Metodunu Kullanarak Değer Atama  140
6.1.5. Birden Çok Sınıf  141
6.2. SINIFIN METOTLARI  143
6.2.1. Metotlara Değer Gönderme  143
6.2.2. Metotlardan Değer Döndürme  144
6.2.3. Referans Veri Tipleri  146
6.3. SINIFIN NESNELERİ  150
6.3.1. Nesne Tanımı  150
6.3.2. Değişik Referans Örnekleri  152
6.3.3. Hazır Sınıfların Nesneleri ve import Belirticisi  153
6.3.4. Kurucu Metotlar  155
6.3.5. Yok Edici Metot  157
6.3.6. Nesneleri Kopyalama  161
6.3.7. Nesnelerin Eşitliği  162
6.3.8. Nesnelerin Alan Değişkenlerini Karşılaştırma: instanceof  163
6.4. this REFERANS BELİRTİCİSİ  163
6.5. static BİLDİRİCİSİ  166
6.5.1. static Değişkenler ve Metotlar  166
6.5.2. static Sabit Tanımı  169
6.5.3. static import  169
6.6. SINIF VERİ TİPİNİN ÖZELLİKLERİ  170
6.7. VERİYİ GİZLEME  170
6.8. METOTLARIN AŞIRI YÜKLENMELERİ  171
6.9. KALITIM  173
6.9.1 Model Sınıflar  174
6.9.2. Nesnelerin Alan Değişkenlerine Kurucu Metotları Kullanarak Değer Atama  178
6.9.3. Nesnelerin Alan Değişkenlerine Değerlerini Diğer Metotlarla Gönderme  179
6.9.4. Metotların Kalıtım Yoluyla Geçmesi  180
6.9.5. Alan Değişkenlerinin Kalıtım Yoluyla Geçmesi  181
6.9.6. protected Belirticisi ve Kalıtım  182
6.9.7. Kurucu Metotların Kalıtım Yoluyla Geçmesi  183
6.10. ÇOK ŞEKİLLİLİK  185
6.11. SOYUT (abstract) SINIFLAR  190
6.11.1. Soyut Sınıf Kavramı  190
6.11.2. Soyut Sınıf ve Soyut Metot Örneği  194
6.12. ARAYÜZ  196
6.12.1. Tekli Kalıtım Örneği  197
6.12.2. İkili Kalıtım Örneği  199
7. BÖLÜM:
BASİT OLMAYAN VERİ TİPLERİ – 2: DİZİ VE NUMARALAMA
7. DİZİ VE NUMARALAMA VERİ TİPLERİ  201
7.1. DİZİ VERİ TİPİ  201
7.1.1. Dizi Tanımı  201
7.1.2. Diziye Bellekte Yer Ayırma  202
7.1.3. Dizinin Elemanlarına İndis Kullanarak Ulaşma  203
7.1.4. Diziye İlk Değerlerin Atanması  203
7.1.5. Dizi Veri Tipinin Elemanları  206
7.1.6. Diziyi Metoda Parametre Olarak Gönderme  207
7.1.7. Metottan Dizi Döndürme  209
7.1.8. Dizileri Karşılaştırma  211
7.1.9. İki–Boyutlu Dizi : Matris Çarpımı  213
7.1.10. İki–Boyutlu Dizi: Özel Hal  214
7.1.11. Ham Puanı Harfe (Nota) Çevirme  215
7.1.12. Bir Nesneyi Diziye Atama  217
7.1.13. Vector SINIFI  218
7.2. ArrayList SINIFI  218
ArrayList  221
açıklama  221
ArrayList liste =  221
new ArrayList();  221
liste.get(indis);  221
Diziden/listeden eleman döndürme  221
7.3. NUMARALAMA VERİ TİPİ  221
7.3.1. Eski Tip enum Tanımı  221
7.3.2. Yeni Tip Enum Tanımı  222
7.3.3. Sınıf ve enum Veri Tipi  223
8. BÖLÜM:
DOSYA VE DOSYALAMA İŞLEMLERİ
8. DOSYA  225
8.1. GİRİŞ  225
8.2. DOSYAYA VERİ GİRİŞ–ÇIKIŞI  226
8.2.1. Bilgisayarın Dosya Tercihi  226
8.2.2. Metin Dosyasına Yazdırma  226
8.2.3. İkili (binary) Dosyaya Yazdırma  226
8.3. File SINIFI  226
8.3.1. Giriş  226
8.3.2. Ana Dizini Öğrenme  229
8.3.3. Sürücüleri Öğrenme  229
8.3.4. Dosya Listesi  230
8.5.5. Filitreleme  231
8.4. METİN DOSYASINA YAZDIRMA VE METİN DOSYASINDAN OKUTMA  231
