İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ V
ÖZET Vİİ
ABSTRACT Vİİİ
TABLOLAR LİSTESİ Xİİİ
ŞEKİLLER LİSTESİ XV
KISALTMALAR LİSTESİ XVİİ
BÖLÜM I
GİRİŞ 1
1.1. Problem Durumu 3
1.1.1. Problem Cümlesi ve Alt Problemler 3
1.2. Araştırmanın Amacı 3
1.3. Araştırmanın Önemi 4
1.4. Araştırmanın Sınırlılıkları 4
1.5. Varsayımlar 4
1.6. Tanımlar 5
BÖLÜM II
KURAMSAL BİLGİLER VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 7
2.1. Dil Bilgisi Öğretimi 7
2.1.1. Dil Bilgisi Öğretiminin Türkçe Öğretim Programlarındaki Yeri 10
2.1.2. Dil Bilgisi Öğretiminin Sorunları 13
2.2. Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi ve Uygulamaları 14
2.2.1. Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi 14
2.2.2. Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretiminin Türkçe Öğretim Programındaki
Yeri ve Uygulamalar 16
2.3. Öğretimde Dijital Dönüşüm Bilişimle Üretim 17
2.3.1. Uzaktan Eğitim 19
2.3.2. Bilişimle Üretim Öğretim Programı 20
2.4. Öyküleyici Metinlerin Dil Öğretiminde Kullanılması 20
2.5. Dijital Öykü 23
2.5.1. Dijital Öykü Türleri 25
2.5.2. Dijital Öykü Oluşturma Aşamaları 26
2.5.3. Dijital Öykü Oluşturmada Kullanılan Yazılım ve Programlar 29
2.5.4. Dijital Dönüşüm, Öğretim ve Bilişimle Üretimde Dijital Öykünün Önemi 30
2.5.5. Dijital Öykü ile Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi 31
2.6. İlgili Araştırmalar 32
2.6.1.Dil Bilgisi Öğretimi ile İlgili Araştırmalar 32
2.6.2. Dijital Öykü ile İlgili Yapılan Araştırmalar 33
2.6.2.1. Yurt İçinde Yapılan Çalışmalar 33
2.6.2.2. Yurt Dışında Yapılan Çalışmalar 37
BÖLÜM III
YÖNTEM 41
3.1. Araştırmanın Modeli 41
3.2. Evren ve Örneklem 43
3.2.1.Araştırmada Veri Toplanan Çalışma Grupları 43
3.2.2. Başarı Testlerinin Geliştirildiği Çalışma Grubu 44
3.3.3. Dil Bilgisi Başarı Testi Asıl Uygulamanın Yürütüldüğü Çalışma Grubu 44
3.3. Veri Toplama Teknikleri 45
3.3.1. Verilerin Toplanması 45
3.3.1.2. Başarı Testleri 46
3.3.1.3. Dil Bilgisi Başarı Testi Geliştirme Süreci 46
3.1.2. Kişisel Bilgi Formu 50
3.1.3. Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu 51
3.1.4. Dijital Öykü Değerlendirme Rubriği 51
3.1.5. Deneysel Uygulamaya İlişkin Süreç 52
3.4. Verilerin Analizi 53
3.4.1. Nicel Verilerin Analizi 53
3.4.2. Nitel Verilerin Analizi 56
3.4.2.1 Deney ve Kontrol Grupları Kişisel Bilgi Formuna İlişkin
Nitel Veri Analizi 57
BÖLÜM IV
BULGULAR VE YORUM 61
4.1. Araştırmanın Nicel Bulguları ve Yorumu 61
4.1.1. Ön Test Sonuçlarına İlişkin Bulgular ve Yorumu 62
4.1.2. Son Test Sonuçlarına İlişkin Bulgular ve Yorumu 62
4.1.3. Deney Grubu Ön Test Son Test Bulguları ve Yorumu 63
4.1.4. Kontrol Grubu Ön Test Son Test Bulguları ve Yorumu 64
4.1.5. İzleme Testine İlişkin Bulgular ve Yorumu 64
4.2. Araştırmanın Nitel Bulguları ve Yorumu 67
4.2.1. Görüşme Formuna İlişkin Bulgular ve Yorumlar 69
BÖLÜM V
SONUÇ VE ÖNERİLER 77
5.1. Sonuçlar 77
5.1.1. Nicel Verilere İlişkin Sonuçlar 77
5.1.1.1. Dil Bilgisi Konularını Sezdirerek Öğretmede Metin Temelli
Dijital Öykünün Etkisine İlişkin Sonuçlar 77
5.1.2. Nitel Verilere İlişkin Sonuçlar 79
5.1.2.1. Görüşme Formuna İlişkin Sonuçlar 79
5.1.2.2. Kişisel Bilgi Formuna İlişkin Sonuçlar 80
5.2. Tartışma 81
5.3. Öneriler 83
KAYNAKÇA 85 |