Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Bakım Planlaması
Koruyucu Bakım – Kestirimci Bakım – Güvenilirlik
Eylül 2020 / 4. Baskı / 272 Syf.
Fiyatı: 250.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 Baskı Tarih Fiyatı İndirimli
 3. Şubat 2017 32.50 TL 27.90 TL (%14) Sepete Ekle
 2. Mart 2015 19.00 TL 14.90 TL (%22) Sepete Ekle
 1. Kasım 2007 15.50 TL -      Sepete Ekle
   

Gözden geçirilmiş 4. baskısını yapan kitap, yazarın farklı üniversitelerin endüstri mühendisliği bölümlerinde lisans seviyesinde uzun yıllar anlattığı "Bakım Planlaması" derslerinin notlarından, çeşitli kaynaklarda yer alan problemlerden ve özel sektördeki uygulamalarından sağlanan örneklerden oluşmuştur.

Günümüz iş dünyasında "Bakım Planlaması" imalat hatlarındaki çeşitli etkenlerden dolayı ortaya çıkan arızaların en aza indirilmesi için gerçekleştirilen önemli bir faaliyettir. Bilhassa sürekli çalışan proses tipi imalat sistemlerinde ve ileri teknoloji ürünü otomatik tezgahların yer aldığı sektörlerde yatırım maliyetleri çok yüksek olduğu için sistemin bir an dahi durması istenmemektedir.

Kitapta Bakım fonksiyonu, bakım politikaları anlatılmış ve bazı tipik bakım problemlerinden örnekler verilmiş, daha sonraki bölümlerde sırası ile Güvenilirlik, Yenileme modelleri ve Sonlu Kaynak Kuyruk modellerinin bakım uygulamaları ele alınmıştır. Kitap endüstri, makina, imalat mühendisliği ve işletme bölümü öğrencilerine yönelik hazırlanmış olsa da, bu alanda çalışan profesyonellere de hitap etmektedir.

Konu Başlıkları
Bakım Planlamasının İşletme İçindeki Önemi ve Organizasyonu
İşletmelerde Bakım Fonksiyonu
Üretim Sistemleri ve Bakım Politikaları
Tamir Bakım (TB) Politikası (Acil Bakım Politikası) – (Breakdown Maintenance, Corrective Maintenance)
Koruyucu Bakım (KB) Politikası (Planlı Bakım Politikası) (Preventive Maintenance)
Kestirimci Bakım (Uyarıcı Bakım) – (Predictive Maintenance) – KESB
Güvenilirlik (Reliability) ve Arıza Ölçümü
Garanti Politikalarının Analizi
Arıza Trendi (Küvet) Eğrisi Boyunca Karşılaşılan Arıza Olasılık Dağılımları
Faiz Oranının Sıfırdan Büyük Olduğu Yenileme Karar Modelleri
Mevcut ve Yeni Makinelerde Ekonomik Ömür
Sonlu Kaynaklı Bekleme Hattı (Bakım) Modelleri
Bakım Planlamasında Simulasyon Uygulamaları
Barkod: 9789750261077
Yayın Tarihi: Eylül 2020
Baskı Sayısı:  4
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 272
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Temel Kavramlar  6
Bölüm I
BAKIM PLANLAMASININ İŞLETME İÇİNDEKİ ÖNEMİ VE ORGANİZASYONU
1.1. İşletmelerde Bakım Fonksiyonu  13
1.2. Üretim Sistemleri  14
1.3. Tamir Bakım Faaliyetlerinin Önemi ve Üretime Etkisi  18
1.4. Tamir–Bakım Faaliyetlerinin Organizasyonu, İşgücü Nitelikleri ve Prosedürü  20
1.5. Tamir Bakım Faaliyetlerinin Kontrolü  25
EK 1: Meslek Standartları Komisyonu (MSK) Tarafından Hazırlanan Mekanik – Bakım Onarımcının Meslek Standardı  29
EK 2: TB Prosedürünün Örnek Olaya Uyarlanması ve Bilgisayar Ortamında K–Soft Bakım Modülü Uygulaması  34
