Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
C++ Programlama Dili
Yapısal Programlama – Nesnelerle Programlama Jenerik Programlama – Grafik Programlamaya Giriş
Şubat 2022 / 4. Baskı / 704 Syf.
Fiyatı: 740.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 Baskı Tarih Fiyatı İndirimli
 3. Haziran 2017 425.00 TL 45.00 TL (%89) Sepete Ekle
 2. Temmuz 2012 415.00 TL 35.00 TL (%92) Sepete Ekle
 1. Ekim 2011 29.00 TL -      Sepete Ekle
   

Gözden geçirilmiş ve genişletilmiş 4. baskısını yapan kitap, ilk üç baskının ardından yeniden ele alınmış ve yazara gelen istekler üzerine Dev-C++ ve Grafik Programlama bölümleri de eklenmiştir.

Yıllarca bilgisayar konusunda ders verdikten sonra, bu konudaki deneyim ve tecrübelerini kaleme alan yazar yeni başlayanların ve öğrencilerin kolaylıkla anlayacağı ve yararlanacağı bir kitap hazırlamıştır.

Kitap, Geleneksel Prosedürsel Programlama (Traditional Procedural Programming). Yapısal Programlama (Structural Programming), Nesnelerle Programlama (Object–Oriented Programming) ve Jenerik Programlama yöntemleri kullanılarak, konunun özümsenerek öğrenilmesine olanak sağlayacak şekilde ve bol örnekli olarak hazırlanmıştır.

Konu Başlıkları
C++ Programlama Dili
Basit Veri Tipleri
Seçme ve Döngü
Yapısal Veri Tipleri
Fonksiyonlar
Sınıf, Nesne, Kalıtım ve Gösterici
Akış ve Dosya
Şablonlar
Standart Şablon Kitaplığı
Algoritma Tabloları
Dev–C++ ve Grafik Programlamaya Giriş
Barkod: 9789750275104
Yayın Tarihi: Şubat 2022
Baskı Sayısı:  4
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 704
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Üçüncü Baskı İçin Birkaç Söz  7
Dördüncü Baskıya Önsöz  9
Birinci Bölüm:
GİRİŞ
1. GİRİŞ  31
1.1. Bilgisayar Kullanmanın Önemi  31
1.2. Başlarken  32
1.3. Programlama Dilleri  32
1.3.1. İlk Programlama Dilleri  32
1.3.2. İkinci Nesil Diller  32
1.3.3. Üçüncü Nesil Diller  33
1.3.3.1. Genel Amaçlı Yüksek Düzeyli Diller  33
1.3.3.2. Nesnelerle Programlama Yapan Yüksek Düzeyli Diller  33
1.3.4. Dördüncü Nesil Diller  33
1.3.5. Zamanımıza Kadar C++  34
1.4. Programlama Dili Seçimi  34
1.5. Derleyici  35
1.5.1. Derleyici, Birleştirici ve Hata Bulucu  35
1.5.2. Ücret Ödemeden İndirilebilen Derleyicilerin Listesi  36
1.5.3. Ücret Ödenerek İndirilebilen Derleyicilerin Listesi  36
1.5.4. Derleyici ve Donanım  37
1.6. Ücretsiz İndirilen Dev–C++ Derleyicileri  37
1.6.1. Dev–C++ 5.11 Derleyicisinin İndirilmesi ve Açılması  38
1.6.2. Dev–C++ 5.11 Derleyicisinde Proje Oluşturma  39
1.6.3. Dev–C++ 5.11 Derleyicisinde Kaynak Kodu Dosyası Oluşturma ve Bu Dosyayı Kaydetme  42
1.6.4. Kaynak Kodu Dosyasını Projeye Ekleme  43
1.6.5. Var Olan Bir Dosyayı Açma  43
1.6.6. Kaynak Kodu Dosyasına Program Yazma ve Bu Programı Çalıştırma  43
1.7. Dev–C++ Derleyicisinden Seçilebilecek Modlar  45
1.7.1. Modların Seçilmesi  45
1.7.2. Modların İncelenmesi  46
1.7.2.1. "Basic → Windows Application" Seçimi  46
1.7.2.2. Multimedia → OpenGL Seçimi  48
1.7.2.3. Win32 → Animation Example  49
1.7.2.4. Özet  51
1.8. Dev–C++ Derleyicisi İle Daha Neler Yapılabilir?  51
1.9. Genel Olarak Dev–C++ Derleyicisi ve Grafik Ekran Modu’nun Kullanılması  51
İkinci Bölüm:
C++ PROGRAMLAMA DİLİ
2. C++ PROGRAMLAMA DİLİ  53
2.1. C++ Programı  53
2.2. C++ Programlama Dili'nin Temel Yapısı  54
2.2.1. main() Fonksiyonu  54
2.2.2. C++ Programlarında Türkçe Karakterleri Kullanma  57
2.2.3. iostream Başlık Dosyası  58
2.2.4. İsim Uzayı: namespace  59
2.2.5. Fonksiyonlar  61
2.2.6. Açıklamalar  62
2.2.7. Program Yazma Şekli  64
2.2.8. İfadeler  64
2.2.8.1. Basit İfadeler  64
2.2.8.2. Basit Olmayan İfadeler  64
2.3. C++ Programlarında Kullanılan Nicelikler  65
2.3.1. Anahtar Kelimeler  66
2.3.2. Belirleyiciler/İsimler  66
2.3.3. Sabitler  67
2.3.3.1. Tam Sayı Sabitler  67
2.3.3.2. Karakter Sabitler  67
2.3.3.3. Ondalık Sayı Sabitler  68
2.3.3.4. Numaralama Sabitleri  68
2.3.4. String–Karakter Dizisi  69
2.3.5. İşlemciler  69
2.3.6. Ayırıcılar  69
2.4. Kullanılan Niceliklere İsim Verme  69
2.5. Temel Veri Tipleri  71
2.5.1. Tam Sayı Veri Tipleri  71
2.5.2. İşaretsiz Tam Sayı Veri Tipleri  73
2.5.3. Ondalık Sayı Veri Tipleri  74
2.5.4. Karakter Veri Tipi ve Küçük Tam Sayılar  75
2.4.5. bool Veri Tipi  80
2.5.6. Alias – Veri Tipi Adı – Takma Ad – Lakap  81
2.5.7. Tam Sayıların Kullanılması  82
2.5.8. Veri Tiplerinin "byte" Cinsinden Büyüklükleri  83
2.5.9. Sayısal İşlemlerde Sınır Kavramı  84
2.6. Değişkenler ve Sabitler  87
2.6.1. Değişkenler  87
2.6.1.1. Bir Deyimin l–değerli Olması  87
2.6.1.2. Bir Deyimin r–değerli Olması  88
2.6.2. Değişken Deklerasyonları ve Tanımları  88
2.6.3. Sabitler  93
2.7. Formatlı Yazdırma  94
2.8. İkili Sayı Sistemi  97
2.8.1. Tam Sayılar  97
2.8.2. Ondalık Sayılar  98
2.8.3. Ondalık Sayıların Gösterilmesi  99
2.8.3.1. Ondalık Sayılarda Duyarlık (precision)  99
2.8.3.2. Duyarlık Problemi Nasıl Yok Edilir?  101
2.8.3.3. Ondalık Sayıları Yuvarlama Problemi  101
2.9. Veri Tipi Dönüşümü  103
2.9.1. Veri Tipi Dönüşümü Çeşitleri  104
2.9.1.1. Derleyici Tarafından Kendiliğinden Gerçekleştirilen Veri Tipi Dönüşümü  104
2.9.1.2. Tip Atamaları  105
2.9.2. Tip Dönüşümleri Sırasında Karşılaşılan Önemli Problemler  109
2.9.2.1. Birinci Durum  109
2.9.2.2. İkinci Durum  109
2.9.2.3. Üçüncü Durum  109
2.9.2.4. Dördüncü Durum  109
2.9.2.5. Beşinci Durum  110
2.10. Aritmetik İşlemciler  112
2.10.1. Basit Aritmetik İşlemciler  112
2.10.1.1. Bölme İşlemcisi ve Tam Sayı Bölme işlemcisi  112
2.10.1.2. Kalan İşlemcisi  113
2.10.1.3. Öncelik Sırası  114
2.10.2. Aritmetik Atama İşlemcileri  115
2.10.3. Artırma İşlemcisi  116
2.10.4. Ön Ek (prefix) ve Son Ek (postfix) Gösterimi  117
2.10.5. Eksiltme İşlemcisi  118
2.10.6. Aritmetik İşlemlerde Öncelik Sırası  119
2.11. Hazır Fonksiyonlar  119
2.11.1. Başlık Dosyaları  120
2.12. Sorular ve Alıştırmalar  121
Üçüncü Bölüm:
SEÇME VE TEKRAR
3. SEÇME VE TEKRAR  123
3.1. Karşılaştırma  123
3.1.1. Karşılaştırma İşlemcileri  123
3.1.2. İşlemcilerin Öncelik Sıraları  125
3.2. Seçme  125
3.2.1. if İfadesi  125
3.2.1.1. Basit if İfadesi  125
3.2.1.2. if … else … ; İfadesi  128
3.2.1.3. Şartlı İşlemci  132
3.2.2. switch İfadesi  134
3.3. Tekrarlama  136
3.3.1. for İfadesi  136
3.3.1.1. for İfadesinin Başlığı  137
3.3.1.2. for İfadesinin Gövdesi  138
3.3.1.3. Bloklar, Değişkenlerin Etki Alanları ve Değişkenlere Ulaşabilme  139
3.3.1.4. Değişik for Yapıları  140
3.3.1.5. for İfadelerinin İçinde Tanımlanan Değişkenler  141
3.3.1.6. Birden Çok İlk Değer Atama ve Sınama Deyimi  141
3.3.1.7. for İfadesinde Adım Aralığını Değiştirme  141
3.3.1.8. for İfadesinde string  142
3.3.1.9. For İfadesinin Kullanıldığı Önemli Bir Örnek  142
3.3.2. while İfadesi  143
3.3.3. do … while İfadesi  145
3.4. Mantık İşlemcileri  147
3.4.1. && (and) Ve İşlemcisi  148
3.4.2. ¦¦ (or) Veya İşlemcisi  149
3.4.3. ! (Değil) İşlemcisi  151
3.5. Bazı İşlemcilerin Öncelik Sıraları  151
3.6. Diğer Kontrol İfadeleri  152
3.6.1. break; İfadesi  152
3.6.2. continue; İfadesi  152
3.6.3. goto İfadesi  153
3.7. Sorular ve Alıştırmalar  154
Dördüncü Bölüm:
DİZİ VERİ TİPİ
4. DİZİ VERİ TİPİ  157
4.1. Veri Tipleri  157
4.1.1. Basit Veri Tipleri  157
4.1.2. Basit Olmayan Veri Tipleri  157
4.2. Bir Boyutlu Dizi  157
4.2.1. Bir Boyutlu Dizi Deklerasyonu  157
4.2.2. Dizi Elemanlarına Değer Atama  158
