Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Marka Hakkına Tecavüz Halleri
Temmuz 2022 / 1. Baskı / 152 Syf.
Fiyatı: 330.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Bu çalışmada, 6769 sayılı Sınaî Mülkiyet Kanunu kapsamında, tescilli bir markaya karşı tecavüz oluşturan fiiller iki ana bölüm halinde incelenmiştir.

İlk bölümünde; marka hukukunun temel kavramları kanun, doktrin ve yargı kararları ışığında incelenmiştir. Bu kapsamda ilk olarak usulüne göre yürürlüğe konulmuş uluslararası antlaşmalar kanun hükmünde olduğundan, ülkemizin taraf olduğu uluslararası anlaşmalara çalışmada yer verilmiştir. Bunun yanı sıra konunun daha iyi anlaşılabilmesi için markanın tanımı, niteliği, unsurları, çeşitleri, fonksiyonu, kazanılması, korunması, kapsamı ve sona ermesi gibi konular incelenmiştir.

İkinci bölümde ise; çalışmanın ana konusunu oluşturan marka hakkına tecavüz halleri güncel ve yerleşik yargı kararları, doktrin görüşleri ve yeri geldiğinde ABAD uygulamaları kapsamında ele alınmıştır. Bu bölümde ilk olarak mevzuatımızda marka hakkına tecavüz kavramının tarihsel gelişimi incelenmiştir. Ardından marka tecavüz hallerini düzenleyen 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu 29. maddesi hükmünde yer alan; markanın, sahibinin izni olmaksızın Kanunun 7. maddesinde belirtilen biçimde kullanılması, markanın taklit edilmesi, markanın sahibinden izinsiz olarak ticaret sahasında kullanılması ve marka hakkının lisans yoluyla ihlal edilmesi konuları incelenmiştir. Öte yandan 29/1-a maddesinin SMK 7. maddesine atıf yapması nedeniyle SMK 7. maddesi hükmü, haksız kullanım modelleri ve haksız kullanım şekilleri başlıkları altında detaylıca ele alınmıştır.

Konu Başlıkları
Marka Hukukunun Temel Kavramları
Marka Hakkı
Marka Hakkının Kazanılması ve Korunması
Marka Hakkının İhlali
Güncel Yargı Kararları
Barkod: 9789750278372
Yayın Tarihi: Temmuz 2022
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 152
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Kısaltmalar  13
Giriş  15
Birinci Bölüm
MARKA HUKUKUNUN TEMEL KAYNAKLARI
I. TÜRK MARKA HUKUKUNUN KAYNAKLARI  17
A. Ulusal Düzenlemeler  17
1. Türk Hukukunda Gelişim Süreci  17
2. Türk Ticaret Kanunu’na Göre Haksız Rekabet Kapsamında Koruma  19
B. Uluslararası Düzenlemeler  22
1. Markaların Uluslararası Tescili Hakkında Madrid Anlaşması  22
2. Madrid Protokolü  23
3. Paris Sözleşmesi  23
4. Markaların Tescili Amacıyla Mal ve Hizmetlerin Sınıflandırılmasına İlişkin Nis Anlaşması  24
5. Marka Hukuku Anlaşması  24
6. Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Sözleşmesi  25
7. Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı (WIPO) Kuruluş Sözleşmesi  26
8. Mehaz Avrupa Birliği Mevzuatı  26
II. MARKA KAVRAMI  27
A. Markanın Tanımı, Niteliği ve Süresi  27
B. Markanın Unsurları  31
1. İşaret  31
a. Kişi Adları  32
b. Sözcükler  33
c. Şekiller  33
d. Harfler ve Sayılar  34
e. Sesler, Melodiler ve Kokular  34
f. Renkler  35
g. Üç Boyutlu Şekiller ve Malların Ambalaj veya Görünüş Biçimleri  37
2. Ayırt Edicilik  38
3. Mal/Hizmet ve Sicilde Gösterilebilir Olma  42
C. Markanın Çeşitleri  43
1. Sahiplerine Göre Marka Türleri  43
a. Ferdi (Bireysel) Markalar  43
b. Ortak Markalar  44
c. Garanti Markası  44
2. Tanınmışlık Düzeylerine Göre Markalar  46
3. Tescilli Olup Olmamasına Göre Markalar  48
a. Tescilli Markalar  48
b. Tescilsiz Markalar  48
4. Amaçlarına Göre Markalar  49
a. Ticaret Markası  49
b. Hizmet Markaları  50
D. Markanın Fonksiyonları  50
1. Kaynak Gösterme Fonksiyonu  50
2. Ayırt Etme Fonksiyonu  52
3. Reklam Fonksiyonu  52
