Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Otonom Kara Araçları ve Cezai Sorumluluk
Aralık 2024 / 1. Baskı / 407 Syf.
Fiyatı: 730.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Eser, hızla gelişen ve hayatımızın her alanında yerini alan teknolojik gelişmelerden biri olan otonom araçlardan kaynaklanabilecek problemlere eğilmek ve cezai sorumluluk anlamındaki sorunlara çözüm üretmek amacıyla yazılmıştır.

Karayolundaki araçlarla sınırlandırılan eserde; otonom araç teknolojisinin gelişimi, bu teknolojinin fayda ve zararları, olası kaza durumları, Türkiye'de ve bazı ülkelerde otonom araca ilişkin yasal düzenlemeler incelendikten sonra, aracın kendisinin cezai sorumluluğunun mümkün olup olmadığının incelenmesinin akabinde, arka planında yer alan üretici, araç sahibi, sürücü, teknik denetçi ve yerine göre diğer kişilerin cezai sorumluluğu değerlendirilmiştir.

Otonom kara araçları ve cezai sorumluluğa ilişkin geniş kapsamlı bir monografi niteliği taşıyan eserin; üretici ve kullanıcılara faydalı, kanun koyucuya sorumluluğun belirlenmesine ilişkin yapacağı düzenlemelerde yardımcı ve uygulayıcılara cezai sorumluluğun tespiti bakımından yol gösterici bir niteliği haiz olması umulmaktadır.

Konu Başlıkları
Yapay Zeka
Otonom Araç Teknolojisi
Otonom Araçların Hayatımızdaki Yeri
Otonom Aracın Cezai Sorumluluğu Sorunu
Otonom Araçlarda Üreticinin, Kullanıcının ve Diğer Kişilerin Cezai Sorumluluğu
Barkod: 9789750297762
Yayın Tarihi: Aralık 2024
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 407
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
Kısaltmalar  21
GİRİŞ  23
BİRİNCİ BÖLÜM
OTONOM ARAÇ TEKNOLOJİSİ, HAYATIMIZDAKİ YERİ,
HUKUKİ DÜZENLEMELER VE ARACIN CEZAİ SORUMLULUĞU
I. OTONOM ARAÇ  39
A. Otonomi  39
1. Giriş  39
2. Otomatikleştirilmiş Sistem  39
3. Otonom Sistem  40
4. Teknik Sistemlerde Otonominin Değerlendirilmesi  42
B. Otonom Araç  44
1. “Kara Aracı” Kavramı  44
2. “Otonom Araç” Kavramı  44
3. “Otonom Sürüş Özelliğine Sahip Kara Aracı” Kavramı ve Tercih Sebebi  49
C. Otonom Araçlarla Bağlantılı Diğer Kavramlar  52
1. Bağlantılı Kavramların Açıklanması Gerekliliği  52
2. Algoritma  53
3. Robot  54
4. Yapay Zekâ  58
a. Yapay Zekânın Tanımı ve Sınıflandırılması  58
b. Yapay Zekâlı Sistemlerin Öğrenebilmesi  66
c. Yapay Zekâ Algoritmalarının Otonom Araçlarda Kullanımı  72
d. Yapay Zekânın İnsan Zekâsı ile Karşılaştırılması  73
5. İnsan–Makine Etkileşimi  75
II. OTONOM ARAÇLARIN SINIFLANDIRILMASI  76
A. Giriş  76
B. Sınıflandırmada Önemli Kavramlar  78
C. Seviyelerin Belirlenmesinde Kullanılan Kriter  80
D. Otomasyon Seviyeleri  82
1. Seviye 0: Sürüş Otomasyonu Olmayan Araçlar (No Driving Automation)  82
2. Seviye 1: Sürücü Yardımına Sahip Araçlar (Driver Assistance)  82
3. Seviye 2: Kısmi Sürüş Otomasyonuna Sahip Araçlar (Partial Driving Automation)  83
