Küreselleşme, göç hareketleri, aile yapısındaki değişiklikler, teknoloji ile birlikte geleceğin daha hızlı gelmesi, yaşlanan nüfus, çevre sorunları vs. arasında kalmış olan günümüz okulları, çevresindeki bu değişimlere uyum sağlamakta zorlanıyor. Yeni Nesil Okul "Araştıran Okul"; bireysel ve kurumsal kapasitesini kendi dinamikleriyle geliştirebilen, karmaşık ve dinamik çevre koşulları nedeniyle oluşabilecek türbülanslara dayanıklı, esnek, araştırma becerisine sahip, saydam ve hesap verebilir okuldur.
Kitabın alanında yazılmış diğer kitaplardan en önemli farkı; yalnızca bir konuya değil, bütüncül olarak bir okula odaklanmasıdır. Burada amaç okula bir sistem olarak yaklaşıp okulun bütün süreçlerini yeniden inşa etme ve zamanla kendi dönüşümünü gerçekleştirebilecek okulu okurla birlikte oluşturabilmektir. Kitap okurun zihninde okulla ilgili karmaşa ve yaratıcı gerginlik oluşturabilirse amacına ulaşmış olarak kabul edilebilir. Kavram, terim ve felsefe olmadan inşa edilen okul yalnızca taş ve demirden ibarettir. Öncelikle okulu kavramlarla, terimlerle, eğitim felsefesi ile zihnimizde inşa etmemiz gerekir.
Kitapta; mevcut okul ve "Yeni Nesil Okul", "Araştıran Okul" karşılaştırması, öğrenme süreçleri ve okul liderliği, matematik, STEM (FeTeMM) eğitimi, ana dil ve yabancı dil öğrenimde yeni uygulamalar, öğrenme süreçlerine katılım, öğretmen liderliği ve yeni nesil okulun denetiminde yeni yaklaşımlar içerikli bölümlerle karşılaşacaksınız.
(Tanıtım Bülteninden)
Barkod: 9786059831819
|
Yayın Tarihi: Kasım 2016 |
Baskı Sayısı: 1
|
Ebat: 16x24 |
Sayfa Sayısı: 318
|
Yayınevi: Eğitim Yayınevi
|
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
|
Dili:
Türkçe |
Ekler:
-
|
|