Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Marka Hakkına Tecavüz Sayılan Haller ve Tazminat Davaları
– Fikri Mülkiyet Hukuku Monografileri –
Ocak 2024 / 1. Baskı / 204 Syf.
Fiyatı: 370.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

10 Ocak 2017 yılında yürürlüğe giren Sınai Mülkiyet Kanunu'yla, markayla ilgili düzenlemeler, uluslararası düzenlemelere uyumlulaştırılmaya çalışılmıştır. Marka hakkının mutlak bir hak oluşu ve ürünlerin kökenini göstermesi, bu düzenlemelerle korunmasını gerektirmektedir. Böylece üçüncü kişiler tarafından marka hakkına yönelik haksız eylemlerin önüne geçilmesi ve markaya geniş bir koruma sağlanması hedeflenmiştir.

Eserin ana konularını, marka hakkına tecavüz sayılan fiiller ve markasına tecavüz edilen hak sahibinin tazminat talepleri oluşturmaktadır. SMK'nın yürürlüğe girmesiyle, marka hakkına tecavüz sayılan fiillerin kapsamı genişletilmiş, böylece KHK döneminde var olan uygulama sorunlarının önüne geçilmeye çalışılmıştır.

SMK'nın yürürlüğe girmesinden sonra, marka hakkına tecavüz halinde talep edilebilecek ihtiyati tedbirler ve tazminat dışındaki davaların yer aldığı birçok çalışma yapılmasına karşın, tecavüz fiilleri ve tazminat taleplerinin kapsamlı olarak irdelendiği bir çalışma yapılmamıştır. Bu nedenle eserin kapsamı, tecavüz halleri ve tazminat davalarıyla sınırlandırılmıştır.

Eserin birinci bölümünde marka kavramı, marka hakkı ve hakkın temel prensipleri ile bu prensiplerin istisnaları anlatılmıştır. İkinci bölümde marka hakkının, üçüncü kişilerin haksız eylemlerine karşı korunmasının koşulları ve hangi eylemlere karşı markanın, mevzuatımızda ve uluslararası düzenlemelerde ne şekilde korunduğu detaylı bir biçimde ele alınmıştır. Üçüncü ve son bölümde ise marka hakkına yönelik olarak yapılan tecavüz fiilleri nedeniyle meydana gelen zararların, hangi usuller ve koşullar altında tazmin edileceği, yasal düzenlemelerle açıklanmıştır.

Eserde; yabancı mahkeme kararları ve Yargıtay kararlarıyla konular somutlaştırılmaya çalışılmış, doktrindeki tartışmalı konuların ilgili bölümlerine değinilmiş ve yargı kararlarıyla karşılaştırması yapılmıştır.

Konu Başlıkları
Marka Hukukuna Hâkim İlkeler
Marka Hakkına Tecavüz Sayılan Haller
Tazminat Davaları ve Yargılama Usulleri
Yargıtay ve Yabancı Mahkeme Kararları
Barkod: 9789750290114
Yayın Tarihi: Ocak 2024
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 204
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
Kısaltmalar  15
Giriş  17
Birinci Bölüm
MARKA KAVRAMI, MARKA HAKKI, MARKA HAKKININ KAZANILMASI
I. MARKA KAVRAMI  19
A. Tanımı ve Unsurları  20
1. Tanımı  20
2. Unsurları  21
a. İşaret  21
b. Ayırt Edici Niteliğe Sahip Olması  21
c. Korumanın Konusunun Açık ve Kesin Olması  23
B. Markanın Fonksiyonları  23
1. Ayırt Edicilik Fonksiyonu  23
2. Köken Belirtme Fonksiyonu  24
3. Reklam, Yatırım ve İletişim Fonksiyonu  25
4. Garanti, Kalite ve İtibar Fonksiyonu  25
5. Tekelleştirme Fonksiyonu  26
II. MARKA TÜRLERİ  26
