Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Marka Hukukunda Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD) Kararları ve Yorumu
Konularına İlişkin Kararlar ve Yorumları
Temmuz 2024 / 3. Baskı / 160 Syf.
Fiyatı: 290.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 Baskı Tarih Fiyatı İndirimli
 2. Eylül 2021 285.00 TL 145.00 TL (%49) Sepete Ekle
 1. Ocak 2020 48.00 TL 29.90 TL (%38) Sepete Ekle
   

Marka tescili, her ülkede öncesi ve sonrasında takip gerektiren farklı uygulamalara konu olsa da genel ilkeleri değişmeyen bir kavramdır. Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABDA) kararları, bu alandaki genel ilkelerle ilgili önemli saptamalar içeren bilgi kaynaklarıdır. Bu kitapta, Türkiye'deki uygulamalara da etkisi olan özellikle belirli konulara yönelik bu kararlardan örnekler ve bunlara ilişkin yorumlar yer almaktadır.

Kitapta yer alan örnekler, halen patent ve marka vekili, fikri mülkiyet haklarıyla ilgili bilirkişi, yeminli tercüman, yurtiçi ve yurtdışında SQL, yazılım, veri madenciliği, veritabanı yönetimi ve fikri haklarla ilgili yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışan yazarın, on beş yıldır devam eden araştırma ve çalışmalarının sonucu olup, güncel kararların yanı sıra güncel kararlarda hala referans gösterilen ve bu kararlara temel oluşturan eski kararlara da yer verilmiştir.

Kitap bu baskısında, yeni kararlarla genişletilerek güncellenmiştir.