4. Garanti Fonksiyonu  53
E. Marka Hakkının Kazanılması ve Marka Sahibi  54
1. Gerçek Hak Sahipliği  55
2. Marka Sahibinin Tekliği İlkesi  59
F. Marka Hakkının Korunması, Kapsamı ve Sona Ermesi  61
1. Marka Hakkının Korunması ve Kapsamı  61
2. Marka Hakkının Sona Ermesi  63
a. Hükümsüzlük Halleri  63
b. İptal Halleri  64
c. Diğer Sona Erme Nedenleri  65
aa. Marka Koruma Süresinin Sona Ermesi ve Yenilenmemesi  65
bb. Vazgeçme  66
İkinci Bölüm
MARKA HAKKINA TECAVÜZ
I. TECAVÜZ KAVRAMININ TÜRK HUKUKU’NDA GELİŞİMİ  69
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ OLUŞTURAN FİİLLER  76
A. SMK’nın 7. Maddesine Aykırılık  78
1. Haksız Kullanım Modelleri  79
a. Tescilli Marka ile Aynı Olan Herhangi Bir İşaretin, Tescil Kapsamına Giren Mal veya Hizmetlerde Kullanılması  79
b. Tescilli Marka ile Aynı veya Benzer Olan Bir İşaretin İlişkilendirilme veya Karıştırılma İhtimali Oluşturması  82
aa. Karıştırılma İhtimali  83
c. Tanınmış Markanın Aynısının veya Benzerinin Markanın İtibarından Haksız Yarar Elde Edecek veya İtibarına Zarar Verecek ya da Ayırt Ediciliğini Zedeleyecek Şekilde Kullanılması  91
aa. Tanınmış Marka Kavramı  95
bb. Tanınmışlığın Belirlenmesi  96
cc. SMK 7/2–c Anlamında Tanınmış Markanın Farklı Mal ve Hizmet Sınıflarında Korunması  99
aaa. Haksız Bir Yararın Sağlanması  101
bbb. Markanın İtibarına Zarar Verilmesi  103
ccc. Markanın Ayırt Edici Karakterini Zedeleme  104
2. Haksız Kullanım Şekilleri  106
a. İşaretin Mal veya Ambalajı Üzerine Konulması  106
b. İşareti Taşıyan Malların Piyasaya Sürülmesi, Teslim Edilebileceğinin Teklif Edilmesi, Bu Amaçlarla Stoklanması veya İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması ya da Sunulabileceğinin Teklif Edilmesi  107
c. İşareti Taşıyan Malın İthal ya da İhraç Edilmesi  109
d. İşaretin, Teşebbüsün İş Evrakı ve Reklamlarında Kullanılması  112
e. İşaretin İnternet Ortamında Kullanılması  115
aa. Markanın Alan Adı Olarak Kullanılması  116
bb. Markanın Yönlendirici Kod (Meta Tag) Olarak Kullanılması  119
cc. Markanın Anahtar Sözcük Olarak Kullanılması  121
f. İşaretin Ticaret Unvanı ya da İşletme Adı Olarak Kullanılması  124
g. İşaretin Hukuka Uygun Olmayan Şekilde Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılması  129
B. Marka Sahibinin İzni Olmaksızın, Markayı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerini Kullanmak Suretiyle Markayı Taklit Etmek  131
C. Markanın Taklit Edildiğini Bildiği veya Bilmesi Gerektiği Halde Tecavüz Yoluyla Kullanılan Markayı Taşıyan Ürünleri Ticarette Kullanmak  135
D. Marka Sahibi Tarafından Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları İzinsiz Genişletmek veya Bu Hakları Üçüncü Kişilere Devretmek  140
Sonuç  145
Kaynakça  151
Kavramlar Dizini  161
 







 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Kısaltmalar  13
Giriş  15
Birinci Bölüm
MARKA HUKUKUNUN TEMEL KAYNAKLARI
I. TÜRK MARKA HUKUKUNUN KAYNAKLARI  17
A. Ulusal Düzenlemeler  17
1. Türk Hukukunda Gelişim Süreci  17
2. Türk Ticaret Kanunu’na Göre Haksız Rekabet Kapsamında Koruma  19
B. Uluslararası Düzenlemeler  22
1. Markaların Uluslararası Tescili Hakkında Madrid Anlaşması  22
2. Madrid Protokolü  23
3. Paris Sözleşmesi  23
4. Markaların Tescili Amacıyla Mal ve Hizmetlerin Sınıflandırılmasına İlişkin Nis Anlaşması  24
5. Marka Hukuku Anlaşması  24
6. Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Sözleşmesi  25
7. Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı (WIPO) Kuruluş Sözleşmesi  26
8. Mehaz Avrupa Birliği Mevzuatı  26
II. MARKA KAVRAMI  27
A. Markanın Tanımı, Niteliği ve Süresi  27