A. Kullanım Amacına Göre Marka Türleri  26
1. Ticaret Markası  27
2. Hizmet Markası  27
B. Sahiplerine Göre Marka Türleri  27
1. Bireysel Marka  27
2. Ortak Marka  28
3. Garanti Markası  28
C. Tescil Durumlarına Göre Marka Türleri  29
1. Tescilli Marka  29
2. Tescilsiz Marka  30
III. MARKA HAKKI  30
A. Marka Hakkı ve Özellikleri  30
1. Marka Hakkının Hukuki Niteliği  30
2. Marka Hakkının Özellikleri  34
a. Malvarlığı Hakkı Olması  34
b. Mülkiyet Hakkı Olması  35
c. Gayri Maddi ve Kullanılmakla Tükenmeyen Bir Hak Olması  35
d. Mutlak ve İnhisari Nitelikte Bir Hak Olması  35
e. Süreye Bağlı ve Yenilenebilen Bir Hak Olması  36
f. Ülkesel Düzeyde Korunan Bir Hak Olması  36
g. Hukuki İşlemlere Konu Olabilen Bir Hak Olması  36
B. Marka Hakkının Elde Edilmesi  36
1. Tescil İlkesi  36
a. Tescilli Marka Hakkının Sınırları  37
aa. Markanın Üçüncü Kişiler Tarafından Dürüst Kullanımı  38
ab. Marka Hakkının Tükenmesi  40
ac. Sessiz Kalma Nedeniyle Hak Kaybı  41
ad. Markayı Kullanma Zorunluluğu  42
b. Tescilsiz Marka  46
2. Gerçek Hak Sahipliği İlkesi  47
3. Birlikte Var Olma  49
C. Marka Hakkının Korunmasının Coğrafi Sınırları ve İstisnaları  51
1. Ülkesellik İlkesi  51
2. Rüçhan Hakkı  52
3. Tanınmış Marka  53
D. Marka Korumasından Yararlanacak Kişiler  53
İkinci Bölüm
MARKA HAKKINA TECAVÜZ
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ KAVRAMI  55
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN FİİLLERİN ÖZELLİKLERİ  55
A. Markanın Üçüncü Kişi Tarafından Ekonomik Amaçla Kullanılması  56
B. Markanın Koruma Kapsamına Girecek Şekilde Kullanılması  56
C. Markanın Üçüncü Kişi Tarafından Türkiye’de Kullanılması  57
III. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN HALLER  58
A. Tescilli Markanın Aynısının Aynı Mal ve Hizmet İçin Kullanılması  58
1. İşaretin Tescilli Marka ile Aynı Olması  58
2. Tescil Kapsamındaki Mal ve Hizmetlerde Kullanılması  60
B. Tescilli Marka veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerinin Kullanılması Suretiyle Markayı Taklit Etmek  63
1. İşaretin Tescilli Marka ile Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzer Olması  63
2. Marka Taklitçiliği Kavramı  65
C. Tescilli Marka İle Karıştırılma İhtimali Yaratmak  69
1. Karıştırılma İhtimali Kavramı  69
a. Genel Olarak  69
b. Geniş Anlamda Karıştırılma İhtimali  69
c. İltibas ve İktibas Kavramlarıyla İlişkisi  72
2. Karıştırma İhtimalinin Temel Unsurları  73
a. Aynı, Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzer veya Benzer İşaretin Kullanılması  73
aa. Aynı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzer İşaret  73
ab. Benzer İşaret  73
aba. Görsel Benzerlik  74
abb. İşitsel Benzerlik  75
abc. Kavramsal Benzerlik  77
b. Aynı veya Benzer Mal ve Hizmetin Bulunması  78
ba. Aynı Tür Mal ve Hizmet  79
bb. Benzer Tür Mal ve Hizmet  79
c. Hedef Alıcı Grupları  80
ca. Her Kesimden Alıcı Grubu  81
cb. Özel Bir veya Birkaç Alıcı Grubu  81
cc. Uzmanlık Sahibi Alıcı Grubu  82
3. Karıştırma İhtimali Nedeniyle Marka Hakkına Tecavüz Halinde Tescilli Markanın Korunması  82
