Bu kitapta; yazılım projelerini başarıyla tamamlamak için bilinmesi gerekli yönetim, proje-planlama ve yazılım kavramları ele alınmıştır. Yönetim alanında birlikte çalışma, iletişim, çatışma çözme ve ekip oluşturma; proje-planlama alanında plan oluşturulması, tahmin süreci, planın kalitesi, proje yürütme süreci ve bu süreçte kullanılan araçlar; yazılım alanında ise yazılım bileşenleri, geliştirme süreci, sürecin aşamaları ve yönetimi kavramları ele alınmıştır.
Risk, kriz, kalite güvence, değişim ve konfigürasyon yönetimi yazılım eksenli incelenmiş, yazılıma özel bilgi ve en iyi uygulama örnekleri verilmiştir. Kurumsal bilgi işlem yönetimi ve dış kaynak yönetiminde önemli noktalara dikkat çekilmiştir. Yazılım hizmeti alanların teknik ayrıntıları boğulmadan yazılım geliştirme sürecini anlamasına yardımcı olacak yeni bir bakış önerilmiştir.
Yazılım dünyasında geniş kabul gören PMI, CMMI, IEEE/EIA 10207-1058 ve firma yaklaşımlarını yansıtan Microsoft®MSF, IBM®RUP standartları karşılıklı olarak incelenmiştir. Böylesi geniş kapsamlı bir kitap yazılım proje yöneticileri, yazılım geliştiricileri ve yazılım projesi yaptıranlar için önemli bir kaynaktır. Ayrıca üniversitelerde verilen "Proje Yönetimi" ve “Yazılım Tasarımı” ve "Yazılım Mühendisliği" dersleri için de yararlı bir başvuru kaynağı ve ders kitabıdır.
Konu Başlıkları
| Yazılım Geliştirme Süreci |
| Planlama |
| Projenin Yürütülmesi |
| Kalite Güvence Yönetimi |
| Risk Yönetimi |
| Değişim ve Konfigirasyon Yönetimi |
| Kurumsal Bilgi İşlem Yönetimi |
| Planlama ve Yönetim Standartları |
| Proje Yönetim Araçları |
| Projedeki Yanlışları Doğru Yönetme Kılavuzu |