8.4.1. PrintWriter Sınıfının output Nesnesini Oluşturma ve Dosyaya Yazdırma  232
8.2.2. Scanner Sınıfının input Nesnesini Oluşturma ve Dosyadan Okutma  236
açıklama  236
Özel bir dosyadan değerleri tarayan tarayıcıyı oluşturur  236
8.5. İKİLİ GİRİŞ/ÇIKIŞ İŞLEMLERİNDE KULLANILAN SINIFLAR  239
8.5.1. InputStream  239
8.5.2. OutputStrem  240
8.5.3. FileInputStream  240
8.5.4.Dosya Kontrolü  240
8.5.5. FileOutputStream  241
8.5.6. DataInputStream  243
8.5.7. DataInput Arayüzünün Metotları  243
8.5.8. DataOutputStream  243
8.5.9. DataOutput Arayüzünün Metotları  244
8.6. ObjectInputStream ve ObjectOutputStream SINIFLARI  249
8.7. RASTGELE ULAŞILABİLEN DOSYALAR  251
8.8. SERIALIZABLE ARAYÜZÜ  255
8.8.1. Bir Tek Sınıfın Nesnesini Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma  255
8.8.2. Bir Nesneyi O Nesnenin Bileşenleri Olan Nesnelerle Birlikte Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma  256
8.8.3. Peş Peşe Sınıfların Nesnelerini Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma  259
8.8.3.1. Ayrı–Ayrı Yazdırma ve Okutma  259
8.8.3.2. İki Nesneyi Birlikte Yazdırma  261
8.8.3.3. İki Nesneyi Dosyadan Birlikte Okutma  262
8.8.4. Serializable Olmayan Nesneyi Dosyaya Yazdırma  264
8.8.5. İç İçe Sınıfların Nesnelerini Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma  266
9. BÖLÜM:
JENERİK SINIF
9. JENERİK SINIF  269
9.1. JENERİK SINIF GEREKLİ Mİ?  269
9.2. JENERİK SINIF TANIMI  270
9.2.1. Jenerik Cember Sınıfı Tanımı  270
9.2.2. Jenerik Cember Sınıfının Kullanılması  271
9.2.4. Jenerik Yığın Sınıfı Tanımı  273
9.2.5. Jenerik Yığın Sınıfı Tanımının String ve Integer İçin Kullanılışı  274
9.3. JENERİK METOT  275
9.3.1. Jenerik Metot  275
9.3.2 Jenerik Alt Sınıf  276
9.3.3. Metot Tanımında Ham Tip Kullanma  278
9.3.4. Metot Tanımında Jenerik Tip Kullanma  279
9.3.5. WildCard  280
9.4. ÖRNEK PROGRAMLAR  283
10. BÖLÜM:
VERİ DEPOLAMA
10. VERİ DEPOLAMA  291
10.1. GİRİŞ  291
10.2. Collection ARAYÜZÜ, AbstractCollection SINIFI ve Collections SINIFI  291
10.2.1.Collection Arayüzü  291
10.2.2. AbstractCollection Sınıfı  293
10.2.3. Collections Sınıfı  293
10.3. Iterator ARAYÜZÜ  295
10.4. Set ARAYÜZÜ  295
10.5. List Arayüzü  297
10.5.1. MyList Arayüzü  297
10.5.2. Vector Sınıfı  303
10.5.3. Stack Sınıfı  304
10.6. Queue ARAYÜZÜ  306
10.6.1. Queue (Kuyruk) Arayüzü  306
10.6.2. Queue Sınıfı  308
10.6.3. Priority Queue (Öncelik Kuyruğu) Sınıfı  308
10.7. Map ARAYÜZÜ  310
11. BÖLÜM:
GRAFİK KULLANICI ARAYÜZÜ (GUI)
11. GRAFİK KULLANICI ARAYÜZÜ (GUI)  313
11.1. GİRİŞ  313
11.1.1. GUI Bileşenleri  313
11.1.2. Swing Bileşenleri  314
11.2. JFrame / TAŞIYICILAR = ÇERÇEVELER  316
11.2.1. JFrama Sınıfı  317
11.2.2. Çerçeve Oluşturma  317
11.2.3. Çerçeveye Eleman Ekleme  318
11.3. ALT TAŞIYICILAR  319
11.3.1. JPanel  319
11.3.2. JEditorPane ve JTextPane  321
11.3.3. JScrollPane  322
11.3.4. JTabbedPane  325
11.3.5. JSplitPane  329
11.4. YERLEŞME DÜZENLEYİCİLERİ: Layout Managers  334
