Gerek dünyada gerekse ülkemizde azınlıklar ve azınlık hakları sorunu her zaman güncelliğini korudu ve korumaya da devam edeceğe benzemektedir. Özellikle ülkemizde konu ile ilgili yapılan tartışmalara baktığımızda siyas boyutunun öne çıktığı görülmektedir. Çoğunlukla da sorunun hukuk boyutu göz ardı edilmektedir. Bizi bu çalışmayı yapmaya sevk eden asıl sebep, Öncelikle konu ile ilgili hukuk tespitlerde bulunmak suretiyle siyas tartışmaların daha sağlıklı bir zeminde yapılmasına yardımcı olma arzusudur. Zira göründüğü kadarı ile hukuk bilgi eksikliğinden kaynaklanan tartışmalar sağlıklı sonuçlar vermemekte, sadece polemik meydana getirmektedir. Ülkemizde azınlık hakları üzerine yazılmış hukuk çalışmalar bulunmakla birlikte, belirli bir hak kategorisini anlatan sistematik bir eser bildiğimiz kadarı ile yoktur. Bu açıdan dilsel hakların önemli bir bölümünü oluşturan ana dilde eğitim hakkını incelemenin bu alanda bir katkı sağlayacağını düşündük. Son olarak ise her zaman İhmal ettiğimiz dış Türklerin ana dilde eğitim haklarına dikkat çekmeyi amaçladık.