4.2.3. Dizinin Elemanlarını Kullanma  159
4.2.4. Dizinin Elemanlarına İlk Değerleri Atama  161
4.2.5. Dizilere Başlangıç Değeri Verme Kuralları  161
4.2.6. Bir Diziyi En Büyük Sayıda Karakter İle Doldurma  162
4.2.7. Dizileri Birbirine Ekleme  163
4.3. İki Boyutlu Dizi  164
4.3.1. İki Boyutlu Dizi Deklerasyonu  164
4.3.1.1. İki Boyutlu Bir Diziyi Bir Fonksiyona Argüman Olarak Gönderme  167
4.3.1.2. Değişik Dizi Örnekleri  171
4.4. Diziler ve Dinamik Bellek Kullanımı  176
4.4.1. Diziyi Belleğe Dinamik Olarak Yerleştirme  176
4.4.2. Dinamik Olarak Belleğe Yerleştirilen Diziye İlk Değerleri Verme  176
4.4.3. Diziyi Bellekten Silme  177
4.5. Sorular ve Alıştırmalar  177
Beşinci Bölüm:
STRING ve KARAKTER VERİ TİPLİ DİZİ
5. string ve Veri TİPLİ DİZİLER  179
5.1. string  179
5.2. Kopyalama  182
5.3. İki Boyutlu Karakter Dizisi  185
5.4. string Veri Tipli Bir Değişkendeki Karakterler  186
5.5. Başka Örnekler  187
5.6. Sorular ve Alıştırmalar  187
Altıncı Bölüm:
YAPI VE NUMARALAMA VERİ TİPLERİ
6. YAPI VE NUMARALAMA VERİ TİPLERİ  189
6.1. Yapı Veri Tipi  189
6.1.1. Yapı Veri Tipi Tanımı  190
6.1.2. Yapı Veri Tipli Değişken Tanımlama  191
6.1.3. Yapının Elemanlarına Erişme  191
6.1.4. Yapı Veri Tipinin Diğer Özellikleri  192
6.1.4.1. Yapı Üyelerine İlk Değerlerin Atanması  192
6.1.4.2. Atama İfadelerinde Yapı Veri Tipli Değişkenler  193
6.1.5. Yapı İçinde Yapı  194
6.1.6. Kümelenmiş Yapı Veri Tipli Değişkenlerin Elemanlarına Erişme  195
6.1.7. Kümelenmiş Yapılara İlk Değer Atama  196
6.1.8. Kümelenme Derinliği  196
6.2. Numaralama Veri Tipi  197
6.2.1. Numaralama Sabitlerinin Değerlerini Açıkça Belirtme  199
6.2.2. Numaralama Veri Tipi ve Giriş/Çıkış İşlemleri  200
6.2.3. Numaralama Örnekleri  200
6.3. Sorular ve Alıştırmalar  201
Yedinci Bölüm:
FONKSİYONLAR: 1
7. FONKSİYONLAR: 1  203
7.1. Giriş.  203
7.2. Basit (Parametresiz) Fonksiyonlar  203
7.2.1. Fonksiyonu Deklere Etme  204
7.2.2. Fonksiyonu Tanımlama  205
7.3.2. Fonksiyonu Çağırma  205
7.2.4. Fonksiyon Tanımını Kitaplık Fonksiyonları İle Karşılaştırma  205
7.2.5. Fonksiyonun Deklerasyonundan Kurtulma  206
7.3. Parametreli Fonksiyonlar  207
7.3.1. Fonksiyona Sabitleri Argüman Olarak Gönderme  207
7.3.2. Fonksiyonun Parametreleri  208
7.3.3. Fonksiyona Değişkenleri Argüman Olarak Gönderme  209
7.3.4. Fonksiyonun Parametreleri ve Yerel Değişkenler  210
7.4. Fonksiyona Veri Gönderme Şekilleri  212
7.4.1. Fonksiyona Veriyi DEĞER Olarak Gönderme  212
7.4.1.1. Fonksiyona Yapı Veri Tipli Argümanı DEĞER Olarak Gönderme  213
7.4.1.2. Fonksiyona Dizi Veri Tipli Argümanı DEĞER Olarak Gönderme  214
7.4.2. Fonksiyona Veriyi REFERANS Olarak Gönderme  216
7.4.3. Fonksiyona Veriyi GÖSTERİCİ Olarak Gönderme  216
7.5. Fonksiyondan Veri Alma (Veri Döndürme)  216
7.5.1. ‘void’ Anahtar Kelimesi ve ‘return’ Deyimi  217
7.5.1.1. return İfadesinde Gereksiz Değişkenlerden Kurtulma  218
7.5.2. Fonksiyonlardan YAPI VERİ TİPLİ Veri Döndürme  219
7.5.3. Fonksiyonlardan Verileri REFERANS Olarak Döndürme  221
7.5.3.1. Referans Veri Tipi  221
7.5.3.2. Referans Veri Tipli Değişken Tanımlama ve Ona Başlangıç Değeri Verme  221
7.5.3.3. Referans Olarak Tanımlanan Değişkeni Kullanma  222
7.5.3.4. Referans Olarak Tanımlanan Bir Değişkene Değer Atama  223
7.5.3.5. Referans Örnekleri  223
7.5.3.6. Basit Veri Tipli Verileri Fonksiyonlara REFERANS Olarak Gönderme  223
7.5.3.7. Fonksiyona Referans Olarak İki Argüman Gönderme  228
7.5.4. Fonksiyona Yapı Veri Tipli Verileri Referans Olarak Gönderme  229
7.5.5. Referans Veri Tipli Dönüş Değerleri  230
7.5.6. Bir Fonksiyonun const Referans Parametresi  231
7.6. Fonksiyonların Aşırı Yüklenmesi  232
7.6.1. Fonksiyonların Aşırı Yüklenmesi  232
7.6.2. Fonksiyonların Aşırı Yüklenmesi ve Çok Şekillilik  235
7.6.3. Fonksiyonların Aşırı Yüklenmesi ve Dönüş Veri Tipi  237
7.7. Fonksiyonların Bazı Özellikleri  238
7.7.1. Fonksiyonların Kendi Kendini Çağırması  238
7.7.2. Yerel (inline) Fonksiyonlar  238
7.7.3. Fonksiyonların Varsayılan Parametreleri  240
7.7.4. Genel ve Yerel Değişkenler  243
7.7.4.1. Statik Yerel Değişkenler  244
7.8. Standart Fonksiyonlar  245
7.9. Sorular ve Alıştırmalar  247
Sekizinci Bölüm:
SINIF VERİ TİPİ VE NESNE
8. SINIF VERİ TİPİ ve NESNE  249
8.1. Sınıf Veri Tipi  249
8.1.1. Yapısal Programlama Hakkında Birkaç Söz  249
8.1.2. Gerçek Dünyanın Modellenmesi  249
8.1.3. Sınıfa Neden İhtiyaç Duyulur?  249
8.1.4. Yapı ve Sınıf Veri Tipi Arasındaki İlişki  251
8.1.5. Sınıf Tanımı  251
8.1.6. Sınıf Veri Tipinin Özellikleri  251
8.2. Sınıf Veri Tipi ve Nesne  252
8.2.1. Sınıf Veri Tipi ve Nesne  252
8.2.2. Sınıf Veri Tipi Tanımı  254
8.2.3. private ve public Belirticileri  255
8.2.4. Sınıf Veri Tipinin Üye Verileri  256
8.2.5. Sınıf Veri Tipinin Üye Fonksiyonları  256
8.2.6. Sınıf Veri Tipinin Kullanılması  256
8.2.6.1. Bir Sınıfın Nesnelerinin Tanımlanması  256
8.2.6.2. Nokta İşlemcisi ve Üye Fonksiyonların Çağırılması  257
8.3. Fiziksel Nesneler Olarak C++ Nesneleri  257
8.3.1. “Kimlik” Sınıfının “kim” Nesnesi  258
8.3.2. “Dikdortgen” Sınıfının “Dortgen” Nesnesi  259
8.4. Kurucu Fonksiyon  261
8.4.1. Nesneleri İlk Kullanıma Hazırlama  261
8.4.2. Nesnelerin Kendi Kendilerini İlk Kullanıma Hazırlaması  262
8.4.3. Kurucu Fonksiyon  262
8.4.4. Kurucu Fonksiyona Dikdortgen Örneği  264
8.4.5. Kurucu Fonksiyonların Özellikleri  264
8.4.6. Nesnelere Atanan İlk Değerlerin Listesi  264
8.5. Yok Edici Fonksiyon  265
8.6. Nesnelerin Fonksiyon Parametresi Olarak Kullanılması  265
8.7. Varsayılan Kurucu Fonksiyon  267
8.8. Kurucu Fonksiyonların Aşırı Yüklenmesi  267
8.9. Üye Fonksiyonların Sınıfın Dışında Tanımlanması ve Kapsam Çözünürlük İşlemcisi  268
8.10. Nesnelerin Parametre Olarak Kullanılması  269
8.11. Varsayılan Kopyalama Kurucu Fonksiyonu  271
8.12. Fonksiyonlardan Nesneleri Döndürme  272
8.13. Parametreler ve Nesneler  273
8.14. Yapılar ve Sınıflar  276
8.15. Sınıfın Statik Üye Verisi  277
8.15.1. Sınıfın static Üye Verisi  277
8.15.2. Sınıfın static Üye Verisini Kullanma  277
8.15.3. static Üye İçin Deklerasyon ve Tanım Ayrı Ayrı  279
8.16. Üye Fonksiyonların const Olarak Deklere Edilmesi ve Tanımlanması İşlemleri  279
8.16.1. Üye Fonksiyonun const Parametreleri  280
8.16.2. const Olarak Tanımlanan Nesneler  281
8.17. Sınıf Üyesi Olarak Karakter Dizileri  282
8.18. "String" ve "string" Sınıfları  289
8.19. Sorular ve Alıştırmalar  291
Dokuzuncu Bölüm:
İŞLEMCİLERİN AŞIRI YÜKLENMESİ
9. İŞLEMCİLERİN AŞIRI YÜKLENMESİ  293
9.1. Tekli İşlemcilerin Aşırı Yüklenmesi  293
9.1.1. operator Anahtar Kelimesi  294
9.1.2. İşlemci (operator) Fonksiyonunun Parametreleri  295
9.1.3. İşlemci Fonksiyonunun Döndürdüğü Değer  295
9.1.4. İsimsiz Geçici Nesneler  297
9.2. İkili İşlemcilerin Aşırı Yüklenmesi  300
9.2.1. Aritmetik İşlemcilerin Aşırı Yüklenmesi  300
9.2.1.1. Nesneleri Toplama  300
9.2.1.2. Karakter Katarlarını Birbirine Ekleme  302
9.2.2. Karşılaştırma İşlemcileri  303
9.2.3. Aritmetik Atama İşlemcileri  304
9.3. İndis İşlemcisi  305
9.3.1. getel() ve putel() Fonksiyonları  305
9.3.2. Referans Olarak Dönen Bir Tek access() Fonksiyonu  307
9.3.3. Referans Olarak Dönen Aşırı Yüklenmiş [ ] İndis İşlemcisi  308
9.4. İşlemcilerin Aşırı Yüklenmelerine Getirilen Sınırlamalar  309
9.4.1. Aşırı Yüklenecek İşlemcilerin Etki Edeceği İfadelerin Özelliği  309