11.4.1. FlowLayout Yerleşme Düzenleyicisi  335
11.4.2. BoxLayout Yerleşme Düzenleyicisi  337
11.4.3. GridLayout Yerleşme Düzenleyicisi  338
11.4.4. GridBagLayout Yerleşme Düzenleyicisi  339
11.4.5. BorderLayout Yerleşme Düzenleyicisi  341
11.5. Color (renk) SINIFI  343
11.6. Font SINIFI  344
11.7. ImageIcon SINIFI  345
12. BÖLÜM:
GRAFİK ÇİZME
12. GRAFİK ÇİZME  349
12.1. GRAFİK  349
12.1.1. Java Koordinat Sistemi  349
12.1.2. Java Bileşenlerinin Koordinat Sistemleri  350
12.1.3. Çerçeve ve Düğme Oluşturma  350
12.2. Graphics SINIFI  351
12.2.1. Graphics Sınıfının Metotları  351
12.2.2. JLabel Sınıfı  352
12.2.3. paintComponent() Metodu  354
12.2.4. Panelin Üzerine Grafik Çizdirme  356
12.2.5. Çizgi Şekli, Çizginin Uçları ve Çizgilerin Birleşme Yeri  357
12.2.6. Bir Fonksiyonun Grafiğini Çizdirme  360
12.2.7. Çan Eğrisinin Grafiği  364
12.2.8. İkinci Dereceden Bir Polinomun Grafiği  366
12.3. FigurePanel SINIFI  368
12.4. Canvas SINIFI  371
12.5. ARK ÇİZDİRME  373
12.6. Polygon SINIFI  375
13. BÖLÜM:
OLAY VE DİNLEYİCİ
13. OLAY VE DİNLEYİCİ  379
13.1. OLAY (Event)  379
13.1.1. Olayın Tanımı  379
13.1.2. Olay Sınıfları  379
13.2. DİNLEYİCİ (Listener)  381
13.2.1. Dinleyici Kavramı  381
13.2.2. Basit Örnekler  383
13.3. ÖRNEKLER  392
13.3.1 Fare (mouse) Olayları  392
13.3.1.1. Fare Olaylarını Yöneten Sınıflar ve Arayüzler  392
13.3.1.2. Fereyi Kullanarak Panel Üzerinden Mesaj Gönderme  393
13.3.1.3. Fereyi Panelin Üzerinde Tıklatma  394
13.3.1.4. Fereyi Panelin Üzerinde Sürükleme  395
13.3.2. Tuş (key) Olayları  400
13.3.3. Timer Sınıfı  401
13.3.4. StillClock Sınıfı  405
13.3.5. MessagePanel Sınıfı  408
13.3.6. Olay ve Dinleyici  410
13.3.7. Aç – Kapa  412
13.3.8. Trafik Işıkları  414
14. BÖLÜM:
SWING BİLEŞENLERİ
14. SWING BİLEŞENLERİ (Kontrol Yapıları)  419
14.1. GİRİŞ  419
14.2. SEÇME SINIFLARI  419
14.2.1. JButton / Düğme  419
14.2.2. JCheckBox / Onay Kutusu  424
14.2.3 JRadioButton / Seçme Halkaları  431
14.2.4. JComboBox / Çoktan Seçme  440
14.2.5. Onay Kutusu, Seçme Halkaları, Etiket ve Metin Alanı  447
14.3. JLabel / ETİKET  451
14.4. METİN ALANI  454
14.4.1. JTextField  454
14.4.2. JTextArea  458
14.4.3. JPasswordField  463
14.4.4. JFormattedTextField  467
14.4.5. JSpinner  470
14.4.6. TextField  471
14.5. JList / LİSTE  473
14.6. JScrollBar / TARAYICI  480
14.7. JSlider / SÜRÜKLEYİCİ  484
14.8. MENÜ HAZIRLAMA  491
14.8.1. Menü Çubuğu ve Alt–Menü Başlıklarını Oluşturma  491
14.8.2. Alt–Menü Bileşenlerini Oluşturma  493
14.8.3. Gerçekleştirecek İşlemleri Seçme  496
14.8.4. Yapılacak İşlemler İçin Olay–Dinleyici İlişkisini Kurma  500
14.8.5. Kısa Menüler  505
14.8.6. Alt–Menü İçinde Onay Kutuları  509
14.8.7. Alt–Alt–Menü İçinde Onay Kutuları  512
14.8.6. Alt–Alt–Menü İçinde Seçme Halkaları  514
14.8.7. (Image Icons), (Keyboard Mnemonics), and (Keyboard Accelerators)  520
14.8.8. Popup Menü  521
