Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
E – Ticaret Hukuku
Temmuz 2023 / 5. Baskı / 493 Syf.
Fiyatı: 705.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 Baskı Tarih Fiyatı İndirimli
 4. Mart 2021 690.00 TL -      Sepete Ekle
 3. Temmuz 2020 110.00 TL 89.90 TL (%18) Sepete Ekle
 2. Ekim 2018 129.50 TL 69.90 TL (%46) Sepete Ekle
 1. Eylül 2016 92.50 TL 39.90 TL (%57) Sepete Ekle
   

E-ticaret; bilişim sistemlerini temel alarak ticareti sanal ortama taşımış ve tüketim, ticaret, pazaryeri gibi birçok alanda köklü değişikliklere neden olmuştur. Tüm hayat alanının hukukla ilintili olduğu günümüz toplumlarında hukukun bu değişimden etkilenmemesi mümkün değildir. Günümüzde temel hukuk alanlarının yanında yeni iletişim kanalları, bilgi ekonomisi, yapay zeka ve bilişim sistemleri temelli gelişmelere uygun yeni hukuk alanları oluşmaya başlamıştır. E-ticaret hukuku, bu "yeni" alanın gelişime açık, bozulan bilgi asimetrisinde koruyucu ve karma nitelikli hukuk dallarından bir tanesidir.

Kitapta; hukuk uğraşısının pozitif bilimsel uğraşılardan ayırt edici belirgin özelliğinin, onun buyrukları ve yasakları ile kural koyucu, olması gerekeni amaçlamasıyla normatif ve deney dışı değer yargılarına dayanmasıyla dogmatik bir uğraş olması hususu göz ardı edilmeden uzun, zorlu bir çalışma süreci, hukukçu pratiği ve uygulama örnekleriyle birleştirilip, gelişime açık yeni bir hukuk alanı olan e-ticaret hukukunun kapsamına ilişkin bir model oluşturulmuştur.

E-ticaret hukukunun kapsamı; 6563 sayılı E-ticaret Kanunu'nun temelinde, internet hukuku, tüketici hukuku, kişisel verilerin korunması hukuku, rekabet hukuku, bilişim hukuku, marka, patent, telif hukuku, e-sözleşmeler, e-imza, elektronik haberleşme hukuku gibi hukuk dallarını inceleyerek oluşturulmuştur. Sonuç olarak bilgi ekonomisi için son derece önemli bir hukuk alanı olan e-ticaret hukukunun kapsamı belirlenerek, e-ticaret, ticari reklam, internet, tüketici, kişisel veri, dijital vergi, e-ticaretin sosyo-ekonomik boyutu ve tüketim toplumuna ilişkin analizlerin de bulunduğu bu çalışma ortaya çıkmıştır.

Kitabın bu baskısında; E-ticaret Kanunu'nda, Tüketici Kanunu'nda, Elektronik Haberleşme Kanunu'nda ve 5651 sayılı İnternet Kanunu'nda gerçekleştirilen değişiklikler ilgili bölümlerde değerlendirmeye konu edilmiş, ayrıca KVK Kurul Kararları, İYS, Güven Damgası Tebliği gibi hukuk metinlerinin geçen sürede ortaya çıkardığı uygulama örnekleri esas alınarak gerekli güncellemeler de yapılmıştır.

Konu Başlıkları
E–ticaret ve Hukuk
Hizmet Sağlayıcı, Aracı Hizmet Sağlayıcı, Güven Damgası ve E–ticaret
Kişisel Verilerin Korunması Hukuku ve E–ticaret
Tüketici Hukuku ve E–ticaret
E–ticarette Mesafeli Sözleşme ve Tedarik Sözleşmeleri
Ticari İleti, İleti Yönetim Sistemi, Reklam, Ticari Reklam ve E–ticaret
E–sözleşmeler
E– ticaretin Teknolojik ve Hukuki Altyapısı
İnternet Hukuku ve E–ticaret
Elektronik Haberleşme Kanunu'nun E–ticarete Etkisi
Elektronik İmza ve E–ticaret
E–ticarette Banka ve Kredi Kartlarının Uygulaması
E–ticarete İlişkin AB Direktifleri
Fikri Mülkiyet Hakları ve E–ticaret
E–ticarette Marka ve Patent Hakları
E–ticarette Haksız Rekabet
Rekabet İhlalleri ve E–ticaret
E–ticaretin Vergisel Boyutu ve Dijital Hizmet Vergisi
Barkod: 9789750285950
Yayın Tarihi: Temmuz 2023
Baskı Sayısı:  5
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 493
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Beşinci Baskıya Önsöz  9
Dördüncü Baskıya Önsöz  11
Üçüncü Baskıya Önsöz  13
İkinci Baskıya Önsöz  15
Önsöz  17
Kısaltmalar  37
1. Bölüm
E–TİCARET VE HUKUK
GİRİŞ  41
1. GENEL OLARAK  41
2. E–TİCARETİN HIZLA YAYGINLAŞMASININ TEMEL DİNAMİKLERİ  44
2.1. Genel Olarak  44
2.2. Toplumsal Değişim ve Ekonomik Gelişim  44
2.3. Teknolojik Gelişim  45
2.4. İnternetin Yaygınlaşması  46
2.5. Bilgi Ekonomisinin Oluşması  50
2.6. Kolay Ulaşılabilirlik, Uygun Fiyat ve Kesintisiz Hizmet Sunması  52
2.7. E–ticaretin Tüketim Toplumu İmgelerine Cevap Vermesi  52
3. E–TİCARET VE HUKUK İLİŞKİSİ  56
3.1. Genel Olarak  56
3.2. Bilgi Ekonomisi ve Hukuk  57
3.3. Dünyada E–ticaret ve E–ticaretin Hukuki Boyutu  58
3.4. Türkiye’de E–ticaret ve E–ticaretin Hukuki Boyutu  59
3.5. Yeni Bir Hukuk Alanı Olarak E–ticaret Hukuku ve Niteliği  63
4. E–TİCARETİN TEKNOLOJİK VE HUKUKİ ALTYAPISI  65
4.1. E–ticaretin Teknolojik Alt Yapısı  65
4.2. E–ticaretin Hukuki Alt Yapısı  66
4.2.1. 6563 Sayılı ETDHK’nın Yürürlüğe Girmesi  67
4.2.1.1. E–ticaret Kanununun Amacı  69
4.2.1.2. E–ticaret Kanununun Kapsamı  70
4.2.2. Elektronik Ticaret Hukukunun Diğer Hukuk Dallarıyla İlişkisi  71
4.3. E–ticaret ve E–Pazarlama Kavramlarının Hukuki Boyutu  72
4.3.1. Genel Olarak  72
4.3.2. Mal  73
4.3.3. Hizmet  74
4.3.4. Fiyat  75
4.3.5. E–ticaret Tutundurma Faaliyetleri  76
4.3.5.1. Genel Olarak  76
4.3.5.2. Reklam  76
4.3.5.3. Ticari İletiler  79
4.3.5.4. Ticari Uygulamalar  81
5. ELEKTRONİK TİCARET MODELLERİ  83
5.1. Genel Olarak  83
5.2. B2B – İşletmeler Arası E–ticaret Modeli  83
5.3. B2C – İşletme ile Tüketici Arasında  83
5.4. C2C – Tüketici ile Tüketici Arasında  84
5.5. B2G – İşletme ile Devlet Arasında  85
5.6. G2C – Devlet ile Tüketici Arasında  85
6. E– TİCARETTE ÖDEME SİSTEMLERİ  86
6.1. Genel Olarak  86
6.2. Elektronik Para  87
6.2.1. Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun Uyarınca E–Para ve Ödeme Hizmetleri  88
6.2.2. Elektronik Para Kuruluşları ve Elektronik Paranın İhracı  91
6.3. Bitcoin ve Benzeri Kripto Para Sistemleri  91
6.4. Elektronik Çek  94
6.5. Kredi Kartları ve Sanal Kartlar  95
6.6. E–ticarette Kapıda Ödeme  97
7. ELEKTRONİK TİCARETTE GÜVENLİK VE KARŞILAŞILAN SORUNLAR  98
7.1. Genel Olarak  98
7.2. Şifreleme  99
7.3. Elektronik İmza  101
7.3.1. Genel Olarak  101
7.3.2. E–Sertifika Hizmet Sağlayıcısının Yükümlülükleri  102
7.3.3. E–Sertifika Hizmet Sağlayıcısının Hukuki Sorumluluğu  102
7.4. E–ticarette Güven Damgası  103
8. E–TİCARETE İLİŞKİN AB DİREKTİFLERİ  108
8.1. Genel Olarak  108
8.2. AB’nin 2000/31 Sayılı Elektronik Ticaret Direktifi  108
8.2.1. Genel Olarak  108
8.2.2. AB’nin 2000/31 Sayılı Direktifinin E–ticarete İlişkin Üye Devletlere Getirdiği Yükümlülükler  110
8.3. Mesafeli Sözleşmelere İlişkin 97/7EC Sayılı AB Direktifi ve Tüketici Haklarına İlişkin 2011/83/EU sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konseyi Direktifi  112
8.4. Elektronik İletişimde Mahremiyetin Korunmasına İlişkin 2002/58 Sayılı AB Direktifi  113
8.5. AB’nin 2000/46/EC Sayılı Elektronik Para Kuruluşların Kurulmasına, Faaliyete Geçmesine ve Koruyucu Denetimine İlişkin Konsey Direktifi  114
8.6. 2016/679 Sayılı Genel Veri Koruma Tüzüğü  115
8.6.1. Genel Olarak  115
8.6.2. Genel Veri Koruma Tüzüğü’nün Getirdiği Temel Yenilikler  117
2. Bölüm
E–TİCARET HUKUKU
1. E–TİCARETİN HUKUKİ DÜZENLENİŞİ  123
1.1. Genel Olarak  123
1.2. E–ticaret Kanununda Düzenlenmiş Temel Kavramlar  126
1.2.1. Genel Olarak  126
1.2.2. E–ticaret Kanunu Amaç ve Kapsamı  126
1.2.3. Ticari İletişim  127
1.2.4. Ticari Elektronik İleti  128
1.2.5. Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcı  128
1.2.6. Elektronik İleti Alıcısı  129
1.3. Ticari İletişime İlişkin Esaslar  130
1.4. E–ticarette Hizmet Sağlayıcısının Bilgi Verme Yükümlülüğü  131
1.5. E–ticarette Aracı Hizmet Sağlayıcısının Yükümlülükleri  134
1.6. Aracı Hizmet Sağlayıcının E–ticaret Lisansı Alma Yükümlülüğü  138
1.7. E–ticarette Aracı Hizmet Sağlayıcı ve Hizmet Sağlayıcının İşlem Rehberi Yükümlülüğü  139
1.8. E–ticarette Siparişe İlişkin Esaslar  140
1.9. Alıcılara Elektronik İleti Gönderebilme Şartları  142
1.9.1. Genel Olarak  142
1.9.2. Ticari Elektronik İleti Gönderebilmek İçin Onay Alma Usulü  144
1.9.3. Ticari Elektronik İletilerin İçeriği  148
1.9.4. Onay Gerektirmeyen Durumlar  149
1.9.5. Alıcının Elektronik İletiyi Reddetme Hakkı ve Bildirim Yöntemi  151
1.9.6. İleti Yönetim Sistemi  152
1.10. E–ticaret Kanunu KVKK İlişkisi  153
1.11. İspat Yükü ve Kayıtları Saklama Süresi  154
1.12. Şikayet ve Şikayetin Sonuçlandırılması ile Denetim  155
1.12.1. Şikayet  155
1.12.2. Denetim  156
1.13. E–ticarette Haksız Ticari Uygulamalar  157
1.14. Cezai Müeyyideler ve İdari Yaptırımın Uygulanması  158
1.15. İdari Yaptırıma Karşı Kanun Yolu  160
2. İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUNUN E–TİCARETE ETKİLERİ  163
2.1. Genel Olarak  163
2.1.1. İçerik Sağlayıcılarının Yükümlülükleri  169
2.1.2. Yer Sağlayıcılarının Yükümlülükleri  169
2.1.3. Erişim Sağlayıcılarının Yükümlülükleri  170
2.1.4. Toplu Kullanım Sağlayıcılarının Yükümlülükleri  172
2.2. İnternet Ortamında Yapılan Yayınlar ve Erişimin Engellenmesi  174
2.2.1. Gecikmesinde Sakınca Bulunan Hallerde İçeriğin Çıkarılması veya Erişimin Engellenmesi  179
2.2.2. İçeriğin Yayından Çıkarılması ve Erişimin Engellenmesi  180
2.2.3. Özel Hayatın Gizliliğini İhlal Eden İçeriğe Erişimin Engellenmesi  181
3. ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU’NUN E–TİCARETE ETKİSİ  183
3.1. Genel Olarak  183
3.2. E–ticarette Alan Adı ve Önemi  185
3.3. Şebekeler Üstü Hizmet  188
4. ELEKTRONİK İMZA KANUNUNUN E–TİCARETE ETKİSİ  189
4.1. Genel Olarak  189
4.2. Elektronik İmzanın Geçerliliği ve İspat Gücü  191
4.3. İnternet Sitesi Kimlik Doğrulama Sertifikası ve Diğer Elektronik Sertifikalar  192
5. BANKA KARTLARI VE KREDİ KARTLARI KANUNU HÜKÜMLERİNİN E–TİCARETE ETKİLERİ  193
6. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE E–TİCARET  194
6.1. Kişisel Verilerin Korunmasının Kısa Tarihçesi  194
6.2. Temel Kavramlar  200
6.2.1. Kişisel Veri  200
6.2.2. Veri Süjesi/İlgili Kişi  202
6.2.3. Kişisel Verilerin İşlenmesi  203
6.2.4. Veri Sorumlusu  204
6.2.5. Veri İşleyen  204
6.2.6. Özel Nitelikli Kişisel Veri  205
6.2.7. Açık Rıza  207
6.2.8. Veri Kayıt Sistemi  208
6.2.9. Anonim Hale Getirme  208
6.3. Kişisel Verilerin İşlenmesinde Temel İlkeler  208
6.3.1. Genel Olarak  208
6.3.2. Hukuka ve Dürüstlük Kuralına Uygun Olma  209
6.3.3. Doğru ve Gerektiğinde Güncel Olma  209
6.3.4. Belirli Açık ve Meşru Amaçlar için İşleme  210
6.3.5. İşlendikleri Amaçla Bağlantılı Sınırlı ve Ölçülü Olma  211
6.3.6. İlgili Mevzuatta Öngörülen veya İşlendikleri Amaç için Gerekli Olan Süre Kadar Muhafaza Etme  212
6.4. Kişisel Veri İşleme Şartları  212
6.4.1. Açık Rıza Alarak Kişisel Veri İşleme  212
6.4.2. Kanunlarda Açıkça Öngörülmesi  213
6.4.3. Fiili İmkansızlık  214
6.4.4. Sözleşmenin Kurulması veya İfasıyla Doğrudan İlgi Olması  214
6.4.5. Hukuki Yükümlülüğün Yerine Getirmesi  214
6.4.6. Veri Sahibinin Kişisel Verisini Alenileştirmesi  215
6.4.7. Bir Hakkın Tesisi veya Korunması için Veri İşlemenin Zorunlu Olması  216
6.4.8. Veri Sorumlusunun Meşru Menfaati  217
6.5. Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri  217
6.5.1. Aydınlatma Yükümlülüğü  217
6.5.2. Kişisel Verileri Silme İmha Etme veya Anonimleştirme Yükümlülüğü  219
6.5.3. Veri Güvenliğini Sağlama Yükümlülüğü  221
6.5.4. Veri Sahibine Etkin Başvuru İmkanının Sunulması Yükümlülüğü  223
6.5.5. Veri Sorumluları Siciline Kayıt Yükümlülüğü  224
6.5.6. Veri Sorumlusunun Veri İhlalini Bildirim Yükümlülüğü  227
6.5.7. Veri Envanteri Hazırlama Yükümlülüğü  227
6.6. Kişisel Verilerin Aktarılması  228
6.6.1. Yurt İçinde Aktarma  228
6.6.2. Yurt Dışına Aktarma  230
6.7. Kişisel Verilerin Güvenliğinin Sağlanması  231
6.8. Veri Sorumluları Siciline Kayıt  233
6.9. Kişisel Verilerin Korunmasında Suçlar ve Kabahatler  233
7. E–TİCARETTE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI  238
7.1. Genel Olarak  238
7.2. Bir Fikri Yansımanın Eser Sayılmasının Koşulları  240
7.2.1. FSEK Kapsamında Eser Sayılmanın Şekli Şartı  240
7.2.2. FSEK Kapsamında Eser Sayılmanın Subjektif Şartı  241
7.2.3. FSEK Kapsamında Eser Sayılmanın Objektif Şartı  241
7.3. E–ticaret Programlarının ve Veri Tabanlarının Fikri Mülkiyet Kapsamında Korunması  242
8. E–TİCARETTE MARKALAŞMA VE MARKA VE PATENT HAKKININ KORUNMASI  244
8.1. E–ticarette Markalaşma ve Marka Hakkı  244
8.1.1. Marka Olarak Tescil Edilebilecek İşaretler ve Mutlak Ret Nedenleri  247
8.1.2. Marka Başvuruları Tescil ve Hakkın Yayımlanması  249
8.1.3. E–ticarette Markaya Konu Edilecek Hususlar ve Marka Hakkı İhlalleri  250
8.2. E–ticarette Patent Hakları  251
8.3. E–ticaret Sitelerinde Gerçekleşen Telif Hakkı İhlallerine Uygulanacak Hukuk  253
9. E–TİCARETTE REKABET İHLALLERİ VE HAKSIZ REKABET  256
9.1. Genel Olarak  256
9.2. E–ticarette Haksız Rekabet  259
9.3. E–ticarette Rekabet İhlalleri  262
9.3.1. Genel Olarak  262
9.3.2. E–ticarette İlgili Pazar Tanımı  263
9.3.2.1. İlgili Ürün Pazarı  264
9.3.2.2. İlgili Coğrafi Pazar  264
9.3.3. E–ticarette Rekabeti Sınırlayıcı Anlaşma, Uyumlu Eylem ve Kararlar  265
9.3.4. E–ticarette Yatay İşbirliği Anlaşmaları  269
9.3.5. E–ticarette Rekabeti Bozucu Dikey Anlaşmalar  271
9.3.6. Muafiyetler ve Uygulanacak İdari Yaptırımlar  272
10. E–TİCARETİN VERGİSEL BOYUTU  275
10.1. Genel Olarak  275
10.2. E–ticarette Vergilendirilme İlkeleri  277
10.3. E–ticaretin Vergi Hukukumuza Etkisi ve E–ticaret Girişimcisinin Vergisel Yükümlülükleri  280
10.4. Dijital Hizmet Vergisi  283
3. Bölüm
E–TİCARET SÖZLEŞMELERİ
1. GENEL OLARAK  287
1.1. Bir Tarafa ve İki Tarafa Borç Yükleyen Sözleşmeler  292
1.2. Elektronik Sözleşmelerde Şekil  295
1.3. Elektronik Sözleşmelerde İspat  296
1.4. Elektronik Ortamında Kurulan Sözleşme Türleri  298
1.4.1. Mal Satımına Yönelik Sözleşmeler  298
1.4.2. Dijital Ürün Satımına Yönelik Sözleşmeler  298
1.4.3. Hizmet Sunumuna Yönelik Sözleşmeler  298
1.4.4. Bilgi Teminine ve Uzaktan Eğitime Yönelik Sözleşmeler  299
2. E–TİCARETTE TÜKETİCİ HUKUKU SÖZLEŞMELERİ  300
2.1. Genel Olarak  300
2.2. E–ticaret Tüketici Sözleşmelerinde Haksız Şartlar  302
2.2.1. Haksız Şartların Değerlendirilmesi  306
2.2.2. Haksız Şartların Sözleşmeye Etkisi  306
2.2.3. Haksız Şartların Denetimi  307
3. MESAFELİ SÖZLEŞMELER  309
3.1. Genel Olarak  309
3.2. Mesafeli Sözleşmelerde Ön Bilgilendirme Yükümlülüğü  313
3.3. Mesafeli Sözleşmelerde Ön Bilgilendirme Yöntemi  315
3.4. Ön Bilgilerin Teyidi ve Yükümlülükler  316
3.5. Mesafeli Sözleşmelerin İfası ve Teslimat  316
3.6. Mesafeli Sözleşmelerde Cayma Hakkı  318
3.6.1. Cayma Hakkının Kullanılmasının Sonuçları ve Tüketicinin Yükümlülükleri  319
3.6.2. Satıcı veya Sağlayıcı ile Aracı Hizmet Sağlayıcının Yükümlülükleri  320
3.6.3. Cayma Hakkının Kapsamı Dışında Tutulan İşlemler  321
4. FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELER  323
4.1. Genel Olarak  323
4.2. Finansal Hizmetlere İlişkin Sözleşmelerde Ön Bilgilendirme ve Yöntemi  325
4.3. Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmenin Düzenlenmesi ve Tüketiciye Sunulması  327
4.4. Finansal Hizmetlere Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri  327
4.4.1. Cayma Hakkının Kullanımı  328
4.4.2. Finansal Hizmet Sağlayıcısının Yükümlülükleri  329
4.4.3. Tüketicinin Yükümlülükleri  329
5. DEVRE TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ  330
5.1. Genel Olarak  330
5.2. Devre Tatil ve Uzun Süreli Tatil Sözleşmelerinde Ön Bilgilendirme  333
5.3. Sözleşmenin Şekli ve İçeriği  333
5.4. Devre Tatil ve Uzun Süreli Tatil Sözleşmelerinde Cayma Hakkı ve Hakkın Kullanılması  334
6. PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ  337
6.1. Genel Olarak  337
6.2. Paket Tur Sözleşmelerinde Bilgilendirme Yükümlülüğü  338
6.3. Sözleşme İçeriğinin Değiştirilmesi ve Paket Turun İptali  339
7. ABONELİK SÖZLEŞMELERİ  342
7.1. Genel Olarak  342
7.2. Abonelik Sözleşmelerinin Zorunlu İçeriği  344
7.3. Abonelik Sözleşmelerinde Sağlayıcının Yükümlülükleri  348
8. E–TİCARET TEDARİK SÖZLEŞMELERİNİN BORÇLAR KANUNU AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ  349
8.1. Genel Olarak  349
8.2. E–ticaret Sözleşmelerinde Genel İşlem Koşulu  350
8.2.1. Sözleşmedeki Genel İşlem Koşullarının Yazılmamış Sayılması  352
8.2.2. Genel İşlem Koşullarının Yorumlanması  353
8.2.3. Genel İşlem Koşullarında İçerik Denetimi  353
9. E–TİCARET TEDARİK SÖZLEŞMELERİNİN TİCARET KANUNU AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ  355
4. Bölüm
E–TİCARETTE TÜKETİCİ HUKUKU
UYGULAMALARI
1. GENEL OLARAK  357
1.1. Ülkemizde Tüketici Haklarının Gelişim Süreci  360
1.1.1. 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Yürürlüğe Girmesi  360
1.1.2. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Yürürlüğe Girmesi  361
1.2. Tüketici Kanununda Düzenlenmiş Temel Kavramlar  362
1.2.1. Tüketici  362
1.2.2. Tüketici İşlemi  363
1.2.3. İthalatçı, Satıcı ve Sağlayıcı  366
1.2.4. Kalıcı Veri Saklayıcısı  366
1.2.5. Üretici  366
1.3. Tüketiciyi Korumanın Amacı ve Kapsamı  367
1.4. Tüketicinin Korunmasına İlişkin Temel İlkeler  368
1.5. Tüketici Sözleşmelerdeki Haksız Şartlar  368
2. E–TİCARETTE ALINAN MALIN AYIPLI ÇIKMASI HALİNDE TÜKETİCİNİN HAKLARI  371
2.1. Genel Olarak  371
2.2. Ayıp Türleri  375
2.2.1. Maddi Ayıp  376
2.2.2. Hukuki Ayıp  378
2.2.3. Ekonomik Ayıp  379
2.3. Ayıplı Maldan Doğan Sorumluluk  379
2.4. Ayıplı Mala İlişkin İspat Yükü  380
2.5. Ayıplı Maldan Kaynaklı Tüketicinin Seçimlik Hakları  382
2.6. Ayıplı Maldan Doğan Sorumlulukta Zamanaşımı  386
3. E–TİCARETTE ALINAN HİZMETİN AYIPLI ÇIKMASI HALİNDE TÜKETİCİNİN HAKLARI  388
3.1. Genel Olarak  388
3.2. Ayıplı Hizmetten Kaynaklı Sorumluluk  391
3.3. Ayıplı Hizmet Halinde Tüketicinin Seçimlik Hakları  392
3.4. Ayıplı Hizmette Zamanaşımı  393
4. E–TİCARETTE TİCARİ REKLAMLAR VE HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR  394
4.1. Ticari Reklamlar  394
4.1.1. Ticari Reklamlarda Temel İlkeler ve Örtülü Reklam Yasağı  394
4.1.2. Reklamlarda Doğruluk ve Dürüstlük  395
4.1.3. Karşılaştırmalı Reklamlar  397
4.2. Ticari Reklamların Denetimi  399
4.2.1. Ticari Reklamların İdare Tarafından Denetlenmesi  400
4.2.2. Ticari Reklamların Özdenetimi  403
4.2.3 Ticari Reklamlara İlişkin İdari Kararların Yargısal Denetimi  403
4.3. Haksız Ticari Uygulama Yasağı  404
4.3.1. Genel Olarak  404
4.3.2. Aldatıcı Eylemler  405
4.3.3. Aldatıcı İhmaller  406
4.3.4. Saldırgan Ticari Uygulamalar  406
5. E–TİCARETTE FİYAT ETİKETİNDE UYULMASI GEREKEN HUKUK KURALLARI  408
5.1. Genel Olarak  408
5.2. E–ticarette Satışa Sunulan Mallarda Etiket Bulunma Zorunluluğu  409
5.3. Etiket, Tarife ve Fiyat Listelerinin Biçim ve Kapsamı  411
6. TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU  414
7. GARANTİ SORUMLULUĞU  416
7.1. Genel Olarak  416
7.2. Garanti Belgesi  416
7.3. Garanti Belgesinin Sağladığı Haklar  419
7.3.1. Garanti Belgesinin İçeriği  421
7.3.2. Garanti Belgesi Verme Yükümlülüğüne Uymamanın Sonuçları  421
7.4. İhtiyari Garanti Taahhüdü  422
7.4.1. İhtiyari Garanti Taahhüdünün Kapsamı  423
7.4.2. İhtiyari Garanti Taahhüdünün Süresi  424
7.5. Garantiye İlişkin Uygulamadan Örnekler ve Malın El Değiştirmesinin Garantiye Etkisi  425
7.5.1. Malın El Değiştirmesinin Garantiye Etkisi  425
7.5.2. Fiş ve Faturanın Garanti Belgesi Yerine Geçip Geçmeyeceği  426
7.5.3. Zorunlu Garanti Kapsamındaki Bir Malın Garanti Belgesini Vermeden Satış Yapılması  427
7.5.4. Garanti Süresi İçinde Sık Sık Arızalanan Maldan Doğan Tüketicinin Seçimlik Hakları  428
7.6. Yenilenmiş Ürünlerde Garanti  428
8. SATIŞ SONRASI HİZMETLER  430
9. TÜKETİCİ KURUM VE KURULUŞLARI  432
9.1. Tüketici Konseyi  432
9.1.1. Genel Olarak  432
9.1.2. Tüketici Konseyinin Görevleri  432
9.2. Reklam Konseyi  433
9.2.1. Genel Olarak  433
9.2.2. Reklam Konseyinin Görevleri  434
9.3. Tüketici Hakem Heyeti  435
9.3.1. Genel Olarak  435
9.3.2. Tüketici Hakem Heyetlerinin Kuruluşu  437
9.3.3. Tüketici Hakem Heyetlerinin Görev ve Yetki Alanı  438
9.3.4. Tüketici Hakem Heyetlerinin Başvuru  441
9.3.5. Tüketici Hakem Heyetlerinin Çalışma Şekli  442
9.3.6. Tüketici Hakem Heyetlerinin İnceleme Şekli  443
9.3.7. Tüketici Hakem Heyeti Kararlarının Niteliği ve Kapsamı  445
9.3.8. Tüketici Hakem Heyeti Kararlarına İtiraz  445
10. TÜKETİCİ MAHKEMELERİ  447
10.1. Genel Olarak  447
10.2. Yetkili Tüketici Mahkemesi  449
10.3. Tüketici Mahkemelerinin Görev Alanı  450
10.3.1. Tüketici Mahkemelerinin Tüketici Hakem Heyetleri Yönünden Görev Alanı  451
10.3.2. Tüketici Mahkemelerinin Görev Alanına Giren Hususlar  452
10.4. Tüketici Mahkemelerinin Niteliği  455
10.5. Tüketici Mahkemelerinde Yargılama Usulü  456
10.5.1. Genel Olarak  456
10.5.2. Basit Yargılamada Delillerin İkamesi  457
10.5.3. Basit Yargılamada Ön İnceleme ve Tahkikat  457
Küçük E–ticaret ve E–ticaret Hukuku Sözlüğü  459
Kaynakça  479
Kavram Dizini  487
 


Saffet Tarık Aksın
Kasım 2024
360.00 TL
Sepete Ekle
Aydın Bağdat ...
Ekim 2024
115.00 TL
Sepete Ekle
Selminaz Adıgüzel
Aralık 2023
1175.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Beşinci Baskıya Önsöz  9
Dördüncü Baskıya Önsöz  11
Üçüncü Baskıya Önsöz  13
İkinci Baskıya Önsöz  15
Önsöz  17
Kısaltmalar  37
1. Bölüm
E–TİCARET VE HUKUK
GİRİŞ  41
1. GENEL OLARAK  41
2. E–TİCARETİN HIZLA YAYGINLAŞMASININ TEMEL DİNAMİKLERİ  44
2.1. Genel Olarak  44
2.2. Toplumsal Değişim ve Ekonomik Gelişim  44
2.3. Teknolojik Gelişim  45
2.4. İnternetin Yaygınlaşması  46
2.5. Bilgi Ekonomisinin Oluşması  50
2.6. Kolay Ulaşılabilirlik, Uygun Fiyat ve Kesintisiz Hizmet Sunması  52
2.7. E–ticaretin Tüketim Toplumu İmgelerine Cevap Vermesi  52
3. E–TİCARET VE HUKUK İLİŞKİSİ  56
3.1. Genel Olarak  56
3.2. Bilgi Ekonomisi ve Hukuk  57
3.3. Dünyada E–ticaret ve E–ticaretin Hukuki Boyutu  58
3.4. Türkiye’de E–ticaret ve E–ticaretin Hukuki Boyutu  59
3.5. Yeni Bir Hukuk Alanı Olarak E–ticaret Hukuku ve Niteliği  63
4. E–TİCARETİN TEKNOLOJİK VE HUKUKİ ALTYAPISI  65
4.1. E–ticaretin Teknolojik Alt Yapısı  65
4.2. E–ticaretin Hukuki Alt Yapısı  66
4.2.1. 6563 Sayılı ETDHK’nın Yürürlüğe Girmesi  67
4.2.1.1. E–ticaret Kanununun Amacı  69
4.2.1.2. E–ticaret Kanununun Kapsamı  70
4.2.2. Elektronik Ticaret Hukukunun Diğer Hukuk Dallarıyla İlişkisi  71
4.3. E–ticaret ve E–Pazarlama Kavramlarının Hukuki Boyutu  72
4.3.1. Genel Olarak  72
4.3.2. Mal  73
4.3.3. Hizmet  74
4.3.4. Fiyat  75
4.3.5. E–ticaret Tutundurma Faaliyetleri  76
4.3.5.1. Genel Olarak  76
4.3.5.2. Reklam  76
4.3.5.3. Ticari İletiler  79
4.3.5.4. Ticari Uygulamalar  81
5. ELEKTRONİK TİCARET MODELLERİ  83
5.1. Genel Olarak  83
5.2. B2B – İşletmeler Arası E–ticaret Modeli  83
5.3. B2C – İşletme ile Tüketici Arasında  83
5.4. C2C – Tüketici ile Tüketici Arasında  84
5.5. B2G – İşletme ile Devlet Arasında  85
5.6. G2C – Devlet ile Tüketici Arasında  85
6. E– TİCARETTE ÖDEME SİSTEMLERİ  86
6.1. Genel Olarak  86
6.2. Elektronik Para  87
6.2.1. Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun Uyarınca E–Para ve Ödeme Hizmetleri  88
6.2.2. Elektronik Para Kuruluşları ve Elektronik Paranın İhracı  91
6.3. Bitcoin ve Benzeri Kripto Para Sistemleri  91
6.4. Elektronik Çek  94
6.5. Kredi Kartları ve Sanal Kartlar  95
6.6. E–ticarette Kapıda Ödeme  97
7. ELEKTRONİK TİCARETTE GÜVENLİK VE KARŞILAŞILAN SORUNLAR  98
7.1. Genel Olarak  98
7.2. Şifreleme  99
7.3. Elektronik İmza  101
7.3.1. Genel Olarak  101
7.3.2. E–Sertifika Hizmet Sağlayıcısının Yükümlülükleri  102
7.3.3. E–Sertifika Hizmet Sağlayıcısının Hukuki Sorumluluğu  102
7.4. E–ticarette Güven Damgası  103
8. E–TİCARETE İLİŞKİN AB DİREKTİFLERİ  108
8.1. Genel Olarak  108
8.2. AB’nin 2000/31 Sayılı Elektronik Ticaret Direktifi  108
8.2.1. Genel Olarak  108
8.2.2. AB’nin 2000/31 Sayılı Direktifinin E–ticarete İlişkin Üye Devletlere Getirdiği Yükümlülükler  110
8.3. Mesafeli Sözleşmelere İlişkin 97/7EC Sayılı AB Direktifi ve Tüketici Haklarına İlişkin 2011/83/EU sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konseyi Direktifi  112
8.4. Elektronik İletişimde Mahremiyetin Korunmasına İlişkin 2002/58 Sayılı AB Direktifi  113
8.5. AB’nin 2000/46/EC Sayılı Elektronik Para Kuruluşların Kurulmasına, Faaliyete Geçmesine ve Koruyucu Denetimine İlişkin Konsey Direktifi  114
8.6. 2016/679 Sayılı Genel Veri Koruma Tüzüğü  115
8.6.1. Genel Olarak  115
8.6.2. Genel Veri Koruma Tüzüğü’nün Getirdiği Temel Yenilikler  117
2. Bölüm
E–TİCARET HUKUKU
1. E–TİCARETİN HUKUKİ DÜZENLENİŞİ  123
1.1. Genel Olarak  123
1.2. E–ticaret Kanununda Düzenlenmiş Temel Kavramlar  126
1.2.1. Genel Olarak  126
1.2.2. E–ticaret Kanunu Amaç ve Kapsamı  126
1.2.3. Ticari İletişim  127
1.2.4. Ticari Elektronik İleti  128
1.2.5. Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcı  128
1.2.6. Elektronik İleti Alıcısı  129
1.3. Ticari İletişime İlişkin Esaslar  130
1.4. E–ticarette Hizmet Sağlayıcısının Bilgi Verme Yükümlülüğü  131
1.5. E–ticarette Aracı Hizmet Sağlayıcısının Yükümlülükleri  134
1.6. Aracı Hizmet Sağlayıcının E–ticaret Lisansı Alma Yükümlülüğü  138
1.7. E–ticarette Aracı Hizmet Sağlayıcı ve Hizmet Sağlayıcının İşlem Rehberi Yükümlülüğü  139
1.8. E–ticarette Siparişe İlişkin Esaslar  140
1.9. Alıcılara Elektronik İleti Gönderebilme Şartları  142
1.9.1. Genel Olarak  142
1.9.2. Ticari Elektronik İleti Gönderebilmek İçin Onay Alma Usulü  144
1.9.3. Ticari Elektronik İletilerin İçeriği  148
1.9.4. Onay Gerektirmeyen Durumlar  149
1.9.5. Alıcının Elektronik İletiyi Reddetme Hakkı ve Bildirim Yöntemi  151
1.9.6. İleti Yönetim Sistemi  152
1.10. E–ticaret Kanunu KVKK İlişkisi  153
1.11. İspat Yükü ve Kayıtları Saklama Süresi  154
1.12. Şikayet ve Şikayetin Sonuçlandırılması ile Denetim  155
1.12.1. Şikayet  155
1.12.2. Denetim  156
1.13. E–ticarette Haksız Ticari Uygulamalar  157
1.14. Cezai Müeyyideler ve İdari Yaptırımın Uygulanması  158
1.15. İdari Yaptırıma Karşı Kanun Yolu  160
2. İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUNUN E–TİCARETE ETKİLERİ  163
2.1. Genel Olarak  163
2.1.1. İçerik Sağlayıcılarının Yükümlülükleri  169
2.1.2. Yer Sağlayıcılarının Yükümlülükleri  169
2.1.3. Erişim Sağlayıcılarının Yükümlülükleri  170
2.1.4. Toplu Kullanım Sağlayıcılarının Yükümlülükleri  172
2.2. İnternet Ortamında Yapılan Yayınlar ve Erişimin Engellenmesi  174
2.2.1. Gecikmesinde Sakınca Bulunan Hallerde İçeriğin Çıkarılması veya Erişimin Engellenmesi  179
2.2.2. İçeriğin Yayından Çıkarılması ve Erişimin Engellenmesi  180
2.2.3. Özel Hayatın Gizliliğini İhlal Eden İçeriğe Erişimin Engellenmesi  181
3. ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU’NUN E–TİCARETE ETKİSİ  183
3.1. Genel Olarak  183
3.2. E–ticarette Alan Adı ve Önemi  185
3.3. Şebekeler Üstü Hizmet  188
4. ELEKTRONİK İMZA KANUNUNUN E–TİCARETE ETKİSİ  189
4.1. Genel Olarak  189
4.2. Elektronik İmzanın Geçerliliği ve İspat Gücü  191
4.3. İnternet Sitesi Kimlik Doğrulama Sertifikası ve Diğer Elektronik Sertifikalar  192
5. BANKA KARTLARI VE KREDİ KARTLARI KANUNU HÜKÜMLERİNİN E–TİCARETE ETKİLERİ  193
6. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE E–TİCARET  194
6.1. Kişisel Verilerin Korunmasının Kısa Tarihçesi  194
6.2. Temel Kavramlar  200
6.2.1. Kişisel Veri  200
6.2.2. Veri Süjesi/İlgili Kişi  202
6.2.3. Kişisel Verilerin İşlenmesi  203
6.2.4. Veri Sorumlusu  204
6.2.5. Veri İşleyen  204
6.2.6. Özel Nitelikli Kişisel Veri  205
6.2.7. Açık Rıza  207
6.2.8. Veri Kayıt Sistemi  208
6.2.9. Anonim Hale Getirme  208
6.3. Kişisel Verilerin İşlenmesinde Temel İlkeler  208
6.3.1. Genel Olarak  208
6.3.2. Hukuka ve Dürüstlük Kuralına Uygun Olma  209
6.3.3. Doğru ve Gerektiğinde Güncel Olma  209
6.3.4. Belirli Açık ve Meşru Amaçlar için İşleme  210
6.3.5. İşlendikleri Amaçla Bağlantılı Sınırlı ve Ölçülü Olma  211
6.3.6. İlgili Mevzuatta Öngörülen veya İşlendikleri Amaç için Gerekli Olan Süre Kadar Muhafaza Etme  212
6.4. Kişisel Veri İşleme Şartları  212
6.4.1. Açık Rıza Alarak Kişisel Veri İşleme  212
6.4.2. Kanunlarda Açıkça Öngörülmesi  213
6.4.3. Fiili İmkansızlık  214
6.4.4. Sözleşmenin Kurulması veya İfasıyla Doğrudan İlgi Olması  214
6.4.5. Hukuki Yükümlülüğün Yerine Getirmesi  214
6.4.6. Veri Sahibinin Kişisel Verisini Alenileştirmesi  215
6.4.7. Bir Hakkın Tesisi veya Korunması için Veri İşlemenin Zorunlu Olması  216
6.4.8. Veri Sorumlusunun Meşru Menfaati  217
6.5. Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri  217
6.5.1. Aydınlatma Yükümlülüğü  217
6.5.2. Kişisel Verileri Silme İmha Etme veya Anonimleştirme Yükümlülüğü  219
6.5.3. Veri Güvenliğini Sağlama Yükümlülüğü  221
6.5.4. Veri Sahibine Etkin Başvuru İmkanının Sunulması Yükümlülüğü  223
6.5.5. Veri Sorumluları Siciline Kayıt Yükümlülüğü  224
6.5.6. Veri Sorumlusunun Veri İhlalini Bildirim Yükümlülüğü  227
