Günümüzde üniversite ve yükseköğretim kurumlarının, uluslararası rekabet ve yenilikçilik açısından önemli imkânlar sunma potansiyeline sahip olduğu ve küresel eğitim endüstrisinden pay alma yarışından kopmamaya çalıştığı bir dönemin eşiğinden geçilmektedir. Yükseköğretim kurumlarının rekabetçi yükseköğretim alanında küresel bir bilinirliğe sahip olabilmelerini sağlayan "uluslararası olma" özelliği giderek önem kazanmaktadır. 2013 yılı itibariyle dünya genelindeki dört milyonu aşkın uluslararası öğrenci de yükseköğretimin uluslararasılaşma sürecinde aktif bir rol oynamaktadır. Keza, gençler yükseköğrenimlerini tamamlamak için tercih ettikleri ülkelere ve programlara gidebilmek üzere sınırları, kıtaları, okyanusları aşmaktadır. Bu meyanda, uluslararası öğrenciler, küresel düzlemde gerek ev sahibi ülkelerin gerek vatandaşı olduğu ülkelerin ekonomik, sosyo‐kültürel ve hatta siyasi gelişimlerine katkısı bulunan aktörler olarak karşımıza çıkmaktadır. Zira dolaşımın gerçekleştiği ülkeler ile dolaşıma kaynak teşkil ülkeler için gelişmiş insan gücünün, başka bir deyişle beşeri sermayenin varlığı göz ardı edilemeyecek boyutlara ulaşmıştır.
Farklı deneyimlerin, bilgi aktarım ve paylaşımlarının yoğunluk kazandığı, yaşam örüntüsünün değişime ve yeniliğe en açık dönemlerinde farklı kültürlerle buluşma ve hatta kaynaşma imkânına sahip olunması sebebiyle yükseköğrenimdeki uluslararası öğrenci hareketliliği içsel ve dinamik boyutlarıyla araştırılmaya ve anlaşılmaya değer bir süreçtir.
Karadeniz Teknik Üniversitesinde öğrenim gören uluslararası burslu öğrencileri anlamaya ve onların gözünden ev sahibi ülkeyi tanımayı odağına alan bu çalışma, aynı zamanda yükseköğrenimin giderek nasıl küreselleştiğine ve uluslararası öğrenci hareketliliğinin ya da dolaşımının giderek neden önem kazandığına dair önemli ipuçları sunmaktadır.
Konu Başlıkları
| Araştırmanın Kapsamı ve Metodolojisi |
| Uluslararası Öğrenci Hareketliğinde Mevcut Durum |
| Uluslararası Öğrenci Hareketliğine İlişkin Yaklaşımlar |
| Karadeniz Teknik Üniversitesinde Uluslararası Öğrenciler |