Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Mecellenin Külli Kaideler Şerhi Tafsil
Süleyman Hasbi Efendi
 (Editör),  (Editör),  (Editör)
Ekim 2023 / 1. Baskı / 240 Syf.
Fiyatı: 360.00 TL
Temin süresi 2-3 gündür.
 
Sepete Ekle
   

İslam âlimleri, fıkıh ilmine ait hükümlerin mantığının kavranması amacıyla ve yeni karşılaşılan hukukî fiiller veya uyuşmazlıklara tatbik edilecek bir normun bulunmaması halinde takip edilecek yöntemin nasıl olması gerektiğine dair hukukun genel ilkesi denilebilecek bazı kurallar ortaya koymuştur. Bu kurallar İslam hukuku müktesabatında eşbah, nezâir, emsâl vs. isimler adı altında zikredilse de günümüz hukuk literatüründe genel olarak "küllî kaideler" başlığı altında ele alınmıştır. Şüphesiz bu ilkeler, İslam hukukuyla ilgilenen muhataplar dışında hukukun herhangi bir alanında ve hatta hukuk dışındaki sosyal ve beşeri ilimlerle alakadar olan herkes için yol gösterici niteliktedir. Bu noktada Türk hukuk tarihindeki ilk medeni kanun olan Mecelle'nin mukaddime kısmındaki doksan dokuz ilke, bir pozitif hukuk metninde yer alması itibarıyla da birçok çalışmaya konu olmuştur. Eser de bu doğrultuda yapılan çalışmaların bir numunesidir.

Barkod: 9786052645437
Yayın Tarihi: Ekim 2023
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 240
Yayınevi: Adalet Yayınevi
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ  5
İÇİNDEKİLER  7
BİRİNCİ BÖLÜM
ÇOK YÖNLÜ BİR MECELLE KÜLLİ KÂİDELER ŞÂRİHİ:
SÜLEYMAN HASBİ EFENDİ
Mehmet BARUTÇU
I. HAYATI  13
II. GÖREVLERİ  16
III. ESERLERİ  19
A. Terceme–i Gunyeti’t–Talibîn li’ş–Şeyh Hazreti Abdülkâdir Geylânî el–
Müsemmâ bi–Umdeti’s–sâlihîn  19
B. Mirkâtü Merâtibi İlmi Ledünnî fî–Menâkıbi Abdülkâdir Geylânî  20
C. Şerh ve Terceme–yi Delâil–i Abdülkâdir Geylânî  21
D. Terceme–i Tâ‘tîri’l–enâm fî–Tabîri’l–menâm li’n–Nablusî  21
E. Terceme–i Tehâfütü’l–felâsife  22
F. Tafsîl li–tavzîhi'l–kavâidi'l–fıkhiyyeti ve’l–usûliyyeti fî–Evveli Mecelleti'l–
ahkâmi'l–adliyye  22
1. Kavramların Istılâhî/Terim Manaları  23
2. Maddelerin Ayet ve Hadislerden Kaynakları  24
3. Gerekçeli Açıklamalar  25
4. Kaynak zenginliği  27
KAYNAKÇA  28
İKİNCİ BÖLÜM
İSLAM HUKUKUNDA KÜLLÎ KAİDE MEFHUMU
Süleyman TEPE
I. KÜLLÎ KAİDE KAVRAMI  31
II. KÜLLÎ KAİDELERİN KAYNAĞI  34
III. KÜLLÎ KAİDELERE DAİR ESERLERİN TARİHİ KÖKENİ  36
IV. KÜLLÎ KAİDELERİN ÖZELLİKLERİ VE ÖNEMİ  37
Ağlebi Nitelikte Olması  37
Müsellemattan Olması  38
Soyut Nitelikte Olması  39
Çok Sayıda Şer‘î Delile Dayanması  39
Evrensel Olması  40
Hukukî İnkişaf ve Güvene Neden Olması  41
Küllî Kaidelerle Hüküm Verme  41
Küllî Kaidelerin Sayısı  45
KAYNAKLAR  47
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Külli Kaideler Şerhi: Tafsîl Li–Tavzîhi'l–Kavâidi'l–Fıkhiyyeti
Ve’l–Usûliyyeti Fî–Evveli Mecelleti'l–Ahkâmi'l–Adliyye
Tafsîl li–tavzîhi'l–kavâidi'l–fıkhiyyeti ve’l–usûliyyeti
fî–evveli Mecelleti'l–Ahkâmi'l–Adliyye
Müellifin Önsözü  52
1. MADDE: İlm–i fıkıh, mesâil–i şer‘iyye–i ameliyyeyi bilmektir  54
2. MADDE: Bir şeyden maksad ne ise hüküm ona göredir  55
3. MADDE: Ukûdda itibar meâni ve makâsıdadır; elfaz ve mebâniye değildir  58
4. MADDE: Şekk ile yakîn zâil olmaz  62
5. MADDE: Bir şeyin bulunduğu hâl üzere kalması asıldır  65
6. MADDE: Kadîm, kıdemi üzere terk olunur  68
7. MADDE: Zarar kadîm olmaz  70
8. MADDE: Berâet–i zimmet asıldır  71
9. MADDE: Sıfat–ı ârızada aslolan ademdir  72
Sıfat–ı asliyyede aslolan vücuttur  72
10. MADDE: Bir zamânda sâbit olan şeyin hilâfına delîl olmadıkça bekâsıyla hükmolunur  75
11. MADDE: Bir emr–i hâdisin akrab–ı evkâtına izâfeti asıldır  76
12. MADDE: Kelâmda aslolan manâ–yı hakîkîdir  78
13. MADDE: Tasrîh mukâbelesinde delâlete itibâr yoktur  79
14. MADDE: Mevrid–i nassta içtihâda mesâğ yoktur  82
15. Madde: Alâ–hilâfi’l–kıyâs sâbit olan şey sâire makîsun–aleyh olamaz  84
16. MADDE: İçtihâd ile içtihâd nakzolunmaz  86
17. MADDE: Meşakkat teysîri celbeder  88
18. MADDE: Bir şey dıyk oldukta müttesi olur  90
19. MADDE: Zarar ve mukâbele–i bi’z–zarar yoktur  91
20. MADDE: Zarar izâle olunur  93
21. MADDE: Zarûretler memnû olan şeyleri mübâh kılar  99
22. MADDE: Zarûretler kendi mikdârlarınca takdîr olunur  100
23. MADDE: Bir özür için câiz olan şey ol özrün zevâliyle bâtıl olur  101
24. MADDE: Mâni zâil oldukta memnû avdet eder  104
25. MADDE: Bir zarâr kendi misliyle izâle olunmaz  106
26. MADDE: Zarâr–ı âmı def için zarâr–ı hâs ihtiyâr olunur  107
27. MADDE: Zarâr–ı eşed, zarâr–ı ehaf ile izâle olunur  108
28. MADDE: İki fesâd teâruz ettikde ehaffını irtikâb ile a‘zamının çaresine bakılır  109
29. MADDE: Ehven–i şerreyn ihtiyâr olunur  110
30. MADDE: Def–i mefâsid celb–i menâfi‘den evlâdır  111
31. MADDE: Zarâr, bi–kaderi’l–imkân izâle olunur  112
32. MADDE: Hâcet umûmî olsun husûsî olsun zarûret menzilesine tenzîl
olunur  114
33. MADDE: Iztırâr, gayrın hakkını iptâl etmez  115
34. MADDE: Alması memnû olan şeyin vermesi dahi memnûdur  116
35. MADDE: İşlenmesi memnû olan şeyin istenmesi dahi memnûdur  117
36. MADDE: Âdet muhakkemdir  118
37. MADDE: Nâsın istimâli bir hüccettir ki onunla amel vâcib olur  122
38. MADDE: Âdeten mümteni olan hakîkaten mümteni gibidir  123
39. MADDE: Ezmânın tagayyürü ile ahkâmın tagayyürü inkâr olunamaz  124
40. MADDE: Âdetin delâletiyle manâ–yı hakîkî terk olunur  127
41. madde: Âdet ancak muttarid yahut gâlib oldukta muteber olur  128
42. MADDE: İtibâr gâlib–i şayiâdır nâdire değildir  129
43. MADDE: Örfen marûf olan şey şart kılınmış gibidir  130
44. MADDE: Beyne’t–tüccâr marûf olan şey beynlerinde şart kılınmış gibidir  132
45. MADDE: Örf ile tayîn nass ile tayîn gibidir  133
46. MADDE: Mâni ve muktezî teâruz ettikte mâni takdîm olunur  134
47. madde: Vücutta bir şeye tâbi olan, hükümde dahi ona tâbi olur  136
48. Madde: Tâbi olan şeye ayrıca hüküm verilemez  137
49. MADDE: Bir şeye mâlik olan kimse onun zarûriyâtından olan şeye dahi mâlik olur  138
50. MADDE: Asıl sâkıt oldukta fer‘ dahi sâkıt olur  139
51. MADDE: Sâkıt olan şey avdet etmez  140
Yani giden gelmez.  140
52. madde: Bir şey bâtıl oldukta onun zımnındaki şey dahi bâtıl olur  141
53. MADDE: Aslın ifâsı kâbil olmadığı hâlde bedeli ifâ olunur  142
54. MADDE: Bizzat tecvîz olunmayan şey bi’t–teba‘ tecvîz olunabilir  144
55. MADDE: İbtidâen tecvîz olunmayan şey bekâen tecvîz olunabilir  145
56. MADDE: Bekâ ibtidâdan esheldir  145
57. MADDE: Teberru, kabz ile tamam olur  147
58. MADDE: Tebea üzerine tasarruf maslahata menûttur  149
59. MADDE: Velâyet–i hâssa, velâyet–i âmmeden akvâdır  150
60. MADDE: Kelâmın i‘mâli, ihmâlinden evlâdır  152
61. MADDE: Manâ–yı hakîkî müteazzir oldukta mecâza gidilir  154
62. MADDE: Bir kelâmın i‘mâli mümkün olmaz ise ihmâl olunur  156
63. MADDE: Mütecezzi olmayan bir şeyin bazısını zikretmek küllünü zikr
gibidir  158
64. MADDE: Mutlak ıtlâk üzere cari olur  160
Eğer nassan ya delaleten takyîd delili bulunmaz ise  160
65. MADDE: Hâzırdaki vasıf lağv ve gâibdeki vasıf muteberdir  164
66. MADDE: Suâl, cevâbda iâde olunmuş addolunur  167
67. MADDE: Sâkite bir söz isnâd olunmaz.  170
68. MADDE: Bir şeyin umûr–ı bâtınada delîli, ol şeyin makâmına kâim olur  174
69. MADDE: Mükâtebe, muhâtabe gibidir  176
70. MADDE: Dilsizin işâret–i mahûdesi, lisân ile beyân gibidir  178
71. MADDE: Tercümânın kavli her husâsta kabûl olunur  179
72. MADDE: Hatâsı zâhir olan zanna itibâr yoktur  180
73. MADDE: Senede müstenid olan ihtimâl ile hüccet yoktur  181
74. MADDE: Tevehhüme itibâr yoktur  183
75. MADDE: Burhân ile sâbit olan şey ayânen sâbit gibidir  184
76. MADDE: Beyyine müddei için ve yemîn münkir üzerinedir  185
77. MADDE: Beyyine, hilâf–ı zâhiri ispât için ve yemîn, aslı ibkâ içindir  187
78. MADDE: Beyyine, hüccet–i müteaddiye ve ikrâr, hüccet–i kâsıradır  189
79. MADDE: Kişi ikrârı ile ilzâm olunur  191
80. MADDE: Tenâkuz ile hüccet kalmaz  192
81. MADDE: Asıl sâbit olmadığı halde fer‘in sâbit olduğu vardır  193
82. madde: Şartın sübûtu indinde ona muallak olan şeyin sübûtu lazım gelir  194
83. MADDE: Bi–kaderi'l–imkân şarta mürâât olunmak lâzım gelir  198
84. MADDE: Vaadler, suver–i talîki iktisâ ile lâzım olur  200
85. MADDE: Bir şeyin nef‘i, damânı mukâbelesindedir  202
86. MADDE: Ücret ile damân cem olmaz  203
87. MADDE: Mazarrat menfaât mukâbelesindedir  204
88. MADDE: Külfet nimete ve nimet külfete göredir  206
89. MADDE: Bir fiilin hükmü, fâiline muzâf kılınır ve mücbir olmadıkça âmirine muzâf kılınmaz  207
90. MADDE: Mübâşir, yani bizzât fâil ile mütesebbib müctemi oldukta hüküm, ol fâile muzâf kılınır  211
91. MADDE: Cevâz–ı şerî, damâna münâfîdir  213
92. MADDE: Mübâşir, müteammid olmasa da dâmin olur  214
93. MADDE: Mütesebbib, müteammid olmadıkça dâmin olmaz  215
94. madde: Hayvânın kendiliğinden olarak cinâyet ve mazarratı hederdir  216