9.4.2. Başlangıçtaki Yazım Kuralına Uyma  309
9.4.3. Aşırı Yüklenemeyen İşlemciler  309
9.4.4. Aşırı Yüklenebilen İşlemciler  310
9.4.5. Sadece Üye Fonksiyonlar Kullanılarak Aşırı Yüklenebilen İşlemciler  310
9.5. Sorular ve Alıştırmalar  312
Onuncu Bölüm:
KALITIM
10. KALITIM  313
10.1. Kalıtım  313
10.2. Temel Sınıf ve Türetilmiş Sınıf  313
10.2.1. Türetilmiş Sınıfın Tanımında Temel Sınıfı Açıkça Yazmak Gerekir  315
10.2.2. Türetilmiş Sınıfın Nesnelerinden Temel Sınıfın Elemanlarına Erişme  320
10.2.2.1. Temel Sınıfın Kurucu Fonksiyonlarını Kullanma  321
10.2.3. Temel Sınıfın Üye Fonksiyonlarını Kullanma  321
10.2.4. Türetilmiş Sınıftan Temel Sınıfın Üye Fonksiyonunu Çağırma  321
10.2.5. protected Erişim Belirticisi  323
10.3. Üye Fonksiyonları Dikkate Almama  326
10.3.1. Hangi Fonksiyon Tanımı Kullanılır?  327
10.3.2. Dikkate Alınmayan Üye Fonksiyonlar ve Kapsam Çözünürlük İşlemcisi  328
10.4. Sınıf Hiyerarşisi  329
10.4.1. Soyut Temel Sınıf  330
10.5. public ve private Kalıtım  331
10.5.1. Erişme Kombinezonları  331
10.6. Çoklu Kalıtım  333
10.6.1. Çoklu Kalıtımda Belirsizlik  336
10.6.2. Bir Başka Tür Belirsizlik  337
10.7. Kalıtım ve Dinamik Bellek Kullanımı  338
10.7.1. Türetilmiş Sınıfın new Kullanmaması Durumu  338
10.7.2. Türetilmiş Sınıfın new Kullanması Durumu:  339
10.8. Sorular ve Alıştırmalar  340
Onbirinci Bölüm:
VERİ TİPİ DÖNÜŞÜMÜ
11. VERİ TİPİ DÖNÜŞÜMÜ  341
11.1. Veri Tipi Dönüşümü  341
11.1.1. Temel Veri Tipleri Arasındaki Veri Tipi Dönüşümleri  342
11.1.2. Nesneler ve Temel Veri Tipleri Arasındaki Dönüşümler  342
11.1.3. Temel Bir Veri Tipinden Kullanıcı Tarafından Tanımlanan Bir Veri Tipine Dönüşüm  344
11.1.4. Kullanıcı Tarafından Tanımlanan Veri Tiplerinden Temel Veri Tiplerine Dönüşüm  345
11.1.5. C– Karakter Katarları ve String Veri Tipli Nesneler Arasında Dönüşüm  345
11.2. ‘explicit’ ve ‘mutable’ Anahtar Kelimeleri  346
11.2.1. ‘explicit’ Sayesinde Dönüşümleri Engelleme  346
11.2.2. mutable Kullanarak const Nesne Verilerini Değiştirme  348
11.3. Dinamik Tip Bilgisi (Dynamic Type Information)  350
11.3.1. dynamic_cast Yardımıyla Bir Sınıfın Veri Tipini Kontrol Etme  350
11.3.2. dynamic_cast Yardımıyla Gösterici Tiplerini Değiştirme  351
11.3.3. typeid İşlemcisi  352
11.4. Sorular ve Alıştırmalar  353
Onikinci Bölüm:
GÖSTERİCİ VERİ TİPİ
12. GÖSTERİCİ VERİ TİPİ  355
12.1. Gösterici Veri Tipi  355
12.1.1. Gösterici Veri Tipi Tanımı  355
12.1.2. Kullanılan Bellek Alanlarını Karşılaştırma  356
12.2. Gösterici Ne İşe Yarar?  357
12.3. Niceliklerin Bellek Adresleri ve Göstericiler  358
12.3.1. Adresi Al İşlemcisi  358
12.4. Gösteren Değişken: Gösterici  360
12.4.1. Gösterici Değişkeninin Veri Tipi Nedir?  360
12.4.2. Göstericilerin Kullanılması  362
12.5. Gösterilen Değişken (dereference)  364
12.6. void’ı Gösteren Gösterici  367
12.7. Gösterici Kullanmanın Zorluğu  369
12.8. Göstericiler ve Diziler  370
12.8.1. Dizi Gösterimi  370
12.8.2. Dizinin Gösterici İle Temsili  370
12.8.3. Dizi ve Gösterici Temsilinin Birlikte Kullanılması  371
12.8.4. Fonksiyondan Dizi Veri Tipli Bir Veriyi Gösterici Kullanarak Döndürme  373
12.8.5. Dizi Gibi Davranan Bir Sınıf Tanımı  374
12.9. Göstericiler ve Fonksiyon Parametreleri  375
12.9.1. Basit Değişkenleri Fonksiyona Referans Argüman Olarak Gönderme  376
12.9.2. Diziyi Fonksiyona Gösterici Argüman Olarak Gönderme  379
12.9.3. Göstericileri Fonksiyon Parametreleri Olarak Kullanma  380
12.10. Fonksiyonları Gösteren Göstericiler  381
12.10.1. Bir Fonksiyonun Adresini Elde Etme  382
12.10.2. Fonksiyon Göstericisinin Deklerasyonu  382
12.10.3. Fonksiyon Çağırmak İçin Fonksiyon Göstericisini Kullanma  383
12.11. Göstericiler ve Karakter Katarları  385
12.12. Dinamik Değişken ve new İşlemcisi  388
12.12.1. Otomatik Değişken  388
12.12.2. Statik (static) Değişken  388
12.12.3. Dinamik Değişken  388
12.13. Göstericileri Kullanarak Üye Fonksiyonlara Erişme  394
12.13.1. Ok İşlemcisi  394
12.14. new İşlemcisinin Döndürdüğü Göstericinin İçeriğine Ulaşma  396
12.15. Göstericiler ve Nesneler  396
12.16. Gösterici Niçin Kullanılır?  397
12.16.1. Göstericilerin Kullanıldığı Yerler  397
12.16.2. Stak (stack) ve Serbest Depolama Alanı (Heap)  398
12.17. const Ayrılmış Kelimesi ve Göstericiler  401
12.18. Bağlı Liste  402
12.19. Göstericiyi Gösteren Gösterici  403
12.20. Göstericilerin Öncelik Sıraları  405
12.21. Sorular ve Alıştırmalar  406
Onüçüncü Bölüm:
FONKSİYONLAR: 2
13. FONKSİYONLAR: 2  407
13.1. Giriş  407
13.2. Sanal Fonksiyonlar  407
13.2.1. Sanal Fonksiyonlara Neden İhtiyaç Duyulur?  407
13.2.2. Göstericilerle Erişilen Normal Üye Fonksiyonlar  408
13.2.3. Göstericilerle Erişilen Sanal Üye Fonksiyonlar  410
13.2.4. Soyut Sınıflar ve Saf Sanal Üye Fonksiyonlar  415
13.2.5. SANAL Üye Fonksiyonlar  418
13.2.6. Sanal YOK EDİCİ Fonksiyonlar  420
13.3. Arkadaş–Dost Fonksiyonlar  421
13.3.1. Dost Fonksiyonlar  421
13.3.1.1. Çarpma İşlemcisi  421
13.3.2. Dost Sınıflar  427
13.4. Statik Fonksiyonlar  428
13.4.1. static Fonksiyonlara Erişme  430
13.4.2. Nesneleri Numaralama  430
13.5. Aşırı Yüklenmiş Atama İşlemcisi  431
13.6. Kopyalama Kurucu Fonksiyonu  432
13.7. this Göstericisi  434
13.7.1. Nesnenin Adresini Göstermek İçin this Göstericisini Kullanma  434
13.7.2. Üye Veriye this Göstericisini Kullanarak Ulaşma  435
13.7.3. Değer Döndürmek İçin this Göstericisini Kullanma  436
13.8. Sorular ve Alıştırmalar  439
Ondördüncü Bölüm:
AKIŞ VE DOSYA
14. AKIŞ VE DOSYA  441
14.1. Akış  441
14.1.1. Akış ve Buffer (Tampon)  442
14.1.2. Başlık Dosyaları  443
14.2. ios Sınıfı  443
14.2.1. Biçimlendirme İşaretleri  443
14.2.2. Biçimlendirme (Formatlama) İşaretlerini Ayarlama  445
14.2.3. İki Parametreli setf() Fonksiyonunu Kullanma  447
14.2.3.1. Tam Sayıları Formatlı Yazdırma  447
14.2.3.2. Ondalık Sayıları Formatlı Yazdırma  448
14.2.4. ios Düzenleyicileri (Manipulators)  452
14.2.5. ios Fonksiyonları  454
14.3. istream Sınıfı  456
14.4. ostream Sınıfı  457
14.5. iostream ve _withassign Sınıfları  458
14.5.1. Ön Tanımlı Akış Nesneleri (Predefined Stream Objects)  458
14.6. Akış Hataları  459
14.6.1. Hata Durum İşaretleri (Error Status Bits)  459
14.6.2. Sayıları Girme  460
14.6.3. Çok Fazla Karakter Girme Problemi  461
14.6.4. Girdisiz Girdi  461
14.6.5. Karakter ve Karakter Katarı Girişi (Inputting Character and String)  462
14.7. Akışlarla Disk (Metin) Dosyası Giriş/Çıkışları  464
14.7.1. Biçimlendirilmiş Disk (Metin) Dosyası  464
14.7.2. Verileri Disk (Metin) Dosyasına Yazdırma  465
14.7.3. Açma Konusunda ofstream Sınıfının Nesnesinin Varsayılan Davranışını Değiştirme  468
14.7.4. Programlar Çalışırken Oluşturulan Dosyaları Bulma ve Açma  470
14.7.5. Verileri Dosyadan (Metin Dosyasından) Okutma  471
14.7.6. Verileri Metin Dosyasına Yazdırma Ve Metin Dosyasından Okutma  472
14.7.7. Boşluk İçeren Karakter Katarları  474
14.7.8. Dosya Sonunu Tespit Etme  476
14.7.9. Karakter Giriş/Çıkışı (Character I/O) İşlemleri  477
14.8. İkili Sayı Sisteminde Giriş/Çıkış İşlemleri  479
14.8.1. reinterpret_cast<>() İşlemcisi  481
14.8.2. Dosyaları Kapatma  481
14.8.3. Nesne Giriş/Çıkışları  481
14.8.3.1. Bir Nesneyi Diske Yazma  481
14.8.3.2. Diskten Bir Nesne Okutma  482
14.8.3.3. Bir Nesneyi Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutup Ekrana yazdırma  483