4. Seviye 3: Şartlı Sürüş Otomasyonuna Sahip Araçlar (Conditional Driving Automation)  84
5. Seviye 4: Yüksek Sürüş Otomasyonuna Sahip Araçlar (High Driving Automation)  88
6. Seviye 5: Tam Sürüş Otomasyonuna Sahip Araçlar (Full Driving Automation)  91
E. Değerlendirme ve Kanaatimiz  94
III. OTONOM ARAÇLARIN ÇALIŞMA PRENSİBİ  95
A. Otonom Araçlarda Kullanılan Sensör, Cihaz ve Kontrol Üniteleri  95
1. Giriş  95
2. Radar (Radio Detection and Ranging)  97
3. Lidar (Light Detection and Ranging)  98
4. Ultrasonik Sensörler  99
5. Kameralar  99
6. Yer Hız Sensörleri (GVS)  102
7. GPS  102
8. GNNS  102
9. Dinamik Harita Üretimi (HD Harita)  103
10. Atalet Ölçüm Birimi (IMU)  103
11. İnsan–Makine Arayüzü (Human–Machine Interface– HMI)  103
12. Araç Yazılımı  105
13. Hareket Kontrol Sistemi/Mekatronik Birimler Sistemi (Motion Control Systems/ Actuators/Mechatronic Units)  105
B. Otonom Araçların Çalışma Şekli  106
1. Genel Olarak  106
2. Nesne Algılama, Tanıma ve Karar Verme  107
3. Bağlantı ve Bilgi Alışverişi  112
4. Haritalama  117
5. Bazı Firmaların Araçlarında Tercih Ettiği Teknolojiler  118
6. Değerlendirme  119
IV. BAZI OTONOM ARAÇ TEKNOLOJİLERİ  121
A. Kapalı Otopark Pilotu (Seviye 4)  121
B. Otomatik Vale Park Sistemi (Seviye 4)  122
C. Trafik Sıkışıklığı Şoförü (Seviye 3)  122
D. Otoyol Şoförü (Seviye 3)  123
E. Kentsel ve Banliyö Pilotu (Seviye 4)  124
F. Otoyol Otopilotu (Seviye 4)  124
G. Otoyol Konvoyu (Seviye 4)  124
V. OTONOM ARAÇLARIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI  125
A. Avantajları  125
B. Dezavantajları  130
VI. OTONOM ARAÇ KULLANIMINDAN KAYNAKLANAN KAZALAR  139
VII. OTONOM ARAÇLARA İLİŞKİN HUKUKİ DÜZENLEMELER  150
A. Uluslararası Alandaki Çalışmalar  150
B. Alman Hukukundaki Düzenlemeler  154
1. Genel Olarak  154
2. 2017 Yılında Yapılan Düzenlemeler  158
3. 2021 Yılında Yapılan Düzenlemeler  166
C. ABD Hukukundaki Düzenlemeler  169
D. Japon Hukukundaki Düzenlemeler  174
E. Türk Hukukundaki Düzenlemeler  176
VIII. OTONOM ARACIN KENDİSİNİN CEZAİ SORUMLULUĞUNUN İNCELENMESİ  179
A. Otonom Araçta Son Kararın Kimde Olduğu  179
B. Otonom Aracın Ceza Hukukunun Muhatabı Olup Olamayacağı  185
C. Otonom Aracın Hareket Yeteneği  190
1. İnceleme  190
2. Değerlendirme ve Kanaatimiz  195
D. Otonom Araçlarda Manevi Unsur  197
1. Kast Bakımından İnceleme  197
2. Taksir Bakımından İnceleme  198
3. Değerlendirme ve Kanaatimiz  199
E. Otonom Aracın Kusur Yeteneği  200
1. İnceleme  200
2. Değerlendirme ve Kanaatimiz  202
F. Otonom Araca Yaptırım Uygulanması  206
1. İnceleme  206
2. Değerlendirme ve Kanaatimiz  209
İKİNCİ BÖLÜM
OTONOM ARAÇLARLA GERÇEKLEŞEN SUÇLARDA
ARKADAKİ KİŞİLERİN CEZAİ SORUMLULUĞU
I. GENEL OLARAK  213
II. CEZAİ OLARAK SORUMLU TUTULABİLECEK KİŞİLER  214
A. Genel Olarak  214
B. Sürücü  218
C. Araç Sahibi  221
D. Üretici/Programcı  222
