Digital oyun sektörü bugün dünyada en hızlı büyüyen sektördür. 2016 yılına gelindiğinde, dünya çapında bu sektörün büyüklüğü 100 milyar doları aşmış durumdadır. Ülkemiz için önemli olan, bu sektörde pazardan çok pazarlayan konumuna gelebilmektir. Bu yüzden yeni oyun teknolojilerinin öğretilmesi, oyun geliştirecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip kişilerin yetiştirilmesi büyük önem arz etmektedir.
Torque 3D oyun motoru açık kaynak kodlu ve ücretsiz oluşu, güçlü ve hızlı render motoru, üstün PhysX uygulamaları ve her platform için oyun geliştirme desteği ile diğer oyun motorlarına göre önemli avantajlara sahiptir.
Torque 3D ile ilgili ilk Türkçe kaynak olan kitap, 6 yıllık bir birikimin ve araştırmanın sonucunu süzerek okuyuculara sunmaktadır. Bu sayede Torque 3D oyun motorunda oyun geliştirirken bilinmesi gereken pek çok konunun uygulamalı olarak bu kitapta yer alması sağlanmıştır.
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
TORQUE 3D İle Tanışın
TORQUE 3D Sistem Gereksinimleri ve Kurulumu
World (Dünya) Editörü
Terrain (Alan) Düzenleme Editörü ve Araçları
Sahne Ağacı ve Yönetimi
Library (Kütüphane) Nesneleri
ed Nesneleri
Level Düzenleme ve Level Nesneleri
Sahne Tasarımı ve Kontroller
Kamera Türleri ve Kontrolü
Sound Emitter Nesnesi – Ortam ve Alan Sesleri
Prefab Nesne Oluşturma
Inspector Paneli
Gizmo Aracı ve Nesne Kontrolü
Time Of Day Nesnesi İle Zaman Yönetimi
Environment (Çevre) Nesneleri
Oyuna 3D Model Entegrasyonu
Materyal Editör ve Materyal Düzenleme
Partikül Editörü ve Partikül Türleri
Data Block Nesnesi ve Kontrolü
Trigger (Tetikleyici) Kullanımı ve Uygulamaları
GUI Hazırlama
Torsion ve Torque
Kod Yazma ve Temel Kod Yapılarının Kullanımı
Eğitsel Oyun Tasarımı İçin Faydalı Örnek Uygulamalar