14.8.4. Uyumlu Veri Yapıları  484
14.8.5. Birden Çok Kişi İçin Yapılan Giriş/Çıkış İşlemleri  485
14.9. fstream Sınıfı  486
14.9.1. open() Fonksiyonu  486
14.9.1.1. Mod Bitleri (Sabitleri) (The Mode Bits)  486
14.10. Dosya Göstericileri (File Pointers)  488
14.10.1. Konumu Belirleme (Specifying the Position / the Offset)  488
14.10.2. seekg() Fonksiyonu : Ötelemeyi Belirleme  488
14.10.3. tellg() Fonksiyonu  490
14.11. Hataların Bulunması  490
14.12. Üye Fonksiyonlarla Dosya Giriş/Çıkışı  494
14.12.1. Kendilerini Okuyup Yazabilen Nesneler  494
14.12.2. Kendi Kendilerini Okuyup Yazan Sınıflar  496
14.12.2.1. Statik Fonksiyonlar  496
14.12.2.2. typeid() Fonksiyonunun Kullanılması  497
14.13. Çıkarma ve Ekleme İşlemcilerini Aşırı Yükleme  502
14.13.1. cout ve cin Nesnelerini Aşırı Yükleme  502
14.13.2. << ve >> İşlemcilerini Dosyalar İçin Aşırı Yükleme  503
14.14. Bir Akış Nesnesi Olarak Bellek  505
14.14.1. Komut Satırı Parametreleri (Command. Line Arguments)  506
14.14.2. Yazıcı Çıktısı  509
14.15. Sorular ve Alıştırmalar  511
Onbeşinci Bölüm:
ÇOK DOSYALI PROGRAMLAR
15. ÇOK DOSYALI PROGRAMLAR  513
15.1. Giriş  513
15.1.1. Arayüz  513
15.1.2. Uygulama  513
15.2. Çok Dosyalı Program Oluşturma  514
15.2.1. Başlık Dosyaları  514
15.2.2. Dizin  514
15.2.3. Projeler  515
15.3. Dosyalar Arasında Haberleşme  515
15.3.1. Kaynak Kodu Dosyaları Arasındaki Haberleşme  515
15.3.2. Değişkenlerin Dosyalar Arasında Ortak Kullanılması  515
15.3.2.1. Programda Geçerli Tanım Sayısı  516
15.3.2.2. Genel Değişkene Farklı Bir Dosyadan Erişme  516
15.3.2.3. Bir Kısıtlama  517
15.3.2.4. Genel Değişkenleri Aynı İsimle Farklı Dosyalarda Kullanma  517
15.3.3. Fonksiyonların Dosyalar Arasında Ortak Kullanılması  518
15.3.3.1. Deklerasyon ve Tanım  518
15.3.3.2. Birden Çok Deklerasyon  519
15.3.3.3. Statik Fonksiyonlar  519
15.3.4. Sınıfların Dosyalar Arasında Ortak Kullanılması  519
15.3.5. Başlık Dosyaları  521
15.3.5.1. Başlık Dosyası Kullanma Sebebi  521
15.3.5.2. Tanımları Başlık Dosyasına Koyma  521
15.3.5.3. Sınıf Tanımını Kaynak Dosyaların Her Birine Koyma  522
15.3.5.4. Harici Dosyaların Tanımları  522
15.3.6. Birden Çok "include" Tehlikesi  523
15.3.7. Birden Çok "include" u Önleme  524
Onaltıncı Bölüm:
ŞABLONLAR
16. ŞABLONLAR  525
16.1. Fonksiyon Şablonları  525
16.1.1. Bu Kavrama Ne Gerek Var?  525
16.1.2. Basit Bir Fonksiyon Şablonu  526
16.1.3. Fonksiyon Şablonunun Söz Dizimi  527
16.1.4. Birden Çok Parametresi Olan Fonksiyon Şablonları  528
16.2. Sınıf Şablonları  529
16.2.1. Üye Fonksiyonların Sınıfın Dışında Tanımlanması Durumu  532
16.2.2. Şablon Kullanılan Bir Bağlı Liste Sınıfı  535
16.3. Bir Veri Tipinin Jenerik ve Özel Parametreleri  539
16.4. Birden Çok Veri Tipi Parametresine Sahip Olan Şablonlar  542
16.4.1. Varsayılan Veri Tipli Şablon Parametreleri  543
16.5. Şablonların “Üye” Olarak Kullanılması  543
16.6. Sorular ve Alıştırmalar  545
Onyedinci Bölüm:
KURAL DIŞI DURUMLAR
17. KURAL DIŞI DURUMLAR  547
17.1. Kural Dışı Durumlar (istisnalar)  547
17.2. Sorular ve Alıştırmalar  553
Onsekizinci Bölüm:
STANDART ŞABLON KİTAPLIĞI (SŞK) = STL
18. STANDART ŞABLON KİTAPLIĞI (SŞK) = STL  555
18.1. Giriş  555
18.2. Depolayıcı  555
18.3. Sıralı Depolayıcılar  557
18.3.1. Vektörler (vectors)  558
Vektor Sınıfının Kurucu Fonksiyonları ve Nesnelere İlk Değerlerin Atanması  558
push_back(), size() ve operator [] Üye Fonksiyonları  565
swap(), empty(), back() ve pop_back() Üye Fonksiyonları  567
insert() ve erase() Üye Fonksiyonları  569
18.3.2. Listeler (lists)  573
push_front(), front() ve pop_front() Üye Fonksiyonları  573
reverse(), merge() ve unique() Üye Fonksiyonları  574
18.3.3. Çift Uçlu Kuyruk (Deque)  576
18.4. Birleşik Depolayıcılar  578
18.4.1. Kümeler ve Çoklu Kümeler  579
18.4.2. Eşlemeler ve Çoklu Eşlemeler  583
18.4.3. Birleşik Dizi  583
18.5. Depolayıcıların Kendi Üye Fonksiyonları  585
18.6. Depolayıcı Uyarlayıcıları  586
18.7. Algorirma  587
18.7.1. Algoritma Örnekleri  588
find() Algoritması  588
count() Algoritması  590
sort() Algoritması  591
search() Algoritması  595
merge() Algoritması  596
remove() Algoritması  598
Algoritmalara _if Ekleme  600
for_each() Algoritması  601
transform() Algoritması  603
18.8. İteratör  604
18.8.1. Akıllı Gösterici Olarak İteratör  606
18.8.2. Sıradan Göstericilerin Durumu  607
18.8.3. İteratörleri Tamamen Ayrı Bir Sınıf Olarak Tanımlama  608
18.8.4. Arayüz Olarak İteratörler  608
18.8.5. Algoritmaları Depolayıcılarla Eşleştirme  610
18.8.6. Depolayıcı Ucu  610
18.7.7. İteratörü Algoritmaya Bağlama  611
18.8.8. Üye Fonksiyonlarla Algoritmalar Arasında Seçim Yapma  612
18.8.9. İteratörlerin Kullanılması  612
18.8.9.1. Veriye Erişme  613
18.8.9.2. Veri Ekleme  614
18.8.9.3. Algoritmalar ve İteratörler  616
18.8.10. Özelleştirilmiş İteratörler  618
18.4.10.1. İteratör Uyarlayıcıları  618
Ters İteratörler  619
Ekleme İteratorleri  621
Ham Veri Saklama İteratörleri  624
18.4.10.2. ostream_iterator Sınıfı  624
18.4.10.3. istream_iterator Sınıfı  626
18.8.11. Kullanıcı Tarafından Tanımlanan Nesneleri Depolama  629
18.8.11.1. Kisi Sınıfının Nesnelerinin Kümesi  629
18.8.11.2. Gerekli Üye Fonksiyonlar  631
18.8.11.3. Sıralama  632
18.8.11.4. Tıpkı Temel Veri Tipleri Gibi  632
18.8.11.5. Kisi Sınıfının Nesnelerinin Listesi  632
18.8.11.6. Belirli Bir İsme Sahip Tüm Kişileri Bulma  634
18.8.11.7. Belirli Bir Telefon Numarasına Sahip Tüm Kişileri Bulma  635
18.9. Fonksiyon Nesneleri  635
18.9.1. Derleyicide Tanımlı Fonksiyon Nesneleri  635
18.9.2. Kendi Fonksiyon Nesnelerini Yazma  639
18.9.3. KisileriKarsilastir() Fonksiyon Nesnesi  641
18.9.4. KisiYaz() Fonksiyon Nesnesi  641
18.9.5. Depolayıcının Davranışını Değiştirmek İçin Kullanılan Fonksiyon Nesneleri  642
18.10. STL İle İlgili Endişeler  642
Ondokuzuncu Bölüm:
Dev–C++ ve GRAFİK EKRAN MODUNA GİRİŞ
19. Dev–C++ ve GRAFİK EKRAN MODU’NA GİRİŞ  643
19.1. Grafik Ekran and C++  643
19.1.1. Bazı Seçimler  643
19.1.2. Dev–C++ Derleyicisinin İndirilmesi ve Kurulması  644
19.1.3. Grafik Ekranı İçin Gerekli Dosyalar  645
19.2. Grafik Ekran İçin Proje Oluşturma  647
19.2.1. Grafik Projesi Oluşturma  647
19.2.2. Grafik Projesi Ayarları  648
19.2.3. Araçlar/Tools Menüsünden Yapılması Gereken Seçimler  648
19.3. Kaynak Kodu Dosyası Oluşturma  649
19.3.1. Kaynak Kodu Dosyası Oluşturma  649
19.3.2. Kaynak Kodu Dosyasını Kaydetme  649
19.3.4. Kaynak Kodu Programını Derleme ve Çalıştırma  649
19.3.4.1. Win32 Konsol Penceresi  650
19.3.4.2. Win32 GUI Grafik Penceresi  651
19.4. Yeni Bir Proje  652
19.5. graphics.h Başlık Dosyası Ne Durumda?  659
19.6. winbgim.h Başlık Dosyasında Yer Alan Bazı Fonksiyonlar  660
19.6.1. İlk Değerler, Silme ve Bekletme  660
19.6.2. Renklendirme, Stil ve Kalınlık Fonksiyonları  661
19.6.3. Koordinatlar  661
19.6.4. Metin Formatlama  661
19.6.5. Grafik Penceresinde Mesaj Yazdırma  662
19.6.6. Mouse Input  662
19.7. “Borland Turbo C” İçin Yazılmış Olan Örnek “Konsol Grafiği Programları”nın Dev–C++ Derleyicisinde Win32 GUI veya Win32 Konsol Modunda Çalıştırılması  662
Yirminci Bölüm:
EKLER
20. EKLER  667
20.Ek–1. İşlemcilerin Öncelik Sıraları  667
20.Ek–2. Depolayıcıların Üye Fonksiyonları  670
20.Ek–3. Algoritma Tabloları  671
20.Ek–3.1. Genel Açıklamalar  671
20.Ek–3.2. Değişmeyen Ardışıklık (Ardıllık) İşlemleri  672
20.Ek–3.3. Değişen Ardışıklık (Ardıllık) İşlemleri  673
20.Ek–3.4. Sıralama ve İlgili İşlemler  674
20.Ek–3.5. Genelleştirilmiş Sayısal İşlemler  677
20.Ek–4. Algoritmalar İçin Gerekli Olan İteratörler  678
20.Ek–5. zaman  680
20.Ek–5.1. zamanh.h  680
20.Ek–5.2. zamanCPP.cpp  680
20.Ek–6. Sınıflar  681
20.Ek–6.1. siniflarh.h  681
20.Ek–6.2. siniflarCPP.cpp  684
20.Ek–7. Kalıtım  685
20.Ek–7.1. kalitimh.h  685
20.Ek–8. Çalışan  687
20.Ek–8.1. calisanlarh.h  687
20.Ek–8.2. calisanlarCPP.cpp  689
20.Ek–9. Kişiler  690
20.Ek–9.1. kisilerh.h  690
20.Ek–9.2. kisilerCPP.cpp  692
Kaynaklar  695
Kavramlar Dizini  697
 


Olcay Taner Yıldız
Eylül 2024
200.00 TL
Sepete Ekle
Nureddin Gökbey İnaç
Temmuz 2024
150.00 TL
Sepete Ekle
Lütfi Koray Yitmen
Temmuz 2024
230.00 TL
Sepete Ekle
Aydın Erden
Mart 2024
240.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Üçüncü Baskı İçin Birkaç Söz  7
Dördüncü Baskıya Önsöz  9
Birinci Bölüm:
GİRİŞ
1. GİRİŞ  31
1.1. Bilgisayar Kullanmanın Önemi  31
1.2. Başlarken  32
1.3. Programlama Dilleri  32
1.3.1. İlk Programlama Dilleri  32
1.3.2. İkinci Nesil Diller  32
1.3.3. Üçüncü Nesil Diller  33
1.3.3.1. Genel Amaçlı Yüksek Düzeyli Diller  33
1.3.3.2. Nesnelerle Programlama Yapan Yüksek Düzeyli Diller  33
1.3.4. Dördüncü Nesil Diller  33
1.3.5. Zamanımıza Kadar C++  34
1.4. Programlama Dili Seçimi  34
1.5. Derleyici  35
1.5.1. Derleyici, Birleştirici ve Hata Bulucu  35
1.5.2. Ücret Ödemeden İndirilebilen Derleyicilerin Listesi  36
1.5.3. Ücret Ödenerek İndirilebilen Derleyicilerin Listesi  36
1.5.4. Derleyici ve Donanım  37
1.6. Ücretsiz İndirilen Dev–C++ Derleyicileri  37
1.6.1. Dev–C++ 5.11 Derleyicisinin İndirilmesi ve Açılması  38
1.6.2. Dev–C++ 5.11 Derleyicisinde Proje Oluşturma  39
1.6.3. Dev–C++ 5.11 Derleyicisinde Kaynak Kodu Dosyası Oluşturma ve Bu Dosyayı Kaydetme  42
1.6.4. Kaynak Kodu Dosyasını Projeye Ekleme  43
1.6.5. Var Olan Bir Dosyayı Açma  43
1.6.6. Kaynak Kodu Dosyasına Program Yazma ve Bu Programı Çalıştırma  43
1.7. Dev–C++ Derleyicisinden Seçilebilecek Modlar  45
1.7.1. Modların Seçilmesi  45
1.7.2. Modların İncelenmesi  46
1.7.2.1. "Basic → Windows Application" Seçimi  46
1.7.2.2. Multimedia → OpenGL Seçimi  48
1.7.2.3. Win32 → Animation Example  49
1.7.2.4. Özet  51
1.8. Dev–C++ Derleyicisi İle Daha Neler Yapılabilir?  51
1.9. Genel Olarak Dev–C++ Derleyicisi ve Grafik Ekran Modu’nun Kullanılması  51
İkinci Bölüm:
C++ PROGRAMLAMA DİLİ
2. C++ PROGRAMLAMA DİLİ  53
2.1. C++ Programı  53
2.2. C++ Programlama Dili'nin Temel Yapısı  54
2.2.1. main() Fonksiyonu  54
2.2.2. C++ Programlarında Türkçe Karakterleri Kullanma  57
2.2.3. iostream Başlık Dosyası  58
2.2.4. İsim Uzayı: namespace  59
2.2.5. Fonksiyonlar  61
2.2.6. Açıklamalar  62
2.2.7. Program Yazma Şekli  64
2.2.8. İfadeler  64
2.2.8.1. Basit İfadeler  64
2.2.8.2. Basit Olmayan İfadeler  64
2.3. C++ Programlarında Kullanılan Nicelikler  65
2.3.1. Anahtar Kelimeler  66
2.3.2. Belirleyiciler/İsimler  66
2.3.3. Sabitler  67
2.3.3.1. Tam Sayı Sabitler  67
2.3.3.2. Karakter Sabitler  67
2.3.3.3. Ondalık Sayı Sabitler  68
2.3.3.4. Numaralama Sabitleri  68
2.3.4. String–Karakter Dizisi  69
2.3.5. İşlemciler  69
2.3.6. Ayırıcılar  69
2.4. Kullanılan Niceliklere İsim Verme  69
2.5. Temel Veri Tipleri  71
2.5.1. Tam Sayı Veri Tipleri  71
2.5.2. İşaretsiz Tam Sayı Veri Tipleri  73
2.5.3. Ondalık Sayı Veri Tipleri  74
2.5.4. Karakter Veri Tipi ve Küçük Tam Sayılar  75
2.4.5. bool Veri Tipi  80
2.5.6. Alias – Veri Tipi Adı – Takma Ad – Lakap  81
2.5.7. Tam Sayıların Kullanılması  82
2.5.8. Veri Tiplerinin "byte" Cinsinden Büyüklükleri  83
2.5.9. Sayısal İşlemlerde Sınır Kavramı  84
2.6. Değişkenler ve Sabitler  87
2.6.1. Değişkenler  87
2.6.1.1. Bir Deyimin l–değerli Olması  87
2.6.1.2. Bir Deyimin r–değerli Olması  88
2.6.2. Değişken Deklerasyonları ve Tanımları  88
2.6.3. Sabitler  93
2.7. Formatlı Yazdırma  94
2.8. İkili Sayı Sistemi  97
2.8.1. Tam Sayılar  97
2.8.2. Ondalık Sayılar  98
2.8.3. Ondalık Sayıların Gösterilmesi  99
2.8.3.1. Ondalık Sayılarda Duyarlık (precision)  99
2.8.3.2. Duyarlık Problemi Nasıl Yok Edilir?  101
2.8.3.3. Ondalık Sayıları Yuvarlama Problemi  101
2.9. Veri Tipi Dönüşümü  103
2.9.1. Veri Tipi Dönüşümü Çeşitleri  104
2.9.1.1. Derleyici Tarafından Kendiliğinden Gerçekleştirilen Veri Tipi Dönüşümü  104
2.9.1.2. Tip Atamaları  105
2.9.2. Tip Dönüşümleri Sırasında Karşılaşılan Önemli Problemler  109
2.9.2.1. Birinci Durum  109
2.9.2.2. İkinci Durum  109
2.9.2.3. Üçüncü Durum  109
2.9.2.4. Dördüncü Durum  109
2.9.2.5. Beşinci Durum  110
2.10. Aritmetik İşlemciler  112
2.10.1. Basit Aritmetik İşlemciler  112
2.10.1.1. Bölme İşlemcisi ve Tam Sayı Bölme işlemcisi  112
2.10.1.2. Kalan İşlemcisi  113
2.10.1.3. Öncelik Sırası  114
2.10.2. Aritmetik Atama İşlemcileri  115
2.10.3. Artırma İşlemcisi  116
2.10.4. Ön Ek (prefix) ve Son Ek (postfix) Gösterimi  117
2.10.5. Eksiltme İşlemcisi  118
2.10.6. Aritmetik İşlemlerde Öncelik Sırası  119
2.11. Hazır Fonksiyonlar  119
2.11.1. Başlık Dosyaları  120
2.12. Sorular ve Alıştırmalar  121
Üçüncü Bölüm:
SEÇME VE TEKRAR
3. SEÇME VE TEKRAR  123
3.1. Karşılaştırma  123
3.1.1. Karşılaştırma İşlemcileri  123
3.1.2. İşlemcilerin Öncelik Sıraları  125
3.2. Seçme  125
3.2.1. if İfadesi  125
3.2.1.1. Basit if İfadesi  125
3.2.1.2. if … else … ; İfadesi  128
3.2.1.3. Şartlı İşlemci  132
3.2.2. switch İfadesi  134
3.3. Tekrarlama  136
3.3.1. for İfadesi  136
3.3.1.1. for İfadesinin Başlığı  137
3.3.1.2. for İfadesinin Gövdesi  138
3.3.1.3. Bloklar, Değişkenlerin Etki Alanları ve Değişkenlere Ulaşabilme  139
3.3.1.4. Değişik for Yapıları  140
3.3.1.5. for İfadelerinin İçinde Tanımlanan Değişkenler  141
3.3.1.6. Birden Çok İlk Değer Atama ve Sınama Deyimi  141
3.3.1.7. for İfadesinde Adım Aralığını Değiştirme  141
3.3.1.8. for İfadesinde string  142
3.3.1.9. For İfadesinin Kullanıldığı Önemli Bir Örnek  142
3.3.2. while İfadesi  143
3.3.3. do … while İfadesi  145
3.4. Mantık İşlemcileri  147
3.4.1. && (and) Ve İşlemcisi  148
3.4.2. ¦¦ (or) Veya İşlemcisi  149
3.4.3. ! (Değil) İşlemcisi  151
3.5. Bazı İşlemcilerin Öncelik Sıraları  151
3.6. Diğer Kontrol İfadeleri  152
3.6.1. break; İfadesi  152
3.6.2. continue; İfadesi  152
3.6.3. goto İfadesi  153
3.7. Sorular ve Alıştırmalar  154
Dördüncü Bölüm:
DİZİ VERİ TİPİ
4. DİZİ VERİ TİPİ  157
4.1. Veri Tipleri  157
4.1.1. Basit Veri Tipleri  157
4.1.2. Basit Olmayan Veri Tipleri  157
4.2. Bir Boyutlu Dizi  157
4.2.1. Bir Boyutlu Dizi Deklerasyonu  157
4.2.2. Dizi Elemanlarına Değer Atama  158
4.2.3. Dizinin Elemanlarını Kullanma  159
4.2.4. Dizinin Elemanlarına İlk Değerleri Atama  161
4.2.5. Dizilere Başlangıç Değeri Verme Kuralları  161
4.2.6. Bir Diziyi En Büyük Sayıda Karakter İle Doldurma  162
4.2.7. Dizileri Birbirine Ekleme  163
4.3. İki Boyutlu Dizi  164
4.3.1. İki Boyutlu Dizi Deklerasyonu  164
4.3.1.1. İki Boyutlu Bir Diziyi Bir Fonksiyona Argüman Olarak Gönderme  167
4.3.1.2. Değişik Dizi Örnekleri  171
4.4. Diziler ve Dinamik Bellek Kullanımı  176
4.4.1. Diziyi Belleğe Dinamik Olarak Yerleştirme  176
4.4.2. Dinamik Olarak Belleğe Yerleştirilen Diziye İlk Değerleri Verme  176
4.4.3. Diziyi Bellekten Silme  177
4.5. Sorular ve Alıştırmalar  177
Beşinci Bölüm:
STRING ve KARAKTER VERİ TİPLİ DİZİ
5. string ve Veri TİPLİ DİZİLER  179
5.1. string  179
5.2. Kopyalama  182
5.3. İki Boyutlu Karakter Dizisi  185
5.4. string Veri Tipli Bir Değişkendeki Karakterler  186
5.5. Başka Örnekler  187
5.6. Sorular ve Alıştırmalar  187
Altıncı Bölüm:
YAPI VE NUMARALAMA VERİ TİPLERİ
6. YAPI VE NUMARALAMA VERİ TİPLERİ  189
6.1. Yapı Veri Tipi  189
6.1.1. Yapı Veri Tipi Tanımı  190
6.1.2. Yapı Veri Tipli Değişken Tanımlama  191
6.1.3. Yapının Elemanlarına Erişme  191
6.1.4. Yapı Veri Tipinin Diğer Özellikleri  192
6.1.4.1. Yapı Üyelerine İlk Değerlerin Atanması  192
6.1.4.2. Atama İfadelerinde Yapı Veri Tipli Değişkenler  193
6.1.5. Yapı İçinde Yapı  194
6.1.6. Kümelenmiş Yapı Veri Tipli Değişkenlerin Elemanlarına Erişme  195
6.1.7. Kümelenmiş Yapılara İlk Değer Atama  196
6.1.8. Kümelenme Derinliği  196
6.2. Numaralama Veri Tipi  197
6.2.1. Numaralama Sabitlerinin Değerlerini Açıkça Belirtme  199
6.2.2. Numaralama Veri Tipi ve Giriş/Çıkış İşlemleri  200
6.2.3. Numaralama Örnekleri  200
6.3. Sorular ve Alıştırmalar  201
Yedinci Bölüm:
FONKSİYONLAR: 1
7. FONKSİYONLAR: 1  203
7.1. Giriş.  203
7.2. Basit (Parametresiz) Fonksiyonlar  203
7.2.1. Fonksiyonu Deklere Etme  204
7.2.2. Fonksiyonu Tanımlama  205
7.3.2. Fonksiyonu Çağırma  205
7.2.4. Fonksiyon Tanımını Kitaplık Fonksiyonları İle Karşılaştırma  205
7.2.5. Fonksiyonun Deklerasyonundan Kurtulma  206
7.3. Parametreli Fonksiyonlar  207
7.3.1. Fonksiyona Sabitleri Argüman Olarak Gönderme  207
7.3.2. Fonksiyonun Parametreleri  208
7.3.3. Fonksiyona Değişkenleri Argüman Olarak Gönderme  209
7.3.4. Fonksiyonun Parametreleri ve Yerel Değişkenler  210
7.4. Fonksiyona Veri Gönderme Şekilleri  212
7.4.1. Fonksiyona Veriyi DEĞER Olarak Gönderme  212
7.4.1.1. Fonksiyona Yapı Veri Tipli Argümanı DEĞER Olarak Gönderme  213
7.4.1.2. Fonksiyona Dizi Veri Tipli Argümanı DEĞER Olarak Gönderme  214
7.4.2. Fonksiyona Veriyi REFERANS Olarak Gönderme  216
7.4.3. Fonksiyona Veriyi GÖSTERİCİ Olarak Gönderme  216
7.5. Fonksiyondan Veri Alma (Veri Döndürme)  216
7.5.1. ‘void’ Anahtar Kelimesi ve ‘return’ Deyimi  217
7.5.1.1. return İfadesinde Gereksiz Değişkenlerden Kurtulma  218
7.5.2. Fonksiyonlardan YAPI VERİ TİPLİ Veri Döndürme  219
7.5.3. Fonksiyonlardan Verileri REFERANS Olarak Döndürme  221
7.5.3.1. Referans Veri Tipi  221
7.5.3.2. Referans Veri Tipli Değişken Tanımlama ve Ona Başlangıç Değeri Verme  221
7.5.3.3. Referans Olarak Tanımlanan Değişkeni Kullanma  222
7.5.3.4. Referans Olarak Tanımlanan Bir Değişkene Değer Atama  223
7.5.3.5. Referans Örnekleri  223
7.5.3.6. Basit Veri Tipli Verileri Fonksiyonlara REFERANS Olarak Gönderme  223
7.5.3.7. Fonksiyona Referans Olarak İki Argüman Gönderme  228
7.5.4. Fonksiyona Yapı Veri Tipli Verileri Referans Olarak Gönderme  229
7.5.5. Referans Veri Tipli Dönüş Değerleri  230
7.5.6. Bir Fonksiyonun const Referans Parametresi  231
7.6. Fonksiyonların Aşırı Yüklenmesi  232
7.6.1. Fonksiyonların Aşırı Yüklenmesi  232
7.6.2. Fonksiyonların Aşırı Yüklenmesi ve Çok Şekillilik  235
7.6.3. Fonksiyonların Aşırı Yüklenmesi ve Dönüş Veri Tipi  237
7.7. Fonksiyonların Bazı Özellikleri  238
7.7.1. Fonksiyonların Kendi Kendini Çağırması  238
7.7.2. Yerel (inline) Fonksiyonlar  238
7.7.3. Fonksiyonların Varsayılan Parametreleri  240
7.7.4. Genel ve Yerel Değişkenler  243
7.7.4.1. Statik Yerel Değişkenler  244
7.8. Standart Fonksiyonlar  245
7.9. Sorular ve Alıştırmalar  247
Sekizinci Bölüm:
SINIF VERİ TİPİ VE NESNE
8. SINIF VERİ TİPİ ve NESNE  249
8.1. Sınıf Veri Tipi  249
8.1.1. Yapısal Programlama Hakkında Birkaç Söz  249
8.1.2. Gerçek Dünyanın Modellenmesi  249
8.1.3. Sınıfa Neden İhtiyaç Duyulur?  249
8.1.4. Yapı ve Sınıf Veri Tipi Arasındaki İlişki  251
8.1.5. Sınıf Tanımı  251
8.1.6. Sınıf Veri Tipinin Özellikleri  251
8.2. Sınıf Veri Tipi ve Nesne  252
8.2.1. Sınıf Veri Tipi ve Nesne  252
8.2.2. Sınıf Veri Tipi Tanımı  254
8.2.3. private ve public Belirticileri  255
8.2.4. Sınıf Veri Tipinin Üye Verileri  256
8.2.5. Sınıf Veri Tipinin Üye Fonksiyonları  256
8.2.6. Sınıf Veri Tipinin Kullanılması  256
8.2.6.1. Bir Sınıfın Nesnelerinin Tanımlanması  256
8.2.6.2. Nokta İşlemcisi ve Üye Fonksiyonların Çağırılması  257
8.3. Fiziksel Nesneler Olarak C++ Nesneleri  257
8.3.1. “Kimlik” Sınıfının “kim” Nesnesi  258
8.3.2. “Dikdortgen” Sınıfının “Dortgen” Nesnesi  259
8.4. Kurucu Fonksiyon  261
8.4.1. Nesneleri İlk Kullanıma Hazırlama  261
8.4.2. Nesnelerin Kendi Kendilerini İlk Kullanıma Hazırlaması  262
8.4.3. Kurucu Fonksiyon  262
8.4.4. Kurucu Fonksiyona Dikdortgen Örneği  264
8.4.5. Kurucu Fonksiyonların Özellikleri  264
8.4.6. Nesnelere Atanan İlk Değerlerin Listesi  264
8.5. Yok Edici Fonksiyon  265
8.6. Nesnelerin Fonksiyon Parametresi Olarak Kullanılması  265
8.7. Varsayılan Kurucu Fonksiyon  267
8.8. Kurucu Fonksiyonların Aşırı Yüklenmesi  267
8.9. Üye Fonksiyonların Sınıfın Dışında Tanımlanması ve Kapsam Çözünürlük İşlemcisi  268
8.10. Nesnelerin Parametre Olarak Kullanılması  269
8.11. Varsayılan Kopyalama Kurucu Fonksiyonu  271
8.12. Fonksiyonlardan Nesneleri Döndürme  272
8.13. Parametreler ve Nesneler  273
8.14. Yapılar ve Sınıflar  276
8.15. Sınıfın Statik Üye Verisi  277
8.15.1. Sınıfın static Üye Verisi  277
8.15.2. Sınıfın static Üye Verisini Kullanma  277
8.15.3. static Üye İçin Deklerasyon ve Tanım Ayrı Ayrı  279
8.16. Üye Fonksiyonların const Olarak Deklere Edilmesi ve Tanımlanması İşlemleri  279
8.16.1. Üye Fonksiyonun const Parametreleri  280
8.16.2. const Olarak Tanımlanan Nesneler  281
8.17. Sınıf Üyesi Olarak Karakter Dizileri  282
8.18. "String" ve "string" Sınıfları  289
8.19. Sorular ve Alıştırmalar  291
Dokuzuncu Bölüm:
İŞLEMCİLERİN AŞIRI YÜKLENMESİ
9. İŞLEMCİLERİN AŞIRI YÜKLENMESİ  293
9.1. Tekli İşlemcilerin Aşırı Yüklenmesi  293
9.1.1. operator Anahtar Kelimesi  294
9.1.2. İşlemci (operator) Fonksiyonunun Parametreleri  295
9.1.3. İşlemci Fonksiyonunun Döndürdüğü Değer  295
9.1.4. İsimsiz Geçici Nesneler  297
9.2. İkili İşlemcilerin Aşırı Yüklenmesi  300
9.2.1. Aritmetik İşlemcilerin Aşırı Yüklenmesi  300
9.2.1.1. Nesneleri Toplama  300
9.2.1.2. Karakter Katarlarını Birbirine Ekleme  302
9.2.2. Karşılaştırma İşlemcileri  303
9.2.3. Aritmetik Atama İşlemcileri  304
9.3. İndis İşlemcisi  305
9.3.1. getel() ve putel() Fonksiyonları  305
9.3.2. Referans Olarak Dönen Bir Tek access() Fonksiyonu  307
9.3.3. Referans Olarak Dönen Aşırı Yüklenmiş [ ] İndis İşlemcisi  308
9.4. İşlemcilerin Aşırı Yüklenmelerine Getirilen Sınırlamalar  309
9.4.1. Aşırı Yüklenecek İşlemcilerin Etki Edeceği İfadelerin Özelliği  309
9.4.2. Başlangıçtaki Yazım Kuralına Uyma  309
9.4.3. Aşırı Yüklenemeyen İşlemciler  309
9.4.4. Aşırı Yüklenebilen İşlemciler  310
9.4.5. Sadece Üye Fonksiyonlar Kullanılarak Aşırı Yüklenebilen İşlemciler  310
9.5. Sorular ve Alıştırmalar  312
Onuncu Bölüm:
KALITIM
10. KALITIM  313
10.1. Kalıtım  313
10.2. Temel Sınıf ve Türetilmiş Sınıf  313
10.2.1. Türetilmiş Sınıfın Tanımında Temel Sınıfı Açıkça Yazmak Gerekir  315
10.2.2. Türetilmiş Sınıfın Nesnelerinden Temel Sınıfın Elemanlarına Erişme  320
10.2.2.1. Temel Sınıfın Kurucu Fonksiyonlarını Kullanma  321
10.2.3. Temel Sınıfın Üye Fonksiyonlarını Kullanma  321
10.2.4. Türetilmiş Sınıftan Temel Sınıfın Üye Fonksiyonunu Çağırma  321
