Arkadaşlar öncelikle öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerine kısa bir giriş yaptıktan sonra öğretim ilkelerini anlatacağım. Öğretim Stratejisi: Hedeflere ulaşmak için seçilmiş en genel yaklaşımdır. Sunuş, buluş ve araştırma inceleme yoluyla öğretim stratejileri olmak üzere üçe ayrılır.
Öğretim Yöntemi: Hedefe ulaşmak için seçilmiş düzenli yoldur. Düz anlatım, örnek olay, problem çözme, tartışma, gösterip yaptırma proje tabanlı öğrenme yöntemi, bireysel öğretim yöntemleri gibi. Öğretim Tekniği: Öğretim yöntemlerinin uygulama biçimidir. Beyin fırtınası, altı şapkalı düşünme, rol oynama, yaratıcı drama vb. çok çeşitli öğretim teknikleri vardır. Öğretim Taktiği: Ders saati içerisinde öğrencinin derse karsı motivasyonu ve etkililiğini artırmak için yapılan etkinliklerdir.
Arkadaşlar teknik yönteme göre, yöntem stratejiye göre, strateji ise ulaşılmak istenilen hedefe göre seçilir ve uygulanır. Eğitim ve öğretim programlarının dört temel öğesi vardır. Bunlar; Hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme öğeleridir. Programın en önemli öğesi hedeflerdir. Çünkü diğer bütün öğeler hedeflere göre belirlenir. Hedefler ise ihtiyaçlara göre belirlenir. İhtiyaç kaynakları ise; birey, toplum, konu alanı ve doğadır. Arkadaşlar öğretim stratejileri yöntem ve teknikleri programın “eğitim durumları” öğesi içinde yer alır.
Arkadaşlar öğretim ilkelerini çalışırken kesinlikle vereceğim anahtar kelimelere çok dikkat edelim. Simdi öğretim ilkelerini anlatmaya başlayalım.
Barkod: 9786054966004
|
Yayın Tarihi: Mart 2014 |
Baskı Sayısı: 1
|
Ebat: 16x24 |
Sayfa Sayısı: 168
|
Yayınevi: Öğreti Yayıncılık
|
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
|
Dili:
Türkçe |
Ekler:
-
|
|