Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Kapsamında
Bireysel Başvuru Usulü
Eylül 2024 / 1. Baskı / 305 Syf.
Fiyatı: 490.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Avrupa Konseyi'nin kurucu üyelerinden biri olan Ülkemizin, 28 Ocak 1987 tarihinde Avrupa insan Hakları Sözleşmesi kapsamında bireysel başvuru hakkını tanımasıyla, Avrupa insan Hakları Mahkemesi adeta iç hukukumuzun bir parçası haline gelmiş, böylece bireyler olağan iç hukuk yollarını tükettikten sonra, uluslararası bir mahkeme olan AİHM'e de başvurma imkânı elde ederek, şikâyetlerinin bu Mahkeme tarafından da incelenmesini sağlamaya başlamışlardır.

2010 yılında yapılan Anayasa reformuyla, Anayasada güvence altına alınan temel hak ve özgürlüklerden, Avrupa insan Hakları Sözleşmesi kapsamındaki herhangi birinin kamu gücü tarafından ihlal edildiği iddiasıyla Anayasa Mahkemesine bireysel başvuru imkânı getirilmiştir. Böylelikle pozitif hukukun en üst normu tarafından temel hak ve özgürlüklerin korunması bakımından Sözleşme'ye önemli bir rol verilmiştir.

Bütün bu gelişmelere rağmen Avrupa insan Hakları Mahkemesi'nin resmi dilinin İngilizce ve Fransızca olması, kıta Avrupası hukuk sisteminden ziyade Anglosakson (common law) hukuk sisteminin parametrelerine göre işlemesi nedeniyle ülkemiz hukukçuları tarafından sistem ve işleyişi açısından anlaşılabilirlik hala güncel bir sorun olarak devam etmektedir. Zira bir taraftan kararların birinci derece muhatabı olan yargı mensupları, avukatlar ve akademisyenlerin yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaması, özellikle de hukuk İngilizcesi ya da Fransızcası eksikliği, diğer yandan AİHM'in davaları inceleme ve karar verme yöntemi hakkında bilgi eksikliği ya da farklılığı, söz konusu anlaşılabilirlik sorununun devam etmesinin en önemli sebepleri olarak görülmektedir.

Kitap, yazarın on yıllık insan Hakları Dairesi Başkanı olarak, tecrübe ve bilgi birikiminin bir ürünüdür. Bireysel başvuruların hazırlanması ve sunulmasından, başvuruların Mahkeme tarafından incelenmesi ve sonuçlandırılmasına kadar tüm aşamalar kitapta ele alınmıştır. Kararların icrasına ise kısaca değinilmiştir. Böylelikle bireysel başvuru usulü, hukuki yönleri itibariyle ayrıntılı bir şekilde incelenerek sistem olduğu gibi ortaya konulmaya çalışılmış ve akademisyenler ile hâkim, savcı, avukat ve tüm hukukçular bakımından bütünsel ve işlevsel olarak daha anlaşılabilir hale getirilmeye çalışılmıştır.