10.2.5. protected Erişim Belirticisi  323
10.3. Üye Fonksiyonları Dikkate Almama  326
10.3.1. Hangi Fonksiyon Tanımı Kullanılır?  327
10.3.2. Dikkate Alınmayan Üye Fonksiyonlar ve Kapsam Çözünürlük İşlemcisi  328
10.4. Sınıf Hiyerarşisi  329
10.4.1. Soyut Temel Sınıf  330
10.5. public ve private Kalıtım  331
10.5.1. Erişme Kombinezonları  331
10.6. Çoklu Kalıtım  333
10.6.1. Çoklu Kalıtımda Belirsizlik  336
10.6.2. Bir Başka Tür Belirsizlik  337
10.7. Kalıtım ve Dinamik Bellek Kullanımı  338
10.7.1. Türetilmiş Sınıfın new Kullanmaması Durumu  338
10.7.2. Türetilmiş Sınıfın new Kullanması Durumu:  339
10.8. Sorular ve Alıştırmalar  340
Onbirinci Bölüm:
VERİ TİPİ DÖNÜŞÜMÜ
11. VERİ TİPİ DÖNÜŞÜMÜ  341
11.1. Veri Tipi Dönüşümü  341
11.1.1. Temel Veri Tipleri Arasındaki Veri Tipi Dönüşümleri  342
11.1.2. Nesneler ve Temel Veri Tipleri Arasındaki Dönüşümler  342
11.1.3. Temel Bir Veri Tipinden Kullanıcı Tarafından Tanımlanan Bir Veri Tipine Dönüşüm  344
11.1.4. Kullanıcı Tarafından Tanımlanan Veri Tiplerinden Temel Veri Tiplerine Dönüşüm  345
11.1.5. C– Karakter Katarları ve String Veri Tipli Nesneler Arasında Dönüşüm  345
11.2. ‘explicit’ ve ‘mutable’ Anahtar Kelimeleri  346
11.2.1. ‘explicit’ Sayesinde Dönüşümleri Engelleme  346
11.2.2. mutable Kullanarak const Nesne Verilerini Değiştirme  348
11.3. Dinamik Tip Bilgisi (Dynamic Type Information)  350
11.3.1. dynamic_cast Yardımıyla Bir Sınıfın Veri Tipini Kontrol Etme  350
11.3.2. dynamic_cast Yardımıyla Gösterici Tiplerini Değiştirme  351
11.3.3. typeid İşlemcisi  352
11.4. Sorular ve Alıştırmalar  353
Onikinci Bölüm:
GÖSTERİCİ VERİ TİPİ
12. GÖSTERİCİ VERİ TİPİ  355
12.1. Gösterici Veri Tipi  355
12.1.1. Gösterici Veri Tipi Tanımı  355
12.1.2. Kullanılan Bellek Alanlarını Karşılaştırma  356
12.2. Gösterici Ne İşe Yarar?  357
12.3. Niceliklerin Bellek Adresleri ve Göstericiler  358
12.3.1. Adresi Al İşlemcisi  358
12.4. Gösteren Değişken: Gösterici  360
12.4.1. Gösterici Değişkeninin Veri Tipi Nedir?  360
12.4.2. Göstericilerin Kullanılması  362
12.5. Gösterilen Değişken (dereference)  364
12.6. void’ı Gösteren Gösterici  367
12.7. Gösterici Kullanmanın Zorluğu  369
12.8. Göstericiler ve Diziler  370
12.8.1. Dizi Gösterimi  370
12.8.2. Dizinin Gösterici İle Temsili  370
12.8.3. Dizi ve Gösterici Temsilinin Birlikte Kullanılması  371
12.8.4. Fonksiyondan Dizi Veri Tipli Bir Veriyi Gösterici Kullanarak Döndürme  373
12.8.5. Dizi Gibi Davranan Bir Sınıf Tanımı  374
12.9. Göstericiler ve Fonksiyon Parametreleri  375
12.9.1. Basit Değişkenleri Fonksiyona Referans Argüman Olarak Gönderme  376
12.9.2. Diziyi Fonksiyona Gösterici Argüman Olarak Gönderme  379
12.9.3. Göstericileri Fonksiyon Parametreleri Olarak Kullanma  380
12.10. Fonksiyonları Gösteren Göstericiler  381
12.10.1. Bir Fonksiyonun Adresini Elde Etme  382
12.10.2. Fonksiyon Göstericisinin Deklerasyonu  382
12.10.3. Fonksiyon Çağırmak İçin Fonksiyon Göstericisini Kullanma  383
12.11. Göstericiler ve Karakter Katarları  385
12.12. Dinamik Değişken ve new İşlemcisi  388
12.12.1. Otomatik Değişken  388
12.12.2. Statik (static) Değişken  388
12.12.3. Dinamik Değişken  388
12.13. Göstericileri Kullanarak Üye Fonksiyonlara Erişme  394
12.13.1. Ok İşlemcisi  394
12.14. new İşlemcisinin Döndürdüğü Göstericinin İçeriğine Ulaşma  396
12.15. Göstericiler ve Nesneler  396
12.16. Gösterici Niçin Kullanılır?  397
12.16.1. Göstericilerin Kullanıldığı Yerler  397
12.16.2. Stak (stack) ve Serbest Depolama Alanı (Heap)  398
12.17. const Ayrılmış Kelimesi ve Göstericiler  401
12.18. Bağlı Liste  402
12.19. Göstericiyi Gösteren Gösterici  403
12.20. Göstericilerin Öncelik Sıraları  405
12.21. Sorular ve Alıştırmalar  406
Onüçüncü Bölüm:
FONKSİYONLAR: 2
13. FONKSİYONLAR: 2  407
13.1. Giriş  407
13.2. Sanal Fonksiyonlar  407
13.2.1. Sanal Fonksiyonlara Neden İhtiyaç Duyulur?  407
13.2.2. Göstericilerle Erişilen Normal Üye Fonksiyonlar  408
13.2.3. Göstericilerle Erişilen Sanal Üye Fonksiyonlar  410
13.2.4. Soyut Sınıflar ve Saf Sanal Üye Fonksiyonlar  415
13.2.5. SANAL Üye Fonksiyonlar  418
13.2.6. Sanal YOK EDİCİ Fonksiyonlar  420
13.3. Arkadaş–Dost Fonksiyonlar  421
13.3.1. Dost Fonksiyonlar  421
13.3.1.1. Çarpma İşlemcisi  421
13.3.2. Dost Sınıflar  427
13.4. Statik Fonksiyonlar  428
13.4.1. static Fonksiyonlara Erişme  430
13.4.2. Nesneleri Numaralama  430
13.5. Aşırı Yüklenmiş Atama İşlemcisi  431
13.6. Kopyalama Kurucu Fonksiyonu  432
13.7. this Göstericisi  434
13.7.1. Nesnenin Adresini Göstermek İçin this Göstericisini Kullanma  434
13.7.2. Üye Veriye this Göstericisini Kullanarak Ulaşma  435
13.7.3. Değer Döndürmek İçin this Göstericisini Kullanma  436
13.8. Sorular ve Alıştırmalar  439
Ondördüncü Bölüm:
AKIŞ VE DOSYA
14. AKIŞ VE DOSYA  441
14.1. Akış  441
14.1.1. Akış ve Buffer (Tampon)  442
14.1.2. Başlık Dosyaları  443
14.2. ios Sınıfı  443
14.2.1. Biçimlendirme İşaretleri  443
14.2.2. Biçimlendirme (Formatlama) İşaretlerini Ayarlama  445
14.2.3. İki Parametreli setf() Fonksiyonunu Kullanma  447
14.2.3.1. Tam Sayıları Formatlı Yazdırma  447
14.2.3.2. Ondalık Sayıları Formatlı Yazdırma  448
14.2.4. ios Düzenleyicileri (Manipulators)  452
14.2.5. ios Fonksiyonları  454
14.3. istream Sınıfı  456
14.4. ostream Sınıfı  457
14.5. iostream ve _withassign Sınıfları  458
14.5.1. Ön Tanımlı Akış Nesneleri (Predefined Stream Objects)  458
14.6. Akış Hataları  459
14.6.1. Hata Durum İşaretleri (Error Status Bits)  459
14.6.2. Sayıları Girme  460
14.6.3. Çok Fazla Karakter Girme Problemi  461
14.6.4. Girdisiz Girdi  461
14.6.5. Karakter ve Karakter Katarı Girişi (Inputting Character and String)  462
14.7. Akışlarla Disk (Metin) Dosyası Giriş/Çıkışları  464
14.7.1. Biçimlendirilmiş Disk (Metin) Dosyası  464
14.7.2. Verileri Disk (Metin) Dosyasına Yazdırma  465
14.7.3. Açma Konusunda ofstream Sınıfının Nesnesinin Varsayılan Davranışını Değiştirme  468
14.7.4. Programlar Çalışırken Oluşturulan Dosyaları Bulma ve Açma  470
14.7.5. Verileri Dosyadan (Metin Dosyasından) Okutma  471
14.7.6. Verileri Metin Dosyasına Yazdırma Ve Metin Dosyasından Okutma  472
14.7.7. Boşluk İçeren Karakter Katarları  474
14.7.8. Dosya Sonunu Tespit Etme  476
14.7.9. Karakter Giriş/Çıkışı (Character I/O) İşlemleri  477
14.8. İkili Sayı Sisteminde Giriş/Çıkış İşlemleri  479
14.8.1. reinterpret_cast<>() İşlemcisi  481
14.8.2. Dosyaları Kapatma  481
14.8.3. Nesne Giriş/Çıkışları  481
14.8.3.1. Bir Nesneyi Diske Yazma  481
14.8.3.2. Diskten Bir Nesne Okutma  482
14.8.3.3. Bir Nesneyi Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutup Ekrana yazdırma  483
14.8.4. Uyumlu Veri Yapıları  484
14.8.5. Birden Çok Kişi İçin Yapılan Giriş/Çıkış İşlemleri  485
14.9. fstream Sınıfı  486
14.9.1. open() Fonksiyonu  486
14.9.1.1. Mod Bitleri (Sabitleri) (The Mode Bits)  486
14.10. Dosya Göstericileri (File Pointers)  488
14.10.1. Konumu Belirleme (Specifying the Position / the Offset)  488
14.10.2. seekg() Fonksiyonu : Ötelemeyi Belirleme  488
14.10.3. tellg() Fonksiyonu  490
14.11. Hataların Bulunması  490
14.12. Üye Fonksiyonlarla Dosya Giriş/Çıkışı  494
14.12.1. Kendilerini Okuyup Yazabilen Nesneler  494
14.12.2. Kendi Kendilerini Okuyup Yazan Sınıflar  496
14.12.2.1. Statik Fonksiyonlar  496
14.12.2.2. typeid() Fonksiyonunun Kullanılması  497
