Anayasal devletin temel karakteristik özelliklerinden bîri de, insanlarııı değil, aksine hukukun üstünlüğünün hâkim olmasıdır. HUKUK devleti, iki idamı sübjektif ve keyfi işlemlerine karşı objektif hukukun zaferini ifade eder. Anayasa yapmak, siyasi iktidarı hukuk çerçevesine almak, yönetenleri hukukla bağlamak demektir. Bir başka deyimle, anayasal devlet, devletin hukukla bağlı bîr devlet olarak, yani "hukuk devleti olarak kurulması gereğini ifade eder. Anayasaların amacı, keyfi yönetim yerine, kurallara nağlı, nukııki ve kurumsal mekanizmalar yoluyla sınırlanmış bir yönetimi geçirmektir. Ancak anayasalar îlke olarak doğrudan uygulanabilir nitelikte kurallar İçermez. Uyulanabilin elerine yönelik olarak s om atlastırılınaları gerekir. Bu da anayasanın yorumlanmasını gerektirir, işte bu noktada anayasal devlet düşüncesinin en zayıf yönü kendisini göstermektedir. Zîra anayasal uir devletle, anayasayı bağlayıcı şekilde yorumlama yetkisine sanip urbanın her şeye lıükınedeıı Dİr konuma gelmesi mümkündür. Bu nedenle anayasanın yorumlanması sorunu, lıakn olarak anayasa biliminin en önemli ve en başta gelen sorunu olarak gösterilmektedir.
Konu Başlıkları
| Anayasanın Yorumunda Genel Çerçeve |
| Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin Yorumu |
| Avrupa Birliğinin Yorumu |
| Almanya ve Amerika Birleşik Devletlerin'de Anayasal Yorum |
| Anayasanın Yorumu ve Türk Anayasa Mahkemesi |