Çoklu disiplinler, disiplinler arası ve disiplinler üstü gibi terimler, STEM eğitiminin açtığı çığırın etkisiyle son zamanlarda daha fazla telaffuz edilmeye başlanmıştır. Ülkemizde her ne kadar öğretim programlarımız STEM gibi bütünleşik disiplinler eğitimine uygun olmasa da bilim insanları, öğretmenler ve eğitim yöneticileri dünyadaki bu heyecan yaratan akıma kapılmış ve çalışmalara ivedilikle devam etmişlerdir. Disiplin kazanımlarının öğrencilere ayrı ayrı kazandırılması yerine bütünleşik olarak anlamlı ve etkili bir biçimde verilmesi bu kitabın temel çıkış noktasıdır. Kitap, STEM alanında uzman akademisyenlerin sahada öğretme öğrenme yaklaşımlarıyla uyguladıkları STEM eğitiminin etkililiği ve bunun gerekliliği çerçevesinde kaleme alınmıştır. Her bölüm, ilgili öğretme öğrenme yaklaşımını ortaya atan bilim insanının kısa bir tanıtımıyla başlayıp STEM eğitiminin ilgili öğretme öğrenme yaklaşımının ve her ikisinin birlikte nasıl kullanılabileceğine ilişkin literatür taramaları ile devam etmektedir. Kitaptaki birçok bölümde bahsi geçen bu kısımlar, yazarlar tarafından şematize edilmeye de çalışılmıştır. Kitabın her bölümünün ayrı bir heyecan ve bilimsel tutkuyla yazılmış olduğunu, kitabı elinize alıp bırakamadığınızda anlayacaksınız.
Kitaba öğrencileri, öğretmenleri ve akademisyenleri bağımlı yapacak son kısım ise yazarların kendilerinin uyguladıkları STEM etkinliklerini "Ders Planı" kurgusunda detaylı olarak anlattıkları kısımdır. Gerek öğretmenlerimizin gerekse akademik camianın, öğretme öğrenme yaklaşımlarıyla disiplinlerin bütünleşik ve ürün odaklı olduğu çalışmaların nasıl yapılabileceğini net bir şekilde görecekleri bir kitap ortaya konmuştur. Bu bağlamda kitap, diğer STEM kitaplarından ayrı bir yere sahiptir.
Barkod: 9786254063008
|
Yayın Tarihi: Eylül 2020 |
Baskı Sayısı: 1
|
Ebat: 16x24 |
Sayfa Sayısı: 360
|
Yayınevi: Nobel Yayıncılık
|
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
|
Dili:
Türkçe |
Ekler:
-
|
|