Geçmiş yıllara göre giderek artan hatta kesinleşen rekabet, doğal olarak, işletmeleri bu gelişmelere ayak uydurmaya zorlamaktadır. Bu gelişim ve değişimlere uyum sağlamayan işletmelerin zaman içinde yok olması bile söz konusudur. Bu bağlamda, pazarlama uygulamaları ile ilgilenen tarafların günümüz koşullarındaki gelişmeleri yakından takip etmesi gerekmektedir.
Bu kitapta pazarlama ile ilgili günümüzde geliştirilen kavramlar ya da geçmişte gelişmiş olsa da günümüze uyarlanan kavramlar ele alınmaktadır. “Güncel Pazarlama Yaklaşımlardan Seçmeler” olarak nitelendirilen bu kitap, yakın dönemde pazarlama alanındaki gelişmeler yönünde ortaya çıkan konuları ele almaktadır. Yıllardır klasikleşen pazarlama bileşenlerinin yerini yenilerinin alması, bilinen pazarlamanın postmodern pazarlamaya geçişi günümüzde pazarlama konularının yeniden gözden geçirilmesini gerektirmektedir. Bu anlayış içinde kitapta yer alan bölümler önemli ölçüde bu gelişmeye hitap edebilecek niteliktedir.
Konu Başlıkları
Pazarlamanın Yeni Tanımı ve Pazarlama Karmasındaki Değişime İlişkin Değerlendirmeler
Postmodern Dönemde Pazarlama
Değer Pazarlaması
Pazar Yönlülük
Müşteri Memnuniyeti (ya Memnun Et Ya Da Terk Et)
Niş Pazarlama
Veri Tabanlı Pazarlama
Doğrudan Pazarlama
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Mobil Pazarlama
Pazarlamada Sanal Topluluklar
Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama
Amaca Yönelik Pazarlama
Etkinlik Pazarlaması
Toplam Kalite Yönetimi ve Pazarlama
Tedarik Zinciri Yönetiminde Bütünleşme ve İnternet