14.8.9. Popup Menü Bileşenlerine Ikon Ekleme  526
15. BÖLÜM:
EKLER
15. EKLER  529
E.1. Math SINIFININ METOTLARI  529
E.1.1. Matematik Sınıfının Metotlarını Kullanma  529
E.1.2. Trigonometrik Metotları Kullanma  531
E.1.3. Yuvarlayıcı Metotları Kullanma  533
E.1.4. min, max ve abs Metotlarını Kullanma  535
E.1.5. Random Metotlarını Kullanma (1)  536
E.1.6. Random Metotlarını Kullanma (2)  537
E.2. İŞLEMCİLERİN ÖNCELİK SIRALARI  539
E.3. KISALTMALAR  540
16. BÖLÜM: KAYNAKLAR  543
KAVRAMLAR DİZİNİ  544
 


Olcay Taner Yıldız
Eylül 2024
200.00 TL
Sepete Ekle
Nureddin Gökbey İnaç
Temmuz 2024
150.00 TL
Sepete Ekle
Lütfi Koray Yitmen
Temmuz 2024
230.00 TL
Sepete Ekle
Aydın Erden
Mart 2024
240.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
1. BÖLÜM:
GİRİŞ
1. GİRİŞ  17
1.1. KONULARIN ANLATIMI  17
1.2. UYARILAR VE AÇIKLAMALAR  17
1.2.1. Uyarılar  17
1.2.2. Kitabın Yazılış Şekli  18
1.3. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ  18
1.3.1. Tarihçe  18
1.3.2. Dünyada "Java Programlama Dili" Kullanımı  19
1.3.3. Derleyici  20
1.3.4. Donanım  20
1.4. JAVA PROGRAMLARINDA KULLANILAN NİCELİKLER  20
1.4.1. Anahtar Kelimeler  21
1.4.2. Belirleyiciler (İsimler)  21
1.4.3. Sabitler  21
1.4.4. Karakter Dizisi Olan Sabitler  23
1.4.5. İşlemciler  23
1.4.6. Ayırıcılar  23
1.4.7. Açıklamalar  23
1.5. İSİM VERME KURALLARI  24
1.6. PROGRAM YAZMA ŞEKİLLERİ  24
1.7. JAVA DERLESYİCİSİNİ KURMA  25
1.8. PROGRAMLARI DERLEME VE ÇALIŞTIRMA  25
1.8.1. Program Yazma Ortamı  25
1.8.1.1. Java SE Development Kit 10’u Kurma  25
1.8.1.2. Eclipse’yi İndirme ve Kurma  27
1.8.2. Proje Oluşturma  32
1.8.3. Paket (package) Oluşturma  34
1.8.4. Sınıf (class) Oluşturma  35
1.8.5. YeniSinif İsimli Programa (Sınıfa) main() Metodunu Ekleme  39
2. BÖLÜM:
JAVA PROGRAMLAMA DİLİ
2. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ  43
2.1. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ’NİN ÖZELLİKLERİ  43
2.2. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ’NİN YAPISI  44
2.2.1. Java Programlama Dili’nin Yapısı  44
2.2.2. System ve Scanner Sınıfları  48
2.3. SINIFIN YEREL DEĞİŞKENLERİ ve SABİTLERİ  48
2.4. SINIFIN ALAN DEĞİŞKENLERİ VE SABİTLERİ  52
2.5. SINIFIN METOTLARI  53
3. BÖLÜM:
BASİT VERİ TİPLERİ VE İŞLEMCİLER
3. BASİT VERİ TİPLERİ VE İŞLEMCİLER  57
3.1. VERİ TİPLERİ  57
3.1.1. Tam Sayı Veri Tipleri  57
3.1.2. Ondalık Sayı Veri Tipleri  58
3.1.3. Ondalık Sayılarda Duyarlık Problemi  60
3.1.4. Karakter Veri Tipi ve Tam Sayılar  61
3.1.5. Character Sınıfı  66
3.1.6. String Sınıfı  67
3.1.7. String ve ’+’ İşlemcisi  70
3.1.8. Stringleri Karşılaştırma  70
3.1.9. Stringleri Ülkelere Göre Sıralama  73
3.1.10. boolean Veri Tipi  74
3.2. ARİTMETİK İŞLEMCİLER  75
3.2.1. Bölme İşlemcisi Ve Tam Sayı Bölme işlemcisi  75
3.2.2. Kalanlı Böle İşlemcisi  77
3.2.3. Aritmetik Atama İşlemcileri ve Kısaltmalar  77
3.2.4. Artırma İşlemcisi  78
3.2.5. Eksiltme İşlemcisi  79
