Bu kitap, öğretmen ve öğretmen adayları ile öğretim alanında çalışma yapan akademisyenlerin kaynak eser olarak yararlanabilmeleri için hazırlanmış.
Bilindiği üzere öğretmenin bir çok yöntemi vardır. Öğretmenin yöntem bilgisi sınıfta dersi nasıl işlediğini doğrudan etkiler. Çünkü öğretimde yöntem, öğretimin nasıl yürütüldüğünü gösterir. Öğretmenin öğretim konusundaki uzmanlığı eğitimin niteliğini doğrudan etkileyecek kadar önemlidir. Her alanda olduğu gibi öğretim alanında da sürekli gelişmeler yaşanmaktadır. Nitelikli bir eğitim için eğitimcilerin bu gelişmeleri yakından takip etmeleri gerekir. Bu alanda çok sayıda kaynak mevcuttur ancak bütün öğretim ilke, yöntem ve tekniğini bir arada sunan kaynak sayısı yeterli değildir. Bu nedenle özellikle de öğretim ilke ve yöntemleri konusunda literatürde bütün öğretim yöntem, teknik ve ilkelerinin bilimsel araştırmalara dayanarak tasniflenmiş halde bir arada sunulması zorunluluğu ortaya çıkmıştır.
Buradan hareket edilerek hazırlanan kitapta literatürde yer alan bütün yöntem ve tekniklerin bir arada verilmesi amaçlanmış. Kitapta ilk defa 50 öğretim yöntemi ve 300 öğretim tekniği tasniflenmiş. Ayrıca bu kitapta 20 öğretim ilkesi ile 21 öğretim modeli yer almaktadır.
Kitap, başta WEB 2.0 araçları olmak üzere çok sayıda öğretim materyalini de içermektedir.
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
Öğretim İlkeleri
Öğretim Stratejileri
Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknikleri
Öğretim Taktikleri
Öğretim Modelleri
Öğretimde Materyal
Sınıf İçi Öğrenmelerde Ölçme – Değerlendirme
Hedeflerin Belirlenmesi, Planlanması ve Yürütülmesi