Bu çalışmada, öncelikle öğrenmenin nörofizyolojisi üzerinde durulmuş, sonra sırasıyla bilgiyi işleme kuramı, yürütücü biliş, yapılandırmacılık, yansıtmacılık, yaratıcılık, eleştirel düşünme, çoklu zekâ kuramı, özerk öğrenme, probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tam öğrenme, bilgisayar destekli öğretim, uzaktan eğitim, işbirliğine dayalı öğrenme, hayat boyu öğrenme gibi yaklaşımlar ele alınmıştır.
Konu Başlıkları
| Öğrenmenin Nörofizyolojisi, Prof. Dr. Nazan Dolu |
| Bilgiyi İşleme Kuramı, Fazilet Özge Maviş |
| Yürütücü Biliş, Sevgi Bektaş – Esra Önkuzu |
| Yapılandırmacılık, Esra Önkuzu |
| Yansıtmacılık, Esra Önkuzu – Sevgi Bektaş Bedir |
| Yaratıcılık, Veda Yar Yıldırım |
| Eleştirel Düşünme, Özgür Işık |
| Çoklu Zeka Kuramı, Veda Yar Yıldırım |
| Özerk Öğrenme, Muhammet Fatih Alkan |
| Probleme Dayalı Öğrenme, Hilal Keklikçi |
| Tam Öğrenme, Prof. Dr. Mehmet Arslan |
| Bilgisayar Destekli Öğretim, Oğuzhan Tekin |
| Uzaktan Eğitim, Oğuzhan Tekin |
| İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Zehra Yılmazer |
| Hayat Boyu Öğrenme, Sevgi Bektaş Bedir |