Emek, üretimin her şeklinde kritik bir araç olmuştur. Gelinen noktada kurumlar için ürün ya da hizmetin sunumunda ya da satılmasında çalışanın bedensel ve zihinsel katkısının yanında duygularının da işin içinde olmasına gerek duyulmaktadır. Kurumlar çalışanlardan belirledikleri kurallar çerçevesinde müşterilerle etkileşim sırasında duygusal emek sergilemesini beklemektedir. İçinde bulunduğumuz dönemde dijitalleşme ile müşterilerle birçok kanalda buluşabilen kurumların ve müşterilerin belki de her zamankinden daha çok duygusal emeğe ihtiyacı bulunmaktadır.
Duygusal emek sergilenmesinin çalışanlar, kurumlar ve müşteriler açısından olumlu ya da olumsuz sonuçları vardır. Kitapta bu sonuçlarla birlikte çalışan ve kurum başarısı için pek çok bilim dalının konusu haline gelen kişilik, örgütsel güven, örgütsel bağlılık, tükenmişlik, işten ayrılma niyeti, personel güçlendirme, stres incelenerek duygusal emek gösterimi ile ilişkilerine "Güçlendirilmiş Duygusal Emek" (GDE) için yer verilmiştir.
Konu Başlıkları
Duygusal Emek
Duygusal Emekle İlgili Temel Yaklaşımlar
Duygusal Emeğin Öncülleri: Bireysel ve Örgütsel Faktörler