Konu Başlıkları
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Diğer Sözleşme Organları
Bireysel Başvuru Usulünün Kaynakları, Temel İlkeler İle Sözleşmeye Çekince ve Derogasyon Beyanları
Bireysel Başvuruların Yapılması ve Yazı İşleri Müdürlüğü Tarafından Yapılacak İşlemler
Kabul Edilebilirlik Kriterleri
Başvuruların Mahkeme Tarafından İncelenmesi
Kararlar, Adli Tazmin ve İstişari Görüşler
Barkod: 9789750295096
Yayın Tarihi: Eylül 2024
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 305
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Yazar Hakkında  9
Kısaltmalar  19
Giriş
I. AVRUPA KONSEYİ  21
II. AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ  22
III. KAPSAM  27
Birinci Bölüm
AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ VE
DİĞER SÖZLEŞME ORGANLARI
I. GENEL OLARAK  29
II. AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ  30
A. Genel Kurul  32
B. İdari Birimler  33
1. Mahkeme Başkanı  34
2. Bölümler  35
3. Yazı İşleri Müdürlüğü  37
C. Yargısal Birimler  39
1. Büyük Daire  39
a. Genel Olarak  39
b. Büyük Daire Paneli  41
2. Daireler  42
3. Komiteler  43
4. Tek Hâkim  46
D. AİHM Hâkimleri, Davadan Çekilmesive Reddi  47
1. AİHM Hakimleri  47
a. Genel Olarak  47
b. Ad Hoc Hâkimler  50
c. Ortak Menfaat Hâkimi  52
2. Davadan Çekilmesi ve Reddi  53
a. Hâkimin Davaya Bakamayacağı Haller ve Davadan Çekilmesi  53
b. Hâkimin Reddi  55
c. Karar Verildikten Sonra Davaya Bakılamayacak Hallerin Öğrenilmesi  57
III. DİĞER SÖZLEŞME ORGANLARI  58
A. Bakanlar Komitesi  59
1. Genel Olarak  59
2. AİHM Kararlarının İcrasının Denetimi  60
3. AİHM Kararlarının İcrası Dairesi  64
B. Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi  64
1. Genel Olarak  64
2. AİHM Hâkimlerinin Seçimi  65
C. İnsan Hakları Komiseri  68
1. Genel Olarak  68
2. Başvurulara Müdahil Olma Yetkisi  69
D. Genel Sekreter  70
1. Genel Olarak  70
2. Soruşturma Yetkisi  70
3. Sözleşme’nin Tevdi Makamı  71
İkinci Bölüm
BİREYSEL BAŞVURU USULÜNÜN KAYNAKLARI,
TEMEL İLKELER İLE SÖZLEŞMEYE ÇEKİNCE VE
DEROGASYON BEYANLARI
I. BİREYSEL BAŞVURU USULÜNÜN KAYNAKLARI  73
A. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi  73
B. AİHM İçtüzüğü  73
C. Uygulama Talimatları  74
D. Mahkeme Kararları (Case–Law)  75
II. TEMEL İLKELER  76
III. ÇEKİNCE BEYANI VE DEROGASYONLAR  78
A. Genel Olarak  78
B. Çekince Beyanı  78
C. Derogasyon Beyanı  81
1. Şekli Şartları – Genel Sekretere Beyan Yükümlülüğü  83
2. Maddi Şartları  84
a. Savaş veya Ulusun Varlığını Tehdit Eden Bir Genel Tehlike Hali  84
b. Durumun Aciliyeti Kapsamında Tedbir Alma Zorunluluğu  86
c. Tedbirlerin Uluslararası Hukuktan Kaynaklanan Yükümlülüklerle Tutarlılığı  87
3. Derogasyon Kapsamına Girmeyen Haklar  88
Üçüncü Bölüm
BİREYSEL BAŞVURULARIN YAPILMASI VE YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN YAPILACAK İŞLEMLER
I. BAŞVURULARIN YAPILMASI  90
A. Başvuru Formu ve Başvurunun Yapılacağı Dil  91
B. Bireysel Başvuruların İçeriği  93
C. Başvuranın Temsili  95