Konu Başlıkları
Mutlak Red Nedenleri
Nispi Red Nedenleri
Yaygın Ad Haline Gelmiş Markalar
Markanın Kullanılması
Barkod: 9789750293504
Yayın Tarihi: Temmuz 2024
Baskı Sayısı:  3
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 160
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
İçindekiler  7
1. SMK / TÜZÜK / DİREKTİF KARŞILAŞTIRMALI TABLO  11
2. MUTLAK RED NEDENLERİNE İLİŞKİN ÖRNEK KARAR VE YORUMLAR  13
2.1. AYIRT EDİCİLİK VE TANIMLAYICILIK  13
2.1.1. Farklı Dildeki Kelimelerin Tescil Edilebilme Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  15
2.1.2. Tanımlayıcı İbarelerin Tescil Edilebilme Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  16
2.1.3. Tanımlayıcı Kelimelerin Birleşiminden Oluşan Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  22
2.1.4. Yer Adlarıyla İlgili Örnek Karar ve Saptamalar (C–108/97)  25
2.1.5. Ayırt Edicilikle İlgili Bazı Temel Saptamalar  27
2.1.6. Sloganların Tesciline İlişkin Saptamalar  28
2.1.7. Geleneksel Olmayan Markalarla İlgili Örnek Karar ve Saptamalar  29
2.1.7.1. Üç Boyutlu Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–450/09)  30
2.1.7.2. Pozisyon Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑547/08)  33
2.1.7.3. Pozisyon Markasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑223/18 P)  35
2.1.7.4. Pozisyon Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑163/16)  36
2.1.7.5. Renk Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑101/15 ve T‑102/15)  38
2.2. KULLANIM İLE KAZANILAN AYIRT EDİCİLİK  44
2.2.1. Kullanım Sonucu Ayırt Edicilik Kazanmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑307/17)  44
2.3. YANILTICI MARKALAR  52
2.3.1. Yanıltıcı Olmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–248/05)  54
2.3.2. Yanıltıcı Olmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–682/17)  55
2.3.3. Yanıltıcı Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–844/16)  56
2.4. MALIN ŞEKLİ VE DİĞER ÖZELLİKLERİNİ İÇEREN MARKALAR  58
2.4.1. 7(1)(e)(iii) Maddesi ile İlgili Değişikliğe İlişkin Örnek Ön Karar ve Saptamalar (C‑21/18 ön karar)  59
3. NİSPİ RED NEDENLERİNE İLİŞKİN ÖRNEK KARAR VE YORUMLAR  63
3.1. FARKLI KELİME – BENZER GENEL İZLENİM  63
3.1.1. Farklı Kelime–Benzer Genel İzlenime İlişkin Örnek Kararlar ve Saptamalar (C–498/07 P)  65
3.2. BİR ARADA VAR OLMA  67
3.2.1. Bir Arada Var Olma Kavramına İlişkin Örnek Kararlar ve Saptamalar  70
3.3. KÖTÜ NİYET  72
3.3.1. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  73
3.3.2. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–529/07)  74
3.3.3. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑104/18)  79
3.3.4. Alan Adı ve Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C – 569/08)  81
3.3.5. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑663/19)  83
3.3.6. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–371/18)  85
3.4. ZAYIF MARKALAR VE KARIŞTIRILMA OLASILIĞI  87
3.4.1. EUIPO Ortak Bildirgesi  90
3.4.2. Zayıf Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–99/18 P)  93
3.4.3. Zayıf Markanın Özelliklerine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑194/17 P)  94
3.5. TANINMIŞLIK  96
3.5.1. Tanınmışlığa İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  101
3.5.2. Tanınmışlığa İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑505/17 P)  103
3.6. TESCİLSİZ MARKALAR  105
3.6.1. Tescilsiz Markanın Koruma Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  106
3.7. KARIŞTIRILMA OLASILIĞI  108
3.7.1. Yakın Anlamları Olan Markaların Karıştırılma Olasılığı (C–251/95)  109
3.7.2. Önceki Markanın Yüksek Ayırt Ediciliği Olması Halinde Karıştırılma Olasılığı (C–39/97)  111
3.7.3. İşitsel Benzerliğin Varlığı Halinde Karıştırılma Olasılığı (C–342/97)  112
3.7.4. İlişkilendirilme Olasılığı Nedeniyle Karıştırılma Olasılığının Varsayılamayacağı (C–425/98)  114
2.7.5. Karıştırılma Olasılığıyla İlgili Bazı Örnekler  118
2.7.6. Karıştırılma Olasılığıyla İlgili Bazı Temel Saptamalar  120
4. MUTLAK VE NİSPİ RED NEDENLERİ DIŞINDA ÇEŞİTLİ KONULARA İLİŞKİN ÖRNEK KARAR VE YORUMLAR  131
4.1. YAYGIN AD HALİNE GELMİŞ MARKALAR  131
4.1.1. Yaygın Ad Haline Gelmiş Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C–371/02)  133
4.2. MARKANIN KULLANILMASI  136
4.2.1. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑223/18 P)  139
4.2.2. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑194/17 P)  140
4.2.3. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑143/19 P)  142
4.3. REFERANSLI KULLANIM İSTİSNASI  144
4.3.1 Referanslı Kullanım İstisnasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑361/22)  145
4.3.2. Referanslı Kullanım İstisnasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C–684/19)  146
4.3.3. Referanslı Kullanım İstisnasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C–179/15)  148
4.3.4. Referanslı Kullanım İstisnasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑334/22)  150
4.4. MARKA İ̇HLALİ̇ DAVALARINDA ÇEVRİ̇Mİ̇Çİ̇ PLATFORMLARIN SORUMLULUĞU  152
4.4.1 Çevrimiçi Platformların Sorumluluğuna İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–567/18)  153
4.5. GÜNCEL GELİŞME VE BEKLENTİLER: TÜRKPATENT’İN İPTAL YETKİSİ  155
4.6. GENEL DEĞERLENDİRME  156
Kavramlar Dizini  159
 