EK 3: TB Prosedürünün Mehtap Mutfak Eşyaları A.Ş.’de Dinamo Bakım Modülü Uygulaması  48
Örnek Olay  59
SORULAR  60
Bölüm II
BAKIM POLİTİKALARI
2.1. Tamir Bakım (TB) Politikası (Acil Bakım Politikası) – (Breakdown Maintenance, Corrective Maintenance)  61
2.2. Koruyucu Bakım (KB) Politikası (Planlı Bakım Politikası): (Preventive Maintenance)  62
2.3. Tek Makine İçin Koruyucu Bakım ve Tamir Bakım Alternatifleri  64
2.4. Kestirimci Bakım (Uyarıcı Bakım) – (Predictive Maintenance) – KESB  66
2.5. Bakım Planlamasında Karşılaşılan Tipik Problemler  73
2.5.1. TB Ekip Hacminin Belirlenmesi Problemi  73
2.5.2. KB için Elde Bulundurulması Gereken Yedek Parça Sayısının Belirlenmesi Problemi  74
2.5.3. Koruyucu Bakımda KB Periyodu (Sıklığının) Belirlenmesi Problemi  75
2.5.4. Yedek Makine Kapasitesinin Belirlenmesi Problemi  77
2.5.5. Kestirimci Bakım Problemi  79
2.6. Bakım Planlamasında Yeni Trendler  81
2.6.1. Toplam Üretken (Verimli) Bakım  81
2.6.2. Toplam Üretken Bakım Örneği  85
2.6.3. Güvenilirlik Merkezli Bakım (Reliability Centred Maintenance –RCM)  89
Örnek Olay  91
SORULAR  92
PROBLEMLER  93
Bölüm III
GÜVENİLİRLİK
3.1. Güvenilirlik (Reliability)  103
3.1.1. Seri Sistem Güvenilirliği  105
3.1.2. Paralel Sistem Güvenilirliği  106
3.1.3. Yedekli Sistemlerin Güvenilirliği  107
3.1.4. Seri Sistemlerde Güvenilirlik (Eksponensiyel Model)  108
3.1.5. Paralel Sistemlerde Güvenilirlik (Eksponensiyel Model)  109
3.2. Arıza Ölçümü  111
3.2.1. Arıza Oranı  111
3.2.2. Arızalar Arası Ortalama Süre (AAOS): (MTBF: Mean Time Between Failures), Ortalama Tamir Süresi (OTS: (MTTR: Mean Time to Repair) ve Elverişlilik (Availability) Kavramları  112
3.3. Arıza Trendi Eğrisi (Bathtub Curve – Küvet eğrisi)  113
3.4. Arıza Trendi (Küvet) Eğrisi Boyunca Karşılaşılan Arıza Olasılık Dağılımları  116
3.4.1. Normal Dağılım  116
3.4.2. Eksponensiyel Dağılım  119
3.4.3. Weibull Dağılımı  127
3.5. Garanti Politikalarının Analizi  133
Örnek Olay  139
EK–4: Bazı Dağılımların Normal Dağılıma Yaklaşım Şartlarını Gösteren Özet Tablo  140
EK–5: Standart Normal Dağılım Tablosu  141
SORULAR  143
PROBLEMLER  144
Bölüm IV
BAKIM PLANLAMASINDA MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ
(Makine Yenileme Modelleri)
4.1. Faiz Oranının Sıfırdan Büyük Olduğu Yenileme Karar Modelleri  149
4.1.1. Kapasite Yetersizlik Nedeni ile Yenileme  150
4.1.2. Teknolojik Eskime (Demode Olma) Yüzünden Yenileme  152
4.1.3. Fazla Tamir–Bakım Nedeni ile Yenileme  152
4.1.4. Azalan Verimlilik Nedeni ile Yenileme  153
4.1.5. Birden Fazla Sebepten Kaynaklanan Yenileme  154
4.2. Faiz Oranının Sıfır Kabul Edildiği Durumda Optimum Yenileme Periyodunun Bulunması  155
4.3. TM Denklemlerinin Varyasyonları  157
4.4. Mevcut ve Yeni Makinelerde Ekonomik Ömür  160
4.4.1. Yeni Makinenin Ekonomik Ömrünün Belirlenmesi  161
4.4.2. Mevcut Makinenin Ekonomik Ömrünün Bulunması  162
EK–6: Faiz Faktörleri Tablosu (i=6, 8 ve 10 için)  164