3.2.6. Ön Ek ve Son Ek Gösterimi  79
3.2.7. Aritmetik İşlemlerde Tam Sayıların Kullanılması  80
3.2.8. Sayısal İşlemlerde Sınır Kavramı  81
3.2.9. Veri Tiplerinin Büyüklük Sınırlarını Öğrenme  82
3.2.10. Formüllerin Kodlanmasına Örnekler  83
3.2.11. Aritmetik İşlemlerde Uyulması Gereken Kurallar  84
3.3. KARŞILAŞTIRMA İŞLEMCİLERİ  84
3.4. MANTIK İŞLEMCİLERİ  84
3.4.1. Mantık İşlemcileri  84
3.4.2. Kısa Devre Mantık İşlemcileri  87
3.5. BİT İŞLEMCİLERİ  90
3.5.1. Bitwise NOT İşlemcisi : ~  90
3.5.2. Bitwase & (AND), ¦ (OR) ve ^ (XOR) İşlemcileri  90
3.6. VERİ TİPİ DÖNÜŞÜMÜ  91
3.6.1. Derleyicinin Kendiliğinden Yaptığı Veri Tipi Dönüşümleri  91
3.6.2. Veri Tipi Atamaları  93
3.6.3. Veri Tipi Dönüşümleri Sırasında Karşılaşılan Güçlükler  95
4. BÖLÜM:
EKRANA YAZDIRMA VE EKRANDAN OKUTMA
4. EKRANA YAZDIRMA VE EKRANDAN OKUTMA  97
4.1. EKRANA YAZDIRMA  97
4.2. DİYALOG KUTUSUNA YAZDIRMA  97
4.3. EKRANDAN OKUTMA  98
4.4. DİYALOG KUTUSUNDAN OKUTMA  102
4.5. SAYILARI STRING’E DÖNÜŞTÜRME  105
4.6. FORMATLI YAZDIRMA ve String SINIFI  106
4.6.1. Tam Sayıları Nokta Kullanarak Yazdırma  106
4.6.2. Ondalık Sayıları Formatlı Yazdırma  107
4.6.3. Birden Çok Parametre Olması Durumu  109
4.6.4. Tarih ve Saat  110
4.6.5. Saat  110
4.6.6. Haftanın Günü, Ay ve Gün  111
4.6.7. String Sınıfının format() Metodunun Parametre Olarak Kullanılması  111
4.6.8. Ekrana Formatlı Yazdırmak İçin printf() Metodunu Kullanma  112
4.7. Calendar SINIFI  112
5. BÖLÜM:
SEÇME VE TEKRARLAMA İFADELERİ
5. SEÇME VE TEKRARLAMA İFADELERİ  115
5.1. SEÇME İFADELERİ  115
5.1.1. Basit if İfadesi  115
5.1.2. if … else İfadesi  117
5.1.3. if else if İfadesi  118
5.1.4. Şartlı İfade  119
5.1.5. switch İfadesi  120
5.1.6. if ve switch İfadesi Arasında Tercih  122
5.2. TEKRARLAMA (DÖNGÜ) İFADELERİ  123
5.2.1. do…while Döngüsü  123
4.2.2. while Döngüsü  124
5.2.3. for Döngüsü  124
5.2.4. Farklı for Döngüleri  127
5.2.5. Metotların Kendi Kendilerini Çağırmaları  130
5.3. İÇ İÇE ŞEÇME VE / VEYA TEKRARLAMA YAPILARI  132
5.3.1. Çarpım Tablosu  132
5.3.2. Takvim Hazırlama  133
5.4. break ve continue KONTROL DEYİMLERİ  135
6. BÖLÜM:
BASİT OLMAYAN VERİ TİPLERİ – 1: SINIF
6. SINIF  137
6.1. SINIF  138
6.1.1. Sınıf Gerçekten Gerekli mi?  138
6.1.2. Basit Bir Sınıf Tanımı  139
6.1.3. Sınıfın Alan Değişkenlerine Doğrudan Değer Atama  140
6.1.4. Sınıfın Alan Değişkenlerine Sınıfın Metodunu Kullanarak Değer Atama  140
6.1.5. Birden Çok Sınıf  141
6.2. SINIFIN METOTLARI  143
6.2.1. Metotlara Değer Gönderme  143
6.2.2. Metotlardan Değer Döndürme  144
6.2.3. Referans Veri Tipleri  146
6.3. SINIFIN NESNELERİ  150
6.3.1. Nesne Tanımı  150
6.3.2. Değişik Referans Örnekleri  152
6.3.3. Hazır Sınıfların Nesneleri ve import Belirticisi  153
6.3.4. Kurucu Metotlar  155
6.3.5. Yok Edici Metot  157
6.3.6. Nesneleri Kopyalama  161
6.3.7. Nesnelerin Eşitliği  162
6.3.8. Nesnelerin Alan Değişkenlerini Karşılaştırma: instanceof  163
