Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Türkiye'de Vakıf Üniversiteleri
Genç Bir Sektörün Anatomisi
Ekim 2022 / 1. Baskı / 344 Syf.
Fiyatı: 380.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

1990'lardan itibaren sayısı hızla artan ve bugün artık Türk yükseköğretim sisteminin ayrılmaz bir parçası haline gelmiş olan vakıf üniversitelerini incelemek ve irdelemek amacıyla yola çıktık. Bu "genç" sektörü bütün yönleriyle masaya yatırmak; artılarını, eksilerini, potansiyellerini, doğru ve yanlış strateji ve taktiklerini merak edenlerle paylaşmak istedik. Bu yönleriyle, kitap vakıf üniversitelerine ilişkin ilk derli toplu "bilimsel" çalışmadır. Vakıf üniversiteleri ve vakıf üniversiteleri sektörü hakkında pek çok bilinmez ve bilindiği varsayılan pek çok da yanlış bilgi söz konusudur. Bu nedenle, Türkiye'de vakıf üniversitelerinin bazılarının yanlış uygulamaları ve vakıf üniversiteleri hakkında yapılan bazı yorumlar da bu sektörü zaman zaman sorgulanır hale getirmiştir.

Kitabın içinde bulacağınız onüç bölümün tamamında sadece ulusal bir perspektifle yetinilmemiş, bütün başlıklar altında uluslararası alanyazın, gelişme, uygulama ve tartışmalar bölüm konularına dahil edilmiştir. Bu anlamda, kitap, devlet ve vakıf üniversiteleri ayırt etmeksizin bütün yükseköğretim sistemi hakkında ulusal ve uluslararası genel bir çerçeve sağlamaya da adaydır. Bu konuda ilk kapsamlı yayın olan bu eserin, Türkiye için genç bir sektör olan vakıf üniversitelerine ilişkin hem topluma, hem de araştırmacı, uygulamacı ve politika yapıcılara ışık tutacağına inanmaktayız. Kitabın tüm okurlara ve ülkemize yararlı olması dileğiyle iyi okumalar diliyoruz.

Konu Başlıkları
Farklılaşan Yükseköğretim Alanı ve Vakıf Üniversiteleri, Prof. Dr. Hasan Şimşek
Vakıf Üniversitelerinin Yönetimi, Prof. Dr. Yaşar Kondakçı ¦ Hanife Hilal Şenay
Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Elemanları, Doç. Dr. Sedat Gümüş ¦ Dr. Alper Çalıkoğlu
Vakıf Üniversitelerinin Finansmanı, Dr. Hakan Ergin
Vakıf Üniversitelerinde Öğrenci Olmak, Dr. Öğr. Üyesi Merve Zayim–Kurtay ¦ Sevgi Kaya–Kaşıkcı
Vakıf Üniversitelerinde Eğitim ve Öğretim, Emine Karaduman ¦ Dr. Öğr. Üyesi Elif Bengü ¦ Prof. Dr. Fatma Nevra Seggie
Vakıf Üniversitelerinde Araştırma ve Bilgi Üretimi, Prof. Dr. Şefika Mertkan ¦ Doç. Dr. Gülen Onurkan Aliusta
Vakıf Üniversiteleri ve Rekabet, Doç. Dr. Serap Emil
Vakıf Üniversiteleri ve Uluslararası İlişkiler, Dr. Betül Bulut Şahin
Vakıf Üniversitelerinde Fiziksel ve Teknolojik Altyapı, Dr. Mehmet Ali Yılık ¦ Dr. Burcu Erdemir
Vakıf Üniversiteleri, İş Piyasası ve Mezunların İstihdamı, Doç. Dr. Deniz Örücü
Vakıf Üniversiteleri Hakkında Bir Eylem Araştırmacısının İzlenimleri, Prof. Dr. Özge Hacıfazlıoğlu
Vakıf Üniversitelerinin Geleceği ve Son Sözler, Prof. Dr. Hasan Şimşek
Barkod: 9789750281488
Yayın Tarihi: Ekim 2022
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 344
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Birinci Bölüm