Ceren Akgün Çelik
Temmuz 2024
280.00 TL
Sepete Ekle
Meryem Işıl Erdem Barış
Haziran 2024
320.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
İçindekiler  7
1. SMK / TÜZÜK / DİREKTİF KARŞILAŞTIRMALI TABLO  11
2. MUTLAK RED NEDENLERİNE İLİŞKİN ÖRNEK KARAR VE YORUMLAR  13
2.1. AYIRT EDİCİLİK VE TANIMLAYICILIK  13
2.1.1. Farklı Dildeki Kelimelerin Tescil Edilebilme Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  15
2.1.2. Tanımlayıcı İbarelerin Tescil Edilebilme Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  16
2.1.3. Tanımlayıcı Kelimelerin Birleşiminden Oluşan Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  22
2.1.4. Yer Adlarıyla İlgili Örnek Karar ve Saptamalar (C–108/97)  25
2.1.5. Ayırt Edicilikle İlgili Bazı Temel Saptamalar  27
2.1.6. Sloganların Tesciline İlişkin Saptamalar  28
2.1.7. Geleneksel Olmayan Markalarla İlgili Örnek Karar ve Saptamalar  29
2.1.7.1. Üç Boyutlu Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–450/09)  30
2.1.7.2. Pozisyon Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑547/08)  33
2.1.7.3. Pozisyon Markasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑223/18 P)  35
2.1.7.4. Pozisyon Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑163/16)  36
2.1.7.5. Renk Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑101/15 ve T‑102/15)  38
2.2. KULLANIM İLE KAZANILAN AYIRT EDİCİLİK  44
2.2.1. Kullanım Sonucu Ayırt Edicilik Kazanmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑307/17)  44
2.3. YANILTICI MARKALAR  52
2.3.1. Yanıltıcı Olmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–248/05)  54
2.3.2. Yanıltıcı Olmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–682/17)  55
2.3.3. Yanıltıcı Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–844/16)  56
2.4. MALIN ŞEKLİ VE DİĞER ÖZELLİKLERİNİ İÇEREN MARKALAR  58
2.4.1. 7(1)(e)(iii) Maddesi ile İlgili Değişikliğe İlişkin Örnek Ön Karar ve Saptamalar (C‑21/18 ön karar)  59
3. NİSPİ RED NEDENLERİNE İLİŞKİN ÖRNEK KARAR VE YORUMLAR  63
3.1. FARKLI KELİME – BENZER GENEL İZLENİM  63
3.1.1. Farklı Kelime–Benzer Genel İzlenime İlişkin Örnek Kararlar ve Saptamalar (C–498/07 P)  65
3.2. BİR ARADA VAR OLMA  67
3.2.1. Bir Arada Var Olma Kavramına İlişkin Örnek Kararlar ve Saptamalar  70
3.3. KÖTÜ NİYET  72
3.3.1. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  73
3.3.2. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–529/07)  74
3.3.3. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑104/18)  79
3.3.4. Alan Adı ve Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C – 569/08)  81
3.3.5. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑663/19)  83
3.3.6. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–371/18)  85
3.4. ZAYIF MARKALAR VE KARIŞTIRILMA OLASILIĞI  87
3.4.1. EUIPO Ortak Bildirgesi  90
3.4.2. Zayıf Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–99/18 P)  93
3.4.3. Zayıf Markanın Özelliklerine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑194/17 P)  94
3.5. TANINMIŞLIK  96
3.5.1. Tanınmışlığa İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  101
3.5.2. Tanınmışlığa İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑505/17 P)  103
3.6. TESCİLSİZ MARKALAR  105
3.6.1. Tescilsiz Markanın Koruma Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  106
3.7. KARIŞTIRILMA OLASILIĞI  108
3.7.1. Yakın Anlamları Olan Markaların Karıştırılma Olasılığı (C–251/95)  109
3.7.2. Önceki Markanın Yüksek Ayırt Ediciliği Olması Halinde Karıştırılma Olasılığı (C–39/97)  111
3.7.3. İşitsel Benzerliğin Varlığı Halinde Karıştırılma Olasılığı (C–342/97)  112
3.7.4. İlişkilendirilme Olasılığı Nedeniyle Karıştırılma Olasılığının Varsayılamayacağı (C–425/98)  114
2.7.5. Karıştırılma Olasılığıyla İlgili Bazı Örnekler  118
2.7.6. Karıştırılma Olasılığıyla İlgili Bazı Temel Saptamalar  120
4. MUTLAK VE NİSPİ RED NEDENLERİ DIŞINDA ÇEŞİTLİ KONULARA İLİŞKİN ÖRNEK KARAR VE YORUMLAR  131
4.1. YAYGIN AD HALİNE GELMİŞ MARKALAR  131
4.1.1. Yaygın Ad Haline Gelmiş Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C–371/02)  133
4.2. MARKANIN KULLANILMASI  136
4.2.1. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑223/18 P)  139
4.2.2. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑194/17 P)  140
4.2.3. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑143/19 P)  142
4.3. REFERANSLI KULLANIM İSTİSNASI  144
4.3.1 Referanslı Kullanım İstisnasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑361/22)  145
4.3.2. Referanslı Kullanım İstisnasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C–684/19)  146
4.3.3. Referanslı Kullanım İstisnasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C–179/15)  148
4.3.4. Referanslı Kullanım İstisnasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑334/22)  150
4.4. MARKA İ̇HLALİ̇ DAVALARINDA ÇEVRİ̇Mİ̇Çİ̇ PLATFORMLARIN SORUMLULUĞU  152
4.4.1 Çevrimiçi Platformların Sorumluluğuna İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–567/18)  153
4.5. GÜNCEL GELİŞME VE BEKLENTİLER: TÜRKPATENT’İN İPTAL YETKİSİ  155
4.6. GENEL DEĞERLENDİRME  156
Kavramlar Dizini  159
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024