14.13. Çıkarma ve Ekleme İşlemcilerini Aşırı Yükleme  502
14.13.1. cout ve cin Nesnelerini Aşırı Yükleme  502
14.13.2. << ve >> İşlemcilerini Dosyalar İçin Aşırı Yükleme  503
14.14. Bir Akış Nesnesi Olarak Bellek  505
14.14.1. Komut Satırı Parametreleri (Command. Line Arguments)  506
14.14.2. Yazıcı Çıktısı  509
14.15. Sorular ve Alıştırmalar  511
Onbeşinci Bölüm:
ÇOK DOSYALI PROGRAMLAR
15. ÇOK DOSYALI PROGRAMLAR  513
15.1. Giriş  513
15.1.1. Arayüz  513
15.1.2. Uygulama  513
15.2. Çok Dosyalı Program Oluşturma  514
15.2.1. Başlık Dosyaları  514
15.2.2. Dizin  514
15.2.3. Projeler  515
15.3. Dosyalar Arasında Haberleşme  515
15.3.1. Kaynak Kodu Dosyaları Arasındaki Haberleşme  515
15.3.2. Değişkenlerin Dosyalar Arasında Ortak Kullanılması  515
15.3.2.1. Programda Geçerli Tanım Sayısı  516
15.3.2.2. Genel Değişkene Farklı Bir Dosyadan Erişme  516
15.3.2.3. Bir Kısıtlama  517
15.3.2.4. Genel Değişkenleri Aynı İsimle Farklı Dosyalarda Kullanma  517
15.3.3. Fonksiyonların Dosyalar Arasında Ortak Kullanılması  518
15.3.3.1. Deklerasyon ve Tanım  518
15.3.3.2. Birden Çok Deklerasyon  519
15.3.3.3. Statik Fonksiyonlar  519
15.3.4. Sınıfların Dosyalar Arasında Ortak Kullanılması  519
15.3.5. Başlık Dosyaları  521
15.3.5.1. Başlık Dosyası Kullanma Sebebi  521
15.3.5.2. Tanımları Başlık Dosyasına Koyma  521
15.3.5.3. Sınıf Tanımını Kaynak Dosyaların Her Birine Koyma  522
15.3.5.4. Harici Dosyaların Tanımları  522
15.3.6. Birden Çok "include" Tehlikesi  523
15.3.7. Birden Çok "include" u Önleme  524
Onaltıncı Bölüm:
ŞABLONLAR
16. ŞABLONLAR  525
16.1. Fonksiyon Şablonları  525
16.1.1. Bu Kavrama Ne Gerek Var?  525
16.1.2. Basit Bir Fonksiyon Şablonu  526
16.1.3. Fonksiyon Şablonunun Söz Dizimi  527
16.1.4. Birden Çok Parametresi Olan Fonksiyon Şablonları  528
16.2. Sınıf Şablonları  529
16.2.1. Üye Fonksiyonların Sınıfın Dışında Tanımlanması Durumu  532
16.2.2. Şablon Kullanılan Bir Bağlı Liste Sınıfı  535
16.3. Bir Veri Tipinin Jenerik ve Özel Parametreleri  539
16.4. Birden Çok Veri Tipi Parametresine Sahip Olan Şablonlar  542
16.4.1. Varsayılan Veri Tipli Şablon Parametreleri  543
16.5. Şablonların “Üye” Olarak Kullanılması  543
16.6. Sorular ve Alıştırmalar  545
Onyedinci Bölüm:
KURAL DIŞI DURUMLAR
17. KURAL DIŞI DURUMLAR  547
17.1. Kural Dışı Durumlar (istisnalar)  547
17.2. Sorular ve Alıştırmalar  553
Onsekizinci Bölüm:
STANDART ŞABLON KİTAPLIĞI (SŞK) = STL
18. STANDART ŞABLON KİTAPLIĞI (SŞK) = STL  555
18.1. Giriş  555
18.2. Depolayıcı  555
18.3. Sıralı Depolayıcılar  557
18.3.1. Vektörler (vectors)  558
Vektor Sınıfının Kurucu Fonksiyonları ve Nesnelere İlk Değerlerin Atanması  558
push_back(), size() ve operator [] Üye Fonksiyonları  565
swap(), empty(), back() ve pop_back() Üye Fonksiyonları  567
insert() ve erase() Üye Fonksiyonları  569
18.3.2. Listeler (lists)  573
push_front(), front() ve pop_front() Üye Fonksiyonları  573
reverse(), merge() ve unique() Üye Fonksiyonları  574
18.3.3. Çift Uçlu Kuyruk (Deque)  576
18.4. Birleşik Depolayıcılar  578
18.4.1. Kümeler ve Çoklu Kümeler  579
18.4.2. Eşlemeler ve Çoklu Eşlemeler  583
18.4.3. Birleşik Dizi  583
18.5. Depolayıcıların Kendi Üye Fonksiyonları  585
18.6. Depolayıcı Uyarlayıcıları  586
18.7. Algorirma  587
18.7.1. Algoritma Örnekleri  588
find() Algoritması  588
count() Algoritması  590
sort() Algoritması  591
search() Algoritması  595
merge() Algoritması  596
remove() Algoritması  598
Algoritmalara _if Ekleme  600
for_each() Algoritması  601
transform() Algoritması  603
18.8. İteratör  604
18.8.1. Akıllı Gösterici Olarak İteratör  606
18.8.2. Sıradan Göstericilerin Durumu  607
18.8.3. İteratörleri Tamamen Ayrı Bir Sınıf Olarak Tanımlama  608
18.8.4. Arayüz Olarak İteratörler  608
18.8.5. Algoritmaları Depolayıcılarla Eşleştirme  610
18.8.6. Depolayıcı Ucu  610
18.7.7. İteratörü Algoritmaya Bağlama  611
18.8.8. Üye Fonksiyonlarla Algoritmalar Arasında Seçim Yapma  612
18.8.9. İteratörlerin Kullanılması  612
18.8.9.1. Veriye Erişme  613
18.8.9.2. Veri Ekleme  614
18.8.9.3. Algoritmalar ve İteratörler  616
18.8.10. Özelleştirilmiş İteratörler  618
18.4.10.1. İteratör Uyarlayıcıları  618
Ters İteratörler  619
Ekleme İteratorleri  621
Ham Veri Saklama İteratörleri  624
18.4.10.2. ostream_iterator Sınıfı  624
18.4.10.3. istream_iterator Sınıfı  626
18.8.11. Kullanıcı Tarafından Tanımlanan Nesneleri Depolama  629
18.8.11.1. Kisi Sınıfının Nesnelerinin Kümesi  629
18.8.11.2. Gerekli Üye Fonksiyonlar  631
18.8.11.3. Sıralama  632
18.8.11.4. Tıpkı Temel Veri Tipleri Gibi  632
18.8.11.5. Kisi Sınıfının Nesnelerinin Listesi  632
18.8.11.6. Belirli Bir İsme Sahip Tüm Kişileri Bulma  634
18.8.11.7. Belirli Bir Telefon Numarasına Sahip Tüm Kişileri Bulma  635
18.9. Fonksiyon Nesneleri  635
18.9.1. Derleyicide Tanımlı Fonksiyon Nesneleri  635
18.9.2. Kendi Fonksiyon Nesnelerini Yazma  639
18.9.3. KisileriKarsilastir() Fonksiyon Nesnesi  641
18.9.4. KisiYaz() Fonksiyon Nesnesi  641
18.9.5. Depolayıcının Davranışını Değiştirmek İçin Kullanılan Fonksiyon Nesneleri  642
18.10. STL İle İlgili Endişeler  642
Ondokuzuncu Bölüm:
Dev–C++ ve GRAFİK EKRAN MODUNA GİRİŞ
19. Dev–C++ ve GRAFİK EKRAN MODU’NA GİRİŞ  643
19.1. Grafik Ekran and C++  643
19.1.1. Bazı Seçimler  643
19.1.2. Dev–C++ Derleyicisinin İndirilmesi ve Kurulması  644
19.1.3. Grafik Ekranı İçin Gerekli Dosyalar  645
19.2. Grafik Ekran İçin Proje Oluşturma  647
19.2.1. Grafik Projesi Oluşturma  647
19.2.2. Grafik Projesi Ayarları  648
19.2.3. Araçlar/Tools Menüsünden Yapılması Gereken Seçimler  648
19.3. Kaynak Kodu Dosyası Oluşturma  649
19.3.1. Kaynak Kodu Dosyası Oluşturma  649
19.3.2. Kaynak Kodu Dosyasını Kaydetme  649
19.3.4. Kaynak Kodu Programını Derleme ve Çalıştırma  649
19.3.4.1. Win32 Konsol Penceresi  650
19.3.4.2. Win32 GUI Grafik Penceresi  651
19.4. Yeni Bir Proje  652
19.5. graphics.h Başlık Dosyası Ne Durumda?  659
19.6. winbgim.h Başlık Dosyasında Yer Alan Bazı Fonksiyonlar  660
19.6.1. İlk Değerler, Silme ve Bekletme  660
19.6.2. Renklendirme, Stil ve Kalınlık Fonksiyonları  661
19.6.3. Koordinatlar  661
19.6.4. Metin Formatlama  661
19.6.5. Grafik Penceresinde Mesaj Yazdırma  662
19.6.6. Mouse Input  662
19.7. “Borland Turbo C” İçin Yazılmış Olan Örnek “Konsol Grafiği Programları”nın Dev–C++ Derleyicisinde Win32 GUI veya Win32 Konsol Modunda Çalıştırılması  662
Yirminci Bölüm:
EKLER
20. EKLER  667
20.Ek–1. İşlemcilerin Öncelik Sıraları  667
20.Ek–2. Depolayıcıların Üye Fonksiyonları  670
20.Ek–3. Algoritma Tabloları  671
20.Ek–3.1. Genel Açıklamalar  671
20.Ek–3.2. Değişmeyen Ardışıklık (Ardıllık) İşlemleri  672
20.Ek–3.3. Değişen Ardışıklık (Ardıllık) İşlemleri  673
20.Ek–3.4. Sıralama ve İlgili İşlemler  674
20.Ek–3.5. Genelleştirilmiş Sayısal İşlemler  677
20.Ek–4. Algoritmalar İçin Gerekli Olan İteratörler  678
20.Ek–5. zaman  680
20.Ek–5.1. zamanh.h  680
20.Ek–5.2. zamanCPP.cpp  680
20.Ek–6. Sınıflar  681
20.Ek–6.1. siniflarh.h  681
20.Ek–6.2. siniflarCPP.cpp  684
20.Ek–7. Kalıtım  685
20.Ek–7.1. kalitimh.h  685
20.Ek–8. Çalışan  687
20.Ek–8.1. calisanlarh.h  687
20.Ek–8.2. calisanlarCPP.cpp  689
20.Ek–9. Kişiler  690
20.Ek–9.1. kisilerh.h  690
20.Ek–9.2. kisilerCPP.cpp  692
Kaynaklar  695
Kavramlar Dizini  697
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024