FARKLILAŞAN YÜKSEKÖĞRETİM ALANI VE VAKIF ÜNİVERSİTELERİ
Hasan Şimşek
I. Modern Üniversitenin Gelişimi  23
II. Sosyal Devletçi ve Yeni Liberal Üniversite  24
III. Bugün  26
IV. Türk Yükseköğretimi: Kısa tarihçe  28
A. Kökler ve Miras: Osmanlı’dan Kalan (1773–1923)  28
B. İlk Cumhuriyet Dönemi (1923–1947)  30
C. Özerklik ve Kaos Yılları (1946–1981)  31
D. Bütünleştirme ve Anglo–Sakson Yükseköğretim Sistemine Geçiş (1981–2007)  34
E. Kontrolsüz ve Vizyonsuz Büyüme, Kalite Sorunları ve Üniversitenin Siyasete Teslim Olması (2007–Bugün)  36
V. Türk Yükseköğretim Sisteminin Ana Sorunsalları  38
VI. Özet Sistem Bilgileri  38
A. Yükseköğretime Erişim  39
B. Yönetim  40
C. Finansman  43
D. Öğretim Elemanları  44
E. Araştırma ve Bilgi Üretimi  47
VII. Vakıf Üniversiteleri  47
Kaynakça  51
İkinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNİN YÖNETİMİ
Yaşar Kondakçı
Hanife Hilal Şenay
I. Türkiye’de Üniversite Yönetim Sisteminin Evrimi  54
II. Darülfünun ve Getirdikleri  55
III. Cumhuriyet’in İlk Yılları  56
IV. Çok Partili Dönem, 1960’lar ve 1970’ler  57
V. 1980 Darbesi ve Üniversite  58
VI. Yeni Liberalizm Türkiye’ye Geliyor, Vakıf Üniversiteleri Kuruluyor.  59
VII. Devlet–Vakıf–Özel Üniversite Yönetim Modelleri  62
VIII. Anglosakson Üniversite Modeli  62
IX. Bonapartist Üniversite Modeli  64
X. Kıta Avrupası (Humboldtçu) Üniversite Modeli  64
XI. Vakıf Üniversiteleri Yasasında Yönetim Modeli  66
XII. Yasal Çerçeve  66
XIII. Mütevelli Heyet Sisteminin Geçmişi  68
A. Mütevelli Heyetin Üniversitelere Olumlu Katkıları  69
B. Mütevelli Heyete Yönelik Eleştiriler  71
XIV. Mütevelli Heyet Sisteminin Türkiye’ye Uyarlanması  72
XV. Vakıf Üniversiteleri ve Patronaj  74
XVI. Üniversite Üst Yönetim Organlarının Oluşumu ve Rektör Ataması  76
XVII. Rektörün Yetkileri ve Mütevelli Heyetle İlişkisi  77
XVIII. Dekanlık ve Bölüm Başkanlıklarının Oluşumu ve Atanması  78
XIX. Sonuç ve Gelecek İçin Öngörüler  78
Kaynakça  80
Üçüncü Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE ÖĞRETİM ELEMANLARI
Sedat Gümüş
Alper Çalıkoğlu
I. Akademisyenlik Mesleği  84
II. Dünyada Özel/Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Elemanlığı  85
III. Türkiye’de Vakıf Üniversitesi Öğretim Elemanı Olmak  88
A. Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Elemanı Olmanın Hukuki Durumu  88
B. Vakıf Üniversitelerinde Çalışan Öğretim Elemanlarının Genel Profili  90
C. Araştırma–Öğretim–Topluma Hizmet Eğilimleri  93
D. Vakıf Üniversitelerinde Çalışan Öğretim Elemanlarının İş Doyumu  95
E. Vakıf Üniversitelerinde Akademik Özgürlük  96
IV. Sonuç ve Gelecek İçin Öngörüler  97
Kaynakça  99
Dördüncü Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNİN FİNANSMANI
Hakan Ergin
I. Yükseköğretimin Gri Alanı: Finansman  103
II. Dünyada Yükseköğretimin Finansmanının Genel Görünümü  105
III. Türkiye’de Yükseköğretimin Finansmanı  107
IV. Türkiye’de Ücretli Yükseköğrenimin Tarihsel Gelişimi  108
V. Vakıf Üniversitelerinde Bütçe ve Bütçeleme Süreci  111
