Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Bilimin Doğası ve Öğretimi
 (Editör)
Ocak 2016 / 1. Baskı / 246 Syf.
Fiyatı: 244.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

Fen bilimleri öğretimi ile öğrencilerin bilimsel yöntemleri uygulaması, uygulamaları yaparken gereken becerileri kazanması ve bilimsel okur-yazar birey olmaları amaçlar arasında yer almaktadır. Bilimsel okur-yazar bir birey, bilimin doğasını ve bilimsel bilgiyi anlayabilecektir. Bir bireyin bilimin doğasını anlayabilmesi için, bilimsel işlemleri ve bilimsel girişimleri anlayabilmesi gereklidir. Bu bakımdan öğrencilerden beklediğimiz bilimsel becerilerin kazandırılması için, her ülkenin özellikle fen bilimleri öğretiminde kapsamlı değişikliklere gittiği söylenebilir. Ülkemizde de fen bilimleri müfredatında, 4.-8. Sınıfl ar için başta felsefesinde olmak üzere, içeriği ve sunum biçiminde köklü değişiklikler yapılmıştır. Fen ve Teknoloji öğretim programında aktif öğrenmeyi temel alan yapılandırmacı yaklaşımın ön plana çıktığı görülmektedir.

Bireyler yaşanılan Dünya'yı ve Evren'i daha yakından tanıyarak, olayları anlayabilir ve yorumlayabilir. Yani bireylerin bilimin doğasını anlaması önem taşımaktadır. Bilimin doğasını anlamak; bilimi, bilim insanlarını ve bilimsel araştırmaların doğasını anlamayı içermektedir. Yürürlükteki Fen ve Teknoloji öğretim programına bakıldığında, birçok kazanımın, bilimin doğasının öğrenme ürünleri ile ilişkili olduğu söylenebilir. Ayrıca Fen Bilgisi Öğretmenliği programında da "Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi" isimli bir ders konularak, öğrencilere bilimin doğasının nasıl öğretilebileceğine ilişkin uygulamalara yer verilmiştir.

Alanında uzman akademisyenlerin özverili çalışmaları ile ortaya konulan "Bilimin Doğası ve Öğretimi" Kitabı, bilim felsefesi, bilimin tanımı, amaçları ve geçirdiği evreler, epistemoloji, bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri, bilimin doğası ve öğretimine ilişkin yaklaşımlar, bilimin doğasının öğretiminde sınıf içi etkinlikler, bilimin doğasını deneyimleyerek öğrenmede yeni bir yaklaşım: sistem dinamiği, teknolojinin doğası ve teknoloji bilim ilişkisi, bilimin doğası ve Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ilişkisi, bilimin doğası ve bilimsel süreç becerileri, bilimin doğasına ilişkin öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. Bu bakımdan içeriğin kuramsal, uygulamalı, güncel yaklaşımları içermesi ve değerlendirmeye yönelik bilgileri sunması bakımından alana büyük katkısının olacağı düşünülmektedir.

Konu Başlıkları
Bilim Felsefesi
Bilimin Tanımı, Özellikleri ve Bilim Tarihinin Aşamaları
Epistemoloji, Bilimsel Kavramların Doğası, Bilimsel Bilgi ve Özellikleri
Bilimin Doğası ve Bilimin Doğasının Öğretimine İlişkin Yaklaşımlar
Bilimin Doğasının Öğretiminde Sınıf–İçi Etkinlikler
Bilimin Doğasını Deneyimleyerek Öğrenmede Yeni Bir Yaklaşım: Sistem Dinamiği
Barkod: 9786053183570
Yayın Tarihi: Ocak 2016
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x23
Sayfa Sayısı: 246
Yayınevi: Pegem Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

Nihal Doğan ...
Ekim 2014
204.00 TL
Sepete Ekle
Songül Karabatak
Aralık 2022
585.00 TL
Sepete Ekle
Şaziye Durukan
Aralık 2022
450.00 TL
Sepete Ekle
Bülent Aydoğdu ...
Kasım 2022
339.00 TL
Sepete Ekle
 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024