95. MADDE: Gayrın malında tasarrufla emretmek bâtıldır  218
96. MADDE: Bir kimesnenin mülkünde onun izni olmaksızın âhar bir kimsenin tasarruf etmesi câiz değildir  220
97. MADDE: Bilâ–sebeb–i meşrû birinin mâlını bir kimsenin ahzeylemesi câiz olmaz  221
98. MADDDE: Bir şeyde sebeb–i temellükün tebeddülü, ol şeyin tebeddülü makâmına kâimdir  222
99. MADDE: Kim ki bir şeyi vaktinden evvel isticâl eylerse mahrûmiyetle
muâteb olur  225
100. MADDE: Her kim ki kendi tarafından tamâm olan şeyi nakza sa‘y eder ise sa‘yi merdûddur  226
KAYNAKÇA  227
SÖZLÜK  229
 


Ahmet İnanır
132.00 TL
Sepete Ekle
Seval Kılıç
Aralık 2024
185.00 TL
Sepete Ekle
Bosnalı Ali Ulvi
Aralık 2024
300.00 TL
Sepete Ekle
Abdullah Vefa Karataş
Ekim 2024
720.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ  5
İÇİNDEKİLER  7
BİRİNCİ BÖLÜM
ÇOK YÖNLÜ BİR MECELLE KÜLLİ KÂİDELER ŞÂRİHİ:
SÜLEYMAN HASBİ EFENDİ
Mehmet BARUTÇU
I. HAYATI  13
II. GÖREVLERİ  16
III. ESERLERİ  19
A. Terceme–i Gunyeti’t–Talibîn li’ş–Şeyh Hazreti Abdülkâdir Geylânî el–
Müsemmâ bi–Umdeti’s–sâlihîn  19
B. Mirkâtü Merâtibi İlmi Ledünnî fî–Menâkıbi Abdülkâdir Geylânî  20
C. Şerh ve Terceme–yi Delâil–i Abdülkâdir Geylânî  21
D. Terceme–i Tâ‘tîri’l–enâm fî–Tabîri’l–menâm li’n–Nablusî  21
E. Terceme–i Tehâfütü’l–felâsife  22
F. Tafsîl li–tavzîhi'l–kavâidi'l–fıkhiyyeti ve’l–usûliyyeti fî–Evveli Mecelleti'l–
ahkâmi'l–adliyye  22
1. Kavramların Istılâhî/Terim Manaları  23
2. Maddelerin Ayet ve Hadislerden Kaynakları  24
3. Gerekçeli Açıklamalar  25
4. Kaynak zenginliği  27
KAYNAKÇA  28
İKİNCİ BÖLÜM
İSLAM HUKUKUNDA KÜLLÎ KAİDE MEFHUMU
Süleyman TEPE
I. KÜLLÎ KAİDE KAVRAMI  31
II. KÜLLÎ KAİDELERİN KAYNAĞI  34
III. KÜLLÎ KAİDELERE DAİR ESERLERİN TARİHİ KÖKENİ  36
IV. KÜLLÎ KAİDELERİN ÖZELLİKLERİ VE ÖNEMİ  37
Ağlebi Nitelikte Olması  37
Müsellemattan Olması  38
Soyut Nitelikte Olması  39
Çok Sayıda Şer‘î Delile Dayanması  39
Evrensel Olması  40
Hukukî İnkişaf ve Güvene Neden Olması  41
Küllî Kaidelerle Hüküm Verme  41
Küllî Kaidelerin Sayısı  45
KAYNAKLAR  47
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Külli Kaideler Şerhi: Tafsîl Li–Tavzîhi'l–Kavâidi'l–Fıkhiyyeti
Ve’l–Usûliyyeti Fî–Evveli Mecelleti'l–Ahkâmi'l–Adliyye
Tafsîl li–tavzîhi'l–kavâidi'l–fıkhiyyeti ve’l–usûliyyeti
fî–evveli Mecelleti'l–Ahkâmi'l–Adliyye
Müellifin Önsözü  52
1. MADDE: İlm–i fıkıh, mesâil–i şer‘iyye–i ameliyyeyi bilmektir  54
2. MADDE: Bir şeyden maksad ne ise hüküm ona göredir  55
3. MADDE: Ukûdda itibar meâni ve makâsıdadır; elfaz ve mebâniye değildir  58
4. MADDE: Şekk ile yakîn zâil olmaz  62
5. MADDE: Bir şeyin bulunduğu hâl üzere kalması asıldır  65
6. MADDE: Kadîm, kıdemi üzere terk olunur  68
7. MADDE: Zarar kadîm olmaz  70
8. MADDE: Berâet–i zimmet asıldır  71
9. MADDE: Sıfat–ı ârızada aslolan ademdir  72
Sıfat–ı asliyyede aslolan vücuttur  72
10. MADDE: Bir zamânda sâbit olan şeyin hilâfına delîl olmadıkça bekâsıyla hükmolunur  75
11. MADDE: Bir emr–i hâdisin akrab–ı evkâtına izâfeti asıldır  76
12. MADDE: Kelâmda aslolan manâ–yı hakîkîdir  78
13. MADDE: Tasrîh mukâbelesinde delâlete itibâr yoktur  79
14. MADDE: Mevrid–i nassta içtihâda mesâğ yoktur  82
15. Madde: Alâ–hilâfi’l–kıyâs sâbit olan şey sâire makîsun–aleyh olamaz  84
16. MADDE: İçtihâd ile içtihâd nakzolunmaz  86
17. MADDE: Meşakkat teysîri celbeder  88
18. MADDE: Bir şey dıyk oldukta müttesi olur  90
19. MADDE: Zarar ve mukâbele–i bi’z–zarar yoktur  91
20. MADDE: Zarar izâle olunur  93
21. MADDE: Zarûretler memnû olan şeyleri mübâh kılar  99
22. MADDE: Zarûretler kendi mikdârlarınca takdîr olunur  100
23. MADDE: Bir özür için câiz olan şey ol özrün zevâliyle bâtıl olur  101
24. MADDE: Mâni zâil oldukta memnû avdet eder  104
25. MADDE: Bir zarâr kendi misliyle izâle olunmaz  106
26. MADDE: Zarâr–ı âmı def için zarâr–ı hâs ihtiyâr olunur  107
27. MADDE: Zarâr–ı eşed, zarâr–ı ehaf ile izâle olunur  108
28. MADDE: İki fesâd teâruz ettikde ehaffını irtikâb ile a‘zamının çaresine bakılır  109
29. MADDE: Ehven–i şerreyn ihtiyâr olunur  110
30. MADDE: Def–i mefâsid celb–i menâfi‘den evlâdır  111
31. MADDE: Zarâr, bi–kaderi’l–imkân izâle olunur  112
32. MADDE: Hâcet umûmî olsun husûsî olsun zarûret menzilesine tenzîl
olunur  114
33. MADDE: Iztırâr, gayrın hakkını iptâl etmez  115
34. MADDE: Alması memnû olan şeyin vermesi dahi memnûdur  116
35. MADDE: İşlenmesi memnû olan şeyin istenmesi dahi memnûdur  117
36. MADDE: Âdet muhakkemdir  118
37. MADDE: Nâsın istimâli bir hüccettir ki onunla amel vâcib olur  122
38. MADDE: Âdeten mümteni olan hakîkaten mümteni gibidir  123
39. MADDE: Ezmânın tagayyürü ile ahkâmın tagayyürü inkâr olunamaz  124
40. MADDE: Âdetin delâletiyle manâ–yı hakîkî terk olunur  127
41. madde: Âdet ancak muttarid yahut gâlib oldukta muteber olur  128
42. MADDE: İtibâr gâlib–i şayiâdır nâdire değildir  129
43. MADDE: Örfen marûf olan şey şart kılınmış gibidir  130
44. MADDE: Beyne’t–tüccâr marûf olan şey beynlerinde şart kılınmış gibidir  132
45. MADDE: Örf ile tayîn nass ile tayîn gibidir  133
46. MADDE: Mâni ve muktezî teâruz ettikte mâni takdîm olunur  134
47. madde: Vücutta bir şeye tâbi olan, hükümde dahi ona tâbi olur  136
48. Madde: Tâbi olan şeye ayrıca hüküm verilemez  137
49. MADDE: Bir şeye mâlik olan kimse onun zarûriyâtından olan şeye dahi mâlik olur  138
50. MADDE: Asıl sâkıt oldukta fer‘ dahi sâkıt olur  139
51. MADDE: Sâkıt olan şey avdet etmez  140
Yani giden gelmez.  140
52. madde: Bir şey bâtıl oldukta onun zımnındaki şey dahi bâtıl olur  141
53. MADDE: Aslın ifâsı kâbil olmadığı hâlde bedeli ifâ olunur  142
54. MADDE: Bizzat tecvîz olunmayan şey bi’t–teba‘ tecvîz olunabilir  144
55. MADDE: İbtidâen tecvîz olunmayan şey bekâen tecvîz olunabilir  145
56. MADDE: Bekâ ibtidâdan esheldir  145
57. MADDE: Teberru, kabz ile tamam olur  147
58. MADDE: Tebea üzerine tasarruf maslahata menûttur  149