VI. Vakıf Üniversitelerinin Bütçe Gelirleri ve Giderleri  112
VII. Vakıf Üniversitelerinin Bütçe Yönetimi ve Denetimi  116
VIII. Vakıf Üniversiteleri Kâr Amacı Güdebilir mi?  119
IX. Türkiye’de Vakıf Üniversiteleri Özel Üniversite Gibi mi İşliyor?  120
X. Sonuç ve Gelecek İçin Öngörüler  122
Kaynakça  124
Beşinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE ÖĞRENCİ OLMAK
Merve Zayim Kurtay
Sevgi Kaya Kaşıkcı
I. Türkiye’de Vakıf Üniversiteleri  128
II. Öğrenci Sayıları: Vakıf ve Devlet Üniversiteleri  129
III. Vakıf Üniversitelerinin Doluluk Oranları  130
IV. Vakıf ve Devlet Üniversitelerinde Karşılaştırmalı Öğrenci Profili Analizi  131
V. Seçilen Üniversitelerde Öğrenci Sayıları  132
VI. Vakıf ve Devlet Üniversitesi Öğrencilerinin Üniversiteye Giriş Başarı Puanlarının Karşılaştırılması  135
VII. Vakıf ve Devlet Üniversitesi Öğrencilerinin Geçmiş Bilgilerinin Karşılaştırılması  138
VIII. Vakıf Üniversiteleri Tarafından Kullanılan Öğrenci Çekme Stratejileri  141
IX. Öğrencilerin Vakıf Üniversitelerini Tercih Nedenleri  144
X. Vakıf Üniversitelerindeki Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyleri  146
XI. Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayıları  149
XII. Vakıf Üniversitelerin Doluluk Oranlarının Diğer Değişkenlerle İlişkisi  150
XIII. Sonuç ve Gelecek İçin Öngörüler  152
Kaynakça  154
Altıncı Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE EĞİTİM VE ÖĞRETİM
Emine Karaduman
Elif Bengü
Fatma Nevra Seggie
I. Üniversite Kavramı  157
II. Orta Çağ Üniversitesi ve Öğretim  158
III. Rönesans–Reform Üniversitesi ve Öğretim  159
IV. 19. Yüzyıl, Yükselen Modernizm ve Üniversite Öğretimi  160
V. Amerikan Üniversite Modeli ve Öğretim  161
VI. Küreselleşme ve Vakıf Üniversitelerinde Eğitim–Öğretim  161
VII. Vakıf Üniversitelerinde Eğitim Anlayışı  164
VIII. Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Programları  165
IX. Koç Üniversitesi  168
A. Kurum Hakkında Bilgi  168
B. Koç Üniversitesi’nin Öğretim Programı  169
X. Bahçeşehir Üniversitesi  171
A. Kurum Hakkında Bilgi  171
B. Bahçeşehir Üniversitesi’nin Öğretim Programı  171
XI. İstanbul Aydın Üniversitesi  173
A. Kurum Hakkında Bilgi  173
B. İstanbul Aydın Üniversitesi’nin Öğretim Programı  174
XII. Ampirik bir araştırmanın sonuçları  176
XIII. Sonuç ve Gelecek için Öngörüler  177
Kaynakça  179
Yedinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE ARAŞTIRMA VE BİLGİ ÜRETİMİ
Şefika Mertkan
Gülen Onurkan Aliusta
I. Yeni Yükseköğretim Düzeninde Araştırmanın Önemi  185
II. Türkiye’deki Vakıf Üniversitelerinin Araştırma Performansı  186
III. Araştırma Üniversitesi ve Vakıf Üniversiteleri  187
IV. Vakıf Üniversiteleri ve Kalite Sorunsalı  188
V. Akademik Kadro ve Araştırma Kapasitesi  190
VI. Vakıf Üniversitelerinde Araştırmayı Zorlaştıran Etkenler  192
VII. Öğretim Elemanı Altyapısı  193
VIII. Öğretim Üyesi Başına Düşen Öğrenci Sayısı ve Öğrenci Profili  194
IX. Kaynak Eksikliği  195
X. Sonuç ve Gelecek İçin Öngörüler  197
