Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları
Aralık 2022 / 1. Baskı / 394 Syf.
Fiyatı: 370.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

Eğitim politikaları, çeşitli açılardan ele alınabilen bir kavram olup en genel anlamda eğitimle ilgili bir konuda öncelikleri, izlenecek yolları, konuyla ilgili belirlenen hedefleri, karar ve uygulamalara zemin oluşturacak yasal temelleri ifade eder. Bu anlamda erken çocukluk eğitimi, bir politika konusu olarak ele alındığında, erken çocukluk eğitiminin verildiği kurumlar, bu kurumların işleyişi, niteliği, fiziksel koşulları, bu kurumlara devam edecek öğrenciler, aileleri, görev alacak öğretmenlerin yetiştirilmesi ve istihdamı, finansman, erken çocukluk eğitimi politikalarını etkileyen ulusal ve uluslararası kuruluşların, sivil toplum kuruluşların çalışmaları gibi birçok konunun değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu bakış açısı, erken çocukluk eğitimi politikalarının disiplinler arası çalışılmasını gerekli kılar.

Bu kitap bağlamında temel önceliğimiz, okuyucularda her şeyden önce politik bir farkındalık yaratarak erken çocukluk eğitimi politikalarının tüm boyutlarıyla ele alınmasını sağlamaktır. Konusu itibarı ile farklı uzmanlık alanlarından yazarların katkı sağladığı, farklı disiplinler ile zenginleştirilmiş bu kitapta, 14 konu başlığı ele alınmıştır.

Konu Başlıkları
Eğitim Politikasına İlişkin Temel Kavramlar
Erken Çocukluk Eğitimi
Erken Çocukluk Eğitimi Modelleri, Yaklaşım ve Programları
Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitimi Kurumlarının Yapılanması ve Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarını Etkileyen Faktörler
Ekonomik, Toplumsal ve Sürdürülebilir Kalkınma İçin Erken
Çocukluk Eğitiminin Önemi ve Yararları
Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Erişim ve Finansman
Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite
Erken Çocukluk Eğitiminde Eşitlik ve Kapsayıcılık Politikaları
Erken Çocukluk Eğitiminde Güvenlik Politikaları
Erken Çocukluk Eğitiminde Ailelere Yönelik Politikalar
Erken Çocukluk Eğitiminde Öğretmen Yetiştirme, İstihdam ve Geliştirme Politikaları
Erken Çocukluk Eğitiminde Sivil Toplum Kuruluşlarının Çalışmaları
Uluslararası Kuruluşların Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları
Ulusal Kuruluşların Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları
Barkod: 9786254275821
Yayın Tarihi: Aralık 2022
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 394
Yayınevi: Nobel Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
BÖLÜM YAZARLARI  iii
ÖNSÖZ  v
1. BÖLÜM:
EĞITIM POLITIKASINA İLIŞKIN TEMEL KAVRAMLAR  1
Celal Teyyar Uğurlu – Osman Keleş
GİRİŞ  3
DEVLET, İDEOLOJİ VE EĞİTİM  4
Devlet Üzerine Düşünceler  4
Devlet ve İdeoloji  7
Eğitim İdeoloji İlişkisi  8
POLİTİKA VE POLİTİK YAKLAŞIMLAR  11
Politik Teori Yaklaşımları  13
Kurumsallık Teorisi  13
Rasyonel Tercih Teorisi  14
Elit Teori  15
Politik Sistemler Teorisi  16
Politik Ağlar Teorisi  16
Grup Teorisi  17
EĞİTİM POLİTİKASI  18
Neoliberal Eğitim Politikaları  21
Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  23
ÖZET  24
KAYNAKÇA  25
2. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI  29
Yekta Koşan
GİRİŞ  31
TARİHSEL SÜREÇTE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNİN GELİŞİMİ  31