59. MADDE: Velâyet–i hâssa, velâyet–i âmmeden akvâdır  150
60. MADDE: Kelâmın i‘mâli, ihmâlinden evlâdır  152
61. MADDE: Manâ–yı hakîkî müteazzir oldukta mecâza gidilir  154
62. MADDE: Bir kelâmın i‘mâli mümkün olmaz ise ihmâl olunur  156
63. MADDE: Mütecezzi olmayan bir şeyin bazısını zikretmek küllünü zikr
gibidir  158
64. MADDE: Mutlak ıtlâk üzere cari olur  160
Eğer nassan ya delaleten takyîd delili bulunmaz ise  160
65. MADDE: Hâzırdaki vasıf lağv ve gâibdeki vasıf muteberdir  164
66. MADDE: Suâl, cevâbda iâde olunmuş addolunur  167
67. MADDE: Sâkite bir söz isnâd olunmaz.  170
68. MADDE: Bir şeyin umûr–ı bâtınada delîli, ol şeyin makâmına kâim olur  174
69. MADDE: Mükâtebe, muhâtabe gibidir  176
70. MADDE: Dilsizin işâret–i mahûdesi, lisân ile beyân gibidir  178
71. MADDE: Tercümânın kavli her husâsta kabûl olunur  179
72. MADDE: Hatâsı zâhir olan zanna itibâr yoktur  180
73. MADDE: Senede müstenid olan ihtimâl ile hüccet yoktur  181
74. MADDE: Tevehhüme itibâr yoktur  183
75. MADDE: Burhân ile sâbit olan şey ayânen sâbit gibidir  184
76. MADDE: Beyyine müddei için ve yemîn münkir üzerinedir  185
77. MADDE: Beyyine, hilâf–ı zâhiri ispât için ve yemîn, aslı ibkâ içindir  187
78. MADDE: Beyyine, hüccet–i müteaddiye ve ikrâr, hüccet–i kâsıradır  189
79. MADDE: Kişi ikrârı ile ilzâm olunur  191
80. MADDE: Tenâkuz ile hüccet kalmaz  192
81. MADDE: Asıl sâbit olmadığı halde fer‘in sâbit olduğu vardır  193
82. madde: Şartın sübûtu indinde ona muallak olan şeyin sübûtu lazım gelir  194
83. MADDE: Bi–kaderi'l–imkân şarta mürâât olunmak lâzım gelir  198
84. MADDE: Vaadler, suver–i talîki iktisâ ile lâzım olur  200
85. MADDE: Bir şeyin nef‘i, damânı mukâbelesindedir  202
86. MADDE: Ücret ile damân cem olmaz  203
87. MADDE: Mazarrat menfaât mukâbelesindedir  204
88. MADDE: Külfet nimete ve nimet külfete göredir  206
89. MADDE: Bir fiilin hükmü, fâiline muzâf kılınır ve mücbir olmadıkça âmirine muzâf kılınmaz  207
90. MADDE: Mübâşir, yani bizzât fâil ile mütesebbib müctemi oldukta hüküm, ol fâile muzâf kılınır  211
91. MADDE: Cevâz–ı şerî, damâna münâfîdir  213
92. MADDE: Mübâşir, müteammid olmasa da dâmin olur  214
93. MADDE: Mütesebbib, müteammid olmadıkça dâmin olmaz  215
94. madde: Hayvânın kendiliğinden olarak cinâyet ve mazarratı hederdir  216
95. MADDE: Gayrın malında tasarrufla emretmek bâtıldır  218
96. MADDE: Bir kimesnenin mülkünde onun izni olmaksızın âhar bir kimsenin tasarruf etmesi câiz değildir  220
97. MADDE: Bilâ–sebeb–i meşrû birinin mâlını bir kimsenin ahzeylemesi câiz olmaz  221
98. MADDDE: Bir şeyde sebeb–i temellükün tebeddülü, ol şeyin tebeddülü makâmına kâimdir  222
99. MADDE: Kim ki bir şeyi vaktinden evvel isticâl eylerse mahrûmiyetle
muâteb olur  225
100. MADDE: Her kim ki kendi tarafından tamâm olan şeyi nakza sa‘y eder ise sa‘yi merdûddur  226
KAYNAKÇA  227
SÖZLÜK  229
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024