Çocuklar doğal bir merak ve keşfetme duygusu ile dünyaya gelirler. Yaşamın erken dönemlerinde tat alma, dokunma, görme, işitme, koklama duyularıyla keşiflerini çeşitlendirirler. Günlük yaşam deneyimleri çocuklara dünyayı algılama, tanıma ve anlamlandırmaya yönelik sayısız fırsatlar sunar. Çocuk her yeni etkinliğinde var olan bilgilerini kullanarak yeni bilgiler oluşturmaya, gerektiğinde bilgileri değiştirip yeniden yapılandırmaya çalışarak keşifler sürecini aktif bir şekilde sürdürür. Fen bilimleri ya da fen alanı insanoğlunun doğayı anlama gayretlerinin bir ürünü olarak tanımlanmaktadır ve doğadaki her olay fen alanının konusunu oluşturur. Fen günlük yaşamımızın bir parçasıdır. Okul öncesi dönemde fen alanına yönelik çalışmalar, çocuklar için anlamlı hale getirilerek ve günlük yaşamla ilişkilendirilerek fen eğitimine bir başlangıç oluşturur.