Bu kitap, ticarette, endüstride, markalama ve tüketici tercihlerinde küresel trendleri konu almaktadır. Çok sayıda yazar yazıları ile eserin ortaya çıkmasına katkı sağlamış. Editörler, makalelerde dile getirilen temel iddiaları kitabın sunuş bölümünde özetlemeye çalışmış.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Dünya Ticaretinde Hâkim Trendler, Hapatnalk |
| Korumacılığın Yükselişi, Trump Sonrası Ticaret Savaşları ve Türkiye'ye Yansımaları, Derya Hekim Yılmaz |
| Dünyada ve Türkiye'de Teknolojik Gelişme ve Yüksek Teknoloji
İhracat Trendleri, Ayberk Şeker |
| Tüketici Tercihlerini Yönetme: Temel Olgular ve Dönüşümler, Murat Hakan Altıntaş |
| Küresel Yumuşak Güç Aracı Olarak Ulus Markalama, Ramazan Nacar |
| Ticarette Yeni Dönem: Dinamikleri İle E–Ticaret, Hilal Yıldırır Keser – Sema Ay |
| Firmaların Mikro Seviyede İnovasyon Performanslarının Makro Seviyede Kalkınmaya Etkileri, Dilek Demirbaş – Luis Carlos Castillo |