Niş turizm ürünlerinin çok farklı istek ve ihtiyaçlara sahip az sayıda tüketiciye hitap ettikleri ve kitlesel turizm ürünlerine nazaran satış hacimlerinin düşük olduğu değerlendirilmektedir. Bununla birlikte Uzun Kuyruk yaklaşımına göre, kuyrukta yer alan niş ürünlerin sayısını yüksek tutarak, popüler (kitle turizmi) olan ürünlerden elde edilen gelirden daha fazlasını elde etmek mümkündür. Turizm sektöründe son yıllarda özel ilgilere sahip tüketicilerin sayısının artması ve turizm işletmelerinin bu tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çabaları turizm sektöründe niş pazarların önemine işaret etmektedir. Bu bağlamda turizm sektöründe sosyal eğilimlere uygun, tüketicilerin özel ilgilerini tatmin edecek daha fazla niş pazarlar oluşturmak küresel turizm sektöründe rekabetçilik açısından önemlidir. Teknolojik ve sosyal gelişmeler, küresel rekabetçi ataklar, ülkemiz turizm sektöründe yalnızca kitlesel turizm ürünlerine odaklanılmadan bunların dışında insanların günümüz turizm ihtiyaçlarını karşılayabilecek niş turizm ürünlerine de yer vermeyi gerektirmektedir.
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
| Destinasyon Pazarlaması Bağlamında Gelişmekte Olan Bir Niş Pazar Türü; Helal Turizm Dr. Öğr. Üyesi Aziz Öztürk |
| Kara (Dark) Turizm, Doç. Dr. Ramazan Göral |
| Golf Turizmi, Öğr. Gör. Hüseyin Şenerol |
| Kent Turizmi, Arş.Gör. Simge Şaivarcı |
| Kültür Turizmi, Hatice Sarı Gök – Fatmanur Kübra Aylan |
| Kruvaziyer Turizmi Dr. Öğr. Üyesi Serkan Aylan |
| Gastronomik Ürünlerin Turizm Amaçlı Kullanılmasının Önemi ve Etkileri, Dr. Erkan Akgöz |
| Etkinlik Turizminden M.I.C.E. Turizmine Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Gökçen Kapusuz |
| Şarap Turizmi, Dr. Öğr. Üyesi Pınar Çelik Doç. Dr. Derya Özilhan Özbey |
| Üçüncü Yaş Turizmi, Dr. Öğr. Üyesi Yüksel Gürsoy |