6.5.7. Veri Envanteri Hazırlama Yükümlülüğü  227
6.6. Kişisel Verilerin Aktarılması  228
6.6.1. Yurt İçinde Aktarma  228
6.6.2. Yurt Dışına Aktarma  230
6.7. Kişisel Verilerin Güvenliğinin Sağlanması  231
6.8. Veri Sorumluları Siciline Kayıt  233
6.9. Kişisel Verilerin Korunmasında Suçlar ve Kabahatler  233
7. E–TİCARETTE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI  238
7.1. Genel Olarak  238
7.2. Bir Fikri Yansımanın Eser Sayılmasının Koşulları  240
7.2.1. FSEK Kapsamında Eser Sayılmanın Şekli Şartı  240
7.2.2. FSEK Kapsamında Eser Sayılmanın Subjektif Şartı  241
7.2.3. FSEK Kapsamında Eser Sayılmanın Objektif Şartı  241
7.3. E–ticaret Programlarının ve Veri Tabanlarının Fikri Mülkiyet Kapsamında Korunması  242
8. E–TİCARETTE MARKALAŞMA VE MARKA VE PATENT HAKKININ KORUNMASI  244
8.1. E–ticarette Markalaşma ve Marka Hakkı  244
8.1.1. Marka Olarak Tescil Edilebilecek İşaretler ve Mutlak Ret Nedenleri  247
8.1.2. Marka Başvuruları Tescil ve Hakkın Yayımlanması  249
8.1.3. E–ticarette Markaya Konu Edilecek Hususlar ve Marka Hakkı İhlalleri  250
8.2. E–ticarette Patent Hakları  251
8.3. E–ticaret Sitelerinde Gerçekleşen Telif Hakkı İhlallerine Uygulanacak Hukuk  253
9. E–TİCARETTE REKABET İHLALLERİ VE HAKSIZ REKABET  256
9.1. Genel Olarak  256
9.2. E–ticarette Haksız Rekabet  259
9.3. E–ticarette Rekabet İhlalleri  262
9.3.1. Genel Olarak  262
9.3.2. E–ticarette İlgili Pazar Tanımı  263
9.3.2.1. İlgili Ürün Pazarı  264
9.3.2.2. İlgili Coğrafi Pazar  264
9.3.3. E–ticarette Rekabeti Sınırlayıcı Anlaşma, Uyumlu Eylem ve Kararlar  265
9.3.4. E–ticarette Yatay İşbirliği Anlaşmaları  269
9.3.5. E–ticarette Rekabeti Bozucu Dikey Anlaşmalar  271
9.3.6. Muafiyetler ve Uygulanacak İdari Yaptırımlar  272
10. E–TİCARETİN VERGİSEL BOYUTU  275
10.1. Genel Olarak  275
10.2. E–ticarette Vergilendirilme İlkeleri  277
10.3. E–ticaretin Vergi Hukukumuza Etkisi ve E–ticaret Girişimcisinin Vergisel Yükümlülükleri  280
10.4. Dijital Hizmet Vergisi  283
3. Bölüm
E–TİCARET SÖZLEŞMELERİ
1. GENEL OLARAK  287
1.1. Bir Tarafa ve İki Tarafa Borç Yükleyen Sözleşmeler  292
1.2. Elektronik Sözleşmelerde Şekil  295
1.3. Elektronik Sözleşmelerde İspat  296
1.4. Elektronik Ortamında Kurulan Sözleşme Türleri  298
1.4.1. Mal Satımına Yönelik Sözleşmeler  298
1.4.2. Dijital Ürün Satımına Yönelik Sözleşmeler  298
1.4.3. Hizmet Sunumuna Yönelik Sözleşmeler  298
1.4.4. Bilgi Teminine ve Uzaktan Eğitime Yönelik Sözleşmeler  299
2. E–TİCARETTE TÜKETİCİ HUKUKU SÖZLEŞMELERİ  300
2.1. Genel Olarak  300
2.2. E–ticaret Tüketici Sözleşmelerinde Haksız Şartlar  302
2.2.1. Haksız Şartların Değerlendirilmesi  306
2.2.2. Haksız Şartların Sözleşmeye Etkisi  306
2.2.3. Haksız Şartların Denetimi  307
3. MESAFELİ SÖZLEŞMELER  309
3.1. Genel Olarak  309
3.2. Mesafeli Sözleşmelerde Ön Bilgilendirme Yükümlülüğü  313
3.3. Mesafeli Sözleşmelerde Ön Bilgilendirme Yöntemi  315
3.4. Ön Bilgilerin Teyidi ve Yükümlülükler  316
3.5. Mesafeli Sözleşmelerin İfası ve Teslimat  316
3.6. Mesafeli Sözleşmelerde Cayma Hakkı  318
3.6.1. Cayma Hakkının Kullanılmasının Sonuçları ve Tüketicinin Yükümlülükleri  319
3.6.2. Satıcı veya Sağlayıcı ile Aracı Hizmet Sağlayıcının Yükümlülükleri  320
3.6.3. Cayma Hakkının Kapsamı Dışında Tutulan İşlemler  321
4. FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELER  323
4.1. Genel Olarak  323
4.2. Finansal Hizmetlere İlişkin Sözleşmelerde Ön Bilgilendirme ve Yöntemi  325
4.3. Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmenin Düzenlenmesi ve Tüketiciye Sunulması  327
4.4. Finansal Hizmetlere Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri  327
4.4.1. Cayma Hakkının Kullanımı  328
4.4.2. Finansal Hizmet Sağlayıcısının Yükümlülükleri  329
4.4.3. Tüketicinin Yükümlülükleri  329
5. DEVRE TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ  330
5.1. Genel Olarak  330
5.2. Devre Tatil ve Uzun Süreli Tatil Sözleşmelerinde Ön Bilgilendirme  333
5.3. Sözleşmenin Şekli ve İçeriği  333
5.4. Devre Tatil ve Uzun Süreli Tatil Sözleşmelerinde Cayma Hakkı ve Hakkın Kullanılması  334
6. PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ  337
6.1. Genel Olarak  337
6.2. Paket Tur Sözleşmelerinde Bilgilendirme Yükümlülüğü  338
6.3. Sözleşme İçeriğinin Değiştirilmesi ve Paket Turun İptali  339
7. ABONELİK SÖZLEŞMELERİ  342
7.1. Genel Olarak  342
7.2. Abonelik Sözleşmelerinin Zorunlu İçeriği  344
7.3. Abonelik Sözleşmelerinde Sağlayıcının Yükümlülükleri  348
8. E–TİCARET TEDARİK SÖZLEŞMELERİNİN BORÇLAR KANUNU AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ  349
8.1. Genel Olarak  349
8.2. E–ticaret Sözleşmelerinde Genel İşlem Koşulu  350
