Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Türkiye'de Eğitim Bilimci Olmak
Bir Kimlik Araştırması
Mayıs 2013 / 1. Baskı / 384 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

Türkiye'deki eğitim bilimci kimliğini, tarihsel bir perspektifle ele alarak, onun oluşumunda rol oynamış ve rol oynamakta olan bilim insanlarının bu bilim dalının ontolojik, epistemolojik ve metodolojik sorunlarına ilişkin görüş ve deneyimlerinden yola çıkarak ortaya koymayı amaçlayan bu araştırma, Ankara Üniversitesi öğretim elemanları ve doktora öğrencilerinden oluşan bir çalışma grubunca gerçekleştirilmiştir. Yürütücülüğünü Doç. Dr. Seçkin Özsoy'un yaptığı araştırma ekibi Prof. Dr. L. Işıl Ünal, Yard. Doç. Dr. Sabri Güngör, Dr. Yalçın Özdemir, Araş. Gör. Halil Buyruk ve doktora öğrencisi Nacar Demir'den oluşmuştur. TÜBİTAK 1001-Araştırma Projeleri Destek Programı çerçevesinde Sosyal ve Beşerî Bilimler araştırma Grubu (SOBAG) Yürütme Komitesi tarafından desteklenen bu çalışma (TÜBİTAK 110 K 267), 01. 10. 2010-01. 10. 2011 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.

Bu çalışma, araştırma döneminin öncesine dayanan ve bu süreyi aşan bir zaman diliminde oluşturulan bilgi ve deneyim birikimiyle gerçekleşti. Eğitim bilimlerinin disiplinleşme sürecinde çeşitli şekillerde katkı sağlayan ve bu konu üzerinde düşünen pek çok akademisyenle çeşitli vesilelerle kurulan diyaloglar, konuyu ayrıntılı olarak kavramamızı kolaylaştırdı. Araştırma kapsamında gerçekleştirdiğimiz görüşmeler de ufkumuzu geliştirdi. Özellikle eğitim bilimlerinin kurumsallaşma sürecinde yaşanan tartışmaları ve 1960'ların eğitim gündemini Bakanlık cephesinden anlamamızda dönemin MEB Müsteşarı Nuri Kodamanoğlu'yla ve üniversite cephesinden anlamamızda ise Prof. Dr. Coşkun San'la yaptığımız sohbetler ve onların verdikleri yazı ve belgeler bizim için ufuk açıcı ve bilgilendirici oldu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesine çok emeği geçmiş olan ve "kurucu öğretim üyeleri" olarak adlandırdığımız diğer öğretim üyeleri, aynı zamanda eğitim bilimlerinin bilimleşme sürecine hizmet etmiş olan ve bir anlamda eğitim bilimlerinin duayenleri olarak adlandırabileceğimiz hocalarımıza, gerek bizimle paylaştıkları bilgi ve görüşleriyle gerekse verdikleri yazılı belgelerle araştırmamıza yaptıkları önemli katkılardan ötürü müteşekkiriz.

Bu araştırma, hem kendileriyle yaptığımız görüşmelerde sorularımızı sabırla yanıtlayan, hem de Soru Formunu doldurarak değerli görüş ve deneyimlerini bizimle paylaşan eğitim bilimciler sayesinde gerçekleşmiştir. Onlara şükranlarımızı sunuyoruz. Ses kayıtlarının çözülmesinde önemli katkıları olan İnci ve Işıl Boyacıoğlu'na teşekkür ederiz.

Tüm bu değerli katkıları çalışmamıza yansıtabilmeye çalıştık. Eğitim bilimcilerin kimlikleşme öykülerini anlamaya, onların kimlik algı ve temsillerini hangi söylem üzerinden inşa ettiklerine ilişkin genel bir eğilimin ipuçlarını elde edebilmeye çabaladığımız bu araştırmanın, eğitim bilimcilerin, kendilerini bir akademik topluluk olarak kurma ve eğitim bilimci kimliğini inşa etme yolunda gösterecekleri çabalarda yararlı olacağını umuyoruz. (Tanıtım Bültenin'den)

Barkod: 9786053644996
Yayın Tarihi: Mayıs 2013
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 13x19
Sayfa Sayısı: 384
Yayınevi: Pegem Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

Şaziye Durukan
Aralık 2022
450.00 TL
Sepete Ekle
Songül Karabatak
Aralık 2022
585.00 TL
Sepete Ekle
Mehmet Karabal
Aralık 2022
470.00 TL
Sepete Ekle
 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024