Günümüzde, ne tür bir geçmişten geldiğine bakılmaksızın birçok insan kendileri için gelir kapısı olabilecek, ilgi duyduğu görüşlerini belirli topluluklara duyurabilecek ya da kendilerine meydan okuyacak işlere kalkışmakta. Bu profile uyan birçok insanın ilk tercihlerinden birisi kendilerine ait bir İnternet sayfası ve bu sayfa üzerinden insanlara ulaşabilmek ve/veya bu iş üzerinden para kazanabilmek olmuştur. Böylesi bir ortamda, onlarca alternatifin arasında bu kitap, temel seviyeyi hedef alarak, programlama geçmişi olma şartı aramadan, okuyucuyu bir İnternet sayasının ana omurgasını kavramasını, işleyiş hakkında bilgi sahibi olmasını ve ilerici düşünmeyi etkin kılmayı esas almıştır.
Kitabın yazılış zamanlaması dikkate alınacak olursa, yeni sürümü 2016 Kasım'ın da yapılmış olan HTML5.3, eseri güncel kılmaktadır. Bu kitabın içeriğinde, HTML dilini, estetik kaygılarını gidererek destekleyen CSS ve siteye işlevsellik kazandıran Java ile birlikte öğrenme fırsatı sunulmaktadır. Bu noktadan hareketle elinizde tuttuğunuz bu kitap, web dizayn konusunda kendisini öteye taşımak isteyen okuyuculara bu uzun yollarında rehberlik etmeyi hedeflemektedir.
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
| HTML'de Kullanılan Genel Prensipler |
| HTML'de: |
| Şablon İlişkin ve Kısımlara Ayırma |
| İçerik Gruplama |
| Liste ve Tablo |
| Metin ve Köprü |
| Form ve Eleman Gömme Etiketleri |
| CSS'in Semantik ve Söz Dizimlsel Yapısı |
| HTML ve CSS Entegrasyonu |
| CSS'te: |
| Seçici |
| Yazı ve Tablo |
| Kutu Modeli ve Esnek Kutu |
| Görsel Şekillendirme ve Renklendirme |
| Çoklu Sütun |
| Geçiş ve Değişim– Dönüşüm Uygulamaları |
| Java'in Semantik ve Söz Dizimsel Yapısı |
| HTML ve Java Entegrasyonu |
| Java'te: |
| Koşullandırma |
| Döngü |
| Liste ve Yazı |
| Tarih ve Zaman |
| Matematik |
| Doküman Obje Modeli (DOM) Komutları |
| HTML5 Canvas Öğesi |
| Pacman Oyunu Rekreasyonu |