Rotterdam Kuralları, Lahey Kurallarında olduğu gibi kazuistik bir metotla, bir yandan taşıyanın sorumluluğunu emredici kurallarla düzenlemiş, diğer yandan bir takım sorumsuzluk halleri öngörerek, böylece ilgili tarafların karşılıklı zıt menfaatlerini uzlaştırmaya çalışmıştır. Rotterdam Kurallarının, 2009 yılında UNC1TRAL tarafından kabul edilerek, devletlerin imzasına açılmasıyla birlikte, Kurallar, denizcilik sektörünün taşımayla ilgili tüm kesimlerinde ve hukuk camiasında çok yönlü olarak tartışılmaya başlanmıştır.
Ülkemizde, 1 Temmuz 2012 tarihinde yürürlüğe giren yeni Türk Ticaret Kanunu denizyoluyla eşya taşımacılığında temelde Lahey-Visby Kurallarını esas almış, bu kuralların eksik ve aksak yönleri Hamburg Kuralları ile giderilmeye çalışılmıştır. Ticaret Kanunumuzda yeni değişiklik yapılmış olmakla birlikte, Rotterdam Kurallarının yürürlüğe girmesi halinde, Türk Hukuku'nun da uluslararası bu Kurallara ilgisiz kalamayacağı bir gerçektir. Bundan dolayı, bu çalışmada, Rotterdam Kurallarının bir yönünü oluşturan, taşıyanın eşyanın hasarlanması, zıyaı ve gecikmesinden kaynaklanan sorumluluğu incelenmiştir.
Konu Başlıkları
| Deniz Yoluyla Eşya Taşımacılığına Dair Düzenlemeler ve Rotterdam Kurallarının Uygulanması |
| Rotterdam Kurallarına Göre Eşya Taşıma Sözleşmesi ve Sözleşmenin Tarafları |
| Taşıyanın Eşyanın Zıyaı, Hasarı veya Geç Teslimi Halinde Zararlardan Sorumluluğu |
| Zararın Tespit Edilmesi ve Tazmini |