Kaynakça  198
Sekizinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİ VE REKABET
Serap Emil
I. Yükseköğretimde Rekabet ve Rekabet Kavramının Kısa Tarihçesi  204
II. Yükseköğretimde Rekabet Stratejileri  207
III. Türkiye Yükseköğretim Sistemi ve Vakıf Üniversitelerinin Ortaya Çıkışı  209
IV. Vakıf Üniversitelerinde Rekabet  212
V. Vakıf Üniversitelerinde Rekabet Analizi: “Sinyal Verme” Üzerinden Kurumsal Web Sitelerinin İncelenmesi  217
A. Görsel İçerik Analizi Çalışması  217
VI. Sonuç ve Gelecek için Öngörüler  222
Kaynakça  224
Dokuzuncu Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Betül Bulut Şahin
I. Yükseköğretimde Uluslararasılaşma  227
II. Uluslararasılaşmanın Stratejik Hedef ve Planlardaki Yeri  230
III. Cumhuriyet Sonrası Dönemde Türk Üniversitelerinde Uluslararasılaşma  230
IV. 1980 Sonrası Dönemde Türk Yükseköğretiminde Uluslararasılaşma  231
V. 2000’ler Sonrası Türk Üniversitelerinde Uluslararasılaşma Süreçlerinde Yaşanan Gelişmeler  233
VI. Türk Üniversitelerinde Uluslararasılaşmanın Güncel Durumu  234
VII. Vakıf Üniversitelerinde Uluslararasılaşma  237
VIII. Stratejik Planlarda Bulunan Hedefler  242
IX. Sonuç ve Gelecek için Öngörüler  246
Kaynakça  250
Onuncu Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE FİZİKSEL VE TEKNOLOJİK ALTYAPI
Mehmet Ali Yılık
Burcu Erdemir
I. Vakıf Üniversitelerinin Fiziksel Koşulları, Donanımları ve Yatırım Öncelikleri  254
II. Vakıf Üniversitelerinde Fiziksel Kampüs Alternatifleri, Pandemi ve Krize Verilebilecek Tepki  255
A. Bilgi Çağı Gençlik Kültürü ve Vakıf Üniversiteleri  256
III. Vakıf Üniversitelerinin Fiziksel Altyapısı ve Yükselen Yeni Eğilimler  257
A. Sürdürülebilir–Ekolojik Kampüsler  257
B. Cinsiyet Gözetmeyen Barınma ve Sosyal Alanlar  259
IV. Vakıf Üniversitelerinin Yerleşimi ve Metropollerle İlişkisi  261
V. Vakıf Üniversiteleri, Fiziksel Altyapı ve Yatırımlar  262
A. Ar–Ge Çalışmaları ve Finansmanı  262
B. Kütüphaneler  263
C. Teknoparklar  265
VI. Vakıf Üniversitelerinin Teknolojik Altyapısı  266
A. Altyapı Hedefi, Stratejisi ve Planlaması  266
VII. Teknolojik Altyapı Öncelikleri Konusunda Eğilimler  268
VIII. Değişen Kampüs Teknolojileri  269
IX. Alternatif Sertifikasyon ve Üniversiteler  271
X. Gençlerin Üniversiteden Teknolojik Beklentileri  274
XI. Sonuç ve Gelecek için Öngörüler  275
Kaynakça  278
On Birinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİ, İŞ PİYASASI VE MEZUNLARIN İSTİHDAMI
Deniz Örücü
I. İstihdam Edilebilirlik Kavramı  284
II. Diplomalı İşsizliğin Nedenleri ve İş Dünyasının Beklentileri  286
III. Vakıf Üniversiteleri ve İstihdam Edilebilir Mezun Yetiştirme Sorunu  287
IV. Elit Üniversitelerin İstihdama Yönelik Uygulamaları  291
V. Sonuç ve Gelecek için Öngörüler  292
Kaynakça  294
On İkinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİ HAKKINDA BİR EYLEM ARAŞTIRMACISININ İZLENİMLERİ
Özge Hacıfazlıoğlu
I. Vakıf Üniversitelerinde Yönetim ve Belirsizlik Sürecinde Akademik Liderlik  298
II. Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Elemanları ve Araştırma Kültürü  301
III. Vakıf Üniversitelerinde Eğitim–Öğretim ve Öğrenci Odaklı Kültür  305
IV. Vakıf Üniversitelerinde Uluslararasılaşma Yolculuğu  308
V. Vakıf Üniversitelerinde İstihdam, Rekabet ve Farklılaşma Stratejileri  311
VI. Deneyimlerden Ders Alarak Yol Almak  315
Kaynakça  316
On Üçüncü Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNİN GELECEĞİ VE SON SÖZLER
Hasan Şimşek
I. Kurumsallaş!  320
II. Öğretim Elemanı Önemlidir; Koru, Geliştir!  322
III. Üniversite Kar Amaçlı Ticari Bir İşletme Değildir!  323
IV. Öğrenci Müşteri Değildir!  324
V. Üniversitenin Üretim Süreci Eğitim–Öğretimdir; Önemse!  326
VI. Araştırma Üniversitesi Olmak Hayal Değildir, Doğru Vizyondur !  327
VII. Rekabet Manipülasyon Değildir !  328
VIII. Uluslararası Görünürlük İyi Üniversite Olmakla Mümkündür!  329
IX. Fiziksel Koşullarla Göz Boyama, Teknolojiyi İhmal Etme!  331
X. İş Piyasası Üniversitenin Gerçek Başarı Testidir!  332
XI. Son Sözler  334
Yazarlar Hakkında  337
Alper Çalıkoğlu  337
Betül Bulut Şahin  337
Burcu Erdemir  337
Deniz Örücü  338
Elif Bengü  338
Emine Karaduman  338
Fatma Nevra Seggie  339
Gülen Onurkan Aliusta  339
Hakan Ergin  339
H. Hilal Şenay  340
Hasan Şimşek  340
Mehmet Ali Yılık  340
Merve Zayim–Kurtay  340
Özge Hacıfazlıoğlu  341
Sedat Gümüş  341
Serap Emil  342
Sevgi Kaya–Kaşıkcı  342
Şefika Mertkan  342
Yaşar Kondakçı  342
 







 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Birinci Bölüm
FARKLILAŞAN YÜKSEKÖĞRETİM ALANI VE VAKIF ÜNİVERSİTELERİ
Hasan Şimşek
I. Modern Üniversitenin Gelişimi  23
II. Sosyal Devletçi ve Yeni Liberal Üniversite  24
III. Bugün  26
IV. Türk Yükseköğretimi: Kısa tarihçe  28
A. Kökler ve Miras: Osmanlı’dan Kalan (1773–1923)  28
B. İlk Cumhuriyet Dönemi (1923–1947)  30
C. Özerklik ve Kaos Yılları (1946–1981)  31
D. Bütünleştirme ve Anglo–Sakson Yükseköğretim Sistemine Geçiş (1981–2007)  34
E. Kontrolsüz ve Vizyonsuz Büyüme, Kalite Sorunları ve Üniversitenin Siyasete Teslim Olması (2007–Bugün)  36
V. Türk Yükseköğretim Sisteminin Ana Sorunsalları  38
VI. Özet Sistem Bilgileri  38
A. Yükseköğretime Erişim  39
B. Yönetim  40
C. Finansman  43
D. Öğretim Elemanları  44
E. Araştırma ve Bilgi Üretimi  47
VII. Vakıf Üniversiteleri  47
Kaynakça  51
İkinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNİN YÖNETİMİ
Yaşar Kondakçı
Hanife Hilal Şenay
I. Türkiye’de Üniversite Yönetim Sisteminin Evrimi  54
II. Darülfünun ve Getirdikleri  55
III. Cumhuriyet’in İlk Yılları  56
IV. Çok Partili Dönem, 1960’lar ve 1970’ler  57
V. 1980 Darbesi ve Üniversite  58
VI. Yeni Liberalizm Türkiye’ye Geliyor, Vakıf Üniversiteleri Kuruluyor.  59
VII. Devlet–Vakıf–Özel Üniversite Yönetim Modelleri  62
VIII. Anglosakson Üniversite Modeli  62
IX. Bonapartist Üniversite Modeli  64
X. Kıta Avrupası (Humboldtçu) Üniversite Modeli  64
XI. Vakıf Üniversiteleri Yasasında Yönetim Modeli  66
XII. Yasal Çerçeve  66