D. Tescilli Tanınmış Markanın Sulandırılması ve Markanın Tanınmışlığından Haksız Yararlanma  83
1. Tanınmış Marka Kavramı  83
a. Tanınmış Markanın Tespitindeki Kriterler  85
b. Markanın Tanınınmış Olma Niteliğini Kazanma Zamanı Hususu  88
2. Tanınmış Markanın Sulandırılması, Haksız Yararlanma ve İtibara Zarar Verilmesi  88
a. Tanınmış Markanın Sulandırılması  88
aa. Sulandırma Kavramı  89
ab. Tanınmış Markanın Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi (Blurring)  90
ac. Markanın İtibarına Zarar Verilmesi (Tarnishment)  91
b. Tanınmışlıktan Haksız Yararlanma (Free Riding. ve Sulandırma Kapsamında Olup Olmadığı Hususu  92
c. Haklı Sebebe Dayanma  94
3. Tescilsiz Tanınmış Markaların Korunması  96
E. İşaretin Mal veya Ambalaj Üzerine Konulması  96
F. İşareti Taşıyan Malın Piyasaya Sürülmesi, Teslim Edilebileceğinin Teklif Edilmesi, Bu Amaçlarla Stoklanması ve İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması Ya Da Sunulabileceğinin Teklif Edilmesi  97
G. İşareti Taşıyan Malın İthal Ya Da İhraç Edilmesi  99
1. Transit Mallar Nedeniyle Sorumluluk  99
2. Gümrüklerde Ele Geçen Mallar Nedeniyle Sorumluluk  101
H. İşaretin Teşebbüsün İş Evrakı ve Reklamlarında Kullanılması  103
I. İşaretin Aynı veya Benzerinin İnternet Ortamında Ticari Etki Yaratacak Biçimde Yönlendirici Kod, Anahtar Sözcük Ya Da Benzeri Biçimde Kullanılması  104
1. Markayı İnternette Kullanan Kişinin Meşru Bir Bağlantısının Olmaması  104
2. Markanın Ticari Etki Yaratacak Şekilde Kullanılması  105
3. Markayı Oluşturan İşaretin Aynısı veya Benzerinin Alan Adı Olarak Kullanılması  106
4. Markanın İnternet Arama Motorlarında, Adwords Reklamlarında Yönlendirici Kod veya Anahtar Sözcük Olarak Kullanılması  108
5. Marka ile İnternet Sayfasının İçeriğinin Aynı veya Benzer Mal veya Hizmetleri İçerecek Şekilde Kullanılması  109
J. İşaretin Ticaret Unvanı Ya Da İşletme Adı Olarak Kullanılması  109
1. Ticaret Unvanı ve İşletme Adı  109
2. Ticaret Unvanı ve İşletme Adının, Markadan Daha Önce Tescil Edilmiş ve Kullanılmış Olması Durumunda Karıştırılma İhtimali  111
3. Markanın, Ticaret Unvanı ve İşletme Adından Daha Önce Tescil Edilmiş Olması Durumunda Karıştırılma İhtimali  112
K. İşaretin Hukuka Uygun Olmayacak Şekilde Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılması  113
1. Karşılaştırmalı Reklam Tanımı  113
2. Karşılaştırmalı Reklam Yoluyla Marka Hakkına Tecavüz  114
L. Marka Sahibi Tarafından Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları Üçüncü Kişilere Devretmek veya Genişletmek  116
1. Marka Lisansı Sözleşmesi  116
2. Marka Lisansı Sözleşmesinin Görünüm Biçimleri  117
a. Satış Lisansı– Üretim Lisansı  117
b. Basit Lisans– İnhisari Lisans  118
c. Kişisel Lisans– İşletme Lisansı  118
d. Alt Lisans  119
3. Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları Devretmek ve Genişletmek Suretiyle Marka Hakkına Tecavüz  119
M. Tescil Kapsamının Aşılarak Kullanılması  122
1. Markanın Tescilli Olduğundan Farklı Kullanılması  122
