İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
GİRİŞ
I. Konu:
II. Metot
III. Plan:
BİRİNCİ KISIM
GENEL OLARAK SİYASİ DÜŞÜNCE HÜRRİYETİ
BİRİNCİ BÖLÜM
SİYASİ DÜŞÜNCE HÜRRİYETİ
§1 Düşünce hürriyeti kavramı:
I. «Düşünce» ve Hukuk:
II. Düşünce Hürriyetinin Tarifi:
III. Düşünce Hürriyetinin Temel Hak ve Hürriyetler Arasındaki Farklı Yeri:
§2 Düşünce hürriyetinin kurucu unsurları:
I. Düşünce Hürriyetinin Maddesi Olarak «Düşünce» Kavramı:
A. Fikri nitelikte olmayan ve hukukun da himaye etmediği ifadeler:
B. Hukukun himaye ettiği, fakat fikri nitelik taşımayan ifadeler:
C. Toplum meseleleriyle ilgili olmayan beyanlar:
D. Fikri nitelik taşımakla beraber, düşünce hürriyetinden başka bir entellektüel hürriyetin konusuna giren ifadeler:
II. Düşünce Hürriyetinin Varlığı İçin Gerekli Hürriyetler:
A. Düşüncenin oluşumu için gerekli hürriyetler:
B. Kanaat hürriyeti:
C. Düşüncenin dışa vurulmasıyla ilgili hürriyetler:
İKİNCİ BÖLÜM
SİYASİ DÜŞÜNCE HÜRRİYETİ ve SİYASİ REJİMLER
§1 Düşünce hürriyeti ve siyasi rejimler:
I. Resmi bir ideolojiye bağlı rejimlerde düşünce hürriyeti:
A. Faşist rejimler ve düşünce hürriyeti:
B. Marksist rejimler ve düşünce hürriyeti:
II. Resmi bir ideolojiye bağlı olmayan rejimlerde düşünce hürriyeti:
III. Ara durumlar:
§2 Resmi ideolojisi olmayan siyasi rejimlerde ideolojik düzenleme meselesi:
I. Meselenin ortaya çıkışı ve konuş şekli:
II. Doktrinde karşılıklı görüşler:
A. Mutlak hürriyetçi görüş:
B. «Sınırlı hürriyet» görüşü:
III. Pozitif hukuktaki yansımalar:
A. Milletlerarası belgelerde:
B. Milli hukuk düzenlerinde:
C. Sentez:
İKİNCİ KISIM
1961 ANAYASASINA GÖRE SİYASİ DÜŞÜNCE HÜRRİYETİ
BİRİNCİ BÖLÜM
SİYASİ DÜŞÜNCE HÜRRİYETİNİN SINIRLI OLUP OLMADIĞI TARTIŞMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
§1 Siyasi düşünce hürriyetinin sınırlı olup olmadığı konusundaki görüşler çatışması:
I. «Sınırlı düşünce hürriyeti» tezi:
A. Bu teze göre «yasak fikirler» nelerdir?
B. Yasaklanmanın gerekçeleri:
C. Düşünce hürriyetinin özü:
D. Sonuç:
II. «Sınırsız düşünce hürriyeti» tezi:
§2 «Düşünce hürriyetinin sınırlı olup olmadığı» konusunda ileri sürülen görüşlerin değerlendirilmesi:
I. «Sınırlı düşünce hürriyeti» tezinin değerlendirilmesi:
A. «Anayasa koyucunun görüşü» bir gerekçe olabilir mi?
B. «Anayasanın bütünsel yorumu» düşünce hürriyetinin sınırlı olduğu sonucuna götürür mü?:
C. Devletin ve siyasi iktidarın kuruluş ve işleyişiyle ilgili temel ilkeler, düşünce hürriyetini muhtevaca sınırlar mı?
D. «Anayasanın özünün değiştirilmezliği» esası, bu öze aykırı düşüncelerin açıklanması hürriyetinin de olamayacağını gösterir mi?:
E. Atatürk ve 27 Mayıs Devrimleri tenkit ve tartışma hürriyeti dışında bırakılmış mıdır?
F. «Düşünce hürriyetinin özü» ile ilgili görüşlerin değerlendirilmesi:
II. Sınırsız muhtevalı düşünce hürriyeti tezinin değerlendirilmesi:
İKİNCİ BÖLÜM
SİYASİ DÜŞÜNCE HÜRRİYETİNİN ANAYASAL STATÜSÜ
§1 Siyasi düşünce hürriyetinin muhtevaca sınırsızlığının dayanakları:
I. Düşünce hürriyetinin genel rejimi açısından:
A. Anayasanın 20'nci maddesi:
B. «Öze dokunmama» ilkesi karşısında «muhtevaca sınırlılık»:
C. «Eşitlik ilkesi» karşısında «muhtevaca sınırlılık»:
D. «Anayasanın değişebilirliği» ilkesi karşısında «muhtevaca sınırlılık» meselesi:
E. Düşünce hürriyetinin genel rejimiyle ilgili diğer hükümler:
II. Değişik ifade hürriyetleriyle ilgili özel hükümler açısından:
A. Basın Hürriyeti:
B. Toplantı ve gösteri yürüyüşleri hakkı ve hürriyeti:
C. Dernek kurma hakkı:
D. Siyasi partiler yoluyla ifade hareketleri:
§2 Düşünce hürriyetinin düzenlenmesi:
I. Düzenleme kavramı ve düzenlemenin nitelikleri:
A. «Düzenleme», şekle ve usule ait bir kayıtlamadır:
B. Düzenleme tedbirleri subjektif ve geçici niteliktedir:
C. Düşünce hürriyetinin «sınırlanamaz», ancak «düzenlenebilir» oluşu, muhtevaya ilişkin ön kayıtlama usullerinin uygulanmasına engeldir:
II. Düzenlemenin ölçüsü:
A. Düşünce ve propaganda–telkin:
B. Düşünce ve kışkırtma (tahrik):
III. Düzenlemede yasamanın alanı:
§3 Siyasi düşünce hürriyetiyle ilgili ceza mevzuatının değerlendirilmesi:
I. T.C.K. md. 141–142:
II. 38 sayılı Milli Güvenlik ve Huzuru Bozan Bazı Fiiller Hakkında Kanun:
III. Basın Kanunu md. 31:
SONUÇ |