Örnek Olay  167
SORULAR  168
PROBLEMLER  169
Bölüm V
BAKIM PLANLAMASINDA
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI TEKNİKLERİ
5.1. Kuyruk Sistemlerinin Tanıtılması  173
5.1.1. Bir Bekleme Hattı Sisteminin Yapısı  175
5.1.2. Tek–Kanal Bekleme Hattı Modeli  177
5.1.3. Çok Kanallı Bekleme Hattı Modeli  180
5.2. Bekleme Hatlarının Ekonomik Analizi  185
5.3. Sonlu Kaynaklı Bekleme Hattı (Bakım) Modelleri  188
5.3.1. Sonlu Kaynak Kuyruk Modeli Örnekleri  189
5.3.2. Maliyet Analizi  197
5.4. Bakım Planlamasında Simulasyon Uygulamaları  198
5.4.1. GI / G / 1 Kuyruk Sisteminin Simulasyonu  198
5.4.2. Diğer Bakım Simülasyonu Örnekleri  202
5.5. Bakım Planlamasında Markov Zincirleri  209
5.5.1. Markov Zinciri Özellikleri  211
5.5.2. Markov Zinciri Örnekleri  215
EK–7: Sonlu Kuyruk Modellerinde N=10 ve N=20 Makine için Karakteristik Değerler Tablosu  220
Örnek Olay  224
SORULAR  229
PROBLEMLER  230
BÖLÜM PROBLEMLERİNİN ÇÖZÜMLERİ
BÖLÜM 2 PROBLEM ÇÖZÜMLERİ  239
BÖLÜM 3 PROBLEM ÇÖZÜMLERİ  252
BÖLÜM 4 PROBLEM ÇÖZÜMLERİ  257
BÖLÜM 5 PROBLEM ÇÖZÜMLERİ  261
Yararlanılan Kaynaklar  269
 


Murat Çevikbaş
Ocak 2024
310.00 TL
Sepete Ekle
M. Revan Özkale Atıcıoğlu
Şubat 2022
420.00 TL
Sepete Ekle
Gönül Yenersoy
Ekim 2021
450.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Temel Kavramlar  6
Bölüm I
BAKIM PLANLAMASININ İŞLETME İÇİNDEKİ ÖNEMİ VE ORGANİZASYONU
1.1. İşletmelerde Bakım Fonksiyonu  13
1.2. Üretim Sistemleri  14
1.3. Tamir Bakım Faaliyetlerinin Önemi ve Üretime Etkisi  18
1.4. Tamir–Bakım Faaliyetlerinin Organizasyonu, İşgücü Nitelikleri ve Prosedürü  20
1.5. Tamir Bakım Faaliyetlerinin Kontrolü  25
EK 1: Meslek Standartları Komisyonu (MSK) Tarafından Hazırlanan Mekanik – Bakım Onarımcının Meslek Standardı  29
EK 2: TB Prosedürünün Örnek Olaya Uyarlanması ve Bilgisayar Ortamında K–Soft Bakım Modülü Uygulaması  34
EK 3: TB Prosedürünün Mehtap Mutfak Eşyaları A.Ş.’de Dinamo Bakım Modülü Uygulaması  48
Örnek Olay  59
SORULAR  60
Bölüm II
BAKIM POLİTİKALARI
2.1. Tamir Bakım (TB) Politikası (Acil Bakım Politikası) – (Breakdown Maintenance, Corrective Maintenance)  61
2.2. Koruyucu Bakım (KB) Politikası (Planlı Bakım Politikası): (Preventive Maintenance)  62
2.3. Tek Makine İçin Koruyucu Bakım ve Tamir Bakım Alternatifleri  64
2.4. Kestirimci Bakım (Uyarıcı Bakım) – (Predictive Maintenance) – KESB  66
2.5. Bakım Planlamasında Karşılaşılan Tipik Problemler  73
2.5.1. TB Ekip Hacminin Belirlenmesi Problemi  73
2.5.2. KB için Elde Bulundurulması Gereken Yedek Parça Sayısının Belirlenmesi Problemi  74
2.5.3. Koruyucu Bakımda KB Periyodu (Sıklığının) Belirlenmesi Problemi  75
2.5.4. Yedek Makine Kapasitesinin Belirlenmesi Problemi  77
2.5.5. Kestirimci Bakım Problemi  79
2.6. Bakım Planlamasında Yeni Trendler  81
2.6.1. Toplam Üretken (Verimli) Bakım  81
2.6.2. Toplam Üretken Bakım Örneği  85
2.6.3. Güvenilirlik Merkezli Bakım (Reliability Centred Maintenance –RCM)  89
Örnek Olay  91
SORULAR  92
PROBLEMLER  93