2. Markanın Tescilin Kapsadığı Mal veya Hizmetlerin Aşılarak Kullanılması  123
Üçüncü Bölüm
MARKA HAKKINA TECAVÜZ HALİNDE TAZMİNAT DAVALARI
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ HALİNDE HAK SAHİBİNİN İLERİ SÜREBİLECEĞİ TALEPLER  125
II. TAZMİNAT DAVALARI  126
A. Tazminat Sorumluluğu  126
1. Kusur Şartı  127
2. Zarar Kavramı  129
3. Fiili Zarar ve Yoksun Kalınan Kâr Kavramı  130
4. Uygun İlliyet Bağı  131
B. Maddi Tazminat Davası  131
1. Maddi Tazminatın Kapsamı  131
2. Tazminat Miktarının Belirlenmesinde Dikkate Alınacak Hususlar  132
a. Yoksun Kalınan Kazancın Hesaplanmasında SMK m. 151/3’e Göre Dikkate Alınacak Kriterler  133
b. Marka Hakkına Tecavüz Edenin Kusurunun Derecesi  134
c. Marka Hakkı Sahibinin Ortak Kusuru  135
d. El Konulan Ürünlerde Mülkiyet Hakkı Tanınması  136
e. Birden Fazla Sınai Hakka Tecavüz Halinde Tazminat Talebi  137
f. Davalının Tecavüze Konu Marka ile Kendi Markasını da Kullanmasının Etkisi  138
g. Hâkimin Taktir Yetkisi  139
h. SMK m. 150/3 Anlamında Belge Talebi  140
3. Maddi Tazminatın Hesaplanması  141
a. Fiili Zararın Hesaplanması  141
b. Yoksun Kalınan Kazancın Hesaplanması  142
ba. Marka Sahibinin Muhtemel Kazancı  145
bb. Mütecavizin Kazancı  148
bc. Lisans Örneksemesi  149
bd. Yoksun Kalınan Kazancın Artırılması  151
c. Maddi Tazminatın ve Faizin Hesaplanmasında Dikkate Alınacak Zaman ve Süreler  153
C. Manevi Tazminat Davası  155
D. İtibar Tazminatı  160
III. TARAFLAR  167
A. Davacılar  168
1. Marka Sahibi  168
2. Marka Sahibinin Dava Devam Ederken Tüzel Kişiliğinin Sona Ermesi Durumunda Davacı  168
3. Tecavüz Eyleminden Sonra Markanın Devri Halinde Davacı  169
4. Markanın Devrinden Sonra Marka Hakkına Tecavüz Halinde Davacı  169
5. İnhisari Lisans Veren Marka Sahibi  169
6. Lisans Alan  170
a. İnhisari Lisans Alan  170
b. Basit Lisans Alan  170
7. Rehin Alan  171
B. Davalılar  171
1. Mütecaviz  171
2. Müteselsil Sorumlular  171
3. Dava Açılamayacak Kişiler  172
IV. TECAVÜZ NEDENİYLE AÇILAN TAZMİNAT DAVALARINDA GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME  173
V. ZAMANAŞIMI VE İSPAT  173
A. Zamanaşımı  173
B. İspat  174
VI. ARABULUCULUK DAVA ŞARTI VE YARGILAMA USULÜ  175
A. Arabuluculuk Dava Şartı  175
B. Yargılama Usulü  177
VII. MARKA HAKKINA TECAVÜZ NEDENİYLE AÇILAN TAZMİNAT DAVALARINDA BEKLETİCİ MESELELER  177
A. Davacının Marka Tescil Başvuru Sonucu  177
B. Davacının Markası Aleyhine Açılmış Bir Hükümsüzlük Davasının Mevcut Olması  178
C. Ceza Mahkemesi Kararının Bekletici Mesele Yapılıp Yapılmayacağı Hususu  178
VIII. MARKA HAKKINA TECAVÜZDEN KAYNAKLANAN DAVALARDA KULLANMAMA DEF’İ  179
Sonuç  183
Kaynakça  191
Kavram Dizini  201
 







 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
Kısaltmalar  15
Giriş  17
Birinci Bölüm
MARKA KAVRAMI, MARKA HAKKI, MARKA HAKKININ KAZANILMASI
I. MARKA KAVRAMI  19
A. Tanımı ve Unsurları  20
1. Tanımı  20
2. Unsurları  21
a. İşaret  21
b. Ayırt Edici Niteliğe Sahip Olması  21
c. Korumanın Konusunun Açık ve Kesin Olması  23