17. yy’da Erken Çocukluk Eğitimi  32
18. yy’da Erken Çocukluk Eğitimi  33
19. yy’da Erken Çocukluk Eğitimi  35
20. yy’da Erken Çocukluk Eğitimi  38
TÜRKİYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNİN TARİHSEL SÜREÇTEKİ GELİŞİMİ  44
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE YÖN VEREN KURAMLAR  45
Psikanalitik Kuramlar  45
Davranışçı Kuramlar  47
Yapılandırmacı Kuramlar  48
ÖZET  51
KAYNAKÇA  52
3. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI MODELLERI, YAKLAŞIM VE PROGRAMLARI  55
Cansu Yıldız Taşdemir
GİRİŞ  57
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ MODELLERİ  58
Kurum Temelli Model ve Uygulamalar  58
Ev ve Toplum Temelli Model ve Uygulamalar  61
Kurum ve Ev Temelli Model ve Uygulamalar  65
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ YAKLAŞIM VE PROGRAMLARI  67
Montessori  67
Waldorf  68
HighScope  68
Reggio Emilia  69
Head Start  69
Te Whāriki  70
Orman Okulları  71
Proje Yaklaşımı  71
ÖZET  72
KAYNAKÇA  72
4. BÖLÜM:
TÜRKIYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI KURUMLARININ YAPILANMASI VE ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI POLITIKALARINI ETKILEYEN FAKTÖRLER  75
Emel Tüzel İşeri
GİRİŞ  77
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ KURUMLARI VE ÇEŞİTLERİ  78
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞININ
ÖRGÜTSEL YAPILANMASI VE YASAL DÜZENLEMELER  79
ÇEŞİTLİ DEMOGRAFİK VE TOPLUMSAL ÖZELLİKLER AÇISINDAN
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  82
KADINLARIN İŞ GÜCÜNE KATILIMI VE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  85
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE KALİTE, NİTELİK, FIRSAT EŞİTLİĞİ, ADALET VE ERİŞİMİN ARTIRILMASI: HEDEFLER VE ÖRNEK PROJELER  87
ÖZET  94
KAYNAKÇA  95
5. BÖLÜM:
EKONOMIK, TOPLUMSAL VE SÜRDÜRÜLEBILIR KALKINMA İÇIN ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMININ ÖNEMI VE YARARLARI  99
Asuman Bilbay
GİRİŞ  101
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  101
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNİN GELİŞİMİ  101
TÜRKİYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  102
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ  103
EKONOMİK KALKINMA BAĞLAMINDA ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  106
TOPLUMSAL KALKINMA BAĞLAMINDA ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  109
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA BAĞLAMINDA ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  112
ÖZET  115
KAYNAKÇA  115
6. BÖLÜM:
TÜRKIYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI POLITIKALARI:
ERIŞIM VE FINANSMAN  119
Hilal Kahraman
GİRİŞ  121
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN VERİLDİĞİ KURUMLAR  121
Okul Öncesi Eğitim Kurumları (Resmî)  121
Okul Öncesi Eğitim Kurumları (Özel)  124
TÜRKİYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ: ERİŞİM POLİTİKALARI  127
TÜRKİYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ: FİNANSMAN POLİTİKALARI  133
ÖZET  142
KAYNAKÇA  143
7. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE KALITE  145
Gonca Uludağ
GİRİŞ  147
KALİTE KAVRAMI  147
“Kalite” Nedir? Neyi İfade Eder?  147
EĞİTİMDE KALİTE  149
Eğitimde Kalite: Ne ve Neden Önemli?  149
Kavram Olarak “Eğitim” ve “Eğitimde Kalite”  150
