Bu eser, eğitim sistemleri hakkında, karşılaştırmalı olarak bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. Karşılaştırmada amaç; benzerlik ya da ayrılıkları göstermek yanında açıklamak, ikna etmek, bilgilendirmek ve yararlanmaktır. Dolayısıyla bu esere konu edilen ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması, anlamlı ve önemlidir.
Ülke eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı incelemesinde "amaç ve politika", "yapılanma" ve "işleme–yönetim ya da süreç" ölçütleri esas alınmıştır. Kitabın, AB uyum sürecinde Türk Eğitim Sisteminin yeniden yapılandırılması ve geliştirilmesi çalışmalarınıda katkı getirmesi beklenmektedir.
Kitapta inceleme konusu edilen 23 ülke şunlardır: Türkiye, A.B.D. , Almanya, Avusturya, Belçika, Danimarka, Endonezya, Fransa, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, İrlanda, İspanya, İtalya, Japonya, Kanada, Küba, Lüksemburg, Mısır, Özbekistan, Polonya, Rusya, Uganda.
Konu Başlıkları
| Türk Eğitim Sistemi |
| Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi |
| Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi |
| Avusturya Eğitim Sistemi |
| Belçika Eğitim Sistemi |
| Danimarka Eğitim Sistemi |
| Endonezya Eğitim Sistemi |
| Fransa Eğitim Sistemi |
| Güney Afrika Cumhuriyeti Eğitim Sistemi |
| Güney Kore Eğitim Sistemi |
| Hindistan Eğitim Sistemi |
| İrlanda Eğitim Sistemi |
| İspanya Eğitim Sistemi |
| İtalya Eğitim Sistemi |
| Japonya Eğitim Sistemi |
| Kanada Eğitim Sistemi |
| Küba Eğitim Sistemi |
| Lüksemburg Eğitim Sistemi |
| Mısır Arap Cumhuriyeti Eğitim Sistemi |
| Özbekistan Cumhuriyeti Eğitim Sistemi |
| Polonya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi |
| Rusya Eğitim Sistemi |
| Uganda Cumhuriyeti Eğitim Sistemi |