B. Markanın Fonksiyonları  23
1. Ayırt Edicilik Fonksiyonu  23
2. Köken Belirtme Fonksiyonu  24
3. Reklam, Yatırım ve İletişim Fonksiyonu  25
4. Garanti, Kalite ve İtibar Fonksiyonu  25
5. Tekelleştirme Fonksiyonu  26
II. MARKA TÜRLERİ  26
A. Kullanım Amacına Göre Marka Türleri  26
1. Ticaret Markası  27
2. Hizmet Markası  27
B. Sahiplerine Göre Marka Türleri  27
1. Bireysel Marka  27
2. Ortak Marka  28
3. Garanti Markası  28
C. Tescil Durumlarına Göre Marka Türleri  29
1. Tescilli Marka  29
2. Tescilsiz Marka  30
III. MARKA HAKKI  30
A. Marka Hakkı ve Özellikleri  30
1. Marka Hakkının Hukuki Niteliği  30
2. Marka Hakkının Özellikleri  34
a. Malvarlığı Hakkı Olması  34
b. Mülkiyet Hakkı Olması  35
c. Gayri Maddi ve Kullanılmakla Tükenmeyen Bir Hak Olması  35
d. Mutlak ve İnhisari Nitelikte Bir Hak Olması  35
e. Süreye Bağlı ve Yenilenebilen Bir Hak Olması  36
f. Ülkesel Düzeyde Korunan Bir Hak Olması  36
g. Hukuki İşlemlere Konu Olabilen Bir Hak Olması  36
B. Marka Hakkının Elde Edilmesi  36
1. Tescil İlkesi  36
a. Tescilli Marka Hakkının Sınırları  37
aa. Markanın Üçüncü Kişiler Tarafından Dürüst Kullanımı  38
ab. Marka Hakkının Tükenmesi  40
ac. Sessiz Kalma Nedeniyle Hak Kaybı  41
ad. Markayı Kullanma Zorunluluğu  42
b. Tescilsiz Marka  46
2. Gerçek Hak Sahipliği İlkesi  47
3. Birlikte Var Olma  49
C. Marka Hakkının Korunmasının Coğrafi Sınırları ve İstisnaları  51
1. Ülkesellik İlkesi  51
2. Rüçhan Hakkı  52
3. Tanınmış Marka  53
D. Marka Korumasından Yararlanacak Kişiler  53
İkinci Bölüm
MARKA HAKKINA TECAVÜZ
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ KAVRAMI  55
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN FİİLLERİN ÖZELLİKLERİ  55
A. Markanın Üçüncü Kişi Tarafından Ekonomik Amaçla Kullanılması  56
B. Markanın Koruma Kapsamına Girecek Şekilde Kullanılması  56
C. Markanın Üçüncü Kişi Tarafından Türkiye’de Kullanılması  57
III. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN HALLER  58
A. Tescilli Markanın Aynısının Aynı Mal ve Hizmet İçin Kullanılması  58
1. İşaretin Tescilli Marka ile Aynı Olması  58
2. Tescil Kapsamındaki Mal ve Hizmetlerde Kullanılması  60
B. Tescilli Marka veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerinin Kullanılması Suretiyle Markayı Taklit Etmek  63
1. İşaretin Tescilli Marka ile Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzer Olması  63
2. Marka Taklitçiliği Kavramı  65
C. Tescilli Marka İle Karıştırılma İhtimali Yaratmak  69
1. Karıştırılma İhtimali Kavramı  69
a. Genel Olarak  69
b. Geniş Anlamda Karıştırılma İhtimali  69
c. İltibas ve İktibas Kavramlarıyla İlişkisi  72
2. Karıştırma İhtimalinin Temel Unsurları  73
a. Aynı, Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzer veya Benzer İşaretin Kullanılması  73
aa. Aynı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzer İşaret  73
ab. Benzer İşaret  73
aba. Görsel Benzerlik  74
abb. İşitsel Benzerlik  75
abc. Kavramsal Benzerlik  77
b. Aynı veya Benzer Mal ve Hizmetin Bulunması  78