Bir Hayat Pasaportu Olan “Temel Eğitim” ve Kalite İlişkisi  160
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE KALİTE  162
Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite: Ne ve Neden Önemli?  162
Kaliteli Erken Çocukluk Eğitiminin Unsurları  163
Kalite Güvencesi Sistemi, Kalite Standartları ve Akreditasyon  171
ÖZET  182
KAYNAKÇA  183
8. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE EŞITLIK VE KAPSAYICILIK POLITIKALARI  189
Fadime İşcen Karasu
GİRİŞ  191
EŞİTLİK  191
Eşitlik Kavramı  191
Fırsat Eşitliği Kavramı  192
Eğitimde Fırsat Eşitliği Kavramı  193
Erken Çocukluk Eğitiminde Fırsat Eşitliğinin Önemi  195
DEZAVANTAJLI ÇOCUKLAR  197
Yetersizliği Olan Çocuklar  198
Özel Yetenekli Çocuklar  199
Mülteci Çocuklar  199
Yoksul Çocuklar  199
Çalışan Çocuklar  200
Sokak Çocukları  200
Cinsiyete Dayalı Eşitsizliğe Maruz Kalan Kız Çocukları  200
Mevsimlik Tarım İşçisi Ailelerden Gelen Çocuklar  201
İhmal ve İstismar Mağduru Çocuklar  201
Sosyal Hizmet Bünyesinde Kalan Çocuklar  201
KAPSAYICILIK  202
Kapsayıcılık ve Kapsayıcı Eğitim Kavramları  202
Erken Çocukluk Döneminde Kapsayıcı Eğitimin Önemi  204
Erken Çocukluk Döneminde Kapsayıcı Eğitimin Niteliğinin Artırılması  204
Herkes İçin Eğitim Hakkı ve Eğitimde Kapsayıcılık Hareketi  205
TÜRKİYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FIRSAT EŞİTLİĞİ VE
KAPSAYICILIK POLİTİKALARI  205
ÖZET  215
KAYNAKÇA  216
9. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE GÜVENLIK POLITIKALARI  221
Asuman Bilbay – Mehmet Kanak
GİRİŞ  223
OKUL GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ TEORİLER  224
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE OKUL GÜVENLİĞİNİN BOYUTLARI  225
Fiziksel Güvenlik  225
Psikososyal Güvenlik  227
Okul Dışı Tehditlere Karşı Güvenlik  230
Çocuk Dostu Okul  231
OKUL GÜVENLİĞİNİ ETKİLEYEN RİSK FAKTÖRLERİ VE BUNUNLA İLGİLİ ALINABİLECEK ÖNLEMLER  233
Erken Çocukluk Eğitiminde Okul Güvenliği Politikaları  236
ÖZET  238
KAYNAKÇA  238
10. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE AILELERE YÖNELIK POLITIKALAR  243
İpek Özbay – Sevim Karaoğlu
GİRİŞ  245
DÜNYA’DA UYGULANAN AİLELERE YÖNELİK
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM PROGRAMLARI  248
Head Start  250
Çocuklar İçin Evde Eğitim Programı
(Home instruction program for youngsters – HIPPY)  251
Küçük Çocuklar ve Aileleri İçin Ev Aktiviteleri
(Home activities for toddlers and their families – HATAF)  252
Perry Okul Öncesi Eğitim Projesi (Perry preschool project)  252
Anne Baba Eğitimi Projesi İle Erken Çocuklukta Uyarılma
(Early childhood stimulation through parent education project)  253
Anne–Çocuk Ev Programı (The mother–child home program – MCHP)  253
Öğretmen Olarak Ebeveyn (Parent as teachers – PAT)  254
STAR Ebeveynlik Programı (STAR Parenting program)  254
Anne Baba ve Çocuk Eğitimi (Parent and child education – PACE)  255
AVANCE Ebeveyn–Çocuk Programı (AVANCE Parent–child program)  256
Etkili Ebeveynlik Eğitimi (Parent effectiveness training – PET)  256
TÜRKİYE’DE UYGULANAN AİLELERE YÖNELİK ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM PROGRAMLARI  257
Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER)  257
0–36 Ay Çocuklar için Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş
Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER)  258
Ana–Baba Okulu  259
Anne– Çocuk Eğitim Programı (AÇEP)  259
Anne–Baba–Çocuk Eğitimi Projesi (ABÇEP)  260
Baba Destek Programı (BADEP)  260
Aile Çocuk Eğitim Programı  261
Anne Baba Olmak Seminerleri  262
Aile Eğitimi Kurs Programları (0–18 yaş)  262
ÖZET  262
KAYNAKÇA  263
11. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE ÖĞRETMEN YETIŞTIRME, İSTIHDAM VE GELIŞTIRME POLITIKALARI  269
Nazife Karadağ – Cengiz Alper Karadağ
GİRİŞ  271
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMENİN TARİHÇESİ  271
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME  272
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ VE ÖNEMİ  275
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÖĞRETMENİNİN SAHİP OLMASI GEREKEN NİTELİKLER 278
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖĞRETMEN İSTİHDAMI  281
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÖĞRETMENLERİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMİ  283
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARININ ÖĞRETMEN YETİŞTİRME, İSTİHDAM VE GELİŞTİRME POLİTİKALARINA YANSIMALARI  284
20. Millî Eğitim Şûrası  284
Millî Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı  286
11. Kalkınma Planı  286
SİVİL TOPLUM VE DÜŞÜNCE KURULUŞLARININ ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EĞİTİMİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME, İSTİHDAM VE GELİŞTİRME SÜRECİNE YÖNELİK ÖNERİLERİ  288
ÖZET  290
KAYNAKÇA  291
12. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE SIVIL TOPLUM KURULUŞLARININ ÇALIŞMALARI293
Nevra Atış Akyol
GİRİŞ  295
ANNE ÇOCUK EĞİTİM VAKFI (AÇEV)  297
EĞİTİM REFORMU GİRİŞİMİ (ERG)  300
TÜRK EĞ TİM DERNEĞİ (TED)  301
TÜRK EĞİTİM GÖNÜ LLÜ LERİ (TEGV)  304
TÜRKİYE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ GELİŞTİRME DERNEĞİ (TOÖ EGD) – (OMEP–TÜRKİYE)  306
ÇOCUK VAKFI  307
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMCİLERİ DERNEĞİ  308
ERKEN ÇOCUKLUK GELİŞİMİ–STK PLATFORMU (ECG–P)  309
ÖZET  310
KAYNAKÇA  310
13. BÖLÜM:
ULUSLARARASI KURULUŞLARIN ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI POLITIKALARI  315
Neşe Aşkar
GİRİŞ  317
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARINDA
DÜNYA GENELİNDE GÜNCEL EĞİLİMLER  318
ULUSLARARASI PERSPEKTİFTE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE
YÖN VEREN KURULUŞLAR  319
Birleşmiş Milletler (BM) Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  319
UNESCO Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  321
UNICEF Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  326
Avrupa Birliği (AB) Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  328
Dünya Bankası Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  330
OECD Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  332
ÖZET  336
KAYNAKÇA  337
14. BÖLÜM:
ULUSAL KURULUŞLARIN ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI POLITIKALARI  343
Nurbanu Parpucu
GİRİŞ  345
MİLLÎ EĞİTİM ŞÛ RALARI  345
MEB STRATEJİK PLANLARI  356
KALKINMA PLANLARI  360
HÜKÛMET PROGRAMLARI  364
ÖZET  366
KAYNAKÇA  367
ÖZ GEÇMIŞLER  371
 


Kamil Yıldırım
Ekim 2024
263.00 TL
Sepete Ekle
Aydın Balyer
Eylül 2024
263.00 TL
Sepete Ekle
Frederick C. Lunenburg ...
Mayıs 2023
475.00 TL
Sepete Ekle
Tony Bush ...