6.4. this REFERANS BELİRTİCİSİ  163
6.5. static BİLDİRİCİSİ  166
6.5.1. static Değişkenler ve Metotlar  166
6.5.2. static Sabit Tanımı  169
6.5.3. static import  169
6.6. SINIF VERİ TİPİNİN ÖZELLİKLERİ  170
6.7. VERİYİ GİZLEME  170
6.8. METOTLARIN AŞIRI YÜKLENMELERİ  171
6.9. KALITIM  173
6.9.1 Model Sınıflar  174
6.9.2. Nesnelerin Alan Değişkenlerine Kurucu Metotları Kullanarak Değer Atama  178
6.9.3. Nesnelerin Alan Değişkenlerine Değerlerini Diğer Metotlarla Gönderme  179
6.9.4. Metotların Kalıtım Yoluyla Geçmesi  180
6.9.5. Alan Değişkenlerinin Kalıtım Yoluyla Geçmesi  181
6.9.6. protected Belirticisi ve Kalıtım  182
6.9.7. Kurucu Metotların Kalıtım Yoluyla Geçmesi  183
6.10. ÇOK ŞEKİLLİLİK  185
6.11. SOYUT (abstract) SINIFLAR  190
6.11.1. Soyut Sınıf Kavramı  190
6.11.2. Soyut Sınıf ve Soyut Metot Örneği  194
6.12. ARAYÜZ  196
6.12.1. Tekli Kalıtım Örneği  197
6.12.2. İkili Kalıtım Örneği  199
7. BÖLÜM:
BASİT OLMAYAN VERİ TİPLERİ – 2: DİZİ VE NUMARALAMA
7. DİZİ VE NUMARALAMA VERİ TİPLERİ  201
7.1. DİZİ VERİ TİPİ  201
7.1.1. Dizi Tanımı  201
7.1.2. Diziye Bellekte Yer Ayırma  202
7.1.3. Dizinin Elemanlarına İndis Kullanarak Ulaşma  203
7.1.4. Diziye İlk Değerlerin Atanması  203
7.1.5. Dizi Veri Tipinin Elemanları  206
7.1.6. Diziyi Metoda Parametre Olarak Gönderme  207
7.1.7. Metottan Dizi Döndürme  209
7.1.8. Dizileri Karşılaştırma  211
7.1.9. İki–Boyutlu Dizi : Matris Çarpımı  213
7.1.10. İki–Boyutlu Dizi: Özel Hal  214
7.1.11. Ham Puanı Harfe (Nota) Çevirme  215
7.1.12. Bir Nesneyi Diziye Atama  217
7.1.13. Vector SINIFI  218
7.2. ArrayList SINIFI  218
ArrayList  221
açıklama  221
ArrayList liste =  221
new ArrayList();  221
liste.get(indis);  221
Diziden/listeden eleman döndürme  221
7.3. NUMARALAMA VERİ TİPİ  221
7.3.1. Eski Tip enum Tanımı  221
7.3.2. Yeni Tip Enum Tanımı  222
7.3.3. Sınıf ve enum Veri Tipi  223
8. BÖLÜM:
DOSYA VE DOSYALAMA İŞLEMLERİ
8. DOSYA  225
8.1. GİRİŞ  225
8.2. DOSYAYA VERİ GİRİŞ–ÇIKIŞI  226
8.2.1. Bilgisayarın Dosya Tercihi  226
8.2.2. Metin Dosyasına Yazdırma  226
8.2.3. İkili (binary) Dosyaya Yazdırma  226
8.3. File SINIFI  226
8.3.1. Giriş  226
8.3.2. Ana Dizini Öğrenme  229
8.3.3. Sürücüleri Öğrenme  229
8.3.4. Dosya Listesi  230
8.5.5. Filitreleme  231
8.4. METİN DOSYASINA YAZDIRMA VE METİN DOSYASINDAN OKUTMA  231
8.4.1. PrintWriter Sınıfının output Nesnesini Oluşturma ve Dosyaya Yazdırma  232
8.2.2. Scanner Sınıfının input Nesnesini Oluşturma ve Dosyadan Okutma  236
açıklama  236
Özel bir dosyadan değerleri tarayan tarayıcıyı oluşturur  236
8.5. İKİLİ GİRİŞ/ÇIKIŞ İŞLEMLERİNDE KULLANILAN SINIFLAR  239
8.5.1. InputStream  239
8.5.2. OutputStrem  240
8.5.3. FileInputStream  240
8.5.4.Dosya Kontrolü  240
8.5.5. FileOutputStream  241
8.5.6. DataInputStream  243
8.5.7. DataInput Arayüzünün Metotları  243
8.5.8. DataOutputStream  243
8.5.9. DataOutput Arayüzünün Metotları  244
