Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Dijital Öykü ile Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi
Pragmatik ve Yarı Deneysel Bir Çalışma
Aralık 2022 / 1. Baskı / 108 Syf.
Fiyatı: 130.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

"Dili kurallı kullanmak etkili iletişimin anahtarıdır." Çağın gereği olarak dijital teknolojilerin öğrenme ortamlarında ve materyallerinde kullanılması, pek çok duyuya aynı anda seslenen çoklu ortam araçlarından yararlanılması ilgi çekiciliği artırmakta ve kalıcılığın sağlanmasında etkili olmaktadır. Dijital öyküleme ve dijital öykünün dil bilgisi kavramlarını kural ezberleterek değil, sezdirme ve uygulama yoluyla vermede etkili olacağı düşünülmektedir. İçinde bulunulan çağın gereği olarak teknolojiyle eğitimi bütünleştirmek, öğrencilerin çağın gereklerine uygun becerilere sahip olması önemlidir. Bu becerilerin kazandırılması için de Türkçe Dersi Öğretim Programının öngördüğü şekilde çoklu medya araçları -video, ses, bilgisayar gibi- olarak adlandırılan bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenim ortamlarında etkin biçimde kullanımını önemlidir. Eğitimde, 21. yüzyıl becerilerini geliştirecek nitelikte teknolojik gelişmelere uygun yöntem ve tekniklerin kullanılması kaçınılmazdır. Bu bağlamda, dijital öykü; resim, müzik, ses kaydı, video vb. çoklu medya araçlarının kullanması ile teknolojinin öğrenim ortamları ile birleştirilmesine etki eden ve 21. yüzyıl becerilerinin pek çoğunu kapsayan araçlardan biridir.

Bu çalışmamın metin temelli olarak dil bilgisi konularının sezdirilmesinde çağdaş bir metin anlayışı ve yöntem olarak alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Türkçe ders kitaplarında yer alan dinleme metinleri gibi dijital öyküler ve dijital öykü şeklinde tasarlanmış etkinliklere de ders kitaplarında yer verilebileceği öngörülmektedir.

Barkod: 9786254339714
Yayın Tarihi: Aralık 2022
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 108
Yayınevi: Nobel Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ  V
ÖZET  Vİİ
ABSTRACT  Vİİİ
TABLOLAR LİSTESİ  Xİİİ
ŞEKİLLER LİSTESİ  XV
KISALTMALAR LİSTESİ  XVİİ
BÖLÜM I
GİRİŞ  1
1.1. Problem Durumu  3
1.1.1. Problem Cümlesi ve Alt Problemler  3
1.2. Araştırmanın Amacı  3
1.3. Araştırmanın Önemi  4
1.4. Araştırmanın Sınırlılıkları  4
1.5. Varsayımlar  4
1.6. Tanımlar  5
BÖLÜM II
KURAMSAL BİLGİLER VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR  7
2.1. Dil Bilgisi Öğretimi  7
2.1.1. Dil Bilgisi Öğretiminin Türkçe Öğretim Programlarındaki Yeri  10
2.1.2. Dil Bilgisi Öğretiminin Sorunları  13
2.2. Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi ve Uygulamaları  14
