6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu ile Türk hukukuna yeni bir sözleşme tipi olarak dahil olan, Genel Gerekçe'de uygulamada çok sık karşılaşıldığı ifade edilen "Pazarlamacılık Sözleşmesi"ne ilişkin hükümlerin mehaz İsviçre Borçlar Kanunu hükümleri ve yargı uygulaması da dikkate alınarak incelenmesi, değerlendirilmesi ve bu yeni sözleşme tipinin genel hatlarıyla tanıtılması amacı doğrultusunda, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Hukuk Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı kapsamında yüksek lisans tezi olarak kaleme alınan eser, genel olarak pazarlamacılık sözleşmesi, pazarlamacılık sözleşmesinin kurulması, pazarlamacılık sözleşmesinin hükümleri ve pazarlamacılık sözleşmesinin sona ermesi başlıklarını taşıyan dört bölümden oluşmaktadır.