8.6. ObjectInputStream ve ObjectOutputStream SINIFLARI  249
8.7. RASTGELE ULAŞILABİLEN DOSYALAR  251
8.8. SERIALIZABLE ARAYÜZÜ  255
8.8.1. Bir Tek Sınıfın Nesnesini Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma  255
8.8.2. Bir Nesneyi O Nesnenin Bileşenleri Olan Nesnelerle Birlikte Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma  256
8.8.3. Peş Peşe Sınıfların Nesnelerini Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma  259
8.8.3.1. Ayrı–Ayrı Yazdırma ve Okutma  259
8.8.3.2. İki Nesneyi Birlikte Yazdırma  261
8.8.3.3. İki Nesneyi Dosyadan Birlikte Okutma  262
8.8.4. Serializable Olmayan Nesneyi Dosyaya Yazdırma  264
8.8.5. İç İçe Sınıfların Nesnelerini Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma  266
9. BÖLÜM:
JENERİK SINIF
9. JENERİK SINIF  269
9.1. JENERİK SINIF GEREKLİ Mİ?  269
9.2. JENERİK SINIF TANIMI  270
9.2.1. Jenerik Cember Sınıfı Tanımı  270
9.2.2. Jenerik Cember Sınıfının Kullanılması  271
9.2.4. Jenerik Yığın Sınıfı Tanımı  273
9.2.5. Jenerik Yığın Sınıfı Tanımının String ve Integer İçin Kullanılışı  274
9.3. JENERİK METOT  275
9.3.1. Jenerik Metot  275
9.3.2 Jenerik Alt Sınıf  276
9.3.3. Metot Tanımında Ham Tip Kullanma  278
9.3.4. Metot Tanımında Jenerik Tip Kullanma  279
9.3.5. WildCard  280
9.4. ÖRNEK PROGRAMLAR  283
10. BÖLÜM:
VERİ DEPOLAMA
10. VERİ DEPOLAMA  291
10.1. GİRİŞ  291
10.2. Collection ARAYÜZÜ, AbstractCollection SINIFI ve Collections SINIFI  291
10.2.1.Collection Arayüzü  291
10.2.2. AbstractCollection Sınıfı  293
10.2.3. Collections Sınıfı  293
10.3. Iterator ARAYÜZÜ  295
10.4. Set ARAYÜZÜ  295
10.5. List Arayüzü  297
10.5.1. MyList Arayüzü  297
10.5.2. Vector Sınıfı  303
10.5.3. Stack Sınıfı  304
10.6. Queue ARAYÜZÜ  306
10.6.1. Queue (Kuyruk) Arayüzü  306
10.6.2. Queue Sınıfı  308
10.6.3. Priority Queue (Öncelik Kuyruğu) Sınıfı  308
10.7. Map ARAYÜZÜ  310
11. BÖLÜM:
GRAFİK KULLANICI ARAYÜZÜ (GUI)
11. GRAFİK KULLANICI ARAYÜZÜ (GUI)  313
11.1. GİRİŞ  313
11.1.1. GUI Bileşenleri  313
11.1.2. Swing Bileşenleri  314
11.2. JFrame / TAŞIYICILAR = ÇERÇEVELER  316
11.2.1. JFrama Sınıfı  317
11.2.2. Çerçeve Oluşturma  317
11.2.3. Çerçeveye Eleman Ekleme  318
11.3. ALT TAŞIYICILAR  319
11.3.1. JPanel  319
11.3.2. JEditorPane ve JTextPane  321
11.3.3. JScrollPane  322
11.3.4. JTabbedPane  325
11.3.5. JSplitPane  329
11.4. YERLEŞME DÜZENLEYİCİLERİ: Layout Managers  334
11.4.1. FlowLayout Yerleşme Düzenleyicisi  335
11.4.2. BoxLayout Yerleşme Düzenleyicisi  337
11.4.3. GridLayout Yerleşme Düzenleyicisi  338
11.4.4. GridBagLayout Yerleşme Düzenleyicisi  339
11.4.5. BorderLayout Yerleşme Düzenleyicisi  341
11.5. Color (renk) SINIFI  343
11.6. Font SINIFI  344
11.7. ImageIcon SINIFI  345
12. BÖLÜM:
GRAFİK ÇİZME
12. GRAFİK ÇİZME  349
12.1. GRAFİK  349
12.1.1. Java Koordinat Sistemi  349
12.1.2. Java Bileşenlerinin Koordinat Sistemleri  350
12.1.3. Çerçeve ve Düğme Oluşturma  350
12.2. Graphics SINIFI  351