ba. Aynı Tür Mal ve Hizmet  79
bb. Benzer Tür Mal ve Hizmet  79
c. Hedef Alıcı Grupları  80
ca. Her Kesimden Alıcı Grubu  81
cb. Özel Bir veya Birkaç Alıcı Grubu  81
cc. Uzmanlık Sahibi Alıcı Grubu  82
3. Karıştırma İhtimali Nedeniyle Marka Hakkına Tecavüz Halinde Tescilli Markanın Korunması  82
D. Tescilli Tanınmış Markanın Sulandırılması ve Markanın Tanınmışlığından Haksız Yararlanma  83
1. Tanınmış Marka Kavramı  83
a. Tanınmış Markanın Tespitindeki Kriterler  85
b. Markanın Tanınınmış Olma Niteliğini Kazanma Zamanı Hususu  88
2. Tanınmış Markanın Sulandırılması, Haksız Yararlanma ve İtibara Zarar Verilmesi  88
a. Tanınmış Markanın Sulandırılması  88
aa. Sulandırma Kavramı  89
ab. Tanınmış Markanın Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi (Blurring)  90
ac. Markanın İtibarına Zarar Verilmesi (Tarnishment)  91
b. Tanınmışlıktan Haksız Yararlanma (Free Riding. ve Sulandırma Kapsamında Olup Olmadığı Hususu  92
c. Haklı Sebebe Dayanma  94
3. Tescilsiz Tanınmış Markaların Korunması  96
E. İşaretin Mal veya Ambalaj Üzerine Konulması  96
F. İşareti Taşıyan Malın Piyasaya Sürülmesi, Teslim Edilebileceğinin Teklif Edilmesi, Bu Amaçlarla Stoklanması ve İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması Ya Da Sunulabileceğinin Teklif Edilmesi  97
G. İşareti Taşıyan Malın İthal Ya Da İhraç Edilmesi  99
1. Transit Mallar Nedeniyle Sorumluluk  99
2. Gümrüklerde Ele Geçen Mallar Nedeniyle Sorumluluk  101
H. İşaretin Teşebbüsün İş Evrakı ve Reklamlarında Kullanılması  103
I. İşaretin Aynı veya Benzerinin İnternet Ortamında Ticari Etki Yaratacak Biçimde Yönlendirici Kod, Anahtar Sözcük Ya Da Benzeri Biçimde Kullanılması  104
1. Markayı İnternette Kullanan Kişinin Meşru Bir Bağlantısının Olmaması  104
2. Markanın Ticari Etki Yaratacak Şekilde Kullanılması  105
3. Markayı Oluşturan İşaretin Aynısı veya Benzerinin Alan Adı Olarak Kullanılması  106
4. Markanın İnternet Arama Motorlarında, Adwords Reklamlarında Yönlendirici Kod veya Anahtar Sözcük Olarak Kullanılması  108
5. Marka ile İnternet Sayfasının İçeriğinin Aynı veya Benzer Mal veya Hizmetleri İçerecek Şekilde Kullanılması  109
J. İşaretin Ticaret Unvanı Ya Da İşletme Adı Olarak Kullanılması  109
1. Ticaret Unvanı ve İşletme Adı  109
2. Ticaret Unvanı ve İşletme Adının, Markadan Daha Önce Tescil Edilmiş ve Kullanılmış Olması Durumunda Karıştırılma İhtimali  111
3. Markanın, Ticaret Unvanı ve İşletme Adından Daha Önce Tescil Edilmiş Olması Durumunda Karıştırılma İhtimali  112
K. İşaretin Hukuka Uygun Olmayacak Şekilde Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılması  113
1. Karşılaştırmalı Reklam Tanımı  113
2. Karşılaştırmalı Reklam Yoluyla Marka Hakkına Tecavüz  114
L. Marka Sahibi Tarafından Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları Üçüncü Kişilere Devretmek veya Genişletmek  116
1. Marka Lisansı Sözleşmesi  116
2. Marka Lisansı Sözleşmesinin Görünüm Biçimleri  117
a. Satış Lisansı– Üretim Lisansı  117
b. Basit Lisans– İnhisari Lisans  118
