İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Ön Söz vii
Bölüm 1 – Türkiye’de Değerler Eğitimi 1
Giriş 1
İlk Dönemler 2
İslami Dönem 3
Modernleşme Dönemi 8
Cumhuriyet Dönemi 12
2005 Yılından Günümüze Türkiye’de Değerler Eğitimi 23
Sonuç 35
Kaynakça 39
Bölüm 2 – Almanya’da Değerler Eğitimi 45
Giriş 45
Almanya Eğitim Sistemi 47
Almanya’da Değerler Eğitimi Uygulamaları 51
Sonuç 58
Kaynakça 59
Bölüm 3 – Amerika Birleşik Devletleri’nde Karakter Eğitimi 61
Giriş 61
ABD Eğitim Sistemi 61
ABD’de Karakter Eğitimi Tarihi 63
ABD’de Karakter Eğitimi Programları 68
ABD’de Öğretim Programları ve Değerler 70
ABD’de Karakter Eğitiminde Öğretmenin Rolü 72
ABD’den Karakter Eğitimine Yönelik Kitap Örnekleri 73
Sonuç 79
Kaynakça 80
Bölüm 4 – Avustralya’da Değerler Eğitimi 83
Avustralya Eğitim Sistemi 83
Avustralya Okullarında Değerler Eğitimi 86
Avustralya’da Değerler Eğitimi Uygulamaları 91
Avustralya’da Değerler Eğitimi Uygulama Örneği: Am I an Australian? 98
Avustralya’da Değer Eğitiminin Öğretmen Rolü 99
Sonuç 100
Kaynakça 101
Bölüm 5 – Brezilya’da Değerler Eğitimi 105
Giriş 105
Brezilya Eğitim Sistemi 105
Brezilya’da Ahlak ve Değerler Eğitimi 108
Brezilya’da Erken Çocukluk Eğitimi ve Değerler 114
Tarih Dersi ve Değerler 115
Din Eğitimi ve Değerler 116
Brezilya’da Eğitimde Kullanılan Materyaller 117
Sonuç 121
Kaynakça 122
Bölüm 6 – Çin’de Değerler Eğitimi 125
Modern Dönem Öncesi Çin 125
Modernleşme Dönemi 127
Çin Halk Cumhuriyeti 128
Yeni Dönem (1978’den Günümüze) 131
Çin’de Değerler Eğitimi Müfredatı 137
İdeal Nesiller: Çin Genç Öncüleri 141
Sonuç 144
Kaynakça 145
Bölüm 7 – Finlandiya’da Değerler Eğitimi 149
Finlandiya Eğitim Sistemi 149
Finlandiya’da Değerler Eğitimi 152
Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitimi 154
Temel Mecburi Eğitimde (Kapsamlı Okullar) Değerler Eğitimi 155
Din Dersleri ve Değerler Eğitimi 157
Vatandaşlık ve Değerler Eğitimi 160
Değerler Eğitimde Öğretmenin Rolü 162
Sonuç 164
Kaynakça 166
Bölüm 8 – Fransa’da Değerler Eğitimi 169
Giriş 169
Fransa’da Değerler Eğitiminin Kökenleri 173
Fransa’da Vatandaşlık Eğitimi ve Değerler 175
Sonuç 182
Kaynakça 182
Bölüm 9 – Güney Afrika Cumhuriyeti’nde Değerler Eğitimi 185
Giriş 185
Güney Afrika’nın Dilleri ve Halkları 187
Güney Afrika’da Eğitim 187
Eğitimde Apartheid Sonrası Dönem: 1994’ten Günümüze 189
Sonuç 202
Kaynakça 204
Bölüm 10 – Hindistan’da Değerler Eğitimi 207
Hindistan Eğitim Sistemi 207
Hindistan’da Değerler Eğitiminin Tarihsel Süreci 210
Hindistan’da Değerler Eğitimine Duyulan İhtiyaç 222
Hindistan’da Değerler 224
Hindistan Değer Eğitiminde Öğretmenin Rolü 227
Hindistan Ders Kitapları ve Değerler 230
Sonuç 236
Kaynakça 237
Bölüm 11 – İngiltere’de Değerler Eğitimi 241
İngiltere Eğitim Sistemi 241
İngiltere Değerler Eğitimi 244
Temel İngiliz Değerleri 244
Okul Müfredatı ve Ulusal Müfredatta Değerler 250
İngiltere’de Tarih Dersleri ve Değerler Eğitimi 253
İngiltere’de Din Dersleri ve Değerler Eğitim 255
İngiltere’de Vatandaşlık Dersleri ve Değerler Eğitimi 259
Sonuç 261
Kaynakça 262
Bölüm 12 – İran’da Değerler Eğitimi 265
İran Eğitim Sistemi 265
Tarihsel Süreç İçerisinde İran’da Değerler Eğitimi 270
Okullarda Değerler Eğitimi 272
İran Ders Kitapları ve Değerler 274
Değer Eğitiminde Öğretmenin Rolü 280
Sonuç 281
Kaynakça 282
Bölüm 13 – İsrail’de Değerler Eğitimi 285
Giriş 285
İsrail Eğitim Sistemi 285
İsrail’de Değerler Eğitiminin Tarihi 287
İsrail Öğretim Programlarında Değerler 287
İsrail’de Çekirdek Müfredat ve Değerler Eğitimi 289
İsrail’de Vatandaşlık Eğitimi ve Demokratik Değerler 292
İsrail’de Seküler Devlet Okulları ve Dinî Devlet Okullarında Değerler 295
İsrail Anaokulunda Değerler Eğitimi 296
İsrail’de İlkokullarda Değerler Eğitimi 299
İsrail’de Covid–19 Salgın Döneminde Değerler Eğitimi 301
Değerler Eğitiminde Öğretmenlerin Rolü 302
İsrail’de Değerler Eğitimine Yönelik Çalışmalar 302
Sonuç 304
Kaynakça 305
Bölüm 14 – Japonya’da Değerler Eğitimi 307
Japon Ahlak Eğitimi: Geçmişten Günümüze 307
Japonya’da Ahlak Eğitimi Müfredatı ve Değerler 318
Sonuç 327
Kaynakça 329
Bölüm 15 – Rusya’da Değerler Eğitimi 333
Giriş 333
Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği (SSCB) Dönemi 337
Yeni Rusya 343
Sonuç Yerine: Vatanseverlikten Militarizme, “Gençlik Ordusu” 351
Kaynakça 352 |