Ocak 2023
216.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
BÖLÜM YAZARLARI  iii
ÖNSÖZ  v
1. BÖLÜM:
EĞITIM POLITIKASINA İLIŞKIN TEMEL KAVRAMLAR  1
Celal Teyyar Uğurlu – Osman Keleş
GİRİŞ  3
DEVLET, İDEOLOJİ VE EĞİTİM  4
Devlet Üzerine Düşünceler  4
Devlet ve İdeoloji  7
Eğitim İdeoloji İlişkisi  8
POLİTİKA VE POLİTİK YAKLAŞIMLAR  11
Politik Teori Yaklaşımları  13
Kurumsallık Teorisi  13
Rasyonel Tercih Teorisi  14
Elit Teori  15
Politik Sistemler Teorisi  16
Politik Ağlar Teorisi  16
Grup Teorisi  17
EĞİTİM POLİTİKASI  18
Neoliberal Eğitim Politikaları  21
Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  23
ÖZET  24
KAYNAKÇA  25
2. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI  29
Yekta Koşan
GİRİŞ  31
TARİHSEL SÜREÇTE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNİN GELİŞİMİ  31
17. yy’da Erken Çocukluk Eğitimi  32
18. yy’da Erken Çocukluk Eğitimi  33
19. yy’da Erken Çocukluk Eğitimi  35
20. yy’da Erken Çocukluk Eğitimi  38
TÜRKİYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNİN TARİHSEL SÜREÇTEKİ GELİŞİMİ  44
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE YÖN VEREN KURAMLAR  45
Psikanalitik Kuramlar  45
Davranışçı Kuramlar  47
Yapılandırmacı Kuramlar  48
ÖZET  51
KAYNAKÇA  52
3. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI MODELLERI, YAKLAŞIM VE PROGRAMLARI  55
Cansu Yıldız Taşdemir
GİRİŞ  57
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ MODELLERİ  58
Kurum Temelli Model ve Uygulamalar  58
Ev ve Toplum Temelli Model ve Uygulamalar  61
Kurum ve Ev Temelli Model ve Uygulamalar  65
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ YAKLAŞIM VE PROGRAMLARI  67
Montessori  67
Waldorf  68
HighScope  68
Reggio Emilia  69
Head Start  69
Te Whāriki  70
Orman Okulları  71
Proje Yaklaşımı  71
ÖZET  72
KAYNAKÇA  72
4. BÖLÜM:
TÜRKIYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI KURUMLARININ YAPILANMASI VE ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI POLITIKALARINI ETKILEYEN FAKTÖRLER  75
Emel Tüzel İşeri
GİRİŞ  77
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ KURUMLARI VE ÇEŞİTLERİ  78
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞININ
ÖRGÜTSEL YAPILANMASI VE YASAL DÜZENLEMELER  79
ÇEŞİTLİ DEMOGRAFİK VE TOPLUMSAL ÖZELLİKLER AÇISINDAN
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  82
KADINLARIN İŞ GÜCÜNE KATILIMI VE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  85
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE KALİTE, NİTELİK, FIRSAT EŞİTLİĞİ, ADALET VE ERİŞİMİN ARTIRILMASI: HEDEFLER VE ÖRNEK PROJELER  87
ÖZET  94
KAYNAKÇA  95
5. BÖLÜM:
EKONOMIK, TOPLUMSAL VE SÜRDÜRÜLEBILIR KALKINMA İÇIN ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMININ ÖNEMI VE YARARLARI  99
Asuman Bilbay
GİRİŞ  101
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  101
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNİN GELİŞİMİ  101
TÜRKİYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  102
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ  103
EKONOMİK KALKINMA BAĞLAMINDA ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  106
TOPLUMSAL KALKINMA BAĞLAMINDA ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  109
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA BAĞLAMINDA ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ  112
ÖZET  115
KAYNAKÇA  115
6. BÖLÜM:
TÜRKIYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI POLITIKALARI:
ERIŞIM VE FINANSMAN  119
Hilal Kahraman
GİRİŞ  121
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN VERİLDİĞİ KURUMLAR  121
