Fen bilimleri öğretimi ile öğrencilerin bilimsel yöntemleri uygulaması, uygulamaları yaparken gereken becerileri kazanması ve bilimsel okur-yazar birey olmaları amaçlar arasında yer almaktadır. Bilimsel okur-yazar bir birey, bilimin doğasını ve bilimsel bilgiyi anlayabilecektir. Bir bireyin bilimin doğasını anlayabilmesi için, bilimsel işlemleri ve bilimsel girişimleri anlayabilmesi gereklidir. Bu bakımdan öğrencilerden beklediğimiz bilimsel becerilerin kazandırılması için, her ülkenin özellikle fen bilimleri öğretiminde kapsamlı değişikliklere gittiği söylenebilir. Ülkemizde de fen bilimleri müfredatında, 4.-8. Sınıfl ar için başta felsefesinde olmak üzere, içeriği ve sunum biçiminde köklü değişiklikler yapılmıştır. Fen ve Teknoloji öğretim programında aktif öğrenmeyi temel alan yapılandırmacı yaklaşımın ön plana çıktığı görülmektedir.
Bireyler yaşanılan Dünya'yı ve Evren'i daha yakından tanıyarak, olayları anlayabilir ve yorumlayabilir. Yani bireylerin bilimin doğasını anlaması önem taşımaktadır. Bilimin doğasını anlamak; bilimi, bilim insanlarını ve bilimsel araştırmaların doğasını anlamayı içermektedir. Yürürlükteki Fen ve Teknoloji öğretim programına bakıldığında, birçok kazanımın, bilimin doğasının öğrenme ürünleri ile ilişkili olduğu söylenebilir. Ayrıca Fen Bilgisi Öğretmenliği programında da "Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi" isimli bir ders konularak, öğrencilere bilimin doğasının nasıl öğretilebileceğine ilişkin uygulamalara yer verilmiştir.
Alanında uzman akademisyenlerin özverili çalışmaları ile ortaya konulan "Bilimin Doğası ve Öğretimi" Kitabı, bilim felsefesi, bilimin tanımı, amaçları ve geçirdiği evreler, epistemoloji, bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri, bilimin doğası ve öğretimine ilişkin yaklaşımlar, bilimin doğasının öğretiminde sınıf içi etkinlikler, bilimin doğasını deneyimleyerek öğrenmede yeni bir yaklaşım: sistem dinamiği, teknolojinin doğası ve teknoloji bilim ilişkisi, bilimin doğası ve Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ilişkisi, bilimin doğası ve bilimsel süreç becerileri, bilimin doğasına ilişkin öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. Bu bakımdan içeriğin kuramsal, uygulamalı, güncel yaklaşımları içermesi ve değerlendirmeye yönelik bilgileri sunması bakımından alana büyük katkısının olacağı düşünülmektedir.
Konu Başlıkları
| Bilim Felsefesi |
| Bilimin Tanımı, Özellikleri ve Bilim Tarihinin Aşamaları |
| Epistemoloji, Bilimsel Kavramların Doğası, Bilimsel Bilgi ve Özellikleri |
| Bilimin Doğası ve Bilimin Doğasının Öğretimine İlişkin Yaklaşımlar |
| Bilimin Doğasının Öğretiminde Sınıf–İçi Etkinlikler |
| Bilimin Doğasını Deneyimleyerek Öğrenmede Yeni Bir Yaklaşım: Sistem Dinamiği |