D. Belgelerin Gizliliği veya Anonimlik Talepleri  97
E. Toplu Başvurular  99
1. Gruplandırılmış Başvurular  99
2. Benzer Nitelikte Başvuru Akını Olması Halinde Alınabilecek Tedbirler  99
3. Başvuruların Birleştirilmesi  100
F. Devletlerin Temsili  100
G. Yazı İşleri Müdürlüğü ile Yazışmalar  102
II. BAŞVURUNUN KAYDI VE İŞLEME KONULMAMASI  104
A. Başvurunun Kaydı  104
B. Başvurunun İşleme Konulmaması – İdari Ret Kararları  104
III. MAHKEMEYE ERİŞİM  105
A. Mahkeme Harcı Olmaması  105
B. Adli Yardım  106
IV. GEÇİCİ TEDBİRLER  108
A. Genel Olarak  108
B. Kapsam  111
C. Geçici Tedbir Talepleri  116
D. Geçici Tedbir Taleplerine İlişkin Kararlar  117
1. Karar Vermeye Yetkili Birimler  117
2. Tedbir Taleplerinin İncelenmesi  117
Dördüncü Bölüm
KABUL EDİLEBİLİRLİK KRİTERLERİ
I. USULE İLİŞKİN KABUL EDİLEBİLİRLİK KRİTERLERİ  122
A. İç Hukuk Yollarının Tüketilmesi  122
1. Amacı  124
2. Uygulanması  125
3. Usuli Hükümler  130
B. Dört Aylık Başvuru Süresi  132
1. Süre Sınırının Amacı  132
2. Süre Sınırının Başlaması  133
3. Sürenin Sona Ermesi  135
4. Başvurunun Yapıldığı Tarih  136
C. İsimsiz Başvuru Yapılamaması  138
D. Aynı Konuda Yeni Bir Başvuru Yapılamaması  139
1. Mahkeme Tarafından İncelenmiş Bir Konuyla Esasen Aynı Nitelikte Yeni Bir Başvuru  139
2. Başka Bir Uluslararası Soruşturma veya Çözüm Usulüne Sunulan Bir Konuyla Esasen Aynı Nitelikte Yeni Bir Başvuru  140
a. Esasen Aynı Nitelikte Olma  141
b. Başka Bir Uluslararası Soruşturma veya Çözüm Usulü  142
E. Başvuru Hakkının Kötüye Kullanılması  143
1. Saldırgan İfadeler Kullanılması  145
2. Mahkemenin Yanıltılması  146
3. Dostane Çözüm Sürecinin Gizliliğini İhlal  147
4. Açıkça Karşı Tarafa Zarar Vermek Amacıyla Yapılan veya Gerçek Bir Amaçtan Yoksun Başvuru  148
II. MAHKEME'NİN YARGI YETKİSİNE İLİŞKİN KABUL EDİLEBİLİRLİK KRİTERLERİ  149
A. Konu Bakımından Yargı Yetkisi (ratione materiae)  149
B. Kişi Bakımından Yargı Yetkisi (ratione personae)  151
1. Başvuranın şahsıyla ilgili yargı yetkisi  152
a. Başvuran  152
aa. Gerçek Kişiler  152
bb. Sivil Toplum Kuruluşları  152
b. Mağdur Statüsü  154
aa. Doğrudan Mağdur  155
bb. Dolaylı Mağdur  156
cc. Potansiyel Mağdur  159
dd. Mağdur Sıfatının Kaybedilmesi  159
ee. Başvuranın Ölümü  160
2. Davalı Hükümet ile İlgili Yargı Yetkisi  161
C. Yer Bakımından Yargı Yetkisi (Ratione Loci)  161
D. Zaman Bakımından Yargı Yetkisi (Ratione Temporis)  164
1. Anlık Olaylar  165
2. Devam Eden Durumlar  166
III. ESASA İLİŞKİN KABUL EDİLEBİLİRLİK KRİTERLERİ  168
A. Başvurunun Açıkça Dayanaktan Yoksun Olması  169
1. Genel Olarak  169
2. Dördüncü Derece Temyiz Niteliğindeki Şikayetler  170
3. Görünür veya Açık Bir İhlal Bulunmayan Şikâyetler  171
4. Asılsız Şikâyetler  173
5. Anlaşılmaz veya Uydurma Şikâyetler  174
B. Önemli Bir Dezavantaj Olmaması  174
1. Önemli Bir Zararın Bulunmadığının Tespiti  176
2. İnsan Haklarına Saygı İlkesinin Başvurunun Esastan İncelenmesini Gerektirmemesi  179
Beşinci Bölüm