XIII. Mütevelli Heyet Sisteminin Geçmişi  68
A. Mütevelli Heyetin Üniversitelere Olumlu Katkıları  69
B. Mütevelli Heyete Yönelik Eleştiriler  71
XIV. Mütevelli Heyet Sisteminin Türkiye’ye Uyarlanması  72
XV. Vakıf Üniversiteleri ve Patronaj  74
XVI. Üniversite Üst Yönetim Organlarının Oluşumu ve Rektör Ataması  76
XVII. Rektörün Yetkileri ve Mütevelli Heyetle İlişkisi  77
XVIII. Dekanlık ve Bölüm Başkanlıklarının Oluşumu ve Atanması  78
XIX. Sonuç ve Gelecek İçin Öngörüler  78
Kaynakça  80
Üçüncü Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE ÖĞRETİM ELEMANLARI
Sedat Gümüş
Alper Çalıkoğlu
I. Akademisyenlik Mesleği  84
II. Dünyada Özel/Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Elemanlığı  85
III. Türkiye’de Vakıf Üniversitesi Öğretim Elemanı Olmak  88
A. Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Elemanı Olmanın Hukuki Durumu  88
B. Vakıf Üniversitelerinde Çalışan Öğretim Elemanlarının Genel Profili  90
C. Araştırma–Öğretim–Topluma Hizmet Eğilimleri  93
D. Vakıf Üniversitelerinde Çalışan Öğretim Elemanlarının İş Doyumu  95
E. Vakıf Üniversitelerinde Akademik Özgürlük  96
IV. Sonuç ve Gelecek İçin Öngörüler  97
Kaynakça  99
Dördüncü Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNİN FİNANSMANI
Hakan Ergin
I. Yükseköğretimin Gri Alanı: Finansman  103
II. Dünyada Yükseköğretimin Finansmanının Genel Görünümü  105
III. Türkiye’de Yükseköğretimin Finansmanı  107
IV. Türkiye’de Ücretli Yükseköğrenimin Tarihsel Gelişimi  108
V. Vakıf Üniversitelerinde Bütçe ve Bütçeleme Süreci  111
VI. Vakıf Üniversitelerinin Bütçe Gelirleri ve Giderleri  112
VII. Vakıf Üniversitelerinin Bütçe Yönetimi ve Denetimi  116
VIII. Vakıf Üniversiteleri Kâr Amacı Güdebilir mi?  119
IX. Türkiye’de Vakıf Üniversiteleri Özel Üniversite Gibi mi İşliyor?  120
X. Sonuç ve Gelecek İçin Öngörüler  122
Kaynakça  124
Beşinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE ÖĞRENCİ OLMAK
Merve Zayim Kurtay
Sevgi Kaya Kaşıkcı
I. Türkiye’de Vakıf Üniversiteleri  128
II. Öğrenci Sayıları: Vakıf ve Devlet Üniversiteleri  129
III. Vakıf Üniversitelerinin Doluluk Oranları  130
IV. Vakıf ve Devlet Üniversitelerinde Karşılaştırmalı Öğrenci Profili Analizi  131
V. Seçilen Üniversitelerde Öğrenci Sayıları  132
VI. Vakıf ve Devlet Üniversitesi Öğrencilerinin Üniversiteye Giriş Başarı Puanlarının Karşılaştırılması  135
VII. Vakıf ve Devlet Üniversitesi Öğrencilerinin Geçmiş Bilgilerinin Karşılaştırılması  138
VIII. Vakıf Üniversiteleri Tarafından Kullanılan Öğrenci Çekme Stratejileri  141
IX. Öğrencilerin Vakıf Üniversitelerini Tercih Nedenleri  144
X. Vakıf Üniversitelerindeki Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyleri  146
XI. Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayıları  149
XII. Vakıf Üniversitelerin Doluluk Oranlarının Diğer Değişkenlerle İlişkisi  150
XIII. Sonuç ve Gelecek İçin Öngörüler  152
Kaynakça  154
Altıncı Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE EĞİTİM VE ÖĞRETİM
Emine Karaduman
Elif Bengü
