İnsanın hayatında derin izli davranış değişikliği oluşturan en önemli örgütler olan eğitim kurumları, diğer örgütlerden farklılaşmaktadır. Çünkü insanın temel kişilik özelliklerini farklılaştırabilmekte ve çağın gerektirdiği donatılara göre bu özellikleri zenginleştirerek kişinin hayatında kendine önemli bir yer edinebilmektedir. Eğitim kurumlarında başarılı bir yönetim yapısı, ast ve üstler arasındaki ilişkinin niteliği ve birbirlerini tanımalarına imkân veren örgütsel davranış konularının eğitim kurumlarına uygun örneklerle ele alınması ile mümkün olabilir.
İnsanlar, doğaları gereği sergiledikleri davranışlardan iyi yönde etkilenerek içinde bulundukları kurumda mutlu çalışarak verimliliği elde edebilir ya da tam tersi duygularla içinde bulundukları kuruma karşı aidiyetsizlik hissederek tatminsizlik yaşayabilirler. Bu sorun, örgütsel davranışın sadece pozitif yönünün ele alınması ile değil negatif yönünün de incelenmesi ile çözümlenebilir.
"Pozitif Örgütsel Davranış" ve "Negatif Örgütsel Davranış" alt başlıklarıyla iki cilt olarak siz okurlarımızın ve değerli araştırmacılarımızın kitaplıklarında yer alacak olan "Eğitim Kurumlarında Örgütsel Davranış" kitabımız; pozitif ve negatif örgütsel davranış konularının farklı içerik ve en yeni konularla, örnek olay ve konu sonu sorularıyla, eğitim kurumları ile özdeşleştirilmesiyle oluşturulmuştur. Özellikle lisansüstü eğitim süreci için başucu kaynak olma özelliğini sağlayan kitabımız, büyük özveri ile siz okurlarımıza ulaştırılmıştır.
Konu Başlıkları
| Pozitif Örgütsel Davranış |
| Negatif Örgütsel Davranış |