2.2.1. Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi  14
2.2.2. Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretiminin Türkçe Öğretim Programındaki
Yeri ve Uygulamalar  16
2.3. Öğretimde Dijital Dönüşüm Bilişimle Üretim  17
2.3.1. Uzaktan Eğitim  19
2.3.2. Bilişimle Üretim Öğretim Programı  20
2.4. Öyküleyici Metinlerin Dil Öğretiminde Kullanılması  20
2.5. Dijital Öykü  23
2.5.1. Dijital Öykü Türleri  25
2.5.2. Dijital Öykü Oluşturma Aşamaları  26
2.5.3. Dijital Öykü Oluşturmada Kullanılan Yazılım ve Programlar  29
2.5.4. Dijital Dönüşüm, Öğretim ve Bilişimle Üretimde Dijital Öykünün Önemi  30
2.5.5. Dijital Öykü ile Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi  31
2.6. İlgili Araştırmalar  32
2.6.1.Dil Bilgisi Öğretimi ile İlgili Araştırmalar  32
2.6.2. Dijital Öykü ile İlgili Yapılan Araştırmalar  33
2.6.2.1. Yurt İçinde Yapılan Çalışmalar  33
2.6.2.2. Yurt Dışında Yapılan Çalışmalar  37
BÖLÜM III
YÖNTEM  41
3.1. Araştırmanın Modeli  41
3.2. Evren ve Örneklem  43
3.2.1.Araştırmada Veri Toplanan Çalışma Grupları  43
3.2.2. Başarı Testlerinin Geliştirildiği Çalışma Grubu  44
3.3.3. Dil Bilgisi Başarı Testi Asıl Uygulamanın Yürütüldüğü Çalışma Grubu  44
3.3. Veri Toplama Teknikleri  45
3.3.1. Verilerin Toplanması  45
3.3.1.2. Başarı Testleri  46
3.3.1.3. Dil Bilgisi Başarı Testi Geliştirme Süreci  46
3.1.2. Kişisel Bilgi Formu  50
3.1.3. Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu  51
3.1.4. Dijital Öykü Değerlendirme Rubriği  51
3.1.5. Deneysel Uygulamaya İlişkin Süreç  52
3.4. Verilerin Analizi  53
3.4.1. Nicel Verilerin Analizi  53
3.4.2. Nitel Verilerin Analizi  56
3.4.2.1 Deney ve Kontrol Grupları Kişisel Bilgi Formuna İlişkin
Nitel Veri Analizi  57
BÖLÜM IV
BULGULAR VE YORUM  61
4.1. Araştırmanın Nicel Bulguları ve Yorumu  61
4.1.1. Ön Test Sonuçlarına İlişkin Bulgular ve Yorumu  62
4.1.2. Son Test Sonuçlarına İlişkin Bulgular ve Yorumu  62
4.1.3. Deney Grubu Ön Test Son Test Bulguları ve Yorumu  63
4.1.4. Kontrol Grubu Ön Test Son Test Bulguları ve Yorumu  64
4.1.5. İzleme Testine İlişkin Bulgular ve Yorumu  64
4.2. Araştırmanın Nitel Bulguları ve Yorumu  67
4.2.1. Görüşme Formuna İlişkin Bulgular ve Yorumlar  69
BÖLÜM V
SONUÇ VE ÖNERİLER  77
5.1. Sonuçlar  77
5.1.1. Nicel Verilere İlişkin Sonuçlar  77
5.1.1.1. Dil Bilgisi Konularını Sezdirerek Öğretmede Metin Temelli
Dijital Öykünün Etkisine İlişkin Sonuçlar  77
5.1.2. Nitel Verilere İlişkin Sonuçlar  79
5.1.2.1. Görüşme Formuna İlişkin Sonuçlar  79
5.1.2.2. Kişisel Bilgi Formuna İlişkin Sonuçlar  80
5.2. Tartışma  81
5.3. Öneriler  83
KAYNAKÇA  85
 


Şaziye Durukan
Aralık 2022
450.00 TL
Sepete Ekle
Songül Karabatak
Aralık 2022
585.00 TL
Sepete Ekle
Sedat Şen ...
