Sağlık hizmetlerinde kalite, herkesin eşit oranda erişebildiği,
taraflara zarar verdirmeyen, en iyi hizmetin mümkün olan en düşük maliyetle, hasta ve yakınlarının istek ve beklentilerini de dikkate alan/karşılayan, toplumlar tarafından da kabul görmüş uygulama standartlarıdır.
Kitap, bu bakışla "teoriden pratiğe" mottosu altında; sağlık hizmetlerinde kalite tanımlayan bölümle başlamış, dünyada ve Türkiye'de kalitenin tarihsel süreçlerini en derin ama öz şekilde sunmuş, kalitenin özellikleri, boyutları ve bileşenleri ile devam etmiş, yanı sıra sağlık hizmetlerinde müşteri kavramına açıklık getirmiş, sürekli kalite iyileştirme ilkesini tanımlamış ve açmış, kalite kavramında araç ve yöntemler sonrasında kalitede hasta merkezli olma ve personel eğitimi üzerine vurgu yapmış, kalitede bilgi yönetiminin yeri, kalite ölçümü ve toplam kalite yönetimi başlıkları ile sonlanmıştır.
Konu Başlıkları
| Sağlık Hizmetlerinde Kalite, Prof. Dr. Selma Altındiş |
| Dünyada Kalitenin Tarihsel Gelişimi, Prof. Dr. Selma Altındiş |
| Türkiye'de Sağlıkta Kalitenin Gelişim Süreci, Uzm. Dr. Dilek Tarhan – Uzm. Çağlayan Sarıoğlan |
| Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Özellikleri ve Boyutları, Prof. Dr. Selma Altındiş |
| Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Bileşenleri, Prof. Dr. Selma Altındiş |
| Sağlık Hizmetlerinde Müşteri Kimdir? Prof. Dr. Selma Altındiş |
| Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme, Prof. Dr. Selma Altındiş – Kevser Özcan |
| Sağlık Hizmetleri Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar–Yöntemler, Doç. Dr. Şerife Didem Kaya – Arş. Gör. Muhammed Yusuf Aydamak |
| Kalite Yönetiminde Hasta Merkezli Olma, Prof. Dr. Selma Altındiş |
| Sağlık Hizmetleri Kalitesinde Personel Eğitimi ve Önemi, Prof. Dr. Selma Altındiş – Öğr. Gör. Aysun Ergin |
| Sağlık Hizmetleri Kalitesinde Bilgi Yönetimi ve Önemi, Prof. Dr. Selma Altındiş |
| Sağlık Hizmetlerinde Kalite Ölçümü, Gazi Ünlü – Prof. Dr. Selma Altındiş |
| Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Selma Altındiş – Arş. Gör. Şafak Kıran |