Okul Öncesi Eğitim Kurumları (Resmî)  121
Okul Öncesi Eğitim Kurumları (Özel)  124
TÜRKİYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ: ERİŞİM POLİTİKALARI  127
TÜRKİYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ: FİNANSMAN POLİTİKALARI  133
ÖZET  142
KAYNAKÇA  143
7. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE KALITE  145
Gonca Uludağ
GİRİŞ  147
KALİTE KAVRAMI  147
“Kalite” Nedir? Neyi İfade Eder?  147
EĞİTİMDE KALİTE  149
Eğitimde Kalite: Ne ve Neden Önemli?  149
Kavram Olarak “Eğitim” ve “Eğitimde Kalite”  150
Bir Hayat Pasaportu Olan “Temel Eğitim” ve Kalite İlişkisi  160
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE KALİTE  162
Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite: Ne ve Neden Önemli?  162
Kaliteli Erken Çocukluk Eğitiminin Unsurları  163
Kalite Güvencesi Sistemi, Kalite Standartları ve Akreditasyon  171
ÖZET  182
KAYNAKÇA  183
8. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE EŞITLIK VE KAPSAYICILIK POLITIKALARI  189
Fadime İşcen Karasu
GİRİŞ  191
EŞİTLİK  191
Eşitlik Kavramı  191
Fırsat Eşitliği Kavramı  192
Eğitimde Fırsat Eşitliği Kavramı  193
Erken Çocukluk Eğitiminde Fırsat Eşitliğinin Önemi  195
DEZAVANTAJLI ÇOCUKLAR  197
Yetersizliği Olan Çocuklar  198
Özel Yetenekli Çocuklar  199
Mülteci Çocuklar  199
Yoksul Çocuklar  199
Çalışan Çocuklar  200
Sokak Çocukları  200
Cinsiyete Dayalı Eşitsizliğe Maruz Kalan Kız Çocukları  200
Mevsimlik Tarım İşçisi Ailelerden Gelen Çocuklar  201
İhmal ve İstismar Mağduru Çocuklar  201
Sosyal Hizmet Bünyesinde Kalan Çocuklar  201
KAPSAYICILIK  202
Kapsayıcılık ve Kapsayıcı Eğitim Kavramları  202
Erken Çocukluk Döneminde Kapsayıcı Eğitimin Önemi  204
Erken Çocukluk Döneminde Kapsayıcı Eğitimin Niteliğinin Artırılması  204
Herkes İçin Eğitim Hakkı ve Eğitimde Kapsayıcılık Hareketi  205
TÜRKİYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FIRSAT EŞİTLİĞİ VE
KAPSAYICILIK POLİTİKALARI  205
ÖZET  215
KAYNAKÇA  216
9. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE GÜVENLIK POLITIKALARI  221
Asuman Bilbay – Mehmet Kanak
GİRİŞ  223
OKUL GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ TEORİLER  224
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE OKUL GÜVENLİĞİNİN BOYUTLARI  225
Fiziksel Güvenlik  225
Psikososyal Güvenlik  227
Okul Dışı Tehditlere Karşı Güvenlik  230
Çocuk Dostu Okul  231
OKUL GÜVENLİĞİNİ ETKİLEYEN RİSK FAKTÖRLERİ VE BUNUNLA İLGİLİ ALINABİLECEK ÖNLEMLER  233
Erken Çocukluk Eğitiminde Okul Güvenliği Politikaları  236
ÖZET  238
KAYNAKÇA  238
10. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE AILELERE YÖNELIK POLITIKALAR  243
İpek Özbay – Sevim Karaoğlu
GİRİŞ  245
DÜNYA’DA UYGULANAN AİLELERE YÖNELİK
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM PROGRAMLARI  248
Head Start  250
Çocuklar İçin Evde Eğitim Programı
(Home instruction program for youngsters – HIPPY)  251
Küçük Çocuklar ve Aileleri İçin Ev Aktiviteleri
(Home activities for toddlers and their families – HATAF)  252
Perry Okul Öncesi Eğitim Projesi (Perry preschool project)  252
Anne Baba Eğitimi Projesi İle Erken Çocuklukta Uyarılma
(Early childhood stimulation through parent education project)  253
Anne–Çocuk Ev Programı (The mother–child home program – MCHP)  253
Öğretmen Olarak Ebeveyn (Parent as teachers – PAT)  254
STAR Ebeveynlik Programı (STAR Parenting program)  254
Anne Baba ve Çocuk Eğitimi (Parent and child education – PACE)  255
AVANCE Ebeveyn–Çocuk Programı (AVANCE Parent–child program)  256
