Bankacılık sektörü, müşterilerine farklı bankacılık türleri ve bağlantılı hizmetler sunmaktadır. Banka müşterileri çoğunlukla fon fazlası veya eksikliği olan ve çeşitli finansal hizmetlere ihtiyaç duyan kişi ve kuruluşlardır. Bu müşteriler ekonominin farklı katmanlarındandır, farklı coğrafi bölgelere, alanlara aittirler ve farklı meslek ve işletmelere sahiptirler. Basit bir ifadeyle, banka pazarlaması, bankanın kurumsal hedeflerini ve çevresel kısıtlamaları kontrol ederek, müşterinin ihtiyaç duyduğu hizmetlerin tasarım yapısı, yerleşimi ve sunumudur.
Farklı üniversitelerin çok değerli akademisyenleri ve sektör çalışanlarıyla birlikte hazırlamış olduğumuz bu eser, kitap yazma fikrinin ortaya çıkmasından başlayarak, hazırlık aşamasından yayımlanmasına kadar hem zorlu hem de keyifli bir çalışmaya dönüştü. Bu süreçteki en önemli kazanımım ise bankacılık hizmet pazarlaması gibi çok önemli bir konuda kitabın tamamlanması ile bir hayalin gerçeğe dönüştürülmesi oldu.
Konu Başlıkları
| Banka ve Bankacılık Sistemi, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Gökhan Sökmen |
| Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı ve Gelişimi, Dr. Öğr. Üyesi Zeki Yüksekbilgili |
| Hizmet Pazarlaması, Prof. Dr. Berrin Onaran – Öğr. Gör. Doğu Kayışkan |
| Banka Pazarlama Çevresi, Öğr. Gör. Emine Öğüldü |
| Bankalarda Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması, Öğr. Gör. Gönül Gül Ekşi |
| Banka Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması, Dr. Güzhan Gülay |
| Bankalarda Tüketici Satın Alma Davranışı, Dr. Öğr. Üyesi Kübra Müge Çakaröz |
| Bankalarda Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçme ve Konumlandırma, Öğr. Gör. Mehmet Akif Çakırer |
| Bankalarda Pazarlama Karması Elemanları: Ürün, Öğr. Gör. Zeynep Beril Yolaçan Eyinç |
| Bankalarda Pazarlama Karması Elemanları:Fiyat, Dr. Öğr. Üyesi Şükrü Umarbeyli |
| Bankalarda Pazarlama Karması Elemanları: Dağıtım, Prof. Dr. Veclal Gündüz |
| Bankalarda Pazarlama Karması Elemanları: Pazarlama İletişimi (Tutundurma), Öğr. Gör. Mehmet Akif Çakırer |
| Bankalarda Pazarlama Karması Elemanları: Fiziksel Çevre, Doktorant Gültekin Cem Çiftçibaşı |
| Bankalarda Pazarlama Karması Elemanları: Süreç Yönetimi, Öğr. Gör. Hurşit Ertuğrul Dere |
| Bankalarda Müşteri Deneyimi Yönetimi, Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın, Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz |
| Dijital Bankacılık ve Pazarlama Stratejileri, Dr.Selda Fındıklı |