Rotterdam Kuralları, Lahey Kuralların da olduğu gibi kazuistik bir metotla, bir yandan taşıyanın sorumluluğunu emredici kurallarla düzenlemiş, diğer yandan bir takım sorumsuzluk halleri öngörerek, böylece ilgili tarafların karşılıklı zıt menfaatlerini uzlaştırmaya çalışmış. Rotterdam Kuralları'nın, 2009 yılında UNCITRAL tarafından kabul edilerek, devletlerin imzasına açılmasıyla birlikte, Kurallar, denizcilik sektörünün taşımayla ilgili tüm kesimlerinde ve hukuk camiasında çok yönlü olarak tartışılmaya başlanmış.
Ülkemizde, 1 Temmuz 2012 tarihinde yürürlüğe giren yeni Türk Ticaret Kanunu denizyoluyla eşya taşımacılığında, temelde Lahey-Visby Kurallarımı esas almış, bu kuralların eksik ve aksak yönleri Hamburg Kuralları ile giderilmeye çalışılmış. Ticaret Kanunumuzda yeni değişiklik yapılmış olmakla birlikte, Rotterdam Kurallarımın yürürlüğe girmesi halinde, Türk Hukukumun da uluslararası bu Kurallara ilgisiz kalamayacağı bir gerçektir. Bundan dolayı, bu çalışmada, Rotterdam Kurallarımın bir yönünü oluşturan, taşıyanın eşyanın hasarlanması, zıyaı ve gecikmesinden kaynaklanan sorumluluğu incelenmiş.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Deniz Yoluyla Eşya Taşımacılığına Dair Düzenlemeler ve Rotterdam Kuralları'nın Uygulanması |
| Rotterdam Kurallarına Göre Eşya Taşıma Sözleşmesi ve Sözleşmenin Tarafları |
| Taşıyanın Eşyanın Zıyaı, Hasarı Veya Geç Teslimi Halinde Zararlardan Sorumluluğu |
| Zararın Tespit Edilmesi ve Tazmini |