E. Teknik Denetçi  227
III. KASTİ SORUMLULUK  233
A. Sürücü  233
B. Araç Sahibi  236
C. Üretici/Programcı  236
D. Teknik Denetçi  241
IV. TAKSİRLİ SORUMLULUK  241
A. Taksir ve Otonom Araçlar  241
B. Özen Yükümlülüğünün İhlali  244
1. Özen Yükümlülüğünün Tanımı ve Taksirli Suçlardaki Rolü  244
2. Otonom Araçlarla Gerçekleşen Kazalarda Özen Yükümlülüğü  246
3. Sürücünün Özen Yükümlülüğü  248
a. Genel Olarak  248
b. Sürüşe Başlamadan Önceki Özen Yükümlülükleri  251
c. Sürüş Esnasındaki Özen Yükümlülükleri ve Yükümlülük İhlaline Sebep Olabilecek Durumlar  252
(1) Genel Olarak  252
(2) Sürücünün Kontrolün Geri Alınması Talebine Rağmen Kontrolü Geri Almaması  253
(3) Sürücünün Sistem Hatasını Fark Ettiği veya Bariz Koşullar Nedeniyle Fark Etmesi Gerektiği Halde Kontrolü Geri Almaması  255
(4) Sürücünün Kontrolü Uygunsuz Şekilde Üstlenmesi  258
(5) Sürücünün Sistemi Devre Dışı Bırakmış Olması  259
(6) Kontrol Devrinin İspatı  260
4. Araç Sahibinin Özen Yükümlülüğü  261
5. Üreticinin Özen Yükümlülüğü  264
a. Genel Olarak  264
b. Özen Yükümlülüğünün İhlaline Sebep Olabilecek Durumlar  268
(1) Tasarım Hatası Nedeniyle Özen Yükümlülüğünün ihlali  268
(2) İmalat Hatası Nedeniyle Özen Yükümlülüğünün İhlali  275
(3) Bilgilendirme Hatası Nedeniyle Özen Yükümlülüğünün İhlali  276
(4) Gelişim Hatası Nedeniyle Özen Yükümlülüğünün İhlali  280
(5) Ürün İzleme ve Arıza Giderme Yükümlülüğü Nedeniyle Özen Yükümlülüğünün İhlali  281
c. Tedarikçinin Özen Yükümlülüğü  285
d. Programcının Özen Yükümlülüğü  288
e. Teknoloji Hizmet Sağlayıcılarının Özen Yükümlülüğü  289
f. Onay Makamlarının Özen Yükümlülüğü ve Yetkili Makamlarca Verilen Onayın Üreticiyi Sorumluluktan Kurtarıp Kurtarmayacağı Sorunu  289
6. Teknik Denetçinin Özen Yükümlülüğü  291
7. Bir Olayda Özen Yükümlülüğüne Aykırı Davranan Birden Fazla Kişi Olması  294
8. “Özen Yükümlülüğü Azaltılmalı mı Artırılmalı mı?” Sorunu  295
C. Öngörülebilirlik  302
1. Öngörülebilirliğin Tanımı ve Taksirli Suçlardaki Rolü  302
2. Otonom Araçlarla Gerçekleşen Kazalarda Öngörülebilirlik  302
3. Sürücü Açısından Öngörülebilirlik  305
4. Araç Sahibi Açısından Öngörülebilirlik  309
5. Üretici/Programcı Açısından Öngörülebilirlik  309
6. Teknik Denetçi Açısından Öngörülebilirlik  313
V. NEDENSELLİK BAĞI ve OBJEKTİF İSNADİYET  314
A. Nedensellik Bağı ve Objektif İsnadiyet  314
B. Objektif İsnadiyet Kriterlerinin Otonom Araçlara Uygulanması  316
1. Yükümlülüğe Aykırılık İlişkisinin Bulunmaması ve Riskin Artırılması Teorisi  317
2. Normun Koruma Amacı  320
3. Kendi Kendini Tehlikeye Atma  320
4. Güven İlkesi  321
a. Otonom Araçların Üretiminde Yer Alan Kişiler Arasında Güven İlkesi  321
b. Sürücüler ile Sistem Arasında Güven İlkesi  323
(1) Sürücü ile Kendi Kullandığı Otonom Araç Arasında  323
(2) Sürücü ile Trafikteki Diğer Otonom Araçlar Arasında  324
c. Üretici ile Sürücüler Arasında Güven İlkesi  325
5. İzin Verilen Risk  326
a. İzin Verilen Risk Kavramı  326
b. İzin Verilen Risk Alanı  328
c. Otonom Sürüş İçin İzin Verilen Risk Alanının Belirlenmesi  331
d. Değerlendirme ve Kanaatimiz  337
VI. HUKUKA AYKIRILIK  342
VII. KUSURLULUK  343
A. Genel Olarak  343
B. Sürücü  343
C. Üretici/Programcı  350
D. Teknik Denetçi  351
VIII. VAKA BAZINDA DEĞERLENDİRME  354
IX. OTONOM ARAÇLARDA CEZAİ SORUMLULUĞA İLİŞKİN DOKTRİNDE İLERİ SÜRÜLEN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ  360
X. DEĞERLENDİRME, SONUÇ VE ÖNERİLER  364
A. Genel Değerlendirme  364
B. Sonuçlar  365
C. Öneriler  371
Teknik Terimler  383
Kaynakça  385
 


İsmail Furkan Cengiz
Ocak 2025
195.00 TL
Sepete Ekle
Ahmet Cemal Ruhi
Ocak 2025
1300.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
Kısaltmalar  21
GİRİŞ  23
BİRİNCİ BÖLÜM
OTONOM ARAÇ TEKNOLOJİSİ, HAYATIMIZDAKİ YERİ,
HUKUKİ DÜZENLEMELER VE ARACIN CEZAİ SORUMLULUĞU
I. OTONOM ARAÇ  39
A. Otonomi  39
1. Giriş  39
2. Otomatikleştirilmiş Sistem  39
3. Otonom Sistem  40
4. Teknik Sistemlerde Otonominin Değerlendirilmesi  42
B. Otonom Araç  44
1. “Kara Aracı” Kavramı  44
2. “Otonom Araç” Kavramı  44
3. “Otonom Sürüş Özelliğine Sahip Kara Aracı” Kavramı ve Tercih Sebebi  49
C. Otonom Araçlarla Bağlantılı Diğer Kavramlar  52
1. Bağlantılı Kavramların Açıklanması Gerekliliği  52
2. Algoritma  53
3. Robot  54
4. Yapay Zekâ  58
a. Yapay Zekânın Tanımı ve Sınıflandırılması  58
b. Yapay Zekâlı Sistemlerin Öğrenebilmesi  66
c. Yapay Zekâ Algoritmalarının Otonom Araçlarda Kullanımı  72
d. Yapay Zekânın İnsan Zekâsı ile Karşılaştırılması  73
5. İnsan–Makine Etkileşimi  75
II. OTONOM ARAÇLARIN SINIFLANDIRILMASI  76
A. Giriş  76
B. Sınıflandırmada Önemli Kavramlar  78
C. Seviyelerin Belirlenmesinde Kullanılan Kriter  80
D. Otomasyon Seviyeleri  82
1. Seviye 0: Sürüş Otomasyonu Olmayan Araçlar (No Driving Automation)  82
2. Seviye 1: Sürücü Yardımına Sahip Araçlar (Driver Assistance)  82
3. Seviye 2: Kısmi Sürüş Otomasyonuna Sahip Araçlar (Partial Driving Automation)  83
4. Seviye 3: Şartlı Sürüş Otomasyonuna Sahip Araçlar (Conditional Driving Automation)  84
5. Seviye 4: Yüksek Sürüş Otomasyonuna Sahip Araçlar (High Driving Automation)  88
6. Seviye 5: Tam Sürüş Otomasyonuna Sahip Araçlar (Full Driving Automation)  91
E. Değerlendirme ve Kanaatimiz  94
III. OTONOM ARAÇLARIN ÇALIŞMA PRENSİBİ  95
A. Otonom Araçlarda Kullanılan Sensör, Cihaz ve Kontrol Üniteleri  95
1. Giriş  95
2. Radar (Radio Detection and Ranging)  97
3. Lidar (Light Detection and Ranging)  98
4. Ultrasonik Sensörler  99
5. Kameralar  99
6. Yer Hız Sensörleri (GVS)  102
7. GPS  102
8. GNNS  102
9. Dinamik Harita Üretimi (HD Harita)  103
10. Atalet Ölçüm Birimi (IMU)  103
11. İnsan–Makine Arayüzü (Human–Machine Interface– HMI)  103
12. Araç Yazılımı  105
13. Hareket Kontrol Sistemi/Mekatronik Birimler Sistemi (Motion Control Systems/ Actuators/Mechatronic Units)  105
B. Otonom Araçların Çalışma Şekli  106
1. Genel Olarak  106
2. Nesne Algılama, Tanıma ve Karar Verme  107
3. Bağlantı ve Bilgi Alışverişi  112
4. Haritalama  117
5. Bazı Firmaların Araçlarında Tercih Ettiği Teknolojiler  118
6. Değerlendirme  119
IV. BAZI OTONOM ARAÇ TEKNOLOJİLERİ  121
A. Kapalı Otopark Pilotu (Seviye 4)  121
B. Otomatik Vale Park Sistemi (Seviye 4)  122
C. Trafik Sıkışıklığı Şoförü (Seviye 3)  122
D. Otoyol Şoförü (Seviye 3)  123
E. Kentsel ve Banliyö Pilotu (Seviye 4)  124
F. Otoyol Otopilotu (Seviye 4)  124
G. Otoyol Konvoyu (Seviye 4)  124
V. OTONOM ARAÇLARIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI  125
A. Avantajları  125
B. Dezavantajları  130
VI. OTONOM ARAÇ KULLANIMINDAN KAYNAKLANAN KAZALAR  139
VII. OTONOM ARAÇLARA İLİŞKİN HUKUKİ DÜZENLEMELER  150
A. Uluslararası Alandaki Çalışmalar  150
B. Alman Hukukundaki Düzenlemeler  154
1. Genel Olarak  154
2. 2017 Yılında Yapılan Düzenlemeler  158
3. 2021 Yılında Yapılan Düzenlemeler  166
C. ABD Hukukundaki Düzenlemeler  169
D. Japon Hukukundaki Düzenlemeler  174
E. Türk Hukukundaki Düzenlemeler  176
VIII. OTONOM ARACIN KENDİSİNİN CEZAİ SORUMLULUĞUNUN İNCELENMESİ  179
A. Otonom Araçta Son Kararın Kimde Olduğu  179
B. Otonom Aracın Ceza Hukukunun Muhatabı Olup Olamayacağı  185
C. Otonom Aracın Hareket Yeteneği  190
1. İnceleme  190
2. Değerlendirme ve Kanaatimiz  195
D. Otonom Araçlarda Manevi Unsur  197
1. Kast Bakımından İnceleme  197
2. Taksir Bakımından İnceleme  198
3. Değerlendirme ve Kanaatimiz  199
E. Otonom Aracın Kusur Yeteneği  200
1. İnceleme  200
2. Değerlendirme ve Kanaatimiz  202
F. Otonom Araca Yaptırım Uygulanması  206
1. İnceleme  206
2. Değerlendirme ve Kanaatimiz  209
İKİNCİ BÖLÜM
OTONOM ARAÇLARLA GERÇEKLEŞEN SUÇLARDA
ARKADAKİ KİŞİLERİN CEZAİ SORUMLULUĞU
I. GENEL OLARAK  213
II. CEZAİ OLARAK SORUMLU TUTULABİLECEK KİŞİLER  214
A. Genel Olarak  214
B. Sürücü  218
C. Araç Sahibi  221
D. Üretici/Programcı  222
E. Teknik Denetçi  227
III. KASTİ SORUMLULUK  233
A. Sürücü  233
B. Araç Sahibi  236
C. Üretici/Programcı  236
D. Teknik Denetçi  241
IV. TAKSİRLİ SORUMLULUK  241
A. Taksir ve Otonom Araçlar  241
B. Özen Yükümlülüğünün İhlali  244
1. Özen Yükümlülüğünün Tanımı ve Taksirli Suçlardaki Rolü  244
2. Otonom Araçlarla Gerçekleşen Kazalarda Özen Yükümlülüğü  246
3. Sürücünün Özen Yükümlülüğü  248
a. Genel Olarak  248
b. Sürüşe Başlamadan Önceki Özen Yükümlülükleri  251
c. Sürüş Esnasındaki Özen Yükümlülükleri ve Yükümlülük İhlaline Sebep Olabilecek Durumlar  252
(1) Genel Olarak  252
(2) Sürücünün Kontrolün Geri Alınması Talebine Rağmen Kontrolü Geri Almaması  253
(3) Sürücünün Sistem Hatasını Fark Ettiği veya Bariz Koşullar Nedeniyle Fark Etmesi Gerektiği Halde Kontrolü Geri Almaması  255
(4) Sürücünün Kontrolü Uygunsuz Şekilde Üstlenmesi  258
(5) Sürücünün Sistemi Devre Dışı Bırakmış Olması  259
(6) Kontrol Devrinin İspatı  260
4. Araç Sahibinin Özen Yükümlülüğü  261
5. Üreticinin Özen Yükümlülüğü  264
a. Genel Olarak  264
b. Özen Yükümlülüğünün İhlaline Sebep Olabilecek Durumlar  268
(1) Tasarım Hatası Nedeniyle Özen Yükümlülüğünün ihlali  268
(2) İmalat Hatası Nedeniyle Özen Yükümlülüğünün İhlali  275
(3) Bilgilendirme Hatası Nedeniyle Özen Yükümlülüğünün İhlali  276
(4) Gelişim Hatası Nedeniyle Özen Yükümlülüğünün İhlali  280
(5) Ürün İzleme ve Arıza Giderme Yükümlülüğü Nedeniyle Özen Yükümlülüğünün İhlali  281
c. Tedarikçinin Özen Yükümlülüğü  285
d. Programcının Özen Yükümlülüğü  288
e. Teknoloji Hizmet Sağlayıcılarının Özen Yükümlülüğü  289
f. Onay Makamlarının Özen Yükümlülüğü ve Yetkili Makamlarca Verilen Onayın Üreticiyi Sorumluluktan Kurtarıp Kurtarmayacağı Sorunu  289
6. Teknik Denetçinin Özen Yükümlülüğü  291
7. Bir Olayda Özen Yükümlülüğüne Aykırı Davranan Birden Fazla Kişi Olması  294
8. “Özen Yükümlülüğü Azaltılmalı mı Artırılmalı mı?” Sorunu  295
C. Öngörülebilirlik  302
1. Öngörülebilirliğin Tanımı ve Taksirli Suçlardaki Rolü  302
2. Otonom Araçlarla Gerçekleşen Kazalarda Öngörülebilirlik  302
3. Sürücü Açısından Öngörülebilirlik  305
4. Araç Sahibi Açısından Öngörülebilirlik  309
5. Üretici/Programcı Açısından Öngörülebilirlik  309
6. Teknik Denetçi Açısından Öngörülebilirlik  313
V. NEDENSELLİK BAĞI ve OBJEKTİF İSNADİYET  314
A. Nedensellik Bağı ve Objektif İsnadiyet  314
B. Objektif İsnadiyet Kriterlerinin Otonom Araçlara Uygulanması  316
1. Yükümlülüğe Aykırılık İlişkisinin Bulunmaması ve Riskin Artırılması Teorisi  317
2. Normun Koruma Amacı  320
3. Kendi Kendini Tehlikeye Atma  320
4. Güven İlkesi  321
a. Otonom Araçların Üretiminde Yer Alan Kişiler Arasında Güven İlkesi  321
b. Sürücüler ile Sistem Arasında Güven İlkesi  323
(1) Sürücü ile Kendi Kullandığı Otonom Araç Arasında  323
(2) Sürücü ile Trafikteki Diğer Otonom Araçlar Arasında  324
c. Üretici ile Sürücüler Arasında Güven İlkesi  325
5. İzin Verilen Risk  326
a. İzin Verilen Risk Kavramı  326
b. İzin Verilen Risk Alanı  328
c. Otonom Sürüş İçin İzin Verilen Risk Alanının Belirlenmesi  331
d. Değerlendirme ve Kanaatimiz  337
VI. HUKUKA AYKIRILIK  342
VII. KUSURLULUK  343
A. Genel Olarak  343
B. Sürücü  343
C. Üretici/Programcı  350
D. Teknik Denetçi  351
VIII. VAKA BAZINDA DEĞERLENDİRME  354
IX. OTONOM ARAÇLARDA CEZAİ SORUMLULUĞA İLİŞKİN DOKTRİNDE İLERİ SÜRÜLEN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ  360
X. DEĞERLENDİRME, SONUÇ VE ÖNERİLER  364
A. Genel Değerlendirme  364
B. Sonuçlar  365
C. Öneriler  371
Teknik Terimler  383
Kaynakça  385
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024