Bölüm III
GÜVENİLİRLİK
3.1. Güvenilirlik (Reliability)  103
3.1.1. Seri Sistem Güvenilirliği  105
3.1.2. Paralel Sistem Güvenilirliği  106
3.1.3. Yedekli Sistemlerin Güvenilirliği  107
3.1.4. Seri Sistemlerde Güvenilirlik (Eksponensiyel Model)  108
3.1.5. Paralel Sistemlerde Güvenilirlik (Eksponensiyel Model)  109
3.2. Arıza Ölçümü  111
3.2.1. Arıza Oranı  111
3.2.2. Arızalar Arası Ortalama Süre (AAOS): (MTBF: Mean Time Between Failures), Ortalama Tamir Süresi (OTS: (MTTR: Mean Time to Repair) ve Elverişlilik (Availability) Kavramları  112
3.3. Arıza Trendi Eğrisi (Bathtub Curve – Küvet eğrisi)  113
3.4. Arıza Trendi (Küvet) Eğrisi Boyunca Karşılaşılan Arıza Olasılık Dağılımları  116
3.4.1. Normal Dağılım  116
3.4.2. Eksponensiyel Dağılım  119
3.4.3. Weibull Dağılımı  127
3.5. Garanti Politikalarının Analizi  133
Örnek Olay  139
EK–4: Bazı Dağılımların Normal Dağılıma Yaklaşım Şartlarını Gösteren Özet Tablo  140
EK–5: Standart Normal Dağılım Tablosu  141
SORULAR  143
PROBLEMLER  144
Bölüm IV
BAKIM PLANLAMASINDA MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ
(Makine Yenileme Modelleri)
4.1. Faiz Oranının Sıfırdan Büyük Olduğu Yenileme Karar Modelleri  149
4.1.1. Kapasite Yetersizlik Nedeni ile Yenileme  150
4.1.2. Teknolojik Eskime (Demode Olma) Yüzünden Yenileme  152
4.1.3. Fazla Tamir–Bakım Nedeni ile Yenileme  152
4.1.4. Azalan Verimlilik Nedeni ile Yenileme  153
4.1.5. Birden Fazla Sebepten Kaynaklanan Yenileme  154
4.2. Faiz Oranının Sıfır Kabul Edildiği Durumda Optimum Yenileme Periyodunun Bulunması  155
4.3. TM Denklemlerinin Varyasyonları  157
4.4. Mevcut ve Yeni Makinelerde Ekonomik Ömür  160
4.4.1. Yeni Makinenin Ekonomik Ömrünün Belirlenmesi  161
4.4.2. Mevcut Makinenin Ekonomik Ömrünün Bulunması  162
EK–6: Faiz Faktörleri Tablosu (i=6, 8 ve 10 için)  164
Örnek Olay  167
SORULAR  168
PROBLEMLER  169
Bölüm V
BAKIM PLANLAMASINDA
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI TEKNİKLERİ
5.1. Kuyruk Sistemlerinin Tanıtılması  173
5.1.1. Bir Bekleme Hattı Sisteminin Yapısı  175
5.1.2. Tek–Kanal Bekleme Hattı Modeli  177
5.1.3. Çok Kanallı Bekleme Hattı Modeli  180
5.2. Bekleme Hatlarının Ekonomik Analizi  185
5.3. Sonlu Kaynaklı Bekleme Hattı (Bakım) Modelleri  188
5.3.1. Sonlu Kaynak Kuyruk Modeli Örnekleri  189
5.3.2. Maliyet Analizi  197
5.4. Bakım Planlamasında Simulasyon Uygulamaları  198
5.4.1. GI / G / 1 Kuyruk Sisteminin Simulasyonu  198
5.4.2. Diğer Bakım Simülasyonu Örnekleri  202
5.5. Bakım Planlamasında Markov Zincirleri  209
5.5.1. Markov Zinciri Özellikleri  211
5.5.2. Markov Zinciri Örnekleri  215
EK–7: Sonlu Kuyruk Modellerinde N=10 ve N=20 Makine için Karakteristik Değerler Tablosu  220
Örnek Olay  224
SORULAR  229
PROBLEMLER  230
BÖLÜM PROBLEMLERİNİN ÇÖZÜMLERİ
BÖLÜM 2 PROBLEM ÇÖZÜMLERİ  239
BÖLÜM 3 PROBLEM ÇÖZÜMLERİ  252
BÖLÜM 4 PROBLEM ÇÖZÜMLERİ  257
BÖLÜM 5 PROBLEM ÇÖZÜMLERİ  261
Yararlanılan Kaynaklar  269
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024