Fatma Nevra Seggie
I. Üniversite Kavramı  157
II. Orta Çağ Üniversitesi ve Öğretim  158
III. Rönesans–Reform Üniversitesi ve Öğretim  159
IV. 19. Yüzyıl, Yükselen Modernizm ve Üniversite Öğretimi  160
V. Amerikan Üniversite Modeli ve Öğretim  161
VI. Küreselleşme ve Vakıf Üniversitelerinde Eğitim–Öğretim  161
VII. Vakıf Üniversitelerinde Eğitim Anlayışı  164
VIII. Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Programları  165
IX. Koç Üniversitesi  168
A. Kurum Hakkında Bilgi  168
B. Koç Üniversitesi’nin Öğretim Programı  169
X. Bahçeşehir Üniversitesi  171
A. Kurum Hakkında Bilgi  171
B. Bahçeşehir Üniversitesi’nin Öğretim Programı  171
XI. İstanbul Aydın Üniversitesi  173
A. Kurum Hakkında Bilgi  173
B. İstanbul Aydın Üniversitesi’nin Öğretim Programı  174
XII. Ampirik bir araştırmanın sonuçları  176
XIII. Sonuç ve Gelecek için Öngörüler  177
Kaynakça  179
Yedinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE ARAŞTIRMA VE BİLGİ ÜRETİMİ
Şefika Mertkan
Gülen Onurkan Aliusta
I. Yeni Yükseköğretim Düzeninde Araştırmanın Önemi  185
II. Türkiye’deki Vakıf Üniversitelerinin Araştırma Performansı  186
III. Araştırma Üniversitesi ve Vakıf Üniversiteleri  187
IV. Vakıf Üniversiteleri ve Kalite Sorunsalı  188
V. Akademik Kadro ve Araştırma Kapasitesi  190
VI. Vakıf Üniversitelerinde Araştırmayı Zorlaştıran Etkenler  192
VII. Öğretim Elemanı Altyapısı  193
VIII. Öğretim Üyesi Başına Düşen Öğrenci Sayısı ve Öğrenci Profili  194
IX. Kaynak Eksikliği  195
X. Sonuç ve Gelecek İçin Öngörüler  197
Kaynakça  198
Sekizinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİ VE REKABET
Serap Emil
I. Yükseköğretimde Rekabet ve Rekabet Kavramının Kısa Tarihçesi  204
II. Yükseköğretimde Rekabet Stratejileri  207
III. Türkiye Yükseköğretim Sistemi ve Vakıf Üniversitelerinin Ortaya Çıkışı  209
IV. Vakıf Üniversitelerinde Rekabet  212
V. Vakıf Üniversitelerinde Rekabet Analizi: “Sinyal Verme” Üzerinden Kurumsal Web Sitelerinin İncelenmesi  217
A. Görsel İçerik Analizi Çalışması  217
VI. Sonuç ve Gelecek için Öngörüler  222
Kaynakça  224
Dokuzuncu Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Betül Bulut Şahin
I. Yükseköğretimde Uluslararasılaşma  227
II. Uluslararasılaşmanın Stratejik Hedef ve Planlardaki Yeri  230
III. Cumhuriyet Sonrası Dönemde Türk Üniversitelerinde Uluslararasılaşma  230
IV. 1980 Sonrası Dönemde Türk Yükseköğretiminde Uluslararasılaşma  231
V. 2000’ler Sonrası Türk Üniversitelerinde Uluslararasılaşma Süreçlerinde Yaşanan Gelişmeler  233
VI. Türk Üniversitelerinde Uluslararasılaşmanın Güncel Durumu  234
VII. Vakıf Üniversitelerinde Uluslararasılaşma  237
VIII. Stratejik Planlarda Bulunan Hedefler  242
IX. Sonuç ve Gelecek için Öngörüler  246
Kaynakça  250
Onuncu Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE FİZİKSEL VE TEKNOLOJİK ALTYAPI
Mehmet Ali Yılık
Burcu Erdemir
I. Vakıf Üniversitelerinin Fiziksel Koşulları, Donanımları ve Yatırım Öncelikleri  254