BAŞVURULARIN MAHKEME TARAFINDAN İNCELENMESİ
I. DAVALARIN İNCELENME SIRASI  181
A. Genel Olarak  181
B. Impact Dava Stratejisi  184
II. DAVALI HÜKÜMETE BİLDİRİLMEDEN ÖNCEKİ AŞAMADA BAŞVURULARIN İNCELENMESİ  186
A. Tek Hâkim Tarafından İnceleme  188
B. Komite Tarafından İnceleme  190
C. Daire Tarafından İnceleme  191
III. HÜKÜMETE BİLDİRİLEN BAŞVURULARIN İNCELENMESİ  192
A. Başvurunun Hükümete Bildirilmesi  192
1. Başvurunun Bildirilme Kararı  192
2. Başvuruların Bildirim Usulleri  193
a. Klasik Bildirim  193
b. Basitleştirilmiş Bildirim (IMSI)  194
c. Çekişmesiz Bildirim (NCP)  194
d. Yerleşik İçtihada Konu Başvuruların Bildirimi (WECL)  195
3. Hükümetlerle Elektronik Yazışma (websecure)  197
4. Başvuranlar ile Elektronik Yazışma (eComms)  198
B. Başvuruların Daire Tarafından İncelenmesi  198
1. Yazılı Prosedür  199
2. Duruşma Yapılması  200
3. Pilot Karar Usulü  202
4. Daire Kararlarında Tutarlılığın Sağlanması  206
C. Başvuruların Komite Tarafından İncelenmesi  207
1. Genel Olarak  207
2. Başvurunun Yerleşik İçtihada Konu Olması  210
D. Başvuruların Büyük Daire Tarafından İncelenmesi  211
1. Büyük Daire Lehine Yargı Yetkisinden Feragat Edilmesi (Relinguishment)  212
2. Büyük Daireye Havale Talebi (Referral)  213
3. Yargı Yetkisinden Feragat ile Havale Arasındaki Farklar  217
4. Büyük Daire Yargılamaları  218
IV. ÜÇÜNCÜ TARAFLARIN MÜDAHALESİ  219
A. Devletlerin Müdahalesi  219
B. İnsan Hakları Komiseri'nin Müdahalesi  221
C. Diğer Kişilerin Müdahalesi  223
1. Müdahil Olabilecek Diğer Kişiler  223
a. Taraf Devletlerin Müdahale Talepleri  224
b. Uyuşmazlığa Dâhil Üçüncü Kişilerin Müdahalesi  224
c. Mahkeme’ye Yardım Amacıyla Müdahale (amicus curiae)  225
2. Müdahale Usulü  226
D. Ek 16. No.lu Protokol’ün 3. Maddesi Kapsamında Müdahale  228
V. ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ  229
A. Dostane Çözüm  229
1. Genel Olarak  229
2. Dostane Çözüm Usulü  230
3. Sürecin Gizliliği  232
4. Dostane Çözüm Nedeniyle Düşme Kararı  233
B. Tek Taraflı Deklarasyon  234
1. Genel Olarak  234
2. Mahkeme Tarafından Yapılacak Değerlendirme ve Takibi  237
VI. SORUŞTURMA VE KEŞİF  239
Altıncı Bölüm
KARARLAR, ADLİ TAZMİN VE İSTİŞARİ GÖRÜŞLER
I. KARAR TÜRLERİ  241
A. Esas Hakkında Verilen Kararlar (Judgment)  241
1. Genel Olarak  241
2. Esas Hakkında Verilen Kararların İçeriği  242
a. Genel Olarak  242
b. İhlalin Ne Şekilde Yerine Getirileceğinin Belirtildiği Haller  243
3. Esas Hakkında Verilen Kararların Yorumu, Revizyonu ve Hataların Düzeltilmesi  245
a. Kararların Yorumu  245
b. Kararların Revizyonu  245
c. Kararlardaki Hataların Düzeltilmesi  247
B. Kabul Edilebilirlik ve Düşme Kararları (Decision)  247
II. KARARLARIN KESİNLEŞMESİ  250
III. ADİL TAZMİN  251
A. Genel Olarak  251
B. Adil Tazmin Türleri  254
1. Maddi Zarar  254
2. Manevi Zarar  255
3. Masraf ve Giderler  257
C. Adil Tazmin Taleplerinin Sunulması  258
D. Adil Tazmin Kararı  260
IV. İSTİŞARİ GÖRÜŞLER  262
A. Bakanlar Komitesinin İstişari Görüş Talebi  262
