Kitap, Yükseköğretim Kurulu tarafından hazırlanan yeni öğretmen yetiştirme programı ders içerikleri dikkate alınarak hazırlanmış. Bu çerçevede; felsefenin tanımı, alanları ve eğitimle ilişkileri, eğitimle ilgili kavramlar ve açıklamaları, eğitim ve felsefe arasındaki ilişki, eğitim felsefesi, eğitimde amaçlar problemi, felsefi akımlardan İdealizm, Realizm, Pragmatizm, Natüralizm ve Varoluşçu felsefenin özellikleri ve eğitimle ilişkileri, eğitim felsefelerinden Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik ve Yeniden Kurmacılık, farklı ideolojiler ve eğitim, insan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim, Türk Eğitim Sisteminin felsefi temelleri, bazı batılı ve Türk düşünürlerin eğitim görüşleri gibi konular kitabın belli konularını oluşturmuş.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Bir Kavram Olarak Felsefe ve Felsefenin Alanları |
| Eğitimle İlgili Kavramlar |
| Eğitim ve Felsefe Arasındaki İlişki |
| Eğitim Amaçlarının Felsefi Temelleri |
| İdealizm ve Eğitim |
| Realizm ve Eğitim |
| Pragmatizm ve Eğitim |
| Natüralizm ve Eğitim |
| Varoluşçuluk ve Eğitim |
| Eğitim Felsefeleri |
| İdeoloji ve Eğitim |
| İnsan Doğası, Bireysel Farklılıklar ve Eğitim |
| Türk Eğitim Sisteminin Felsefi Temelleri |
| Bazı Türk Düşünürlerinde Eğitim |