c. Kişisel Lisans– İşletme Lisansı  118
d. Alt Lisans  119
3. Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları Devretmek ve Genişletmek Suretiyle Marka Hakkına Tecavüz  119
M. Tescil Kapsamının Aşılarak Kullanılması  122
1. Markanın Tescilli Olduğundan Farklı Kullanılması  122
2. Markanın Tescilin Kapsadığı Mal veya Hizmetlerin Aşılarak Kullanılması  123
Üçüncü Bölüm
MARKA HAKKINA TECAVÜZ HALİNDE TAZMİNAT DAVALARI
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ HALİNDE HAK SAHİBİNİN İLERİ SÜREBİLECEĞİ TALEPLER  125
II. TAZMİNAT DAVALARI  126
A. Tazminat Sorumluluğu  126
1. Kusur Şartı  127
2. Zarar Kavramı  129
3. Fiili Zarar ve Yoksun Kalınan Kâr Kavramı  130
4. Uygun İlliyet Bağı  131
B. Maddi Tazminat Davası  131
1. Maddi Tazminatın Kapsamı  131
2. Tazminat Miktarının Belirlenmesinde Dikkate Alınacak Hususlar  132
a. Yoksun Kalınan Kazancın Hesaplanmasında SMK m. 151/3’e Göre Dikkate Alınacak Kriterler  133
b. Marka Hakkına Tecavüz Edenin Kusurunun Derecesi  134
c. Marka Hakkı Sahibinin Ortak Kusuru  135
d. El Konulan Ürünlerde Mülkiyet Hakkı Tanınması  136
e. Birden Fazla Sınai Hakka Tecavüz Halinde Tazminat Talebi  137
f. Davalının Tecavüze Konu Marka ile Kendi Markasını da Kullanmasının Etkisi  138
g. Hâkimin Taktir Yetkisi  139
h. SMK m. 150/3 Anlamında Belge Talebi  140
3. Maddi Tazminatın Hesaplanması  141
a. Fiili Zararın Hesaplanması  141
b. Yoksun Kalınan Kazancın Hesaplanması  142
ba. Marka Sahibinin Muhtemel Kazancı  145
bb. Mütecavizin Kazancı  148
bc. Lisans Örneksemesi  149
bd. Yoksun Kalınan Kazancın Artırılması  151
c. Maddi Tazminatın ve Faizin Hesaplanmasında Dikkate Alınacak Zaman ve Süreler  153
C. Manevi Tazminat Davası  155
D. İtibar Tazminatı  160
III. TARAFLAR  167
A. Davacılar  168
1. Marka Sahibi  168
2. Marka Sahibinin Dava Devam Ederken Tüzel Kişiliğinin Sona Ermesi Durumunda Davacı  168
3. Tecavüz Eyleminden Sonra Markanın Devri Halinde Davacı  169
4. Markanın Devrinden Sonra Marka Hakkına Tecavüz Halinde Davacı  169
5. İnhisari Lisans Veren Marka Sahibi  169
6. Lisans Alan  170
a. İnhisari Lisans Alan  170
b. Basit Lisans Alan  170
7. Rehin Alan  171
B. Davalılar  171
1. Mütecaviz  171
2. Müteselsil Sorumlular  171
3. Dava Açılamayacak Kişiler  172
IV. TECAVÜZ NEDENİYLE AÇILAN TAZMİNAT DAVALARINDA GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME  173
V. ZAMANAŞIMI VE İSPAT  173
A. Zamanaşımı  173
B. İspat  174
VI. ARABULUCULUK DAVA ŞARTI VE YARGILAMA USULÜ  175
A. Arabuluculuk Dava Şartı  175
B. Yargılama Usulü  177
VII. MARKA HAKKINA TECAVÜZ NEDENİYLE AÇILAN TAZMİNAT DAVALARINDA BEKLETİCİ MESELELER  177
A. Davacının Marka Tescil Başvuru Sonucu  177
B. Davacının Markası Aleyhine Açılmış Bir Hükümsüzlük Davasının Mevcut Olması  178
C. Ceza Mahkemesi Kararının Bekletici Mesele Yapılıp Yapılmayacağı Hususu  178
VIII. MARKA HAKKINA TECAVÜZDEN KAYNAKLANAN DAVALARDA KULLANMAMA DEF’İ  179
Sonuç  183
Kaynakça  191
Kavram Dizini  201
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024