B. Markanın Unsurları  31
1. İşaret  31
a. Kişi Adları  32
b. Sözcükler  33
c. Şekiller  33
d. Harfler ve Sayılar  34
e. Sesler, Melodiler ve Kokular  34
f. Renkler  35
g. Üç Boyutlu Şekiller ve Malların Ambalaj veya Görünüş Biçimleri  37
2. Ayırt Edicilik  38
3. Mal/Hizmet ve Sicilde Gösterilebilir Olma  42
C. Markanın Çeşitleri  43
1. Sahiplerine Göre Marka Türleri  43
a. Ferdi (Bireysel) Markalar  43
b. Ortak Markalar  44
c. Garanti Markası  44
2. Tanınmışlık Düzeylerine Göre Markalar  46
3. Tescilli Olup Olmamasına Göre Markalar  48
a. Tescilli Markalar  48
b. Tescilsiz Markalar  48
4. Amaçlarına Göre Markalar  49
a. Ticaret Markası  49
b. Hizmet Markaları  50
D. Markanın Fonksiyonları  50
1. Kaynak Gösterme Fonksiyonu  50
2. Ayırt Etme Fonksiyonu  52
3. Reklam Fonksiyonu  52
4. Garanti Fonksiyonu  53
E. Marka Hakkının Kazanılması ve Marka Sahibi  54
1. Gerçek Hak Sahipliği  55
2. Marka Sahibinin Tekliği İlkesi  59
F. Marka Hakkının Korunması, Kapsamı ve Sona Ermesi  61
1. Marka Hakkının Korunması ve Kapsamı  61
2. Marka Hakkının Sona Ermesi  63
a. Hükümsüzlük Halleri  63
b. İptal Halleri  64
c. Diğer Sona Erme Nedenleri  65
aa. Marka Koruma Süresinin Sona Ermesi ve Yenilenmemesi  65
bb. Vazgeçme  66
İkinci Bölüm
MARKA HAKKINA TECAVÜZ
I. TECAVÜZ KAVRAMININ TÜRK HUKUKU’NDA GELİŞİMİ  69
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ OLUŞTURAN FİİLLER  76
A. SMK’nın 7. Maddesine Aykırılık  78
1. Haksız Kullanım Modelleri  79
a. Tescilli Marka ile Aynı Olan Herhangi Bir İşaretin, Tescil Kapsamına Giren Mal veya Hizmetlerde Kullanılması  79
b. Tescilli Marka ile Aynı veya Benzer Olan Bir İşaretin İlişkilendirilme veya Karıştırılma İhtimali Oluşturması  82
aa. Karıştırılma İhtimali  83
c. Tanınmış Markanın Aynısının veya Benzerinin Markanın İtibarından Haksız Yarar Elde Edecek veya İtibarına Zarar Verecek ya da Ayırt Ediciliğini Zedeleyecek Şekilde Kullanılması  91
aa. Tanınmış Marka Kavramı  95
bb. Tanınmışlığın Belirlenmesi  96
cc. SMK 7/2–c Anlamında Tanınmış Markanın Farklı Mal ve Hizmet Sınıflarında Korunması  99
aaa. Haksız Bir Yararın Sağlanması  101
bbb. Markanın İtibarına Zarar Verilmesi  103
ccc. Markanın Ayırt Edici Karakterini Zedeleme  104
2. Haksız Kullanım Şekilleri  106
a. İşaretin Mal veya Ambalajı Üzerine Konulması  106
b. İşareti Taşıyan Malların Piyasaya Sürülmesi, Teslim Edilebileceğinin Teklif Edilmesi, Bu Amaçlarla Stoklanması veya İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması ya da Sunulabileceğinin Teklif Edilmesi  107
c. İşareti Taşıyan Malın İthal ya da İhraç Edilmesi  109
d. İşaretin, Teşebbüsün İş Evrakı ve Reklamlarında Kullanılması  112
e. İşaretin İnternet Ortamında Kullanılması  115
aa. Markanın Alan Adı Olarak Kullanılması  116
bb. Markanın Yönlendirici Kod (Meta Tag) Olarak Kullanılması  119
cc. Markanın Anahtar Sözcük Olarak Kullanılması  121
f. İşaretin Ticaret Unvanı ya da İşletme Adı Olarak Kullanılması  124
g. İşaretin Hukuka Uygun Olmayan Şekilde Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılması  129
B. Marka Sahibinin İzni Olmaksızın, Markayı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerini Kullanmak Suretiyle Markayı Taklit Etmek  131
C. Markanın Taklit Edildiğini Bildiği veya Bilmesi Gerektiği Halde Tecavüz Yoluyla Kullanılan Markayı Taşıyan Ürünleri Ticarette Kullanmak  135
D. Marka Sahibi Tarafından Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları İzinsiz Genişletmek veya Bu Hakları Üçüncü Kişilere Devretmek  140
Sonuç  145
Kaynakça  151
Kavramlar Dizini  161
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024