B. 16 No.lu Ek Protokol Kapsamında İstişari Görüşler  263
C. Oveida Sözleşmesi Kapsamında İstişari Görüş Talebi  265
Kaynakça  267
Kavram Dizini  299
 


Erdoğan Teziç
Ekim 2024
699.50 TL
Sepete Ekle
Serkan Ekiz
Ekim 2024
290.00 TL
Sepete Ekle
Ömer Anayurt
Ekim 2024
740.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Yazar Hakkında  9
Kısaltmalar  19
Giriş
I. AVRUPA KONSEYİ  21
II. AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ  22
III. KAPSAM  27
Birinci Bölüm
AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ VE
DİĞER SÖZLEŞME ORGANLARI
I. GENEL OLARAK  29
II. AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ  30
A. Genel Kurul  32
B. İdari Birimler  33
1. Mahkeme Başkanı  34
2. Bölümler  35
3. Yazı İşleri Müdürlüğü  37
C. Yargısal Birimler  39
1. Büyük Daire  39
a. Genel Olarak  39
b. Büyük Daire Paneli  41
2. Daireler  42
3. Komiteler  43
4. Tek Hâkim  46
D. AİHM Hâkimleri, Davadan Çekilmesive Reddi  47
1. AİHM Hakimleri  47
a. Genel Olarak  47
b. Ad Hoc Hâkimler  50
c. Ortak Menfaat Hâkimi  52
2. Davadan Çekilmesi ve Reddi  53
a. Hâkimin Davaya Bakamayacağı Haller ve Davadan Çekilmesi  53
b. Hâkimin Reddi  55
c. Karar Verildikten Sonra Davaya Bakılamayacak Hallerin Öğrenilmesi  57
III. DİĞER SÖZLEŞME ORGANLARI  58
A. Bakanlar Komitesi  59
1. Genel Olarak  59
2. AİHM Kararlarının İcrasının Denetimi  60
3. AİHM Kararlarının İcrası Dairesi  64
B. Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi  64
1. Genel Olarak  64
2. AİHM Hâkimlerinin Seçimi  65
C. İnsan Hakları Komiseri  68
1. Genel Olarak  68
2. Başvurulara Müdahil Olma Yetkisi  69
D. Genel Sekreter  70
1. Genel Olarak  70
2. Soruşturma Yetkisi  70
3. Sözleşme’nin Tevdi Makamı  71
İkinci Bölüm
BİREYSEL BAŞVURU USULÜNÜN KAYNAKLARI,
TEMEL İLKELER İLE SÖZLEŞMEYE ÇEKİNCE VE
DEROGASYON BEYANLARI
I. BİREYSEL BAŞVURU USULÜNÜN KAYNAKLARI  73
A. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi  73
B. AİHM İçtüzüğü  73
C. Uygulama Talimatları  74
D. Mahkeme Kararları (Case–Law)  75
II. TEMEL İLKELER  76
III. ÇEKİNCE BEYANI VE DEROGASYONLAR  78
A. Genel Olarak  78
B. Çekince Beyanı  78
C. Derogasyon Beyanı  81
1. Şekli Şartları – Genel Sekretere Beyan Yükümlülüğü  83
2. Maddi Şartları  84
a. Savaş veya Ulusun Varlığını Tehdit Eden Bir Genel Tehlike Hali  84
b. Durumun Aciliyeti Kapsamında Tedbir Alma Zorunluluğu  86
c. Tedbirlerin Uluslararası Hukuktan Kaynaklanan Yükümlülüklerle Tutarlılığı  87
3. Derogasyon Kapsamına Girmeyen Haklar  88
Üçüncü Bölüm
BİREYSEL BAŞVURULARIN YAPILMASI VE YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN YAPILACAK İŞLEMLER
I. BAŞVURULARIN YAPILMASI  90
A. Başvuru Formu ve Başvurunun Yapılacağı Dil  91
B. Bireysel Başvuruların İçeriği  93
C. Başvuranın Temsili  95
D. Belgelerin Gizliliği veya Anonimlik Talepleri  97
E. Toplu Başvurular  99
1. Gruplandırılmış Başvurular  99
2. Benzer Nitelikte Başvuru Akını Olması Halinde Alınabilecek Tedbirler  99
3. Başvuruların Birleştirilmesi  100