12.2.1. Graphics Sınıfının Metotları  351
12.2.2. JLabel Sınıfı  352
12.2.3. paintComponent() Metodu  354
12.2.4. Panelin Üzerine Grafik Çizdirme  356
12.2.5. Çizgi Şekli, Çizginin Uçları ve Çizgilerin Birleşme Yeri  357
12.2.6. Bir Fonksiyonun Grafiğini Çizdirme  360
12.2.7. Çan Eğrisinin Grafiği  364
12.2.8. İkinci Dereceden Bir Polinomun Grafiği  366
12.3. FigurePanel SINIFI  368
12.4. Canvas SINIFI  371
12.5. ARK ÇİZDİRME  373
12.6. Polygon SINIFI  375
13. BÖLÜM:
OLAY VE DİNLEYİCİ
13. OLAY VE DİNLEYİCİ  379
13.1. OLAY (Event)  379
13.1.1. Olayın Tanımı  379
13.1.2. Olay Sınıfları  379
13.2. DİNLEYİCİ (Listener)  381
13.2.1. Dinleyici Kavramı  381
13.2.2. Basit Örnekler  383
13.3. ÖRNEKLER  392
13.3.1 Fare (mouse) Olayları  392
13.3.1.1. Fare Olaylarını Yöneten Sınıflar ve Arayüzler  392
13.3.1.2. Fereyi Kullanarak Panel Üzerinden Mesaj Gönderme  393
13.3.1.3. Fereyi Panelin Üzerinde Tıklatma  394
13.3.1.4. Fereyi Panelin Üzerinde Sürükleme  395
13.3.2. Tuş (key) Olayları  400
13.3.3. Timer Sınıfı  401
13.3.4. StillClock Sınıfı  405
13.3.5. MessagePanel Sınıfı  408
13.3.6. Olay ve Dinleyici  410
13.3.7. Aç – Kapa  412
13.3.8. Trafik Işıkları  414
14. BÖLÜM:
SWING BİLEŞENLERİ
14. SWING BİLEŞENLERİ (Kontrol Yapıları)  419
14.1. GİRİŞ  419
14.2. SEÇME SINIFLARI  419
14.2.1. JButton / Düğme  419
14.2.2. JCheckBox / Onay Kutusu  424
14.2.3 JRadioButton / Seçme Halkaları  431
14.2.4. JComboBox / Çoktan Seçme  440
14.2.5. Onay Kutusu, Seçme Halkaları, Etiket ve Metin Alanı  447
14.3. JLabel / ETİKET  451
14.4. METİN ALANI  454
14.4.1. JTextField  454
14.4.2. JTextArea  458
14.4.3. JPasswordField  463
14.4.4. JFormattedTextField  467
14.4.5. JSpinner  470
14.4.6. TextField  471
14.5. JList / LİSTE  473
14.6. JScrollBar / TARAYICI  480
14.7. JSlider / SÜRÜKLEYİCİ  484
14.8. MENÜ HAZIRLAMA  491
14.8.1. Menü Çubuğu ve Alt–Menü Başlıklarını Oluşturma  491
14.8.2. Alt–Menü Bileşenlerini Oluşturma  493
14.8.3. Gerçekleştirecek İşlemleri Seçme  496
14.8.4. Yapılacak İşlemler İçin Olay–Dinleyici İlişkisini Kurma  500
14.8.5. Kısa Menüler  505
14.8.6. Alt–Menü İçinde Onay Kutuları  509
14.8.7. Alt–Alt–Menü İçinde Onay Kutuları  512
14.8.6. Alt–Alt–Menü İçinde Seçme Halkaları  514
14.8.7. (Image Icons), (Keyboard Mnemonics), and (Keyboard Accelerators)  520
14.8.8. Popup Menü  521
14.8.9. Popup Menü Bileşenlerine Ikon Ekleme  526
15. BÖLÜM:
EKLER
15. EKLER  529
E.1. Math SINIFININ METOTLARI  529
E.1.1. Matematik Sınıfının Metotlarını Kullanma  529
E.1.2. Trigonometrik Metotları Kullanma  531
E.1.3. Yuvarlayıcı Metotları Kullanma  533
E.1.4. min, max ve abs Metotlarını Kullanma  535
E.1.5. Random Metotlarını Kullanma (1)  536
E.1.6. Random Metotlarını Kullanma (2)  537
E.2. İŞLEMCİLERİN ÖNCELİK SIRALARI  539
E.3. KISALTMALAR  540
16. BÖLÜM: KAYNAKLAR  543
KAVRAMLAR DİZİNİ  544
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024