İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi kitabı, eğitim fakültelerinin yeniden yapılanması paralelinde sınıf öğretmenliği programı 3. sınıfında güz ve bahar yarıyıllarında okutulan Fen Bilgisi Öğretimi I ve II derslerinin yürütülmesi sürecinde takip edilip yararlanılabilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Fen öğretimi alanında uzman olan ve farklı üniversitelerde bu dersleri yürüten öğretim üyeleri tarafından titizlikle hazırlanan bu kitapta; Fen eğitiminin önemi, Temel fen kavramları, Kavram öğretimi, Kavram hataları, Bilimsel süreç becerileri, Öğrenme–öğretme yaklaşımları, Bütünleştirici (Yapılandırmacı) öğretim yaklaşımı, Laboratuvar uygulama ve yöntemleri, Fen ve teknoloji öğretiminde bireysel farklılıklar, Öğrenme–öğretim materyalleri ve Ölçme–değerlendirme konuları ilgili konu başlıkları kapsamında ayrıntılı bir şekilde sunulmuştur. Bu kitabın öncelikli olmak üzere sınıf öğretmen adaylarına, özel öğretim yöntemleri dersleri kapsamında fen bilgisi öğretmen adaylarına, fen öğretimi dersi kapsamında da ilköğretim matematik öğretmen adaylarına ve ilgili dersleri yürüten öğretim elemanlarına yararlı olacağına inanılmaktadır.
Konu Başlıkları
| Fen Eğitiminin Zorunluluğu |
| Fen Programı ve Temel Fen Kavramları |
| Fen ve Teknoloji Eğitiminde Kavram Öğretimi |
| Fen ve Teknoloji Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri |
| Fen ve Teknoloji Öğretiminde Bireysel Farklılıklar |
| Fen ve Teknoloji Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme |