Bankacılık sektöründeki yoğun rekabet ve sektörün emek yoğun teknolojiden sermaye yoğun teknolojiye geçmesi, bu alanda faaliyet gösteren bankaları, hizmetlerinde çeşitlendirmeye veya geçmiş dönemlere göre daha kaliteli hizmet sunmaya, diğer bir ifadeyle tüketici yönlü olarak faaliyet göstermeye yöneltmektedir.
Bunun nedeni bankacılığın hem hizmetlerden faydalanılması, hem de hammaddenin yani paranın temini için tüketicilerin ikna edilmesini gerektiren bir iş olmasından kaynaklanmaktadır. Ayrıca, bankacılık hizmetlerinin üretim ve tüketiminin eş zamanlı olması ve karmaşık hizmetleri açıklama, alternatif yolların avantaj ve dezavantajlarını tartışma, sorulan detaylı cevaplandırma gerekliliği de bankaları tüketici yönlü olarak faaliyet göstermeye yöneltmektedir.
Konu Başlıkları
Hizmet ve Sanal Hizmet Kavramı, İnternet Bankacılığı Hizmetinin Kapsamı
Hizmet Kalitesi Tanımı ve Ölçümü
İnternet Bankacılığı Hizmetlerinde Kalite ve Tüketicilerin Davranışsal Özellikleri
İnternet Bankacılığı Hizmetleri
Dünya'da ve Türkiye'de Sanal Bankacılık Sektöründeki Gelişmeler