Kasım 2022
430.00 TL
İndirimli: 387.00 TL (%10)
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ  V
ÖZET  Vİİ
ABSTRACT  Vİİİ
TABLOLAR LİSTESİ  Xİİİ
ŞEKİLLER LİSTESİ  XV
KISALTMALAR LİSTESİ  XVİİ
BÖLÜM I
GİRİŞ  1
1.1. Problem Durumu  3
1.1.1. Problem Cümlesi ve Alt Problemler  3
1.2. Araştırmanın Amacı  3
1.3. Araştırmanın Önemi  4
1.4. Araştırmanın Sınırlılıkları  4
1.5. Varsayımlar  4
1.6. Tanımlar  5
BÖLÜM II
KURAMSAL BİLGİLER VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR  7
2.1. Dil Bilgisi Öğretimi  7
2.1.1. Dil Bilgisi Öğretiminin Türkçe Öğretim Programlarındaki Yeri  10
2.1.2. Dil Bilgisi Öğretiminin Sorunları  13
2.2. Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi ve Uygulamaları  14
2.2.1. Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi  14
2.2.2. Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretiminin Türkçe Öğretim Programındaki
Yeri ve Uygulamalar  16
2.3. Öğretimde Dijital Dönüşüm Bilişimle Üretim  17
2.3.1. Uzaktan Eğitim  19
2.3.2. Bilişimle Üretim Öğretim Programı  20
2.4. Öyküleyici Metinlerin Dil Öğretiminde Kullanılması  20
2.5. Dijital Öykü  23
2.5.1. Dijital Öykü Türleri  25
2.5.2. Dijital Öykü Oluşturma Aşamaları  26
2.5.3. Dijital Öykü Oluşturmada Kullanılan Yazılım ve Programlar  29
2.5.4. Dijital Dönüşüm, Öğretim ve Bilişimle Üretimde Dijital Öykünün Önemi  30
2.5.5. Dijital Öykü ile Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi  31
2.6. İlgili Araştırmalar  32
2.6.1.Dil Bilgisi Öğretimi ile İlgili Araştırmalar  32
2.6.2. Dijital Öykü ile İlgili Yapılan Araştırmalar  33
2.6.2.1. Yurt İçinde Yapılan Çalışmalar  33
2.6.2.2. Yurt Dışında Yapılan Çalışmalar  37
BÖLÜM III
YÖNTEM  41
3.1. Araştırmanın Modeli  41
3.2. Evren ve Örneklem  43
3.2.1.Araştırmada Veri Toplanan Çalışma Grupları  43
3.2.2. Başarı Testlerinin Geliştirildiği Çalışma Grubu  44
3.3.3. Dil Bilgisi Başarı Testi Asıl Uygulamanın Yürütüldüğü Çalışma Grubu  44
3.3. Veri Toplama Teknikleri  45
3.3.1. Verilerin Toplanması  45
3.3.1.2. Başarı Testleri  46
3.3.1.3. Dil Bilgisi Başarı Testi Geliştirme Süreci  46
3.1.2. Kişisel Bilgi Formu  50
3.1.3. Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu  51
3.1.4. Dijital Öykü Değerlendirme Rubriği  51
3.1.5. Deneysel Uygulamaya İlişkin Süreç  52
3.4. Verilerin Analizi  53
3.4.1. Nicel Verilerin Analizi  53
3.4.2. Nitel Verilerin Analizi  56
3.4.2.1 Deney ve Kontrol Grupları Kişisel Bilgi Formuna İlişkin
Nitel Veri Analizi  57
BÖLÜM IV
BULGULAR VE YORUM  61
4.1. Araştırmanın Nicel Bulguları ve Yorumu  61
4.1.1. Ön Test Sonuçlarına İlişkin Bulgular ve Yorumu  62
4.1.2. Son Test Sonuçlarına İlişkin Bulgular ve Yorumu  62
4.1.3. Deney Grubu Ön Test Son Test Bulguları ve Yorumu  63
4.1.4. Kontrol Grubu Ön Test Son Test Bulguları ve Yorumu  64
4.1.5. İzleme Testine İlişkin Bulgular ve Yorumu  64
4.2. Araştırmanın Nitel Bulguları ve Yorumu  67
4.2.1. Görüşme Formuna İlişkin Bulgular ve Yorumlar  69
BÖLÜM V
SONUÇ VE ÖNERİLER  77
5.1. Sonuçlar  77
5.1.1. Nicel Verilere İlişkin Sonuçlar  77
5.1.1.1. Dil Bilgisi Konularını Sezdirerek Öğretmede Metin Temelli
Dijital Öykünün Etkisine İlişkin Sonuçlar  77
5.1.2. Nitel Verilere İlişkin Sonuçlar  79
5.1.2.1. Görüşme Formuna İlişkin Sonuçlar  79
5.1.2.2. Kişisel Bilgi Formuna İlişkin Sonuçlar  80
5.2. Tartışma  81
5.3. Öneriler  83
KAYNAKÇA  85
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024