Özel Öğretim Yöntemleri (Resim–İş Eğitimi) I–II, Resim–İş (Görsel Sanatlar) öğretmeni yetiştiren Eğitim Fakültelerinin Resim–İş Eğitimi Anabilim Dalı müfredat programında yer alan iki yarıyıllık zorunlu bir derstir. Özel Öğretim Yöntemleri I–II dersleri için hazırlanan bu kitap, YÖK müfredatına uygun olarak her iki yarıyıl programındaki konuları içermektedir.
Kitabın Birinci Bölümünde Özel Öğretim Yöntemleri I ve II’nin Ders Öğretim Programları, İkinci Bölümünde Görsel Sanatlar (Resim–İş) Eğitimine Giriş, Üçüncü Bölümünde Görsel Sanatlar (Resim–İş) Öğretiminde Temel Konular, Dördüncü Bölümünde Çok Alanlı Görsel Sanatlar Eğitimi Yöntemi, Beşinci Bölümünde Sanat Öğretiminde Kuram ve Yöntemler ile Sınıf Yönetimi, Altıncı Bölümünde ise, Görsel Sanatlar Dersliği, Öğretim Araç ve Gereçleri konuları yer almaktadır.
Kitap Çok Alanlı Görsel Sanatlar Eğitimi (ÇAGSEY) anlayışı ile hazırlanan YÖK müfredatının uygulanmasını kolaylaştıracak nitelikte hazırlanmıştır. Bu çerçevede öğretmen adayları ile görevde olan öğretmenlerin ÇAGSEY’e göre ders planı ve günlük plan hazırlama, ölçme ve değerlendirme yöntemleri, okul öncesi, ilk ve orta öğretim görsel sanatlar derslerinde eğitim durumları ile sınıf yönetimi ve öğretmenlik uygulamasına ilişkin temel bilgiler de dersin kapsamındadır. Ayrıca bu kitap; görsel sanatlar eğitiminde çoklu zekâ kuramı ve oluşturmacı yaklaşımlar ile çok kültürlü ve kültürler arası bilgilenmeleri de içermektedir.
Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri (Resim–İş Eğitimi) I–II kitabı içerdiği konular ve yer verilen formlarla, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Resim İş Eğitim Anabilim Dallarında okutulmakta olan Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine de kaynaklık etmekte ve kuramsal alt yapı oluşturmaktadır.
Konu Başlıkları
| Ders Öğretim Programları |
| Görsel Sanatlar (Resim – İş) Eğitimine Giriş |
| Görsel Sanatlar Öğretiminde Temel Alanlar |
| Çok Alanlı Görsel Sanatlar Eğitimi Yöntemi |
| Görsel Sanatlar Eğitimi Yöntemleri ve Uygulama Becerileri |
| Görsel Sanat Eğitiminde Sınıf Yönetimi ve Öğretmenlik Uygulaması |