F. Devletlerin Temsili  100
G. Yazı İşleri Müdürlüğü ile Yazışmalar  102
II. BAŞVURUNUN KAYDI VE İŞLEME KONULMAMASI  104
A. Başvurunun Kaydı  104
B. Başvurunun İşleme Konulmaması – İdari Ret Kararları  104
III. MAHKEMEYE ERİŞİM  105
A. Mahkeme Harcı Olmaması  105
B. Adli Yardım  106
IV. GEÇİCİ TEDBİRLER  108
A. Genel Olarak  108
B. Kapsam  111
C. Geçici Tedbir Talepleri  116
D. Geçici Tedbir Taleplerine İlişkin Kararlar  117
1. Karar Vermeye Yetkili Birimler  117
2. Tedbir Taleplerinin İncelenmesi  117
Dördüncü Bölüm
KABUL EDİLEBİLİRLİK KRİTERLERİ
I. USULE İLİŞKİN KABUL EDİLEBİLİRLİK KRİTERLERİ  122
A. İç Hukuk Yollarının Tüketilmesi  122
1. Amacı  124
2. Uygulanması  125
3. Usuli Hükümler  130
B. Dört Aylık Başvuru Süresi  132
1. Süre Sınırının Amacı  132
2. Süre Sınırının Başlaması  133
3. Sürenin Sona Ermesi  135
4. Başvurunun Yapıldığı Tarih  136
C. İsimsiz Başvuru Yapılamaması  138
D. Aynı Konuda Yeni Bir Başvuru Yapılamaması  139
1. Mahkeme Tarafından İncelenmiş Bir Konuyla Esasen Aynı Nitelikte Yeni Bir Başvuru  139
2. Başka Bir Uluslararası Soruşturma veya Çözüm Usulüne Sunulan Bir Konuyla Esasen Aynı Nitelikte Yeni Bir Başvuru  140
a. Esasen Aynı Nitelikte Olma  141
b. Başka Bir Uluslararası Soruşturma veya Çözüm Usulü  142
E. Başvuru Hakkının Kötüye Kullanılması  143
1. Saldırgan İfadeler Kullanılması  145
2. Mahkemenin Yanıltılması  146
3. Dostane Çözüm Sürecinin Gizliliğini İhlal  147
4. Açıkça Karşı Tarafa Zarar Vermek Amacıyla Yapılan veya Gerçek Bir Amaçtan Yoksun Başvuru  148
II. MAHKEME'NİN YARGI YETKİSİNE İLİŞKİN KABUL EDİLEBİLİRLİK KRİTERLERİ  149
A. Konu Bakımından Yargı Yetkisi (ratione materiae)  149
B. Kişi Bakımından Yargı Yetkisi (ratione personae)  151
1. Başvuranın şahsıyla ilgili yargı yetkisi  152
a. Başvuran  152
aa. Gerçek Kişiler  152
bb. Sivil Toplum Kuruluşları  152
b. Mağdur Statüsü  154
aa. Doğrudan Mağdur  155
bb. Dolaylı Mağdur  156
cc. Potansiyel Mağdur  159
dd. Mağdur Sıfatının Kaybedilmesi  159
ee. Başvuranın Ölümü  160
2. Davalı Hükümet ile İlgili Yargı Yetkisi  161
C. Yer Bakımından Yargı Yetkisi (Ratione Loci)  161
D. Zaman Bakımından Yargı Yetkisi (Ratione Temporis)  164
1. Anlık Olaylar  165
2. Devam Eden Durumlar  166
III. ESASA İLİŞKİN KABUL EDİLEBİLİRLİK KRİTERLERİ  168
A. Başvurunun Açıkça Dayanaktan Yoksun Olması  169
1. Genel Olarak  169
2. Dördüncü Derece Temyiz Niteliğindeki Şikayetler  170
3. Görünür veya Açık Bir İhlal Bulunmayan Şikâyetler  171
4. Asılsız Şikâyetler  173
5. Anlaşılmaz veya Uydurma Şikâyetler  174
B. Önemli Bir Dezavantaj Olmaması  174
1. Önemli Bir Zararın Bulunmadığının Tespiti  176
2. İnsan Haklarına Saygı İlkesinin Başvurunun Esastan İncelenmesini Gerektirmemesi  179
Beşinci Bölüm
BAŞVURULARIN MAHKEME TARAFINDAN İNCELENMESİ
I. DAVALARIN İNCELENME SIRASI  181
A. Genel Olarak  181
B. Impact Dava Stratejisi  184
II. DAVALI HÜKÜMETE BİLDİRİLMEDEN ÖNCEKİ AŞAMADA BAŞVURULARIN İNCELENMESİ  186