Etkili Ebeveynlik Eğitimi (Parent effectiveness training – PET)  256
TÜRKİYE’DE UYGULANAN AİLELERE YÖNELİK ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM PROGRAMLARI  257
Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER)  257
0–36 Ay Çocuklar için Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş
Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER)  258
Ana–Baba Okulu  259
Anne– Çocuk Eğitim Programı (AÇEP)  259
Anne–Baba–Çocuk Eğitimi Projesi (ABÇEP)  260
Baba Destek Programı (BADEP)  260
Aile Çocuk Eğitim Programı  261
Anne Baba Olmak Seminerleri  262
Aile Eğitimi Kurs Programları (0–18 yaş)  262
ÖZET  262
KAYNAKÇA  263
11. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE ÖĞRETMEN YETIŞTIRME, İSTIHDAM VE GELIŞTIRME POLITIKALARI  269
Nazife Karadağ – Cengiz Alper Karadağ
GİRİŞ  271
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMENİN TARİHÇESİ  271
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME  272
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ VE ÖNEMİ  275
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÖĞRETMENİNİN SAHİP OLMASI GEREKEN NİTELİKLER 278
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖĞRETMEN İSTİHDAMI  281
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÖĞRETMENLERİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMİ  283
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARININ ÖĞRETMEN YETİŞTİRME, İSTİHDAM VE GELİŞTİRME POLİTİKALARINA YANSIMALARI  284
20. Millî Eğitim Şûrası  284
Millî Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı  286
11. Kalkınma Planı  286
SİVİL TOPLUM VE DÜŞÜNCE KURULUŞLARININ ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EĞİTİMİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME, İSTİHDAM VE GELİŞTİRME SÜRECİNE YÖNELİK ÖNERİLERİ  288
ÖZET  290
KAYNAKÇA  291
12. BÖLÜM:
ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE SIVIL TOPLUM KURULUŞLARININ ÇALIŞMALARI293
Nevra Atış Akyol
GİRİŞ  295
ANNE ÇOCUK EĞİTİM VAKFI (AÇEV)  297
EĞİTİM REFORMU GİRİŞİMİ (ERG)  300
TÜRK EĞ TİM DERNEĞİ (TED)  301
TÜRK EĞİTİM GÖNÜ LLÜ LERİ (TEGV)  304
TÜRKİYE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ GELİŞTİRME DERNEĞİ (TOÖ EGD) – (OMEP–TÜRKİYE)  306
ÇOCUK VAKFI  307
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMCİLERİ DERNEĞİ  308
ERKEN ÇOCUKLUK GELİŞİMİ–STK PLATFORMU (ECG–P)  309
ÖZET  310
KAYNAKÇA  310
13. BÖLÜM:
ULUSLARARASI KURULUŞLARIN ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI POLITIKALARI  315
Neşe Aşkar
GİRİŞ  317
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARINDA
DÜNYA GENELİNDE GÜNCEL EĞİLİMLER  318
ULUSLARARASI PERSPEKTİFTE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE
YÖN VEREN KURULUŞLAR  319
Birleşmiş Milletler (BM) Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  319
UNESCO Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  321
UNICEF Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  326
Avrupa Birliği (AB) Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  328
Dünya Bankası Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  330
OECD Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları  332
ÖZET  336
KAYNAKÇA  337
14. BÖLÜM:
ULUSAL KURULUŞLARIN ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMI POLITIKALARI  343
Nurbanu Parpucu
GİRİŞ  345
MİLLÎ EĞİTİM ŞÛ RALARI  345
MEB STRATEJİK PLANLARI  356
KALKINMA PLANLARI  360
HÜKÛMET PROGRAMLARI  364
ÖZET  366
KAYNAKÇA  367
ÖZ GEÇMIŞLER  371
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024