8.2.1. Sözleşmedeki Genel İşlem Koşullarının Yazılmamış Sayılması  352
8.2.2. Genel İşlem Koşullarının Yorumlanması  353
8.2.3. Genel İşlem Koşullarında İçerik Denetimi  353
9. E–TİCARET TEDARİK SÖZLEŞMELERİNİN TİCARET KANUNU AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ  355
4. Bölüm
E–TİCARETTE TÜKETİCİ HUKUKU
UYGULAMALARI
1. GENEL OLARAK  357
1.1. Ülkemizde Tüketici Haklarının Gelişim Süreci  360
1.1.1. 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Yürürlüğe Girmesi  360
1.1.2. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Yürürlüğe Girmesi  361
1.2. Tüketici Kanununda Düzenlenmiş Temel Kavramlar  362
1.2.1. Tüketici  362
1.2.2. Tüketici İşlemi  363
1.2.3. İthalatçı, Satıcı ve Sağlayıcı  366
1.2.4. Kalıcı Veri Saklayıcısı  366
1.2.5. Üretici  366
1.3. Tüketiciyi Korumanın Amacı ve Kapsamı  367
1.4. Tüketicinin Korunmasına İlişkin Temel İlkeler  368
1.5. Tüketici Sözleşmelerdeki Haksız Şartlar  368
2. E–TİCARETTE ALINAN MALIN AYIPLI ÇIKMASI HALİNDE TÜKETİCİNİN HAKLARI  371
2.1. Genel Olarak  371
2.2. Ayıp Türleri  375
2.2.1. Maddi Ayıp  376
2.2.2. Hukuki Ayıp  378
2.2.3. Ekonomik Ayıp  379
2.3. Ayıplı Maldan Doğan Sorumluluk  379
2.4. Ayıplı Mala İlişkin İspat Yükü  380
2.5. Ayıplı Maldan Kaynaklı Tüketicinin Seçimlik Hakları  382
2.6. Ayıplı Maldan Doğan Sorumlulukta Zamanaşımı  386
3. E–TİCARETTE ALINAN HİZMETİN AYIPLI ÇIKMASI HALİNDE TÜKETİCİNİN HAKLARI  388
3.1. Genel Olarak  388
3.2. Ayıplı Hizmetten Kaynaklı Sorumluluk  391
3.3. Ayıplı Hizmet Halinde Tüketicinin Seçimlik Hakları  392
3.4. Ayıplı Hizmette Zamanaşımı  393
4. E–TİCARETTE TİCARİ REKLAMLAR VE HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR  394
4.1. Ticari Reklamlar  394
4.1.1. Ticari Reklamlarda Temel İlkeler ve Örtülü Reklam Yasağı  394
4.1.2. Reklamlarda Doğruluk ve Dürüstlük  395
4.1.3. Karşılaştırmalı Reklamlar  397
4.2. Ticari Reklamların Denetimi  399
4.2.1. Ticari Reklamların İdare Tarafından Denetlenmesi  400
4.2.2. Ticari Reklamların Özdenetimi  403
4.2.3 Ticari Reklamlara İlişkin İdari Kararların Yargısal Denetimi  403
4.3. Haksız Ticari Uygulama Yasağı  404
4.3.1. Genel Olarak  404
4.3.2. Aldatıcı Eylemler  405
4.3.3. Aldatıcı İhmaller  406
4.3.4. Saldırgan Ticari Uygulamalar  406
5. E–TİCARETTE FİYAT ETİKETİNDE UYULMASI GEREKEN HUKUK KURALLARI  408
5.1. Genel Olarak  408
5.2. E–ticarette Satışa Sunulan Mallarda Etiket Bulunma Zorunluluğu  409
5.3. Etiket, Tarife ve Fiyat Listelerinin Biçim ve Kapsamı  411
6. TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU  414
7. GARANTİ SORUMLULUĞU  416
7.1. Genel Olarak  416
7.2. Garanti Belgesi  416
7.3. Garanti Belgesinin Sağladığı Haklar  419
7.3.1. Garanti Belgesinin İçeriği  421
7.3.2. Garanti Belgesi Verme Yükümlülüğüne Uymamanın Sonuçları  421
7.4. İhtiyari Garanti Taahhüdü  422
7.4.1. İhtiyari Garanti Taahhüdünün Kapsamı  423
7.4.2. İhtiyari Garanti Taahhüdünün Süresi  424
7.5. Garantiye İlişkin Uygulamadan Örnekler ve Malın El Değiştirmesinin Garantiye Etkisi  425
7.5.1. Malın El Değiştirmesinin Garantiye Etkisi  425
7.5.2. Fiş ve Faturanın Garanti Belgesi Yerine Geçip Geçmeyeceği  426
7.5.3. Zorunlu Garanti Kapsamındaki Bir Malın Garanti Belgesini Vermeden Satış Yapılması  427
7.5.4. Garanti Süresi İçinde Sık Sık Arızalanan Maldan Doğan Tüketicinin Seçimlik Hakları  428
7.6. Yenilenmiş Ürünlerde Garanti  428
8. SATIŞ SONRASI HİZMETLER  430
9. TÜKETİCİ KURUM VE KURULUŞLARI  432
9.1. Tüketici Konseyi  432
9.1.1. Genel Olarak  432
9.1.2. Tüketici Konseyinin Görevleri  432
9.2. Reklam Konseyi  433
9.2.1. Genel Olarak  433
9.2.2. Reklam Konseyinin Görevleri  434
9.3. Tüketici Hakem Heyeti  435
9.3.1. Genel Olarak  435
9.3.2. Tüketici Hakem Heyetlerinin Kuruluşu  437
9.3.3. Tüketici Hakem Heyetlerinin Görev ve Yetki Alanı  438
9.3.4. Tüketici Hakem Heyetlerinin Başvuru  441
9.3.5. Tüketici Hakem Heyetlerinin Çalışma Şekli  442
9.3.6. Tüketici Hakem Heyetlerinin İnceleme Şekli  443
9.3.7. Tüketici Hakem Heyeti Kararlarının Niteliği ve Kapsamı  445
9.3.8. Tüketici Hakem Heyeti Kararlarına İtiraz  445
10. TÜKETİCİ MAHKEMELERİ  447
10.1. Genel Olarak  447
10.2. Yetkili Tüketici Mahkemesi  449
10.3. Tüketici Mahkemelerinin Görev Alanı  450
10.3.1. Tüketici Mahkemelerinin Tüketici Hakem Heyetleri Yönünden Görev Alanı  451
10.3.2. Tüketici Mahkemelerinin Görev Alanına Giren Hususlar  452
10.4. Tüketici Mahkemelerinin Niteliği  455
10.5. Tüketici Mahkemelerinde Yargılama Usulü  456
10.5.1. Genel Olarak  456
10.5.2. Basit Yargılamada Delillerin İkamesi  457
10.5.3. Basit Yargılamada Ön İnceleme ve Tahkikat  457
Küçük E–ticaret ve E–ticaret Hukuku Sözlüğü  459
Kaynakça  479
Kavram Dizini  487
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024