A. Tek Hâkim Tarafından İnceleme  188
B. Komite Tarafından İnceleme  190
C. Daire Tarafından İnceleme  191
III. HÜKÜMETE BİLDİRİLEN BAŞVURULARIN İNCELENMESİ  192
A. Başvurunun Hükümete Bildirilmesi  192
1. Başvurunun Bildirilme Kararı  192
2. Başvuruların Bildirim Usulleri  193
a. Klasik Bildirim  193
b. Basitleştirilmiş Bildirim (IMSI)  194
c. Çekişmesiz Bildirim (NCP)  194
d. Yerleşik İçtihada Konu Başvuruların Bildirimi (WECL)  195
3. Hükümetlerle Elektronik Yazışma (websecure)  197
4. Başvuranlar ile Elektronik Yazışma (eComms)  198
B. Başvuruların Daire Tarafından İncelenmesi  198
1. Yazılı Prosedür  199
2. Duruşma Yapılması  200
3. Pilot Karar Usulü  202
4. Daire Kararlarında Tutarlılığın Sağlanması  206
C. Başvuruların Komite Tarafından İncelenmesi  207
1. Genel Olarak  207
2. Başvurunun Yerleşik İçtihada Konu Olması  210
D. Başvuruların Büyük Daire Tarafından İncelenmesi  211
1. Büyük Daire Lehine Yargı Yetkisinden Feragat Edilmesi (Relinguishment)  212
2. Büyük Daireye Havale Talebi (Referral)  213
3. Yargı Yetkisinden Feragat ile Havale Arasındaki Farklar  217
4. Büyük Daire Yargılamaları  218
IV. ÜÇÜNCÜ TARAFLARIN MÜDAHALESİ  219
A. Devletlerin Müdahalesi  219
B. İnsan Hakları Komiseri'nin Müdahalesi  221
C. Diğer Kişilerin Müdahalesi  223
1. Müdahil Olabilecek Diğer Kişiler  223
a. Taraf Devletlerin Müdahale Talepleri  224
b. Uyuşmazlığa Dâhil Üçüncü Kişilerin Müdahalesi  224
c. Mahkeme’ye Yardım Amacıyla Müdahale (amicus curiae)  225
2. Müdahale Usulü  226
D. Ek 16. No.lu Protokol’ün 3. Maddesi Kapsamında Müdahale  228
V. ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ  229
A. Dostane Çözüm  229
1. Genel Olarak  229
2. Dostane Çözüm Usulü  230
3. Sürecin Gizliliği  232
4. Dostane Çözüm Nedeniyle Düşme Kararı  233
B. Tek Taraflı Deklarasyon  234
1. Genel Olarak  234
2. Mahkeme Tarafından Yapılacak Değerlendirme ve Takibi  237
VI. SORUŞTURMA VE KEŞİF  239
Altıncı Bölüm
KARARLAR, ADLİ TAZMİN VE İSTİŞARİ GÖRÜŞLER
I. KARAR TÜRLERİ  241
A. Esas Hakkında Verilen Kararlar (Judgment)  241
1. Genel Olarak  241
2. Esas Hakkında Verilen Kararların İçeriği  242
a. Genel Olarak  242
b. İhlalin Ne Şekilde Yerine Getirileceğinin Belirtildiği Haller  243
3. Esas Hakkında Verilen Kararların Yorumu, Revizyonu ve Hataların Düzeltilmesi  245
a. Kararların Yorumu  245
b. Kararların Revizyonu  245
c. Kararlardaki Hataların Düzeltilmesi  247
B. Kabul Edilebilirlik ve Düşme Kararları (Decision)  247
II. KARARLARIN KESİNLEŞMESİ  250
III. ADİL TAZMİN  251
A. Genel Olarak  251
B. Adil Tazmin Türleri  254
1. Maddi Zarar  254
2. Manevi Zarar  255
3. Masraf ve Giderler  257
C. Adil Tazmin Taleplerinin Sunulması  258
D. Adil Tazmin Kararı  260
IV. İSTİŞARİ GÖRÜŞLER  262
A. Bakanlar Komitesinin İstişari Görüş Talebi  262
B. 16 No.lu Ek Protokol Kapsamında İstişari Görüşler  263
C. Oveida Sözleşmesi Kapsamında İstişari Görüş Talebi  265
Kaynakça  267
Kavram Dizini  299
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024