II. Vakıf Üniversitelerinde Fiziksel Kampüs Alternatifleri, Pandemi ve Krize Verilebilecek Tepki  255
A. Bilgi Çağı Gençlik Kültürü ve Vakıf Üniversiteleri  256
III. Vakıf Üniversitelerinin Fiziksel Altyapısı ve Yükselen Yeni Eğilimler  257
A. Sürdürülebilir–Ekolojik Kampüsler  257
B. Cinsiyet Gözetmeyen Barınma ve Sosyal Alanlar  259
IV. Vakıf Üniversitelerinin Yerleşimi ve Metropollerle İlişkisi  261
V. Vakıf Üniversiteleri, Fiziksel Altyapı ve Yatırımlar  262
A. Ar–Ge Çalışmaları ve Finansmanı  262
B. Kütüphaneler  263
C. Teknoparklar  265
VI. Vakıf Üniversitelerinin Teknolojik Altyapısı  266
A. Altyapı Hedefi, Stratejisi ve Planlaması  266
VII. Teknolojik Altyapı Öncelikleri Konusunda Eğilimler  268
VIII. Değişen Kampüs Teknolojileri  269
IX. Alternatif Sertifikasyon ve Üniversiteler  271
X. Gençlerin Üniversiteden Teknolojik Beklentileri  274
XI. Sonuç ve Gelecek için Öngörüler  275
Kaynakça  278
On Birinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİ, İŞ PİYASASI VE MEZUNLARIN İSTİHDAMI
Deniz Örücü
I. İstihdam Edilebilirlik Kavramı  284
II. Diplomalı İşsizliğin Nedenleri ve İş Dünyasının Beklentileri  286
III. Vakıf Üniversiteleri ve İstihdam Edilebilir Mezun Yetiştirme Sorunu  287
IV. Elit Üniversitelerin İstihdama Yönelik Uygulamaları  291
V. Sonuç ve Gelecek için Öngörüler  292
Kaynakça  294
On İkinci Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİ HAKKINDA BİR EYLEM ARAŞTIRMACISININ İZLENİMLERİ
Özge Hacıfazlıoğlu
I. Vakıf Üniversitelerinde Yönetim ve Belirsizlik Sürecinde Akademik Liderlik  298
II. Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Elemanları ve Araştırma Kültürü  301
III. Vakıf Üniversitelerinde Eğitim–Öğretim ve Öğrenci Odaklı Kültür  305
IV. Vakıf Üniversitelerinde Uluslararasılaşma Yolculuğu  308
V. Vakıf Üniversitelerinde İstihdam, Rekabet ve Farklılaşma Stratejileri  311
VI. Deneyimlerden Ders Alarak Yol Almak  315
Kaynakça  316
On Üçüncü Bölüm
VAKIF ÜNİVERSİTELERİNİN GELECEĞİ VE SON SÖZLER
Hasan Şimşek
I. Kurumsallaş!  320
II. Öğretim Elemanı Önemlidir; Koru, Geliştir!  322
III. Üniversite Kar Amaçlı Ticari Bir İşletme Değildir!  323
IV. Öğrenci Müşteri Değildir!  324
V. Üniversitenin Üretim Süreci Eğitim–Öğretimdir; Önemse!  326
VI. Araştırma Üniversitesi Olmak Hayal Değildir, Doğru Vizyondur !  327
VII. Rekabet Manipülasyon Değildir !  328
VIII. Uluslararası Görünürlük İyi Üniversite Olmakla Mümkündür!  329
IX. Fiziksel Koşullarla Göz Boyama, Teknolojiyi İhmal Etme!  331
X. İş Piyasası Üniversitenin Gerçek Başarı Testidir!  332
XI. Son Sözler  334
Yazarlar Hakkında  337
Alper Çalıkoğlu  337
Betül Bulut Şahin  337
Burcu Erdemir  337
Deniz Örücü  338
Elif Bengü  338
Emine Karaduman  338
Fatma Nevra Seggie  339
Gülen Onurkan Aliusta  339
Hakan Ergin  339
H. Hilal Şenay  340
Hasan Şimşek  340
Mehmet Ali Yılık  340
Merve Zayim–Kurtay  340
Özge Hacıfazlıoğlu  341
Sedat Gümüş  341
Serap Emil  342
Sevgi Kaya–Kaşıkcı  342
Şefika Mertkan  342
Yaşar Kondakçı  342
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024