Simülasyonlar, öğrencilerin pasif bir şekilde bilgiyi tüketmelerinden ziyade, etkileşimli öğrenme deneyimleri aracılığıyla konuları daha derinlemesine anlamalarını sağlar. Simülasyonlar, uluslararası ilişkilerin karmaşıklığını ve gerçek dünya sorunlarına karşı karar verme süreçlerini anlama konusunda öğrencilere benzersiz bir fırsat sunarken aktif öğrenme yöntemi olarak öğrencilerin katılımı ve etkileşimi üzerinden öğrenme deneyimlerini zenginleştirir.
Simülasyonlarla Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi, Türkiye'de yükseköğretim seviyesinde uluslararası ilişkiler ve siyaset bilimi öğretiminde simülasyonların etkili kullanımına dair özgün bir bakış açısı sunuyor. Uluslararası ilişkiler teorileri, uyuşmazlık analizi, uluslararası örgütlerin işleyişi, siyasi tarih uygulamaları ve karşılaştırmalı siyaset gibi konuları içeren geniş bir yelpazede simülasyon uygulamış akademisyenlerin katkılarıyla şekillenen kitap, öğrenci merkezli öğretim yöntemlerinin, bilgiyi gerçek dünya bağlamında kavrama ve uygulama becerisi kazandırma konusundaki kritik önemini vurguluyor. Kitapta yer verilen örnekler, farklı akademisyenlerin gözünden simülasyonların hazırlık, uygulama ve değerlendirme aşamalarına dair bir seçki sunarken kitap, uluslararası ilişkiler ve siyaset bilimi öğretiminde simülasyonların uygulanmasına dair bir kılavuz niteliği taşıyor.
Konu Başlıkları
| Uluslararası İlişkilerde Bir Öğretim–Öğrenim Aracı Olarak Simülasyonlar Selin Türkeş Kılıç – Damla Cihangir–Tetik |
| Uluslararası İlişkiler Eğitiminde Katılımlı ve Aktif Öğrenme Teknikleri: Örnekler, Farklı Tasarımlar ve Uygulama Alanları, İsmail Er Kam Sula |
| İkinci Kısım Uluslararası Örgütler |
| AB Kurumlarında Uluslar Üstü ve Hükümetler Arası Karar Alma Süreçleri: Olağan Yasama Süreci ve AB Konseyi Simülasyonları, Selin Türkeş–Kılıç – Kıral Ataç |
| İstihdam, Sosyal Politika, Sağlık ve Tüketici İşleri Konseyi Yapılandırmasına (EPSCO) Simülasyon Tekniği Uygulanması, Rahime Süleymanoğlu–Kürüm |
| Model Birleşmiş Milletler (Mun) Simülasyonu Dersi Tasarımı ve Uygulaması, Damla Cihangir–Tetik |
| NATO'da Yeni Dönem: Geleceğin Savaşları Bağlamında Savaş Oyunları ve Simülasyon, Suat Dönmez |
| Üçüncü Kısım Uluslararası İlişkiler Teorileri, Uyuşmazlık Analizi ve Tarih Uygulamaları |
| Tarihsel Uluslararası İlişkiler Pedagojisine Batı Dışından Bakmak: Anadolu Beylikleri Simülasyonu, Seçkin Barış Gülmez |
| Uyuşmazlık Analizi ve Çözümü Yetkinlikleriyle Simülasyon Kullanımı, Meltem Ersoy |
| Savaş ve Çatışma Üzerine Simülasyon Uygulamaları, Baturay Yurtbay |
| Disiplinler Arası Derslerde Simülasyon Oyunlarının Kullanılması: Uluslararası İlişkiler ve Tarih Öğretiminde Etkin Eğitim Yöntemleri, Aylin Ece Çiçek |
| Dördüncü Kısım Siyaset Bitimi Uygulamaları |
| Kırılgan Demokrasilerde Dönüşüm: Anayasal Değişim ve Referandum Süreci Simülasyonu, Yüksel Alper Ecevit – Şeyma Cengiz |
| Soğuk Savaş Sonrası Türkiye'de Siyasal Hayat: 1991 Genel Seçimleri, Murat Arslan |
| Beşinci Kısım Öğrenenlerin Perspektifi |
| Simülasyonlarda Öğrenci Deneyimleri ve İyi Uygulama Örneği Olarak Model Birleşmiş Milletler, Ege Sürek – Beril Pamir |